DB990imp jarrurumpujen kuluminen
5 posters
Sivu 1 / 1
DB990imp jarrurumpujen kuluminen
Hei!
Ostin tässä tienhoitoon 990impin. Traktori muuten toimii aikalailla kuten pitääkin ja ikään nähden voi olettaa, mutta jarruja aloin tutkia niiden tehottomuuden takia. Säätövarsiin on edellinen omistaja lisännyt jo 4 mutteria lisä täytteeksi kun oletettavasti säätövarat ovat loppuneet.
Olen tässä alkamassa jarru remonttiin, mutta ajattelin näin etukenoon kysyä että onko näissä kuinka todennäköistä että jarru rummut on kulunut ns liian isoksi? Mittarissa on 6800 tuntia ja vaijeria ei ole ollut hetkeen paikallaan.
Vai voiko jokin muu olla syynä että säätötankoja on joutunut täyttämään noin paljon?
Ostin tässä tienhoitoon 990impin. Traktori muuten toimii aikalailla kuten pitääkin ja ikään nähden voi olettaa, mutta jarruja aloin tutkia niiden tehottomuuden takia. Säätövarsiin on edellinen omistaja lisännyt jo 4 mutteria lisä täytteeksi kun oletettavasti säätövarat ovat loppuneet.
Olen tässä alkamassa jarru remonttiin, mutta ajattelin näin etukenoon kysyä että onko näissä kuinka todennäköistä että jarru rummut on kulunut ns liian isoksi? Mittarissa on 6800 tuntia ja vaijeria ei ole ollut hetkeen paikallaan.
Vai voiko jokin muu olla syynä että säätötankoja on joutunut täyttämään noin paljon?
KozzyVizzy- David Brown : 990 Implematic
Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 32
Vs: DB990imp jarrurumpujen kuluminen
KozzyVizzy kirjoitti:Hei!
Aika eätodennäköistä että jarrurummut on kuluneet. Uudet jarruhihnat varmaan riittää.
Jarruakseli joka menee läpi jarrukoteloon näissä voi ruostua kiinni ja siksi hihnat kuluu. Tuskin ne pelkällä jarruttelulla mene vaihtokuntoon.
Olen joskus laittanut rasvanipan sille jarruakselille kun olen näitä fiksannut.
Kun alat jarruremonttiin niin ennen oikeanpuolen ronkan irroitrusta lukitse tasauspyörästön lukko pohjaan ettei kytkentäholkki pääse putoamaan takasillan sisälle.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Omalla pihalla on 880 jossa mittari menee pitkästi toista kierrosta ja alkuperäiset jarrut on edelleen toimintakunnossa. Joku erikoinen syy täytyy löytyä hihnojen kulumiseen noilla tunneilla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Tuosta jumivasta jarruakselista. Olen 990 Selectan akselia saanut herkistettyä kitkuttamalla sitä myös pitkittäissuunnassa sen vähän mitä se liikkuu, ja ruikkimalla liukastetta, CRC-tyyppistä kamaa, pullosta sinne väliin.
t. Kauko Ollila
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Kummaa ettei tuohon ole laitettu rasvanippaa kun on vähän ihmellisemmissäkin paikoissa...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa