Case 1290 -83 kannentiiviste
2 posters
Sivu 1 / 1
Case 1290 -83 kannentiiviste
Moi,
Nyt pukkasi pientä ongelmaa taavetin koeajossa. Moottoriin on tehty kattava remontti ja sylinterit porattu seuraavaan ylikokoon, pinnat hiottu lohkosta ja kannesta.
Näyttää siltä että kahteen kannenpulttiin joissa mutterit, nousee jäähdytinnestettä koneen käydessä. Muistini mukaan lohkossa kaikki kierteet olivat pohjallisia, että sieltä ei pitäisi nousta nestettä.. Kansi kiristetty oikeassa järjestyksessä ensimmäisen lämmityksen jälkeenkin. Kasattu Glaser-merkkisellä tiivisteellä..
Nyt pukkasi pientä ongelmaa taavetin koeajossa. Moottoriin on tehty kattava remontti ja sylinterit porattu seuraavaan ylikokoon, pinnat hiottu lohkosta ja kannesta.
Näyttää siltä että kahteen kannenpulttiin joissa mutterit, nousee jäähdytinnestettä koneen käydessä. Muistini mukaan lohkossa kaikki kierteet olivat pohjallisia, että sieltä ei pitäisi nousta nestettä.. Kansi kiristetty oikeassa järjestyksessä ensimmäisen lämmityksen jälkeenkin. Kasattu Glaser-merkkisellä tiivisteellä..
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Case 1290 -83 kannentiiviste
Oliko uudet pinnapultit, vaiko käytettiinkö vanhat ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1290 -83 kannentiiviste
Vanhat ovat käytössä, hyvin puhdistettuna ja öljyttynä.
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Case 1290 -83 kannentiiviste
Nyt on kansi nypätty pois, ja löydetty vika. Parissa kierteessä olikin yhteys vesitilaan enkä sitä huomannut. Siis kierrettä pitkin oli vesi noussut kannen ulkopuolelle. Täytyy nyt laittaa liimat sinne.
Onko kellään tietoa mitkä ovat virallisen mitat mäntien korkeudelle lohkon pinnasta? Tätä tietoa en ole löytänyt mistään korjauskirjoista?
Onko kellään tietoa mitkä ovat virallisen mitat mäntien korkeudelle lohkon pinnasta? Tätä tietoa en ole löytänyt mistään korjauskirjoista?
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Case 1290 -83 kannentiiviste
Tuohon en osaa vastata
Itsellä joskus kävi niin, että kun kantta oli "höylätty" pariin otteeseen, niin alkoi venttiilit ottamaan mäntiin kiinni ( DB 1410 - moottori AD4/55T )
Huomasin tämän ensikäynnistyksellä sen viimeisen rempan jälkeen, että aavistuksen lievästi jostain naputtaa ....
Kone ei ehtinyt varttia edes käydä, kun otin kannen uudelleen auki ja hoksasin mikä mättää ...
Upotin venttiileitä syvemmälle kanteen, ja sillä samalla kannentiivisteellä takaisin kasaan.
Ja siellä se on ollut, edelleenkin sillä samalla kannentiivisteellä, vissiin jo sen 20+ vuotta käytössä .....
Itsellä joskus kävi niin, että kun kantta oli "höylätty" pariin otteeseen, niin alkoi venttiilit ottamaan mäntiin kiinni ( DB 1410 - moottori AD4/55T )
Huomasin tämän ensikäynnistyksellä sen viimeisen rempan jälkeen, että aavistuksen lievästi jostain naputtaa ....
Kone ei ehtinyt varttia edes käydä, kun otin kannen uudelleen auki ja hoksasin mikä mättää ...
Upotin venttiileitä syvemmälle kanteen, ja sillä samalla kannentiivisteellä takaisin kasaan.
Ja siellä se on ollut, edelleenkin sillä samalla kannentiivisteellä, vissiin jo sen 20+ vuotta käytössä .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» Case 1290 mitä lie?
» Case 1290 takalasi
» Case/DB -1290 etuakseli ongelma.
» Case 1290 tarrat ja värinumerot
» Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
» Case 1290 takalasi
» Case/DB -1290 etuakseli ongelma.
» Case 1290 tarrat ja värinumerot
» Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa