996 kytkin säädöt
4 posters
Sivu 1 / 1
996 kytkin säädöt
Hei taas. Nyt alkaa moottori olla kasassa , muutama pikkujuttu vielä, ja kytkin osat pitäis tulla n. 2vko sisään niin pääsee tekemään loput.. adapterinki lupas sukulais mies sorvata.. eli pahasti näyttää et päästään ehkä tän vuoden puolella ottamaan ensisavut, ehkä..
Kysymys kuuluu, onko jollain antaa faktamittoja mistä mihin vo kytkimen ja ajokytkimen säätöön.. OlleK on lähettänyt linkkejä hyviin korjausoppaisiin mistä saanut apua moneen tuskaan, mutta kun tuli hitsi vie lasketeltua lukemisen sijaan peruskoulussa englannin tunnilla:kin, voi olla että siellä olis niihin tiedot mutta kun ei ymmärrä... Se 1 ohje oli 1200 taaviin kun siinä kuulemma sama kytkin.. mutta jos jollain on faktamittoja mistä mihin ja vaikka piirretyn kuvan kera ei haittais yhtään. Tuli hankittua heittokellokin, että saa pinnat suoraan, kun vaan tietää mitat mihin säätää.
Sitte et onko millainen homma irrottaa ne vo ja ajo painelaakerit, onko vaan jollain ruuvilla pois ja uutta tilaan vai pitääkö siinäkin mittoa jotakin.
Kiitos ja kumarrus jo saaduista ohjeista ja kärsivällisyydestä.
Kysymys kuuluu, onko jollain antaa faktamittoja mistä mihin vo kytkimen ja ajokytkimen säätöön.. OlleK on lähettänyt linkkejä hyviin korjausoppaisiin mistä saanut apua moneen tuskaan, mutta kun tuli hitsi vie lasketeltua lukemisen sijaan peruskoulussa englannin tunnilla:kin, voi olla että siellä olis niihin tiedot mutta kun ei ymmärrä... Se 1 ohje oli 1200 taaviin kun siinä kuulemma sama kytkin.. mutta jos jollain on faktamittoja mistä mihin ja vaikka piirretyn kuvan kera ei haittais yhtään. Tuli hankittua heittokellokin, että saa pinnat suoraan, kun vaan tietää mitat mihin säätää.
Sitte et onko millainen homma irrottaa ne vo ja ajo painelaakerit, onko vaan jollain ruuvilla pois ja uutta tilaan vai pitääkö siinäkin mittoa jotakin.
Kiitos ja kumarrus jo saaduista ohjeista ja kärsivällisyydestä.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 kytkin säädöt
Ja vm tosiaan 78.. sillä uudemmalla hytillä
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 kytkin säädöt
Heittokellosta saattaa olla käytöä monessa asiassa, Kytkimen korjauksessa sitä ei tarvita. Ei siinä ole mitään pintoja joita täytyy "saada suoriksi". Jos vauhtipyörä on kulunut täytyy se irrottaa ja toimittaa koneistamoon. Kuluneita painelevyjä en suosittele koneistettavaksi muuten kun vähäisten naarmujen poistaminen koneistamon toimesta. Silmälaakerit on kiinni puristussovitteella ja laakserit painetaan samoihin kohtiin kun irrotetut laakerit, silmämääräinen"mittaaminen" riittää.Hyvä ohje kytkinrempassa on: Älä muuta säätöjä purettaessa, niin ei tarvitse huolehtis siitä kootessa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 kytkin säädöt
Juu. Tuola Facebookin dB ryhmässä jotkut puhuivat että olisi hyvä tarkistaa heittokellolla / säätää painelaakereiden vastinpinnat kun kytkin esim asennettu vauhtipyörään kiinni, ettei rupea kytkin rynkyttämään ja laakerit kulu, mutta tosiaan jos on ollu säädetty niin kai tuo suoraan menee ehkä.. löysin sun antamasta ohjeesta 1200 Dual clutch (livedrive) säätömitan ajokytkin 136.78-132.46 mm , voimanotto 161.80 - 159.26 mm ja onko nuo nyt sitten paineasetelman pinnalta vastinpinnan ulkopintaan ja päteekö 996 dB, sitä en tiedä.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 kytkin säädöt
Siitä on yli 40 vuotta kun viimeksi tein jotain remonteja Taavettiin, eikä munulla ole mitään kirjallista ohjetta Suomeksi. . Muistaakseni mainetsimasi mitat ovat vauhtipyörän ulkohalkaisijasta painelevyjen vastinpintoihin. Useaan kertaan on sanottu, että 996, 1200, 1210 ja 1212 malleissa on sama kytkin. Facebook sivustolla on paljon hölyn pölyn tai turhia ja jopa virheellisiä ohjeita.
Viimeinen muokkaaja, OlleK pvm Ti Loka 18 2022, 18:33, muokattu 1 kertaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 kytkin säädöt
Tuo mitta on siis vauhtipyörän pinnasta annettu. Ota huomioon, että siinä vauhtipyörässä on koneistettu upotus astetelmalle, josta siis mitataan. Itse tuli aikanaan tehtyä niin, että laitoin suoran latan vauhtipyörää vasten ja mittasin siitä etäisyyden alarungon laippaan. Sitten asetelma kiinni ja sen jälkeen katkaisin pari lankunpalaa (kirjan antama mitta + etäisyys vauhtipyörästä runkoon - vauhtipyörän syvennys) ja ne runkoa vasten etäisyystulkiksi. Näillä sai ulomman painelevyn paikalleen ja sisemmän sai taas mitattua ulommasta. Kun mullakin se heittokello oli niin fiksasin sitten lopuksi hienosäädönkin. Toki sitten kun sai koneen taas yhteen palaan, niin piti vielä alaluukusta tehdä loppusäätö.
Janne- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 996 kytkin säädöt
, pirhana vie, kun tuli eilen kasattua kytkin, olis pitäny huomata mitata se syvennys... Noh täytyy tutkia huomenna kun pääsee taas halliin , jos sais ees suunnilleen mitattua. Onko tuo loppusäätö se joku mikä tullut netistä vastaa et ajokytkimen ruuvit hellästi pohjaan Jan. 1,75 mm auki vai miten olikaan , vai kompensoiko tuo säätö sitä etäisyys säätöä mikä tehdään jos raktori katki , vai mistä se johtui että jouduit uudelleen säätää vai oliko asetelma kulunut tjsp
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 kytkin säädöt
En oikein ymmärrä mihin viittaat kun kirjoitat ajokytkimen ruuveista. Kaksoiskytkimen (mallit 885, 990, 995) käpälissä on säätöruuvit jotka vaikuttavat voimanoton kytkinlevyn irrotukseen. Tässä kytkimessä on yksi painelaakeri ja polkimella ohjataan sekä ajo-että voimanottokytkimet. Mallissa 996 (1210, 1212) on parikytkin ja siillä on erilliset painelaakerit ja käpälät ajo- ja voimanottokytkimille. Oikein säädetty kytkin ei tarvitse mitään hienosäätöjä kokoamisen jälkeen. Polkimen ja mahdollisen käsikytkimen kaapelin säätö täytyy tietysti suorittaa, mutta se ai ole mitää "hienosäätöä" vaan kytkinlevyjen kulumisen myötä esiin tuleva säätötarve.
Viimeinen muokkaaja, OlleK pvm Pe Loka 28 2022, 15:58, muokattu 2 kertaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 kytkin säädöt
Tuota nyt kun tarkemmin muistelen, niin ei niitä käpäliä tainnut tulla enää säädettyä. Se oli sitten vivustojen loppusäätöjä, että sai painelaakerin sopivasti irti asetelmasta.
Ensimmäisellä yrityksellä korjaamattomalla ja väljällä asetelmalla tuli haettua niitä käpälienkin säätöjä, jos joku sellainen löytyisi, ettei painelaakerin tarvitsisi pyöriä jatkuvasti mukana..
Se on muuten aina jännä tunne, kun ekan kerran pistät käyntiin ja kokeilet, et toimiiko kytkin niinkuin pitää.
Muoks. joo mää ropailen 1200:sta ja siinä nuo erilliset painelaakerit ajolle ja voa:lle.
Ensimmäisellä yrityksellä korjaamattomalla ja väljällä asetelmalla tuli haettua niitä käpälienkin säätöjä, jos joku sellainen löytyisi, ettei painelaakerin tarvitsisi pyöriä jatkuvasti mukana..
Se on muuten aina jännä tunne, kun ekan kerran pistät käyntiin ja kokeilet, et toimiiko kytkin niinkuin pitää.
Muoks. joo mää ropailen 1200:sta ja siinä nuo erilliset painelaakerit ajolle ja voa:lle.
Janne- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 996 kytkin säädöt
Minulla tuo 996 vm 78. Siinä ajokytkimen käpälissä lukkomutterilla säätö, ja ymmärtääkseni vo akselin kytkintä säädetään niistä 3 jatkomutterista jotka tulevat sinne vo painelaakerille käpäliin ? Jos oon oikein ymmärtänyt. Nyt on pätkä kasas taas tein lopuksi ollek ohjeella, älä koske tyyliin ja poljin tuntuma ainaki tuntuu olevan ja käsikäyttö kans ok tuntune hitusen äkkiseltään raskaan tuntuinen jalka poljin mut ei oo oikee vertailukohtaa ... Aika loppu kesken kun paloi aikaa tänään painelaakereiden kanssa ja yhtäkkiä veli oli kurottajalla pihassa, niin ei enää paljo säädelty
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 kytkin säädöt
Oiskos se nyt kuitenkin ollut hyvä laittaa se tankki ihan ensimmäiseksi paikoilleen - enneku koneen puoliskoja yhdistelee ?????????????
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 kytkin säädöt
Samaa rupesin miettimään taisi olla irrottaessa jo kansi irti kun tankki otettiin , saa nähä saako hytin nostaa miten korkealle et mahtuu
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Similar topics
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» Kytkimen säädöt
» 880 Selectan nostolaitteen säädöt
» DB Kytkin
» 850 kytkin
» Kytkimen säädöt
» 880 Selectan nostolaitteen säädöt
» DB Kytkin
» 850 kytkin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa