Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB990imp jarrurumpujen kuluminen

5 posters

Siirry alas

DB990imp jarrurumpujen kuluminen Empty DB990imp jarrurumpujen kuluminen

Viesti  KozzyVizzy To Kesä 20 2024, 21:49

Hei!

Ostin tässä tienhoitoon 990impin. Traktori muuten toimii aikalailla kuten pitääkin ja ikään nähden voi olettaa, mutta jarruja aloin tutkia niiden tehottomuuden takia. Säätövarsiin on edellinen omistaja lisännyt jo 4 mutteria lisä täytteeksi kun oletettavasti säätövarat ovat loppuneet.

Olen tässä alkamassa jarru remonttiin, mutta ajattelin näin etukenoon kysyä että onko näissä kuinka todennäköistä että jarru rummut on kulunut ns liian isoksi? Mittarissa on 6800 tuntia ja vaijeria ei ole ollut hetkeen paikallaan.

Vai voiko jokin muu olla syynä että säätötankoja on joutunut täyttämään noin paljon?

KozzyVizzy

David Brown : 990 Implematic
Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 32
Paikkakunta : Uurainen

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990imp jarrurumpujen kuluminen Empty Vs: DB990imp jarrurumpujen kuluminen

Viesti  outsider Pe Kesä 21 2024, 09:24

KozzyVizzy kirjoitti:Hei!

Ostin tässä tienhoitoon 990impin. Traktori muuten toimii aikalailla kuten pitääkin ja ikään nähden voi olettaa, mutta jarruja aloin tutkia niiden tehottomuuden takia. Säätövarsiin on edellinen omistaja lisännyt jo 4 mutteria lisä täytteeksi kun oletettavasti säätövarat ovat loppuneet.

Olen tässä alkamassa jarru remonttiin, mutta ajattelin näin etukenoon kysyä että onko näissä kuinka todennäköistä että jarru rummut on kulunut ns liian isoksi? Mittarissa on 6800 tuntia ja vaijeria ei ole ollut hetkeen paikallaan.

Vai voiko jokin muu olla syynä että säätötankoja on joutunut täyttämään noin paljon?

Aika eätodennäköistä että jarrurummut on kuluneet. Uudet jarruhihnat varmaan riittää.
Jarruakseli joka menee läpi jarrukoteloon näissä voi ruostua kiinni ja siksi hihnat kuluu. Tuskin ne pelkällä jarruttelulla mene vaihtokuntoon.

Olen joskus laittanut rasvanipan sille jarruakselille kun olen näitä fiksannut.
Kun alat jarruremonttiin niin ennen oikeanpuolen ronkan irroitrusta lukitse tasauspyörästön lukko pohjaan ettei kytkentäholkki pääse putoamaan takasillan sisälle.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990imp jarrurumpujen kuluminen Empty Vs: DB990imp jarrurumpujen kuluminen

Viesti  erkki La Kesä 22 2024, 12:07

Omalla pihalla on 880 jossa mittari menee pitkästi toista kierrosta ja alkuperäiset jarrut on edelleen toimintakunnossa. Joku erikoinen syy täytyy löytyä hihnojen kulumiseen noilla tunneilla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5085

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990imp jarrurumpujen kuluminen Empty Vs: DB990imp jarrurumpujen kuluminen

Viesti  jouto Ma Heinä 01 2024, 09:49

Tuosta jumivasta jarruakselista. Olen 990 Selectan akselia saanut herkistettyä kitkuttamalla sitä myös pitkittäissuunnassa sen vähän mitä se liikkuu, ja ruikkimalla liukastetta, CRC-tyyppistä kamaa, pullosta sinne väliin.
t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 123

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990imp jarrurumpujen kuluminen Empty Vs: DB990imp jarrurumpujen kuluminen

Viesti  Tessu Ma Heinä 01 2024, 14:57

Kummaa ettei tuohon ole laitettu rasvanippaa kun on vähän ihmellisemmissäkin paikoissa...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa