Projektina 950
3 posters
Sivu 1 / 1
Projektina 950
Hei. Traktoreista en juuri mitään ymmärrä ja tuli talliin hommattua 950 jossa todetut viat on ainakin seuraavat.
1. ohjaus ei toimi
2. Nostolaitteet ei toimi
näihin tarvisin apua eli mistä kannattaa remontit alottaa?
traktori ollut klapisirkkeliä pyörittämässä viimeiset vuodet ja nyt pitäis tehdä lumikone talvelle.
1. ohjaus ei toimi
2. Nostolaitteet ei toimi
näihin tarvisin apua eli mistä kannattaa remontit alottaa?
traktori ollut klapisirkkeliä pyörittämässä viimeiset vuodet ja nyt pitäis tehdä lumikone talvelle.
Veku83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: Projektina 950
Miten ohjaus oikuttelee? Jos ratti pyörii mutta simpukan vipu ei käänny, siellä on saattanut kuulamutterista karata haulet. 950;stä en tiedä että onko siinä vaaka-akselissa boorit vai kiila. Boorit ei herkästi siliä mutta kiila saattaa vaurioitua. Selvyyden saat avaamalla simpukan ja katsomalla sisään.
Mykkä nostolaite voi johtua monesta syystä, mutta alkajaisiksi kannattaa avata ulosottovaihteen päällä, etureunassa oleva proppu. Sen alla näkyy pienehkö pultin pää- Kun pultti on ala-asennossa niin nostolaite nostaa. Yläasennossa nostolaite laskee ja puolivälissä se pitää. Siellä voi olla paikat sen verran tahmaiset, ettei venttiilien jouset jaksa vetää pulttia alas. Koeta jumpata sitä. Siis nostovipu taakse ja koputa varovasti pultin päätä ja katso laskeutuuko se ja sitten paina vipu eteen ja katso nouseeko pultti. Tämä pätee siis 950 implematiciin. Vanhemmassa mallissa, joka ei ole implematic, on erilainen systeemi.
Mykkä nostolaite voi johtua monesta syystä, mutta alkajaisiksi kannattaa avata ulosottovaihteen päällä, etureunassa oleva proppu. Sen alla näkyy pienehkö pultin pää- Kun pultti on ala-asennossa niin nostolaite nostaa. Yläasennossa nostolaite laskee ja puolivälissä se pitää. Siellä voi olla paikat sen verran tahmaiset, ettei venttiilien jouset jaksa vetää pulttia alas. Koeta jumpata sitä. Siis nostovipu taakse ja koputa varovasti pultin päätä ja katso laskeutuuko se ja sitten paina vipu eteen ja katso nouseeko pultti. Tämä pätee siis 950 implematiciin. Vanhemmassa mallissa, joka ei ole implematic, on erilainen systeemi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Veku83 likes this post
Vs: Projektina 950
Hei. Ratti pyörii mutta simpukalta eteenpäin ei tapahdu mitään
Missäs kohtaa toi ulosoton vaihde on mistä proppu löytyy?
Missäs kohtaa toi ulosoton vaihde on mistä proppu löytyy?
Veku83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: Projektina 950
Ulosoton vaihde on se möhkäle josta törröttää taaksepäin 6-boorinen ulosottoakseli. Möhkäle on reilut 50 senttiä kanttiinsa. Propussa on neliskanttinen 1/2 tuuman sisäpuolinen avaimenkolo. Kokeile tunkata etupää irti maasta ja keikutella sitä vartta poikkiakselin päässä. Jos se keikkuu kevyesti niin todennäköisesti kuularuuvin kuulat ovat simpukan pohjalla, Ne saa kyllä pukittua takaisin mutta pitää käyttää jotain niksejä, joilla sen haulia ohjaavan peltikourun saa uudelleen tiiviiksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Veku83 likes this post
Vs: Projektina 950
Kiitos. Hyvistä vinkeistä
Onko mitään erikoista kun simpukan irrottaa vai onko se muutako ruuvaa irti?
Onko mitään erikoista kun simpukan irrottaa vai onko se muutako ruuvaa irti?
Veku83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: Projektina 950
Juu, ruuveilla se taitaa olla kiinni vaihdelaatikon kuoressa jos oikein muistan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Projektina 950
Hei. Nostolaitteelle on tehty viritys tuonne kyseiseen paikkaan josta painamalla nostolaite laskee ja kun vetää niin nousee.
Nyt ilmeisesti vika jossain muualla kun nostolaitteet kahva aika vetelä ja se oi vaikutta mihinkään mitään sama missä asennossa on
Nyt ilmeisesti vika jossain muualla kun nostolaitteet kahva aika vetelä ja se oi vaikutta mihinkään mitään sama missä asennossa on
Veku83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: Projektina 950
Pystyisitkö Erkki laittaa puhelinnumeron tai soittaa minulle 0400951288
Veku83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: Projektina 950
Onkos täällä kellään kokemusta ulosottovaihteen irroituksesta onko siinä jotain erityistä huomioitavaa?
Veku83- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: Projektina 950
Ei varsinaisesti muuta kuin kaikki traktorista irrotettavat osat pyrkii painamaan sata kiloa. No tuo nyt ehkä ei ihan, mutta yllättävän painava kuitenkin, vaatii tukevan otteen, moottorinostimen tai kuormalavojen päälle vaneri tms levy ja ehkä kaverikin avuksi.
Öljyt pois, mahdolliset vetolaitteen osat pois haitosta ja ruuvit auki. Siellä on pari ohjuritappia, jotka saattavat ahdistaa. Jos se on livedrive (eli kaksoiskytkinmalli), niin pitää varoa ettei kytkimeltä tuleva riukuakseli tule pois mukana. Kait sen saa takaisin paikalleen, mutta mieluummin irti takapään holkista kuin kytkimeltä asti
Öljyt pois, mahdolliset vetolaitteen osat pois haitosta ja ruuvit auki. Siellä on pari ohjuritappia, jotka saattavat ahdistaa. Jos se on livedrive (eli kaksoiskytkinmalli), niin pitää varoa ettei kytkimeltä tuleva riukuakseli tule pois mukana. Kait sen saa takaisin paikalleen, mutta mieluummin irti takapään holkista kuin kytkimeltä asti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Veku83 likes this post
Vs: Projektina 950
Se nostolaitteen ryömintä alaspäin voi johtua männän tiivisten vuodosta. Sitä ei pysty testaamaan oikein muutoin kuin nostamalla nostolaite ylös kun jotain on siinä kiinni ja laittamalla sen alle tilapäisen tuennan. Sitten pitää avata sylinterille menevä linja ja tulpata jollain tilapäisvirityksellä liitoksen banjopultti. Sen jälkeen tuenta pois ja tarkkailua miten kiivaasti varret hiipii alas. Tuo kannattaa mielestäni testata ennen kuin alkaa kaivamaan venttiilipesää esiin.
Venttiilipesässä pystyy olemaan vuoto painelinjan 0-renkaassa tai ylipainventtiilinä toimivan hauliventtiilin kuopille ruostuneessa pinnassa. Tunnetaan toki tapauksia myös painelinjan takaiskuventtiilin karan kulumisesta johtuvasta vuodosta. Tai sitten oikein loppuun palvelleessa koneessa vuotoa vähän kaikissa noissa paikoissa.
Venttiilipesässä pystyy olemaan vuoto painelinjan 0-renkaassa tai ylipainventtiilinä toimivan hauliventtiilin kuopille ruostuneessa pinnassa. Tunnetaan toki tapauksia myös painelinjan takaiskuventtiilin karan kulumisesta johtuvasta vuodosta. Tai sitten oikein loppuun palvelleessa koneessa vuotoa vähän kaikissa noissa paikoissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa