David Brown 880
+3
Tessu
erkki
Dave880
7 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 880
Päävirta tulee traktoriin mutta virrat ovat hävinneet mittareista ja valot eivät pala. Startista ei tapahdu mitään. Uus startti ja akku. Missähän sulakeboksi on vai onko sellaista?
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Onko implematic (punainen) vai selecatmatic (valkoinen)?
Alkupään selectamaticissa oli yksi ainoa sulake. Kojetaulun taaksepäin kallistuvassa seinässä on musta nappula jossa lukee FUSE. Paina ja kierrä niin tulee lasiputkessa oleva sulake ulos sieltä.
Epäilen kyllä, että traktorissasi on virtalukolle menevä johto irti tai poikki. Palaako valot?
Alkupään selectamaticissa oli yksi ainoa sulake. Kojetaulun taaksepäin kallistuvassa seinässä on musta nappula jossa lukee FUSE. Paina ja kierrä niin tulee lasiputkessa oleva sulake ulos sieltä.
Epäilen kyllä, että traktorissasi on virtalukolle menevä johto irti tai poikki. Palaako valot?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 880
Sulake startin vieressä on jotenkin ohitettu. Ajovalot ei ei pala eikä mittarivalot.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Omissa -67 mallin DB:ssä valot palaa vaikka virta ei ole päällä. Valokytkimelle menee piuha mielestäni ilman sulaketta. Taitaa olla kojetaulun alle menevä syöttöpiuha poissa pelistä kokonaan jos ei valotkaan syty. Vanhat piuhat saattaa olla sisältä niin hapettuneita, että sieltä on karvat poikki vaikka johto on päälle päin vielä ehyen näköinen tai sitten on vaan liitos jommasta kummasta päästä hapettunut niin ettei virtaska pääse läpi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 880
Traktoriin on tehty jotain omia sähkövirityksiä ja on punainen 880 malli. Pitää yrittää setviä johtoja, majakka alkaa kyllä pyörimään kun laittaa päävirrat päälle.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Ilmeisesti kojetaulun irroitus on aika projekti..?
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
ON, meilläkin 850 Taavissa leikattiin se keskeltä auki kun muuten ei saanu,vaihdoimpa sitten omasta purku 900 avonaisen taulun tilalle ja on ollu paljon kivempi ettiä vikoja.
Ei muuta kun uusit kaikki johdot vaikkapa kesän aikana,eihän siellä alumperin montaa piuhaa menekkään,käyntiinhän tuommonen lähtee vaikka ruuvimeisselillä ja valotkin saa palamaan kun ottaa virrat akusta suoraan.
Siinä kun alkaa seurailee johtoja löytyy varmasti katkoskin,tuo kojetaulu kyllä ei hommia helpota,ihmeellisen ovat tehneet!
Ei muuta kun uusit kaikki johdot vaikkapa kesän aikana,eihän siellä alumperin montaa piuhaa menekkään,käyntiinhän tuommonen lähtee vaikka ruuvimeisselillä ja valotkin saa palamaan kun ottaa virrat akusta suoraan.
Siinä kun alkaa seurailee johtoja löytyy varmasti katkoskin,tuo kojetaulu kyllä ei hommia helpota,ihmeellisen ovat tehneet!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 880
Nyt tietenkin olisi hyvä tietää taustoja niinkuin onko tämä ollut sinula kuinka pitkään ja onko vika ilmestynyt nyt yhtäkkiä vai onko ollut pitkään. Ja vielä onko alkuperäinen tasavirtalaturi vai muutettu vaihtovirralle. Tämmöisen kytkentäkaavion löysim, joka siis on sen verran vanha että kahdella akulla ja plus maa.
Näyttää siellä olevan se yksi sulake valonkytkimen syöttöjohdossa. Tämä tietysti on engelskaa, onko ongelma. Viivojahan tietysti voi seurailla ilman kielioppiakin. Jos siihen on vaihdettu vaihtovirtalaturi, niin kytkentä niiltä osin on erilainen, kun tuota kaiken keskellä olevaa latausrelettä ei tarvita. Tai siis eihän se keskellä ole vaan vasen alanurkka vaikka keskeinen osa se on.
Näyttää siellä olevan se yksi sulake valonkytkimen syöttöjohdossa. Tämä tietysti on engelskaa, onko ongelma. Viivojahan tietysti voi seurailla ilman kielioppiakin. Jos siihen on vaihdettu vaihtovirtalaturi, niin kytkentä niiltä osin on erilainen, kun tuota kaiken keskellä olevaa latausrelettä ei tarvita. Tai siis eihän se keskellä ole vaan vasen alanurkka vaikka keskeinen osa se on.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880
Ei ole. 4 ruuvia.Dave880 kirjoitti:Ilmeisesti kojetaulun irroitus on aika projekti..?
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: David Brown 880
Ok, tilanne on se että vielä ei ole tietoa mitä muutoksia on tehty sähköihin. Traktori on ollu perheessä vuosia, nyt tulee itselle ensi kertaa sähköongelmat eteen.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Kovin näyttää siltä, että startin plussanavasta lähtevä ruskea johto ei ole enää töissä. Juuri muutoin ei pysty pimenemään kaikki mittarit ja valot yms.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 880
Ootko mitannu yleismittarilla? Mittaa tuleeko paksua johtoa pitkin startin päähän solenoidille virta. Onko esim. akun luona/solenoidin päässä löysiä liitoksia? Ne mutterit tahtoo löystyä ja voi hapettumat kärähtää eikä sano sen jälkeen mitään. Ja myös akun kengät ja maadoitus kannattaa tarkistaa. Ja itse virtalukko.
Viime viikolla ite just pitkään mittailin valmettia kun ei käynnistynyt akun vaihon jälkeen. Olin vaihtanut päävirtakatkaisimen paikkaa ja siellä oli huono kosketus ja liian pienellä pultilla kiinni. Jos on akussa virtaa ja startti kunnossa niin jossain ei virta kulje jos ei ala tapahtumaan.
Yleismittari voi huijata, pieni virta kulkee ja mittari näyttää lukemia mutta iso virta kun menee startatessa niin lyöpi tyhjää. Yleismittarissa on monesti myös se toiminto että piippaa jos yhdistää, sillä voi yksittäisiä piuhoja testata kätevästi.
Viime viikolla ite just pitkään mittailin valmettia kun ei käynnistynyt akun vaihon jälkeen. Olin vaihtanut päävirtakatkaisimen paikkaa ja siellä oli huono kosketus ja liian pienellä pultilla kiinni. Jos on akussa virtaa ja startti kunnossa niin jossain ei virta kulje jos ei ala tapahtumaan.
Yleismittari voi huijata, pieni virta kulkee ja mittari näyttää lukemia mutta iso virta kun menee startatessa niin lyöpi tyhjää. Yleismittarissa on monesti myös se toiminto että piippaa jos yhdistää, sillä voi yksittäisiä piuhoja testata kätevästi.
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: David Brown 880
ihan normi virtakynällä missä on lamppu hoituu tuo etsintä minne asti virtaa tulee jos tulee,hyvin yksinkertainen homma kun vaan se virtakynä piuhoinen kunnossa olevana löytyy.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 880
Kiitos neuvoista, pitää yrittää etsiä vikaa.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Tässä pikkaisen lasiaa sivuavaa juttua millaista voi löytyä. Nämä sähkövikojen tutkimiset saattavat olla "mielenkiintoisia", varsinkin jos on tehty dokumentoimattomia muutoksia. Minun ostoksessa (1210) on vähän enenmmän sähköä kuin Implematiceissa. Ongelma oli, että akku tyhjeni, jos oli päävirtakytkin päällä. Akku purkautui puolikkaan ampeerin virralla. Korjaaminen on vielä kesken, odottaa lämpimämpiä kelejä. Vika kuitenkin löytyi mittaristosta. Pö mittari sai molempiin napoihinsa +12V joka tulee jostain vielä tunnistamattomasta paikasta aina kun päävirta kiinni, siis välittämättä missä asennossa virta-avain on. Mittarin anturiliittimen ja rungon välillä on mitattuna suunnilleen 20 ohmia josta tämä puolikkaan amperia vuotoa tuli. Lämpömittarin liittimissä oli kiinni lämpö- ja polttoaineanturit mutta ei käyttösähköä. Nyt on molemmista mittareista piuhat irti. Lämpöjen tarkkailu on uskon varassa ja polttoainetilannetta kuikitaan perinteisesti korkin kautta.
Siis mitä tahansa voi löytyä
Siis mitä tahansa voi löytyä
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880
Ei varmasti ole mitään rakettitiedettä konepellin ja kojetaulun irroitus. Aika naftisti löytyy netistä, jossain oli että pitäisi koko rattitolppa irroittaa että saa kojetaulun irti. Johtoihin pitäisi päästä käsiksi. Syksyllä kaikki vielä tuntui toimivan, vaan ei enää.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Juu, sitä kojetaulua ei saa oikein kauas sijaltaan kun piuhat on kiinni. Rattiakselia uskaltaa kyllä löysätä niistä neljästä ruuvista joilla se on simpukassa kiinni, mutta pidä varasi, ettei kuulamutteri putoa kierretangon päältä koska siinä pääsee haulia karkuun jos pääsee putoamaan ja on oma operaationsa laittaa ne takaisin sijoilleen. Kertoo nimimerkki kokemusta on. Kun etupyörät kääntää oikealle niin pitkälle kuin menee, niin kuulamutteri on jengan yläpäässä ja rattiakselia pystyy nostamaan jokusen sentin ilman että mutteri tulee pois jengalta. Sitä ei tarvitse paljon nostaa, että akselia saa kallistettua penkkiä kohti niin että tulee tilaa kojetaululle taaksepäin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 880
On se kiva kun syksyllä vielä toimi ja sitten kun olis ollu enemmän käyttöä ja säät huononi niin ei toimi. Murphyn laki.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Joo tuttua hommaa on takavuoskymmeniltä se Taavin ohjauskin,kojetaulun vuoksi en kyllä lähtis ohjausta purkamaan,helpommalla tekee varmaa itte koko taulun,ahtaita nuo tuntuu kaikissa vanhoissa olevan jos johdoissa ei ole yhtään varaa...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 880
Lähteekö tuo konepelti helposti auki? Kokemusta ei ole.
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
Konepelti lähtee yhtenä palana kun ottaa etupäästä säleikön takaa kiinnitysmutteri löysälle ja jos on vielä tallessa polttoainetankin etupuolella jousilla kiristyvät pitimet, niin ne pois koukuistaan. Äänenvaimennin pois, tankin korkki pois ja sitten vaan nostat pelti takareunasta, että se nousee tankin täyttöaukon yli ja vedät eteenpäin koko kuomun pois. Muista irrottaa myös etuvaloille menevät piuhat, niille on pikaliitin jossa näkyvässä paikassa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Dave880 likes this post
Vs: David Brown 880
Minkälaisia lämmittimiä on asennettu David Brown 880 moottoriin ja mistä niitä saa ?
Dave880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: David Brown 880
On varmankin asennettu monenlaisiakin, mutta alavesiletkuun asennettava yleismallin letkulämmitin on varmasti hyvä ratkaisu. Kyllä kai niitä on autotarvikeliikkeissä ja koneliikkeissä. Letkun koosta on tietenkin hyvä olla käsitys kun semmoista menee hankkimaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 880
Moottorin lämmittimeksi suosittelen kierovesipumpullista lämmitintä. Niitä saa tarvikeliikkeestä melko edullisesti.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Similar topics
» david brown 880
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 25 -57
» David Brown 25
» David Brown 30D
» david brown 995 pääsulakeongelma
» David Brown 25 -57
» David Brown 25
» David Brown 30D
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa