Vaihtovirtaa
3 posters
Sivu 1 / 1
Vaihtovirtaa
Päivää porukalle. Tuommoinen asia tuli mieleen kun minun taavatista ( 990 -71 ) on mennyt joskus ed. omistajan aikana laturi ja siinä on ilmeisesti jonkun auton vaihtovirtalaturi. Vaikka vekotin onkin vain pihakoneena niin olisi mukava saada laturikin pelaamaan. Siis tasavirta kai näissa alunperin on ja tuo laturi on vaan viskattu paikalleen että hihna pysyy kireällä ja näin vesipunppu pyörii. Olisiko kellään valmista johdotus kuvaa... ihan vaikka ruutupaperi versiona tuosta vahtovirralle muuttamisesta. Johdotukset joudun käymään läpi kun en nyt äkkiseltään muista tuliko siihen laturin paikkeille mitään johtoja... Niin tämä sillä kun noita autojen latureita on niin hyvin saatavilla... vai onko järkevämpi etsiä alkuperäisen kaltainen... ne ei varmaan ollu kovin tehokkaita ja tuskin nekään omaisuutta maksaa.
- kimmo -
- kimmo -
kimkor- Viestien lukumäärä : 11
Vs: Vaihtovirtaa
Jos siitä on tasavirtalaturi pantu eläkkeelle, on mahdollista että tasavirtalaturin säädin on vielä paikallaan tai sitten ei.
Jos ei ole niin on halvempi ja helpompi laittaa vaihtovirtapeli- Lucas ACR 18 taisi olla jo vuotta nuoremmissa vakiovarusteena. Siinä on ultrayksinkertainen kytkentä, johon saat varmasti ohjeet laturin mukana.Yleensä: herätepiuha F merkkivalon kautta virtalukkoon ja voimapuolen johdot D suoraan startille plussajohdon tulopäähän.
Jos sovitat auton laturia niin se pitää selvittää että miten siinä säädin ja merkkivalo pelittää alkuperäisessä kytkennässä. Vanhoissa Boschilaisissa oli peräti mekaanisia säätimiä erillisessä peltikotelossa aikoinaan.
Tasavirtalaturi on halpa ja mainettaan parempi, mutta se tarvii kaverikseen toimivan säätimen.
Jos ei ole niin on halvempi ja helpompi laittaa vaihtovirtapeli- Lucas ACR 18 taisi olla jo vuotta nuoremmissa vakiovarusteena. Siinä on ultrayksinkertainen kytkentä, johon saat varmasti ohjeet laturin mukana.Yleensä: herätepiuha F merkkivalon kautta virtalukkoon ja voimapuolen johdot D suoraan startille plussajohdon tulopäähän.
Jos sovitat auton laturia niin se pitää selvittää että miten siinä säädin ja merkkivalo pelittää alkuperäisessä kytkennässä. Vanhoissa Boschilaisissa oli peräti mekaanisia säätimiä erillisessä peltikotelossa aikoinaan.
Tasavirtalaturi on halpa ja mainettaan parempi, mutta se tarvii kaverikseen toimivan säätimen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Vaihtovirtaa
Jep. Kiitoksia tiedosta. Epäilin vaan että olis tasavirta ollut... ei siitä mahda puuttua kun laturi. Pitää tutkailla. Ei sen tarviis kun sen verran lykätä virtaa että kunnossa olevaa akkua pitäs latingissa ja näin ollen sais ilosesti käyntiin aina kun tarvis.
kimkor- Viestien lukumäärä : 11
Vs: Vaihtovirtaa
Asiaa sivuten, mulla on scorpion 90a laturi joka sopi 1394 paikalleen ilman muita muutoksia kun vaan kiristyksen "haarukka" piti tehdä uusiks.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa