1390 startin irroitus
5 posters
Sivu 1 / 1
1390 startin irroitus
Teres
Vaikuttaisi Taavetin startti vetelevän viimeistään. Saako sitä mitenkään irti ilman etukuormaajan irroitusta. Näyttää aika pahalta. Käyttäytyy kuin akku olisi tyhjä, ei ole.
Vaikuttaisi Taavetin startti vetelevän viimeistään. Saako sitä mitenkään irti ilman etukuormaajan irroitusta. Näyttää aika pahalta. Käyttäytyy kuin akku olisi tyhjä, ei ole.
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
Hankalaa on, saanee kyllä, mut tarviit todennäköisesti niiden kolmen pultin irroitukseen ohuehkon 9/16" hylsyn ja pari "pallonivel" päistä jatkovartta + pidemmän normijatkon
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2954
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 startin irroitus
Juu., niin katselin. Taavetti oireilee siten, että kun seisoo kuukauden, ei lähellekkään käyntiin ilman latausta, ei vaikka laitat uuden akun. Totta vaikka tuntuu tyhmältä . Laturi toimii, akku täynnä, kaikki kunnossa. Kun lataa akkua muutaman tunnin, lähtee käymään. Akun purkautuminen ei mahdollista, henkimaailman hommia....
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
Kun startin puslat alkavat olla kuluneet, niin startin pyöriminen hidastuu ja starttaamien alkaa kysyä enemmän paukkuja akulta. Samaten, jos yksi hiili on kulunut loppuun, startti pyörii kahdella hiilellä ja varsinkin kylmän moottorin pyörittäminen menee vaivalloiseksi. Irti se on käytettävä että pääse jäljille mikä sitä vaivaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1390 startin irroitus
Tarkista ja puhdista akkukaapeleiden kaikki kiinnitykset ihan ensin. Maakaapelin rungonpuolipäässä voi olla hapettumaa, joka aiheuttaa jännitehäviötä joskus reilustikin, kun virrantarve kasvaa startatessa.
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 103
Vs: 1390 startin irroitus
Juu, kyllä on johot putsattu ja uusittu.kyllä se varmaan toi hiilikuitu on. V::::u mikä homma...
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
No startti oli kuin uusi. Öljyt oli aivan vetiset, liekkö valuttanut putkesta palotilaan, eimaistunut lykolille. Eli liekkö vika todellisuudessa hydraulilukko, joka poistuu muutaman kerran startatessa ja männän vaihtaessa asentoa. Kaukaa haettu, tutkitaan. V....u
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
Kirjoitit: "Öljyt oli aivan vetiset". Jos tarkoitat, että moottoriöljy oli ohutta, niin silloin öljyn sekaan on päässyt polttoainetta, vettä siinä ei kyllä ole, rikkinäisen siirtopumpun kalvon kautta ja moottorin öljytaso on sen vuoksi noussut. Korjaa tai vaihda siitopumppu uuteen ja tarkista samalla että pumpun käyttötappi ei ole kulunut. Polttoaine öljyssä tekee öljystä käyttökelvottoman. Poista kaikki saastunut öljy ja täytä uiudella öljyllä ja vaihda öljysuodatin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 startin irroitus
Kyllä öljyt oli vetiset, harmaata mössöä. Pistän uudet sisään, käytän hetken ja vaihdan. Sen jälkeen seuraan, jos vielä sekoittuu niin joko myyn koko läjän tai puran moottorin 🧐
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
Pakosarjassa on sadeveden varalle olemassa valutusputki, joka ajan kuluessa menee usein tukkoon. Sitten ei tarvita kuin sateinen jakso ulkona pakoputken pää avoinna, niin vesi kyllä menee männän päälle sinne missä on pakoventtiili raollaan. Moottoriöljy menee harmaaksi mössöksi aika pienellä vesisekoituksella, joten koneessa ei tarvitse olla vuotoja jos öljy on harmaata. Glykolin kyllä tuntee hajusta jos sitä on sekoittunut öljyyn.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1390 startin irroitus
Juu.ei haissu eikä maistu . Toivottavasti ei oo klykolia
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
Glygoli-öljy menee sitkaaksi ja vihertäväksi, ja ajanmyötä sitä tatinaa voi olla koko moottorin sisuksissa millin kerros .... Ai mistä tiedän ..... Yks Leylandi joskus oli laitettavana ...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2954
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 startin irroitus
No näyttäisi, että mysteeri selvisi, vesi pakoputkesta sisään ja sen takia ei startannut. Startti ja kaikki muu oli ehjää, pakosarjan reiän tukkeeksi oli joku ruuvannu umpiruuvin. Nyt käynyt 4h, öljyt kirkkaat.
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: 1390 startin irroitus
Kyllä se reikä on syytä olla auki , jokin 3/16" kokoinen ( jarruputki kokoa ) siittä pitäis mennä alas rungon kolosta, moottorin viereltä ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2954
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 startin irroitus
Juu, ei ole aivan harvinainen tapaus jos traktori on vähällä käytöllä. Varmuuden vuoksi kannattaa pitemmän joutilaan jakson ajaksi laittaa tölkki ylösalaisin pakoputken päähän.
Nesteisku on muuten niin kova laaki, että se pystyy jopa taittamaan kiertokangen. Tiedän yhden tapauksen, jossa dieseli mersussa vuoti kansipahvi ihan pikkasen ja siinä oli kerran päässyt niin paljon nestettä männän päälle, että startissa mäntä löi nestettä vasten. Moottorissa meni puristukset epätasaisiksi ja kun kone avattiin, huomattiin, että yksi kiertokanki oli nurjahtanut.
Nesteisku on muuten niin kova laaki, että se pystyy jopa taittamaan kiertokangen. Tiedän yhden tapauksen, jossa dieseli mersussa vuoti kansipahvi ihan pikkasen ja siinä oli kerran päässyt niin paljon nestettä männän päälle, että startissa mäntä löi nestettä vasten. Moottorissa meni puristukset epätasaisiksi ja kun kone avattiin, huomattiin, että yksi kiertokanki oli nurjahtanut.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa