David Brown 990 vuotaa öljyä...
+2
sopanja
Roope45
6 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 990 vuotaa öljyä...
Siis Taavi on alkanut vuotaa öljyä oikean takapyörän sisäpuolelta jostain navan suunnasta kun pidempään ajelee...kuva ulkopuolelta näköjään mutta mikä stefa ym.mahtaa olla kyseessä...ja mistä kaataa lisää öljyä ettei kuivuuttaan hajoa...
Roope45- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: David Brown 990 vuotaa öljyä...
Varmaan napa-akselin stefa. Onko laakerissa välystä kun rengasta heiluttaa? Tuon takakannen ylimmäisessä kiinnityspultissa pitäisi olla pieni reikä huohotusta varten. Ota pultti pois ja katso että reikä on auki. Öljyä lisätään keskimmäisessä kuvassa näkyvästä isosta ropusta. Öljyn pinta ropun aukon tasalle.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: David Brown 990 vuotaa öljyä...
https://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=40985/3411
Tuohan se on uloin stefa.
Tuskin vuoto korjaantuu vaihtamatta stefaa.
Pyörännavassa on nippa josta voi laitttaa vaseliinia.
Tuohan se on uloin stefa.
Tuskin vuoto korjaantuu vaihtamatta stefaa.
Pyörännavassa on nippa josta voi laitttaa vaseliinia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 990 vuotaa öljyä...
Paljonko joutuu purkamaan että saa vaihdettua... viikon päästä yksi keikka pitäisi saada ajettua... sitten saisi keskittyä korjaamaan... jos sen sais tehtyä lisäämällä usein...vaseliini ym.avulla..
Roope45- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: David Brown 990 vuotaa öljyä...
Muistaisin lukeneeni joskus jostain, että varsinkin helteellä ja pidemmässä kovassa ajossa noihin takanapoihin tulee sen verran painetta, että se helposti työntää öljyä ulos. Näin kävi itsellenikin pari vuotta sitten, kun lähes 30 asteen helteessä 880 Implematicilla ajelin tunnin matkan maantietä lähes täysillä. Eipä tuo nykyään hitaassa peltoajossa näytä pahemmin vuotavan (tai sitten öljyt on loppu ). Voihan siellä tietysti joku tiivistekin olla huonona ja ainahan kaikki "viat" on parempi korjata lisäongelmien välttämiseksi, mutta itse en alkanut tuolle tehdä mitään remonttia askeettisissa olosuhteissa.
imppu880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 23
Vs: David Brown 990 vuotaa öljyä...
Kyllä se kulunu on ja purkaa pitää,meillä 850 vuotanu jo vuoskymmenet,ajoa muutama kerta kesässä niin ei perikunnan konetta ole lähdetty purkamaan enää.
Painetta tuonne ei paljon saa tehtyä,otappa renkaasta kiinni niin lotaa varmasti,varsikin kun paino on pois päältä tuntuu kyllä hyvin.
Painetta tuonne ei paljon saa tehtyä,otappa renkaasta kiinni niin lotaa varmasti,varsikin kun paino on pois päältä tuntuu kyllä hyvin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 990 vuotaa öljyä...
Sehän tietysti ei vielä maksa mitään, jos raplaa sen takaluukun ylimmän ruuvin henkireiän auki, rasvaa tiivistepesän ja seuraa vaikutusta. Tuo rattori muuten näyttää olevan sen verran uutta mallia, että nippa ei ole ulkopuolella navan keskellä vaan pyörän sisäpuolella kynkässä, ehkä tiivistepesän kyljessä niinkuin 1210:ssä
Se tiivisteen vaihtokaan ei ole ihmeellinen homma. Lyhyesti sanottuna pyörä pois, kynkän luukku auki, napa-akselin sisäpäässä oleva akselimutteri (toivottavasti on tiukassa) auki ja akselin pitäisi alkaa tulla pois. Vai pitikö tässä vaiheessa sen tiiviste/laakeripesän kannen ruuvit pyöritellä irti navan laipassa olevien reikien kautta, en itse asiassa muista. Kansi kuitenkin otetaan irti ja vaihdetaan tiivisteet. Kasattaessa laakerivälys säädetään vähän tiukaksi shimmeillä ja akselimutteri pirun kiinni. Joku on joskus säätänyt välystä akselimutterin avulla, joka ei ole kestävä ratkaisu.
Se tiivisteen vaihtokaan ei ole ihmeellinen homma. Lyhyesti sanottuna pyörä pois, kynkän luukku auki, napa-akselin sisäpäässä oleva akselimutteri (toivottavasti on tiukassa) auki ja akselin pitäisi alkaa tulla pois. Vai pitikö tässä vaiheessa sen tiiviste/laakeripesän kannen ruuvit pyöritellä irti navan laipassa olevien reikien kautta, en itse asiassa muista. Kansi kuitenkin otetaan irti ja vaihdetaan tiivisteet. Kasattaessa laakerivälys säädetään vähän tiukaksi shimmeillä ja akselimutteri pirun kiinni. Joku on joskus säätänyt välystä akselimutterin avulla, joka ei ole kestävä ratkaisu.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Similar topics
» David Brown 995 vuotaa öljyä..
» David brown 990 polttoainetta vuotaa
» David Brown 25D syöttöpumppu vuotaa
» vuotaa öljyä
» zetor 7045 vuotaa öljyä
» David brown 990 polttoainetta vuotaa
» David Brown 25D syöttöpumppu vuotaa
» vuotaa öljyä
» zetor 7045 vuotaa öljyä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa