Niksejä kauhan kytkentään
3 posters
Sivu 1 / 1
Niksejä kauhan kytkentään
Kaipailisin "vanhan kansan" vinkkejä, miten kauhan kuupan saisi mahdollisimman helposti kytkettyä etukuormaimen aisoihin.
Minulla on Taavetissa tuollainen Vilskeen lumikauha tappiliitoksin ja välillä pitää kuuppaa käyttää irti. Takaisin laittaminen on yhtä kiroilua, kun ei meinaa saada aisan päätä osumaan kohdalleen jotta sais tapit paikalleen.
Minulla on Taavetissa tuollainen Vilskeen lumikauha tappiliitoksin ja välillä pitää kuuppaa käyttää irti. Takaisin laittaminen on yhtä kiroilua, kun ei meinaa saada aisan päätä osumaan kohdalleen jotta sais tapit paikalleen.
AJ_DB990- David Brown : 990 Selectamatic -66
Viestien lukumäärä : 82
Ikä : 42
Paikkakunta : Janakkala
Vs: Niksejä kauhan kytkentään
Ei tohon taida olla mitään sùrta kansanviisautta. Mahdollisimman tasainen alusta on hyvä ja apumiehestäkin voi olla hyötyä.
Harjoitus tekee mestarin tässäkin lajissa ja ruma sana sanotaa niin kun se on
Nuorena ittekin pelannu noiden tappikiiniteisten kauhojenkanssa. Kaivinkoneen tappikiinitteisen kauhan vaihtoi nopeammin yksin,
kun avuttoman apumihen kanssa, kun tiesi miten se tehdään
Harjoitus tekee mestarin tässäkin lajissa ja ruma sana sanotaa niin kun se on
Nuorena ittekin pelannu noiden tappikiiniteisten kauhojenkanssa. Kaivinkoneen tappikiinitteisen kauhan vaihtoi nopeammin yksin,
kun avuttoman apumihen kanssa, kun tiesi miten se tehdään
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: Niksejä kauhan kytkentään
Joo tuttu juttu.
Muutamia kokemuksia yli 40v ajalta. Ensiksi kiire pois sekä irrottaessa että takaisin laitossa.
Hyvä näkö ja rauhallinen asenne on tärkein. Mahdollisimman tasainen alusta jossa voi käyttää
reunan alla myös lankunpätkää että kiinnityskohta näkyy hyvin. Kun ajaa Hiljaa varrenpäät alle
käy vilkaisemassa onko sopiva kohta nostaa varsia hiljaa ylemmäs ne osuu joskus aivan nätisti
kohdalleen. Sitten tappia reikään vaikka kauhasta hiukan heiluttaen näin se sujuu parhaiten.
Sitten vinoon maastoon kiireessä hosuen sen kiinnitys on liki toivotonta ja kiroilusyntiä tulee roimasti.
Heikkoa näköä voi parantaa nykytekniikka ns peruutuskameralla joka näyttää tarkasti kohdan samoin kuin auton vetokoukun kohdan raskasta kärryä laittaissa.
Muutamia kokemuksia yli 40v ajalta. Ensiksi kiire pois sekä irrottaessa että takaisin laitossa.
Hyvä näkö ja rauhallinen asenne on tärkein. Mahdollisimman tasainen alusta jossa voi käyttää
reunan alla myös lankunpätkää että kiinnityskohta näkyy hyvin. Kun ajaa Hiljaa varrenpäät alle
käy vilkaisemassa onko sopiva kohta nostaa varsia hiljaa ylemmäs ne osuu joskus aivan nätisti
kohdalleen. Sitten tappia reikään vaikka kauhasta hiukan heiluttaen näin se sujuu parhaiten.
Sitten vinoon maastoon kiireessä hosuen sen kiinnitys on liki toivotonta ja kiroilusyntiä tulee roimasti.
Heikkoa näköä voi parantaa nykytekniikka ns peruutuskameralla joka näyttää tarkasti kohdan samoin kuin auton vetokoukun kohdan raskasta kärryä laittaissa.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa