Case/DB 1390
4 posters
Sivu 1 / 1
Case/DB 1390
Heipati hei kaikki case tietäjät.
Case/DB 1390 4wd
Kävipäs niin ikävästi että takanostolaite heitti laskemasta, perässä "oikean kokoinen" peltinen lumilinko mutta pääsi tekemään töyssyssä pienen nytkyliikkeen ja samantien tuli kylmät väreet pitkin selkää, Olen lukenut tämän tapaisesta tilanteesta taavetti tallin sivuilta!
https://www.taavetti-talli.net/t3140-case-1390-nostolaite-ei-laske?highlight=1390
kylmät väreet osuivat oikeaan kun avasin perästä poksin vasemmalta, sama valua oleva rauta naps poikki. ja kyllä tässäkin on peiliin katsomisen paikka, pienen töyssyn jälkeen linko teki nytkyliikkeen, sirpin muotoinen rauta antoi periksi sen verran että hydrauliikka mäntä puree kiinni sylinteriin eikä peräpää laske.
Nyt on perä purettuna ja akseli irroitettuna ja tokasin että oikean puoleisessa nostovarressa apusylinterin yläkorvakkeessa oli pitkä suipon muotoinen klappi kuluma mikä on mahdollistanut tätä nytky liikkeen tekemisen.
Tuossa edellisessä keskustelussa moni teistä tietäjistä sanoi että "sirppi" on mahdollista joko hitsata se tai vaihtaa uusi, ja moni sanoi että on törmännyt vastaavaan vikaan. miten olette korjannut sen ja mistä olette uutta sirppiä kysyneet. Olen tässä nyt googlettanut kaikki suomen varaosamyyjät mutta sirpin näköistä rautaa ei löydy, olen purkaamoille laittanut varaosa kyselyitä, toistaiseksi ei oota on saanut vastaukseksi. Onkos antaa vinkkiä sirpin saamiseksi vai onko monessa koneessa kemppi korjattu sirppi?
Miten tänne sivulle voi laittaa kuvia? voisin ottaa matkan varrelta kuvia sirpistä ja purkamisesta ja korjaamisesta.
Kiitos vastauksista.
Case/DB 1390 4wd
Kävipäs niin ikävästi että takanostolaite heitti laskemasta, perässä "oikean kokoinen" peltinen lumilinko mutta pääsi tekemään töyssyssä pienen nytkyliikkeen ja samantien tuli kylmät väreet pitkin selkää, Olen lukenut tämän tapaisesta tilanteesta taavetti tallin sivuilta!
https://www.taavetti-talli.net/t3140-case-1390-nostolaite-ei-laske?highlight=1390
kylmät väreet osuivat oikeaan kun avasin perästä poksin vasemmalta, sama valua oleva rauta naps poikki. ja kyllä tässäkin on peiliin katsomisen paikka, pienen töyssyn jälkeen linko teki nytkyliikkeen, sirpin muotoinen rauta antoi periksi sen verran että hydrauliikka mäntä puree kiinni sylinteriin eikä peräpää laske.
Nyt on perä purettuna ja akseli irroitettuna ja tokasin että oikean puoleisessa nostovarressa apusylinterin yläkorvakkeessa oli pitkä suipon muotoinen klappi kuluma mikä on mahdollistanut tätä nytky liikkeen tekemisen.
Tuossa edellisessä keskustelussa moni teistä tietäjistä sanoi että "sirppi" on mahdollista joko hitsata se tai vaihtaa uusi, ja moni sanoi että on törmännyt vastaavaan vikaan. miten olette korjannut sen ja mistä olette uutta sirppiä kysyneet. Olen tässä nyt googlettanut kaikki suomen varaosamyyjät mutta sirpin näköistä rautaa ei löydy, olen purkaamoille laittanut varaosa kyselyitä, toistaiseksi ei oota on saanut vastaukseksi. Onkos antaa vinkkiä sirpin saamiseksi vai onko monessa koneessa kemppi korjattu sirppi?
Miten tänne sivulle voi laittaa kuvia? voisin ottaa matkan varrelta kuvia sirpistä ja purkamisesta ja korjaamisesta.
Kiitos vastauksista.
CuCr- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 11
Vs: Case/DB 1390
Se vipu, jota nostomäntä painaa koiranluun näköisellä tapilla on valuterästä ja se on korjattavissa hitsaamalla. Hitsattu ei milloinkaan ole yhtä pitkäikäinen kuin alkuperäinen, mutta aika pitkälle silläkin pötkii. Se pitää seevata kunnolla ja hitsata KUNNOLLA läpi ja jos on pillit ja pullot, niin hitsauksen jälkeen sitten hyvin lievään punahehkuun hitsattu kohta ja oikein hidas jäähdytys. Antaa sen olla varttitunnin sellaisena, että pimeässä punahehku nippa nappa näkyy ja sitten villat ympärille. Tärkein vaihe on kuitenkin se. että kun vipu on jäähtynyt, niin hinku ja vinku hioo kaikki hitsin rajaviivat kauniin pyöreiksi ja kiiltäviksi. Jos osa hajoaa uudelleen, niin se ratkeaa hitsin rajaviivalta ja tuo viimeistelyhionta on ainoa kikka jolla uuden vaurion syntymisen pystyy estämään tai ainakin viivästyttämään oikein huomattavasti.
Veikkaan. että Englannista saa uusia vipuja, mutta se on niin tiukalla sovitteella akselissa kiinni, ettei kaikilla ole työkaluja, millä vanhan saa pois ja uuden tilalle.
Veikkaan. että Englannista saa uusia vipuja, mutta se on niin tiukalla sovitteella akselissa kiinni, ettei kaikilla ole työkaluja, millä vanhan saa pois ja uuden tilalle.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case/DB 1390
Kannattaa kysyä alkuperäisvaraosaakin. Välillä näihin niitäkin vielä löytyy. Aikanaan kun kourakuormaaja oli 1394:sen nostolaitteessa, tuli vaihdettua kyseinen osa. Irtosi kuumentamalla ja moskalla naputtamalla. Uusi kuumana paikalleen. Nostolaitteen sylinterikin meni samassa remontissa vaihtoon, oli puoliksi poikki.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Case/DB 1390
Juu,se on krympillä kiinni ja irrottamiseen ja kiinnittämiseen pitää olla reilusti lämpö.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case/DB 1390
Pystyykö sellaista missään teettämään?
Osaa en tiedä mutta tekee ne varmaan pahempiakin...
Osaa en tiedä mutta tekee ne varmaan pahempiakin...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case/DB 1390
Kiitos kaikille vastanneille, vein koneen kaverin pajalle suosiolla, sieltä löytyy työkalut ja halut tarvittavaan operaatioon. Päätimme hitsata sirpin näin ensi alkuun kun varaosaa ei saatavilla näin yhtä-äkkiä mistään. Jos jollain on laittaa linkki mistä saa tilata vaikka englannin maalta niin arvostan. Nyt kuitenkin lumi sesonki päällä ja pääasiassa koneella lumitöitä tehdään niin sirpin uusiminen menee kesälle, jos hitsillä pääsisi sinne asti.
Sirppi seevattiin oikein kunnolla ja toholla kunnon lämmöt ennen ja jälkeen hitsauksen, laitoin sen kunnon villoihin ja sielläpä rauhassa jäähtyköön päivän tai pari. Erkki olit oikeassa että se on tiukassa, Kaasu pillillä ja prässillä yritin ottaa pois sitä sirppiä akselista, 18 t alkoi näyttämään prässin painemittari ja lämpöäkin sai kunnolla kylkeen mutta siitä akselista sirppi ei vain ottanut lähteäkseen, joten luovutin sen osalta ja hitsasimme sirpin ollessa kiinni akselissa.
Kunnon viimeistely hionta on seuraava työvaihe, ja niinkuin Erkki mainitsit aion käyttää siihen hyvän tovin että siitä saisi mahdollisimman kunnollisen.
Minunkin tapauksessa oli sirppi noin 1 cm syvä siististi leikkaantuva väsymis murtuma joka paljastui kun palikan käteen sai ja katsoi kunnolla, eli samaa tarinaa kirjoitan mitä muutkin vastaavan kokeneet.
Apusylinterin korvallisessa olevan klapin kans korjaan kun perä on nuin hyvin auki ja mutterit levällään.
Sirppi seevattiin oikein kunnolla ja toholla kunnon lämmöt ennen ja jälkeen hitsauksen, laitoin sen kunnon villoihin ja sielläpä rauhassa jäähtyköön päivän tai pari. Erkki olit oikeassa että se on tiukassa, Kaasu pillillä ja prässillä yritin ottaa pois sitä sirppiä akselista, 18 t alkoi näyttämään prässin painemittari ja lämpöäkin sai kunnolla kylkeen mutta siitä akselista sirppi ei vain ottanut lähteäkseen, joten luovutin sen osalta ja hitsasimme sirpin ollessa kiinni akselissa.
Kunnon viimeistely hionta on seuraava työvaihe, ja niinkuin Erkki mainitsit aion käyttää siihen hyvän tovin että siitä saisi mahdollisimman kunnollisen.
Minunkin tapauksessa oli sirppi noin 1 cm syvä siististi leikkaantuva väsymis murtuma joka paljastui kun palikan käteen sai ja katsoi kunnolla, eli samaa tarinaa kirjoitan mitä muutkin vastaavan kokeneet.
Apusylinterin korvallisessa olevan klapin kans korjaan kun perä on nuin hyvin auki ja mutterit levällään.
CuCr- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 11
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa