1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto
Sivu 1 / 1
1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto
Vaihdoin tänään tiivisteet. Siinä ei sinällään ole mitään ihmeellistä. Männänvarsi irti kuulanivelestä, kaksi lukkorengasta pois sylinterin päästä, letkut löysälle sylinteristä ja männänvarsi ulos. Tiivisteiden vaihto ja takaisin kasaan.
Se mitä haluaisin kysyä onko jollaikin ideaa mikä oli tehnyt männänvarteen noin tuuman välein (onmuuten männänvarren paksuus) kymmenkunta kappaletta poikittaisia koloja kuin kiilapää vasaralla hakattuja. Näiden kolojen kohonneet reunat söivät tiivisteen ja alkoi vuotamaan öljyä.
No, sen lisäksi varrelta puuttui pyyhkijä ja muutenkin ohjauksen toiminta ei ollut sellaista kuin minusta olisi pitänyt olla. Kun mäntä varsineen oli pöydällä, niin selvisi pari juttua. Sylinterin päädyn sisällä pitäisi olla vartta tiivistämässä huulitiiviste, o-rengas ja sitä vasten tukirengas. Tukirengas puuttui ja molemmat tiivistimet olivat epäilyttävän näköisiä. Männän tiivisteessä oli o-rengas mutta sen molemmin puolin kuuluvat tukirenkaat puuttuivat.
Pistin systeemin kasaan uusilla osilla ja männänvarresta hioin hienolla timanttikovasimella kolojen reunat alas. Toivotaan nyt että hetken aikaa kestää. Tässä taas oli yksi esimerkki mitä kaikkea saattaa löytyä edellisten remonttimiesten jäljiltä. Semmoinen kommentti vielä, että akkukäyttöinen pulttipyssy on poikaa,
Se mitä haluaisin kysyä onko jollaikin ideaa mikä oli tehnyt männänvarteen noin tuuman välein (onmuuten männänvarren paksuus) kymmenkunta kappaletta poikittaisia koloja kuin kiilapää vasaralla hakattuja. Näiden kolojen kohonneet reunat söivät tiivisteen ja alkoi vuotamaan öljyä.
No, sen lisäksi varrelta puuttui pyyhkijä ja muutenkin ohjauksen toiminta ei ollut sellaista kuin minusta olisi pitänyt olla. Kun mäntä varsineen oli pöydällä, niin selvisi pari juttua. Sylinterin päädyn sisällä pitäisi olla vartta tiivistämässä huulitiiviste, o-rengas ja sitä vasten tukirengas. Tukirengas puuttui ja molemmat tiivistimet olivat epäilyttävän näköisiä. Männän tiivisteessä oli o-rengas mutta sen molemmin puolin kuuluvat tukirenkaat puuttuivat.
Pistin systeemin kasaan uusilla osilla ja männänvarresta hioin hienolla timanttikovasimella kolojen reunat alas. Toivotaan nyt että hetken aikaa kestää. Tässä taas oli yksi esimerkki mitä kaikkea saattaa löytyä edellisten remonttimiesten jäljiltä. Semmoinen kommentti vielä, että akkukäyttöinen pulttipyssy on poikaa,
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Similar topics
» Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
» Jäähdytysnesteen vaihto.
» 995 Polttoainesuodattimien vaihto
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
» Jäähdytysnesteen vaihto.
» 995 Polttoainesuodattimien vaihto
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa