996 pakkasproput
5 posters
Sivu 1 / 1
996 pakkasproput
Pääsi 996 taavetti jäätymään kun sisällä oli lähes pelkkää vettä!
Muutaman päivän varovaisen sulattelun jälkeen käy kyllä, mutta nyt siis ohjauspyörän puoleisen moottorin pään ja tankin välistä vuotaa jäähdytin nesteitä ulos.
En vielä ole päässyt vilkaisemaan mistä vuotaa, mutta onkos taavissa ollenkaan lohkossa/kannessa pakkasproppuja? sijainti?
Muutaman päivän varovaisen sulattelun jälkeen käy kyllä, mutta nyt siis ohjauspyörän puoleisen moottorin pään ja tankin välistä vuotaa jäähdytin nesteitä ulos.
En vielä ole päässyt vilkaisemaan mistä vuotaa, mutta onkos taavissa ollenkaan lohkossa/kannessa pakkasproppuja? sijainti?
996- Viestien lukumäärä : 13
Vs: 996 pakkasproput
Onhan siinä proput. Lohkossa on kuulemma viis, joista kolme näkyy vasemmalla puolella, kaksi muuta ei osaa sanoa - oisko lohkon päissä. Ne on kuppityyppisiä halkaisija
1" 3/4. Kannen takapäässä on yksi. Vanhemmissa on tuumainen "vesimarkka" , runkonumerosta E56801 lähtien on 1"1/4 kuppi. Näin kertoo varaosakirja.
Yleisenä ilmiönä voisi sanoa, että moottorit missä on sylinteriputket, niin ei ole proppuja.
1" 3/4. Kannen takapäässä on yksi. Vanhemmissa on tuumainen "vesimarkka" , runkonumerosta E56801 lähtien on 1"1/4 kuppi. Näin kertoo varaosakirja.
Yleisenä ilmiönä voisi sanoa, että moottorit missä on sylinteriputket, niin ei ole proppuja.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 996 pakkasproput
Nuo "pakkasproputhan" eli ne reiät, lie lähinnä valuteknisistä syistä alkujaan ?
Ei pakkasten takia ......
Ei pakkasten takia ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2954
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 pakkasproput
Erittäin paha takaisku kävi!
Meillä kans pappa jätti aikoinaan 900 Taaviin vedet sisälle ja lopun arvaa kaikki,sen jälkeen ei ole vesiä ollu missään koneessa koko tontilla!
Vesi ei muutenkaan hyvä ruostuu vaan lohko pilalle vaikka sen tyhjentäiskin.
Joistai koneista olen myös kuullu että eipä tulekkaan kaikki vesi pois niin halkee silti.
Meillä kans pappa jätti aikoinaan 900 Taaviin vedet sisälle ja lopun arvaa kaikki,sen jälkeen ei ole vesiä ollu missään koneessa koko tontilla!
Vesi ei muutenkaan hyvä ruostuu vaan lohko pilalle vaikka sen tyhjentäiskin.
Joistai koneista olen myös kuullu että eipä tulekkaan kaikki vesi pois niin halkee silti.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 pakkasproput
Ne ne. pakkasproput ovat sen takia että lohkon valuvaiheen jälkeen niiden reikien kautta otetaan pois se mitä ns. keernasta on jäljellä. Nuo keernat tekevät ne kanavat jossa jäähdytysneste on. Koneistuksessa reiät pyöräytetetään muotoonsa, ja reikään lyödään peltitulppa.
Osa-aikaeläkeläinen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa