1490 ohjaus ongelma
3 posters
Sivu 1 / 1
1490 ohjaus ongelma
1490 ohjaus meni todella jäykäksi paikoillaan, kierrosten nostaminen ei auttanut. Heti kun pääsi liikkeelle tehosti ohjaus normaalisti. Päätin sitten vaihtaa tehostajan öljyt (10W-30) ja nyt kun on pientä käyntiongelmaa (siirtopumppu irti) vaihdettiin myös tehostajan suodatin. Kone kun saatiin käymään oikealle kääntäminen onnistui kohtuullisesti ei kuitenkaan niin herkästi kuin pitäisi, vasemmalle ohjaus oli todella jäykkä. Valitettavasti en ehtinyt ajaa konetta, kun on tuota pientä polttoaine ongelmaa (tästä oma aihe), otin tehostajasta öljyntäyttökorkin auki ja öljy oli muuttunut todella hurjan väriseksi aivan harmaaksi! Eli olisiko järjestelmässä vettä vielä?
Eli nyt pitää vaihtaa öljyt uudestaan. Kannattaako ottaa tehostimen putken lisäksi myös ohjaussylinteristä putki auki (ei otettu viimeeksi), että saisi mahdollisimman tyhjäksi tuon järjestelmän? Entä hytin puoli?
Onko riskiä rikkoa esim. orbitrol jos rattia menee vääntelemään kone sammuksissa, kun öjyt laskettu pois? Vai valuuko öljyt sieltä pois riittävästi? Eli vinkkiä kaivataan miten tuon järjestelmän saa mahdollisimman tyhjäksi?
Tästä öljyn vaihdosta on nyt lähdettävä liikkeelle ja katsotaan tuleeko kuntoon? Mitä muita mahdollisia / todennäköisiä vikoja näissä on ollut ohjauksen kanssa?
Eli nyt pitää vaihtaa öljyt uudestaan. Kannattaako ottaa tehostimen putken lisäksi myös ohjaussylinteristä putki auki (ei otettu viimeeksi), että saisi mahdollisimman tyhjäksi tuon järjestelmän? Entä hytin puoli?
Onko riskiä rikkoa esim. orbitrol jos rattia menee vääntelemään kone sammuksissa, kun öjyt laskettu pois? Vai valuuko öljyt sieltä pois riittävästi? Eli vinkkiä kaivataan miten tuon järjestelmän saa mahdollisimman tyhjäksi?
Tästä öljyn vaihdosta on nyt lähdettävä liikkeelle ja katsotaan tuleeko kuntoon? Mitä muita mahdollisia / todennäköisiä vikoja näissä on ollut ohjauksen kanssa?
Nelikko_1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 1490 ohjaus ongelma
Kuulostaa siltä että ohjaussylinterin mäntä vuotaa puolelta toiselle. Onko kysymyksessä taka vai neliveto ja jos neliveto, onko David Brown vai Carraro etuakseli? Muuten, ohjaus ei ole tehostettu vaan ohjaus on hydrostaattinen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1490 ohjaus ongelma
Kyseessä siis neliveto 1490 vm. 1983 Carraro etuakselilla
Nelikko_1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 1490 ohjaus ongelma
Ohjaukseen öljyjä vaihtaessa , on hyvä nostaa etuset ilmaan, kun uudet öölit on sisällä, ja moottori sammuksissa pyöritellä rattia eestaas laidasta laitaan, ja ihan rauhallisesti.
Öljyyn sekoittuva ilma moottorin käydessä, laittaa öölit äkkiä vaahdoksi ja silloin ohauksen tehokin katoaa hyvinkin äkkiä.
Öljyyn sekoittuva ilma moottorin käydessä, laittaa öölit äkkiä vaahdoksi ja silloin ohauksen tehokin katoaa hyvinkin äkkiä.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» 1490 ohjaus jäykistelee
» 1490 OHJAUS EI TOIMI
» 1490 ohjaus ei käänny vasemmalle
» DB 1490 HS ongelma
» 1490:n turbo, ongelma?
» 1490 OHJAUS EI TOIMI
» 1490 ohjaus ei käänny vasemmalle
» DB 1490 HS ongelma
» 1490:n turbo, ongelma?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa