AD4/40U
5 posters
Sivu 1 / 1
AD4/40U
Hei, kerro tietoa tyyppikilvestä:
AD4/40U 1630 U950D. Varsinkin mitä tuo U tarkoittaa moottorityyppinä?
Eroja muihin moottori tyyppeihin?
Mallin ominaisuudet muihin verrattuna?
Yleisimmät ongelmat?
Kiitos,
Traktori on projekti, lohko halki monesta kohtaa. Vaihtoehto moottorit kiinnostaa?
Kuvaa en saannut liitettyä,
AD4/40U 1630 U950D. Varsinkin mitä tuo U tarkoittaa moottorityyppinä?
Eroja muihin moottori tyyppeihin?
Mallin ominaisuudet muihin verrattuna?
Yleisimmät ongelmat?
Kiitos,
Traktori on projekti, lohko halki monesta kohtaa. Vaihtoehto moottorit kiinnostaa?
Kuvaa en saannut liitettyä,
Viimeinen muokkaaja, Taavettiremonttia pvm La Loka 31 2020, 13:53, muokattu 1 kertaa
Taavettiremonttia- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1
Vs: AD4/40U
Onko siis kyseessä -62-64 mallinen 4cyl 880 / 900 ( ehkä 950 ) ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: AD4/40U
Suoraan hatusta tempaistuna arvaus, että kyseessä on ensimmäistä kehitysversiota oleva 950, yksöiskytkimellä (ei livedrive) ja tehty joskus huhtikuussa 1959. "Sama" moottori löytyy myös 4-sylinterisistä 880 malleista. Lisää mallista löytyy https://konedata.net/traktorit/david-brown-case/david-brown-850-990-implematic/
Tämä siis näin jos ensimmäinen arvaus osui.
Jos siis edelleen tuo arvaus pitää paikkansa, niin traktori on 60 vuotta vanha ja sen kunto/ehyys riippuu kyllä enemmän tuon 60 vuoden "käyttökokemuksesta" kuin tehtaan aikaansaannoksesta.
Tämä siis näin jos ensimmäinen arvaus osui.
Jos siis edelleen tuo arvaus pitää paikkansa, niin traktori on 60 vuotta vanha ja sen kunto/ehyys riippuu kyllä enemmän tuon 60 vuoden "käyttökokemuksesta" kuin tehtaan aikaansaannoksesta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: AD4/40U
Ehyen vaihtomoottorin löytämisessä Suomesta pitää olla jonkin verran onnea matkassa, ovat jo niin vanhoja ja harvinaisia. Ruotsissa ja Englannissa tilanne taitaa olla parempi, mutta kyllä ulkomailta ostossa on aina omat riskinsä. Jos itse olisin siinä tilanteessa että pitäisi etsiä korvikemoottori alkuperäisen tilalle, niin jostain vanhan liiton pakettiautosta, esim. Transitista, Hiacesta tai Transportterista voisi löytyä dieselmoottori, jossa ei ole suuresti elektroniikkaa vaan perinteistä ruiskutustekniikkaa. Siinä tulee väkisin jonkin verran suunnittelemista jos vieraan moottorin aikoo saada mahtumaan alkuperäiselle välirungolle. Joka tapauksessa korvikemoottori pitää sovittaa paikalleen kytkin mukaan lukien, joten liittymä traktorin vaihdelaatikkoon vaatii tarkoitukseen tehdyn adapterin, jonka raaka-aineina on sitten käytettävä moottorin kanssa toimineen vaihdelaatikon pääakselia sekä traktorin omaa akselia vaihteiston ja kytkimen välissä. Kokonaan uuden välirungon tekeminen teräksestä ei ole tietenkään ylivoimaisen vaikeaa, mutta kyllä se pitää käyttää avarruskoneessa, että päätylaipat ovat suorat ja istuvat vanhojen osien kanssa hyvin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: AD4/40U
Traktorityyppi U950D löytyy seuraavasta linkistä http://dbtc.co.uk/index.php/information/serial-numbers On siis ensimmäinen 950 malli dieselmoottorilla (D-kirjain) (ei Implematic) ja U-kirjain näyttää tarkoittavan USA:ta varten rakennettua mallia. Moinen traktori olisi tämän mukaan ollut tuotannossa vuosina 1958 ja 1959
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa