Pientä kohennusta
4 posters
Sivu 1 / 1
Pientä kohennusta
Hommasin pari viikkoa sit DB 950 -62.Nyt kiinnostaisi maalata ja laittaa uudet teipit kylkeen...Maalia kyllä tuntuisi löytyvän mutta mistä oikeanlaiset teipit???Siinä vissii pitäisi olla musta/kulta värit???Ja tietenkin maskista puuttuu merkki...Se taitaa olla hankalampi löytää.Peltiosat yllättävän suorat ja ei juuri missään ruostetta.Onkohan muuten siinä koneessa puolipuristin???Edellinen omistaja sanoi et ei mut joku kampi näkyisi olevan venttiilikopan päässä.
Viimeinen muokkaaja, japi pvm Ke Huhti 07 2010, 16:53, muokattu 1 kertaa
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
pientä kohennusta
marjakankaalta löytyy teipit.ite teetin teipparilla teipit,tuli halvemmaks.omassa 950 ei ole puolipuristinta
kärppä- Viestien lukumäärä : 18
Vs: Pientä kohennusta
Ainakin Club Shopista Englannista saa tarroja. Konepellin tarrasatsi maksaa 28.50£ +postikulut. Muovisille nokkamerkeille on etsitty uutta valmistajaa, Club Shopissa niitä ei tällä hetkellä ole, mutta kokeile www.davidbrowntractorparts.com. Samassa paikassa on varmaan tarroja myös. 950:ssä on ollut kolmenlaisia tarroja: varhainen non-implematic, sitten I sarjan implematic kulta+musta ja II sarjan implematic keltainen+musta.
Markulla on varmaan parhaat neuvot värien suhteen kun on muutaman implen kokemus. Oikea sävy on jees mutta se on yllättävän vaikea löytää kartasta.
Minustakaan 950:ssä ei pitäisi olla puolipuristinta, mutta jos on niin sitten on. Vanhemmissa malleissa niitä oli kyllä.
Markulla on varmaan parhaat neuvot värien suhteen kun on muutaman implen kokemus. Oikea sävy on jees mutta se on yllättävän vaikea löytää kartasta.
Minustakaan 950:ssä ei pitäisi olla puolipuristinta, mutta jos on niin sitten on. Vanhemmissa malleissa niitä oli kyllä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Pientä kohennusta
Käykö sit implematicin tarrasarja tohon malliin?Kun en oikeen tiedä mikä malli toi on...Vissiin normi 950.Valmistenum. on tyyppiä 15918.Ja täytyisi öljynpaine mittarikin saattaa toimintakuntoon..
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
pientä kohennusta
jos vuosimalli on oikein ni vaikuttais kakkos sarjan implel
kärppä- Viestien lukumäärä : 18
Vs: Pientä kohennusta
Jos se on 62 mallia,pitäs olla imple,onko nostolaitevipu lokasuojassa kiinni,jos on,silloin se on vanhempi malli,siinä on se mark 2 nostolaitehydrauliikka,kyllä siihen silti vois mielestäni laittaa implen musta/keltaisen teippisarjan,Markulla on keulamerkkejä ja implen käyntinopeusmittareita,tarrojahan on Marjakankaalla,samoin lämpömittareita.
Vieraili- Vierailija
Vs: Pientä kohennusta
Kyllä siinä on nostolaitevipu kiinni lokasuojassa.Siinä on yksi "kampi".Sitä on vähän fiksailtu,jotain pultteja laitettu kammen toppareiksi...Mistäs saisin tämän Markun yhteystiedot??Mitenkäs noin muuten,onko tässä mallissa jotain erityisiä heikkoja lenkkejä josta olisi hyvä tietää??Kytkin pedaalista on ainakin poistettu joku työntötanko,lieneekö sit se kaksoiskytkin homma.Koneen käynnistyvyys on ainakin todella hyvä,auttaa tietysti asiaan kun siihen on laitettu letkulämmitin väliin.
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
Jos nostolaitevipu on lokasuojassa niin vuosimalli taitaa olla 1958 paikkeilla. Minusta implematic tuli markkinoille 1959, mutta en muista tuliko ihan alkuvuodesta.
Niitä on ollut sekä yksöiskytkimellä että kaksoiskytkimella. Sen kyllä tuntee polkimeen jos siinä on kaksoiskytkin. Ulosotto pysähtyy vasta kun kytkinpoljin on aivan pohjaan painettuna, ajokytkin irroittaa jo viitisen senttiä ennen pohjaamista selvästi tuntuvan pykälän kohdalla.
Kaksoiskytkimestä ei näy ulospäin mitään erikoisempaa, olisiko siinä jo voinut olla kytkinakselin jarru? Sekllainen vipusysteemi joka painaa eräänlaista nokkapyörän pykälää kun kytkimen painaa pohjaan?
Niitä on ollut sekä yksöiskytkimellä että kaksoiskytkimella. Sen kyllä tuntee polkimeen jos siinä on kaksoiskytkin. Ulosotto pysähtyy vasta kun kytkinpoljin on aivan pohjaan painettuna, ajokytkin irroittaa jo viitisen senttiä ennen pohjaamista selvästi tuntuvan pykälän kohdalla.
Kaksoiskytkimestä ei näy ulospäin mitään erikoisempaa, olisiko siinä jo voinut olla kytkinakselin jarru? Sekllainen vipusysteemi joka painaa eräänlaista nokkapyörän pykälää kun kytkimen painaa pohjaan?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Pientä kohennusta
(Mistäs saisin tämän Markun yhteystiedot?)
Markun puhn.0400 473105
Markun puhn.0400 473105
Vieraili- Vierailija
pientä kohennusta
mahtaisko työntötangon paikkaan kuulua käsikytkimen tanko
kärppä- Viestien lukumäärä : 18
Vs: Pientä kohennusta
Mielestäni tanko pitäisi lähteä kytkinpolkimen keskiöstä vähän alaviistoon peräänpäin...?Voi olla kyllä hyvinkin mahdollista että olen ns.hakoteillä asian suhteen...Vaikuttaako akun sijoitus paikka mitenkään malliin??Kun näkyy olevan toisissa koneen vieressä ja toisissa,kuten minulla,jäähdyttimen edessä??Kiitos Markun yhteystiedoista!!
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
Joo,sinulla on se vanhempi malli se traktori,se on käsikytkimelle menevän tangon paikka,kytkin on ollu traktorin takana siten,että työkonetta paikalleen asennettaessa on voiunu olla ite traktorin ja työkoneen välissä,ja sieltä siitä taakista ajaa traktoria sopivaan kohti.
Ite en alkais kyllä ajamaan sillain,setäni sanoi sitä jonninverran niin käyttäneen,siinä vaan saattaa äkkipoika litistyä.
Ite en alkais kyllä ajamaan sillain,setäni sanoi sitä jonninverran niin käyttäneen,siinä vaan saattaa äkkipoika litistyä.
Vieraili- Vierailija
Vs: Pientä kohennusta
Hyvä juttu että selvisi sekin!!Kiitos paljon!
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
Alunpitäen siinä on tainnut olla kaksi kuusivolttista akkua sarjaan kytkettyinä. Akkukotelot on istuimen sivuilla jos eivät ole ruostuneet pois kokonaan. Taavissa siirtyi akku keulalle vasta myöhemmissä implematiceissa, 880:ssa ja 990:ssa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Pientä kohennusta
Kysymys tarrasarjasta vielä:Kun nyt on selvinny et toi minun raksa ei ole imple niin käykö siihen kuitenkin implen tarrasarja?Meinaan vaan sitä et lukeeko se implematic erillisessä tarrassa vai samassa kun david brown 950?Marjakankaalla kun näyttää olevan loppu muut ku implen tarrat...
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
Juu,erillinen on imple tarra,tilaahan vaan pois,ja eikait se haittaa vaikka impleksiki sen teippaat...ainakaan minun mielestä,eihän se tietenkää aivan orkkis sitten olis.
Vieraili- Vierailija
Vs: Pientä kohennusta
Täytyypi sitten laittaa tilaten.Nyt sit seuraavaksi brittivärikoodien kanssa automaalikauppaan kysymään onnistuuko tai tietääkö ne niistä mitään.Jos ei,niin punaisen värin saa marjakankaalta ja keltaisen sitten jotenkin muuten...Taidan samalla tilata lokasuojan päälle uudet valot,ja jotain muuta!Nälkä kasvaa syödessä!!
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
vs:pientä kohennusta
löysi omasta 950 yhden paikan missä on orginelli punainen väri,tankin panta ja vanteissa on vuosien vaseliini karppa sen alta paljastuu orginelli keltainen.meinasin kiikuttaa ne osat värikauppaan ne saa otettua siellä kuvat väreistä ja saa sekotettuu värin alkuperäistä vastaavaksi.
kärppä- Viestien lukumäärä : 18
Vs: Pientä kohennusta
Huomasin tossa joku aikaa sitten ettei ohjauspyörä olekkaan keskellä vaan jonkin verran oikealla...Onkos näin kaikissa vanhemmissa taaveteissa??Näyttää vähän omituiselta mutta kätevää kun peruuttelee!!
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
25,30,900 ja ekoissa 950 malleissa ratti on puolessa,uudemmat 950 ja muut ,sitten sompa on sattunu keskelle.
kolomikymppisissä,jne on koko runko puolessa renkaisiin nähen ,olettako mitanneet koskaan.
kolomikymppisissä,jne on koko runko puolessa renkaisiin nähen ,olettako mitanneet koskaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: Pientä kohennusta
No joo,nyt kelpaa taavetilla käydä vaikka kylillä pyörähtämässä.Tuli niin hieno etten vissii raaski ajaa sitä tallista pois tonne kuraan...Siispä aurinkoisia ilmoja odotellessa!!!
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
Tuosta ratin sijainnista vielä sellainen epäilys, että eikö rattiakseli siirtynyt keskelle jo 900-mallin aikakaudella?
Vaikka 900- tuotantoa ei ollut kuin parina vuotena niin siinä ehti tulla muutoksia mm. moottorikehtoon, joka vaihdettiin avoprofiilista kotelopalkiksi, kytkimessä, johon tuli saataville myös kaksoiskytkin eli "livedrive" ja hydraulipumppu siirtyi vaihdelaatikosta ulosottokotelon puolelle. Eikö samassa rysäyksessä myös ohjausvaihteen tyyppi muuttunut ja ratti siirtynyt samalla keskelle?
Cropmasterissa ja sen suorissa jälkeläisissä oli traktorin painopiste muutaman sentin vasemmalla keskilinjalta, jotta kyntäessä tulee painoa sopivasti molemmille takapyörille. 900:ssa on minusta kuitenkin paino tasan molemmille takapyörille.
Vaikka 900- tuotantoa ei ollut kuin parina vuotena niin siinä ehti tulla muutoksia mm. moottorikehtoon, joka vaihdettiin avoprofiilista kotelopalkiksi, kytkimessä, johon tuli saataville myös kaksoiskytkin eli "livedrive" ja hydraulipumppu siirtyi vaihdelaatikosta ulosottokotelon puolelle. Eikö samassa rysäyksessä myös ohjausvaihteen tyyppi muuttunut ja ratti siirtynyt samalla keskelle?
Cropmasterissa ja sen suorissa jälkeläisissä oli traktorin painopiste muutaman sentin vasemmalla keskilinjalta, jotta kyntäessä tulee painoa sopivasti molemmille takapyörille. 900:ssa on minusta kuitenkin paino tasan molemmille takapyörille.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Pientä kohennusta
Taitaa olla meiksil sellanen taavetti ettei ihan heti tuu toista kylillä vastaan!!!Se on hyvä et on harvinainen peli...Eilen raaskin kuitenkin viedä sen ulos,ei muuta ku takakauha kiinni ja monttuja peittelemään kylätieltä.Hyvin homma toimii ja sehän on pääasia!!
japi- David Brown : 30D,900 ja 950 sekasikiö...
DBTCF:n jäsen nro : 16
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Kotka
Vs: Pientä kohennusta
Kovasti erikoiselta vaikuttaa koneen tyyppi kertomuksesi pohjalta. Siinä kun näyttää olevan piirteitä 900, 950, 990:stä.
Mistä tiedät että se on 950 -62 ? Rekisteriote ei välttämättä ole aina totuudenmukainen. Jos siihen mahtuu akut eteen se olisi oltava uudempia, kun taas muu varustelu viittaa 900 ja 950 malliin. Olisikohan sitä jotenkin kasattu eri malleista? Sellaiseen käsitykseen tulee. Esim.konepeiton vaihtamalla saa 900 näyttämään uudemmalta.
900:ssa oli vielä alumiiniset tyyppimerkit lähempänä nokkaa ja jo 950 oli jo maalattu nimikilpi. Ilmeisesti jotkut viimeiset 900 oli aivan samoin varusteltu kuin 950 mutta akut tuli keulaan myöhemmin. Saisitko siitä kuvia eri kohdista siitä selviäisi jotain. Ja tietysti rungon numero suhteessa moottorin numeroon kertoo kans jotain.
Jos siinä on puolipuristus ja käsikytkin on se kovasti 900 kaltainen. Mulla on ainakin -62 880 vielä akkut istuimen vieressä samoin kuin 900:ssa. Mielenkiintoinen peli sulla.
Mistä tiedät että se on 950 -62 ? Rekisteriote ei välttämättä ole aina totuudenmukainen. Jos siihen mahtuu akut eteen se olisi oltava uudempia, kun taas muu varustelu viittaa 900 ja 950 malliin. Olisikohan sitä jotenkin kasattu eri malleista? Sellaiseen käsitykseen tulee. Esim.konepeiton vaihtamalla saa 900 näyttämään uudemmalta.
900:ssa oli vielä alumiiniset tyyppimerkit lähempänä nokkaa ja jo 950 oli jo maalattu nimikilpi. Ilmeisesti jotkut viimeiset 900 oli aivan samoin varusteltu kuin 950 mutta akut tuli keulaan myöhemmin. Saisitko siitä kuvia eri kohdista siitä selviäisi jotain. Ja tietysti rungon numero suhteessa moottorin numeroon kertoo kans jotain.
Jos siinä on puolipuristus ja käsikytkin on se kovasti 900 kaltainen. Mulla on ainakin -62 880 vielä akkut istuimen vieressä samoin kuin 900:ssa. Mielenkiintoinen peli sulla.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa