Takapyörän laakeri
4 posters
Sivu 1 / 1
Vs: Takapyörän laakeri
Tuota kohtaa olen itekki ihmetelly meidän 850 Taavissa kun en ole koskaan mitään nippoja tuossa takanavassa edes nähny...
Rasvata kuulemma pitäs mutta mistä kun mitään ei näy tai sitten ei olla osattu etsiä,laakeri on kyllä täysin holo toisella puolen ollu jo vuoskymmeniä eikä ole kyllä kukaan ikinä meillä rasvaillu kun ei ole nippa edes tiedossa ollu.
Meneekö tuosta sitten rasva alennusvaihteistoon kun joku osa risa? ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole,eipä koskaan näkyny 900 Taavissakaan mitään nippaa missään,tuo ollu aina outo kohta,ihme että sinä nipan löysit,vai kiersitkö sinne itte uuden?
Rasvata kuulemma pitäs mutta mistä kun mitään ei näy tai sitten ei olla osattu etsiä,laakeri on kyllä täysin holo toisella puolen ollu jo vuoskymmeniä eikä ole kyllä kukaan ikinä meillä rasvaillu kun ei ole nippa edes tiedossa ollu.
Meneekö tuosta sitten rasva alennusvaihteistoon kun joku osa risa? ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole,eipä koskaan näkyny 900 Taavissakaan mitään nippaa missään,tuo ollu aina outo kohta,ihme että sinä nipan löysit,vai kiersitkö sinne itte uuden?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Takapyörän laakeri
Ihme juttu, kun tuossa on molemmissa vanteissa nipat ja toisesta rasva pursuaa hyvin sisäpuolelta ulos.
Pitää vaan niin kovaa kitinää, ettei viittis ajaa hajalle
Pitää vaan niin kovaa kitinää, ettei viittis ajaa hajalle
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Takapyörän laakeri
Tästä kuvasta selviää rakenne jotenkin. On vain jonkun "kesäpojan" piirtämä ja unohtanut pois laakerin oikealle puolelle kuuluvan jakolevyn, mikä osaluettelossa kuitenkin on (K905299). Laakeria vasten siis pitäisi olla "prikka" mikä pitää ainakin jossain määrin öljyn laakerissa ja rasvan laakerin ulkopuolella. Kun kuvaa katsoo oikein tarkasti, niin rasvanipan porauksen ja laakerin vastinrenkaan välissä on kolo mistä rasva kuitenkin pääsee stefan taakse.
Kuva tosiaan on kesäpojan piirtämä, kaikki osat eivät ole symmetrisiä (piirtämättömän) keskiviivan ylä- ja alapuolella niinkuin pyörähdyskappaleessa kuuluisi olla.
Kuva tosiaan on kesäpojan piirtämä, kaikki osat eivät ole symmetrisiä (piirtämättömän) keskiviivan ylä- ja alapuolella niinkuin pyörähdyskappaleessa kuuluisi olla.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Takapyörän laakeri
Portaalissa oleva öljy voitelee laakerit, mutta stefan voitelua varten siinä on tosiaan rasvanippa. Jos siellä laakeri vikisee niin taitaa olla sen vaihto edessä. Tai jos löytyy jostain ehyt portaali, niin sen vaihto on pienempi homma.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Takapyörän laakeri
Kiitoksia. Yritän saada pelittämään näillä ohjeilla.
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Takapyörän laakeri
No nyt on tutkittu omankin nipat JA olihan siellä oikealla puolen nippa rasvaa kyllä tuntu että meni mutta vasemmalla puolen ei kyllä ole enää mitään,lie katkennu jospa joskus kerkii kokeilee lähteekö vastakierretapilla pois vai pitääkö rengaskin ottaa pois ja alkaa tutkii enempi...
Siksipä ei nippoja ole löytyny kun varmasti vasemmalta ensin kurkittu.
No parempi myöhään kun ei millonkaan aina löytää uutta vaikka ollu jo 50v talossa heh!
Siksipä ei nippoja ole löytyny kun varmasti vasemmalta ensin kurkittu.
No parempi myöhään kun ei millonkaan aina löytää uutta vaikka ollu jo 50v talossa heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
TH880imple likes this post
Vs: Takapyörän laakeri
Ja täällä selvisikin, että kitinä johtui jarrujen laahaamisesta . Vähän lekalla hienosäätöä ja taas pelittää.
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa