Nostolaitteen apusylinteri
3 posters
Sivu 1 / 1
Vs: Nostolaitteen apusylinteri
Minun ymmärtääkseni tehtaan ukko on suunnitellut paineen otettavaksi ykköslähdöstä eli kuvassa (kippi)lähdön putken yläpuolella olevasta tulpasta. Silloin nostolaitetta käytetään kolmitieventtiilin neljännellä eli 1/L asennolla. Siis tarkoitathan sitä nostoakselin oikean pään kynkkään tulevaa apusylinteriä, varmistus vain.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Nostolaitteen apusylinteri
Kyllä, oikean kynkän apusylinteri löytyy traktorista. Letku on ollut joskus kippiletkun yläpuolella olevassa tulpassa, mutta joskus joku huoltomies käski siirtää sen tuohon sivulla olevaan tulppaan.. Nyt tässä suuremman remontin yhteydessä rupesin pohtimaan kunnolla sen oikeaa paikkaa..
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Nostolaitteen apusylinteri
Korjatkoon minua joku, jos olen väärässä, mutta minusta tuo reikä missä sinulla on nippa, on tarkoitettu jatkuvan virtauksen tuottamiseen. Käyttövivun pitää silloin olla painettuna taakse jousta vasten. Käytännössä tarkoittaa sitä, että aina kun 3-tieventtille tulee öljyä, niin sitä tulee myös tuosta reiästä. En kyllä ole itse koskaan kokeillut, että sellaisella varauksella.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Nostolaitteen apusylinteri
Noita kolmetieventtiilejä on vanhemmissa malleissa sellaisia, josta tuo kuvan mukainen nippa puuttuu. Tässä mallissa tuo nippa taitaa haarautua nostosylinterin linjasta, jolloin apusylinterin voi kytkeä siihen yhtä hyvin. Se pitäisi olla nopsasti tarkistettuna vaikka paineilmalla. Moottorin sammuksissa ollessa laske nostolaite ja vedä käyttövipu taakse. Sitten vaan pihaus painelimaa tuohon nippaan, niin nostolaitteen pitäisi nytkähtää ylöspäin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: Nostolaitteen apusylinteri
Testasin paineilmalla, kun kolmitieventtiili oli pohjassa, ja varret nousivat eli se on oikea paikka letkulle. Kiitos tiedoista ja vinkeistä!
Projektini on kuvanmukaisessa vaiheessa tällä hetkellä. Olen edennyt perästä eteenpäin. Olen käynyt läpi ulosoton, jarrut, ronkat, vaihdelaatikon, tankit, kytkimen ja moottorin. Etuakselin ajattelin vielä tässä talven mittaan ehostaa. Brown on tullut tutuksi ja aikaa on palanut! Mielekästä on kuitenkin ollut.
Projektini on kuvanmukaisessa vaiheessa tällä hetkellä. Olen edennyt perästä eteenpäin. Olen käynyt läpi ulosoton, jarrut, ronkat, vaihdelaatikon, tankit, kytkimen ja moottorin. Etuakselin ajattelin vielä tässä talven mittaan ehostaa. Brown on tullut tutuksi ja aikaa on palanut! Mielekästä on kuitenkin ollut.
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
jusape likes this post
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa