Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1394 etumaskin valojen paikat

+3
ttah
Riku
ikilika
7 posters

Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  ikilika La Tammi 23 2010, 19:28

Tossa kun akkuja värkkäsin niin mietin etumaskissa olevia valojen paikkoja siellä alaosassa mitkä on peitetty sillä mustalla muovilla. Missä mallissa nämä on käytössä vai onko näillä valojen paikoilla joku muu tarkotus?
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Vieraili La Tammi 23 2010, 19:58

Ne on ollu Englannissa ja muualla maailmassa -90 sarjalaisissa aina vuodesta 1980 alkaen aina -94 sarjan ilmestymiseen asti tuolla alhaalla etumaskissa,ja niissäki ekamalleissa ne on ollu tuolla maskissa,suomeen piti tuoda taavetit hörökorvilla,se olis ollu muuten liian komia peli.

Sittemmin ne muuttu -94 sarjassa tuonne ylös ,siellä ne hyväksyttiin myös suomeen.

Tuolla foorumin etusivulla ylhäällä olevassa 1690 takapotkussa ne on sillain niinkuin ne on tehtaalla tarkoitettu alunperin ,mutta suomeen ne ei passannu noin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Riku La Tammi 23 2010, 20:08

Tuokin valosäädös Suomen lainsäädännön kummallisuuksia. Meillä ennen Ford 4000 vm.-66 jonka rekisteriotteessa maininta valojen paikasta nokassa lähellä toisiaan ja etukehdon päällä, niin mielestä sillä oli oma laissa erikoispykälä ja äärivalot piti olla lokasuojien päällä.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  ikilika La Tammi 23 2010, 20:25

Jaajuu, kattos vaan, valkosissa näkyy niitä olevan alhaallakin. Taitaa olla ihan makuasia missä ne on, valoteholtaan varmaan hiukan paremmat ylhäällä. Onkos muuten tiedossa mistä sais noita umpioita varustettuna h1 polttimolla? Näky olevan aika hapantuneet sisältä ja olis tallissa yhet h1 jälkiasennus xenonit ylimääräsenä, jos hommaiskin niihin sopivat umpiot... Taikka toinen ajatus oli että laitetaan pienemmät soikeat h1 umpiot ja muotoillaan pellistä niihin sopiva "kehys", kiinteesti hitsaten ja pakkeloiden siististi niinkun uudemmissa koneissa jo on. Pitkiä en ole tähän mennessä kertaakaan tarvinnut joten ne voi suosiolla unohtaa. (mahtaako palaakkaan Shocked )
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  ikilika La Tammi 23 2010, 21:02

Niin nämät on nyt taas ajatuksia tulevasta, kun tarttee kumminkin kevväämmällä ottaa kaatumisen seuraukset tarkemmin työn alle, lokarin maalaus ym, samalla käy sitte taas koko koneen läpi, jarruja myöten ja ehkäpä takarenkaatkin menee uusiksi.
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty 1384 etumaskin valojen paikat

Viesti  ttah Su Tammi 24 2010, 08:37

Mulla on 1390 -84 nelivedossa valot alhaalla ollut uudesta asti vaikka joku on väittänyt että maski on vaihdettu jostain uudemmasta mallista. Kun maalasin traktorin kesällä niin oli maski irti kun jouduin sitä vähän korjaamaan. Entinen omistaja oli töskinyt etukuormaajan kanssa tutkin maskin eikä siinä ole ylhäällä edes valo paikkoja se on umpinainen kotelo vain maskiverkon ja alavalojen reijät näihin saa marjakankaalta umpioita eikä maksa paljon valoteho on aivan riittävä niin lyhyillä kun pitkilläkin valoilla keulaan sopii vielä alkuperäiset keulapainotkin en tiedä onko tämä malli jotenkin poikkeava kun en ole montaa samanlaista nähnyt kaikissa muissa on ollut mikki hiiri valot ja isommissa malleissa ylhäällä

ttah

Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 54
Paikkakunta : kemiö

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Vieraili Su Tammi 24 2010, 10:00

Tuossa minun turbo 1690:ssä on valot jo ylempänä.Mutta sehän onkin viimeisiä 90-sarjalaisia.
Makuasia onko ne paremmannäköiset alaosassa .Minun mielestä ne sopii hyvin sinnekin.
Hörökorvat ei hyvä.
Onhan Suomen malleissa muitakin erikoisuuksia.Muunmuassa noi sivukonepellin jatkeet.Niitä oli kaikissa 94-sarjan koneissa ja aninakin viimeisissä 90-sarjan koneissa. Missään muuaalla niitä ei näy kuin Suomen versioissa .Paitsi sitten ihan viimeisissä 94-sarjalaisiissa on suojaverkkoja.
Viranomaisten tiet on tutkimattomat. Olisivatko tehneet myös kiusaa kotimaisen hyväksi.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  taavettimies Su Tammi 24 2010, 20:16

Case1594 kirjoitti:Olisivatko tehneet myös kiusaa kotimaisen hyväksi.
velimhan kirjoitti:suomeen piti tuoda taavetit hörökorvilla,se olis ollu muuten liian komia peli.
Esimerkiksi 02 sarjan kotimaisissa on valot vastaavassa paikassa kuin 90 sarjaan on alunperin tarkoitettu, alhaalla maskissa.

Olihan aikanaan myös sellainen systeemi että pankista ei saanut lainaa niin helposti taavetin ostoon kuin valmetin.
Rolling Eyes
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  taavettimies Ma Tammi 25 2010, 08:21

Niin ja eikös näissä 990:peissä ym selectoissa alkuperäinen valojen paikka ole maskissa ylhäällä, kuten etusivun yläpalkin 880:pissä ja 1200:sessa sopii mielestäni erittäin hyvin sinnekkin.

http://picasaweb.google.com/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5294570904747288514
http://picasaweb.google.com/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5294570845331198194

Onkos tuo kultasäleikkö ihan alkuperäinen vai asennettu suomessa tyhjien valoreikien peitteeksi? Noissa linkittämissäni kuvissa on tehty maskin valoille reiät kultasäleikköön.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  erkki Ma Tammi 25 2010, 10:28

Muistaakseni jenkkimarkkinoille on toomitettu selectat upotetuilla valovehkeillä, mutta muualla selectoissa on ollut yleisesti sivukiinnitteiset valot.
Kultakoristeen alla on tainnut alunpitäen olla musta kartonki joka peittää lampunreijät. Koristemaskia ei käytetty lainkaan jos oli upotetut lamput, mutta aika moni näyttää siihen nakertaneen reijät.

Lainsäädäntö lamppujen sijainnin suhteen on erilainen eri maissa, mikkihiirilamput 90 sarjalaisissa taitaa olla Suomessa siitä syystä, että joko poikkeuslupaa ei ole haettu tai sitä ei olla saatu. Upotetut lamput on joka tapauksessa halvemmat ja paremmin suojatut.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  ikilika Ma Tammi 25 2010, 17:59

Aika säälittävää katottavaa nuo "verkkoalbumin" kuvat, suurin osa rupisessa kunnossa olevia taavetteja...
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  taavettimies Ma Tammi 25 2010, 18:02

Ne on käytettyjä koneita toki osa saattaa olla ollut vähän kehnommallakin pidolla.

Tässä on minun avatarinani oleva 995:nen ennen kunnostusta, koko ikänsä ollut edellisellä omistajalla kovassa käytössä niin kyllä se siinä reilun 30 vuoden aikana vähän ruhjoontuu.

http://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/995+ennen+fiksausta..jpg
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  ikilika Ma Tammi 25 2010, 18:14

On siinä koneessa kyllä pieniä käytön jälkiä havaittavissa, kieltämättä. Shocked
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  erkki Ma Tammi 25 2010, 18:18

Rupisuus on vanhalle traktorille tyypillistä, kolhuisen peiton alla saattaa olla huippuiskussa oleva tekniikka. Maalla oli ennevanhaan hieman sellainen meininki, ettei traktoreita pahemmin puunattu, mutta nipat piti rasvata ja öljyt vaihtaa, että työt sujuu silloin kun niiden pitää sujua.
Autoa saatettiin joskus pestäkin, mutta traktorin pesi sade sitten kun sitä saatiin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  ikilika Ma Tammi 25 2010, 18:29

Tosta tuli mieleen se meitin entinen majori ja sen edellinen omistaja, jokseenkin äkkipikanen mies. Jos sattu pellolla majorista vaikka löpö loppumaan, veteli ukko kiukuspäiten majoria "turpaan" lähimmällä kättä pidemmällä.. Oli se kerran jäänyt jumiin kuraseen peltoon ja heinäseipäällä vedeltiin ja kirottiin, sen oli kyllä kone näkönenkin. Lommoja kirjaimellisesti IHAN joka puolella. Tämän koneen meille myi perikunta. Eikä ymmärrettävistä syistä ollut kallis. Laughing
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  taavettimies Ma Tammi 25 2010, 18:32

Tuossa kyseisessa 995:sessa on ollut edellisellä omistajalla aikanaan etukuormaaja kiinni jonka takia oli turpa rutussa kun ei ole ollut etupaino telinettä/konepellin suojusta ja oikean puolen olka-akseli on vääntynyt hieman taaksepäin, mihin lie sekin tökätty.

Nykyinen 1490 joka ollut uudesta asti talossa (ainoa kone joka ostettu uutena) säilyi pitkään alkuperäiskuntoisena ja melko nätin näköisenä se oli vielä ennen 2005 tehtyä koneremppaa ja maalausta. Pellit oli suorina lukuun ottamatta takalokasuojien jatko pätkiä. Ohjaamon sivuverhoilut ovat vieläkin alkuperäiset ja repeämättömät, vaikka kovassa työssä ollutkin.

Enää ei ole nuo koneet niin kovassa käytössä kuin aikanaan niin kestävätkin sitten "viimesen päälle" kunnossa.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Vieraili Ke Maalis 03 2010, 22:05

noihin valoihin saa tehoa lisää kun ostaa muunnos polttimot on kuutamolampun kanta ja silti h4 poltin Ikh jne myy
toki minulle tuli ne marjakankaan suorakulmaiset umpiotkin

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Ulvila Ke Maalis 03 2010, 23:55

jahas taas olis päästy aurauksilta tallille paras vaikutus valotehoon on riittävän vahavat johorot ja se rele ,lakkaa katkaasia ja sulake rasia lämpiämästä. ne on kyllä hyvän näköösiä raunit konedatas ala valoolla. ne oli vähän korkiat ne marjakankahan umpiot sinne ala reikihi. umpio sais mennä vähä reijän sisälle (mun mielipire)
Ulvila
Ulvila

David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Vieraili Ke Maalis 03 2010, 23:58

Ei pahan näköiset paikallaan ja valoteho oli hyvä tulihan mulle tuo releistyskin

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  Vieraili Su Huhti 04 2010, 11:35

Kävin huoltomiessetäni luona kylässä ,kateltiin siellä vanhoja valokuvia Royal Smithield Showsta englannista,-90 sarja oli ensiesittelyssä vuodenvaihteessa 1979-1980,5,4 litran kuutosesta oli tehty hieno läpileikkausversio,sai ihmiset tutustua kokonaan uuteen moottoriin perinpohjin,sitten oli Oulun myyntipisteestä ensiesittelykuvia,hänhän oli siellä silloin kokopäiväisesti töissä,oli ollu mahtava taavettihuuma ilmassa kun esittelivät 1690 nelikkoa eka kertaa,muotoilua myöten se oli herättäny suurta ihmetystä.

Kaikissa koneissa mitä oulunki ensiesittelyssä oli ,oli valot maskissa alhaalla,ne on sitten myöhemmin joutuneet muuttamaan hörökorviksi.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1394 etumaskin valojen paikat Empty Vs: 1394 etumaskin valojen paikat

Viesti  e1690 Ma Huhti 05 2010, 20:40

Vielä tosta releistyksestä sen verran, että laitoin itekkin nuo releet. Oli jotenkin mielestäni himmeät valot (H4 suorakaiteet mustassa viivassa), niin mittasinpa jännitteet. Oli vähän alle 10V lampun kannassa, releillä sitten vähän yli 12V (moottori sammuksissa siis). Sitten vielä jotkut Osramin "+90%" H4:set paikoilleen, niin pitää todeta, että kylläpä muuttu! Enpä olis uskonu!

e1690

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Varsinais-Suomi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa