1490 Sulakkeet
4 posters
Sivu 1 / 1
1490 Sulakkeet
Moro.
Nyt pitäis uusia sulakerasia +luultavasti vähän johtoja ja varmaan kaikki liittimet.
Kuvagalleriasta kattelin, mutta niissä on valmetin leima, joten varmaan viitteellisiä.
Virallista sähkökuvaa en ole mistään löytänyt.
Olisiko sulakkeitten oikeaa kokoa ja ryhmiä tiedossa.
Pääsulaketta myöten.
Kiitos ja kumarrus.
Nyt pitäis uusia sulakerasia +luultavasti vähän johtoja ja varmaan kaikki liittimet.
Kuvagalleriasta kattelin, mutta niissä on valmetin leima, joten varmaan viitteellisiä.
Virallista sähkökuvaa en ole mistään löytänyt.
Olisiko sulakkeitten oikeaa kokoa ja ryhmiä tiedossa.
Pääsulaketta myöten.
Kiitos ja kumarrus.
PeetuPoika- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 66
Vs: 1490 Sulakkeet
Minkähän arvoinen olisi pääsulake.
Nyt on ollut näköjään kevillä korvattuna...
Nyt on ollut näköjään kevillä korvattuna...
PeetuPoika- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 66
Vs: 1490 Sulakkeet
Eikös tuo mahda olla alkujaan selainen jonkinlainen automaattisulake ?
Joka kuumetessaan katkoo virran - jäähdytytään kytkee takaisin ?
Joka kuumetessaan katkoo virran - jäähdytytään kytkee takaisin ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2955
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1490 Sulakkeet
Juu. Sellainen on käsittääkseni.
Oliskohan se jotenkin korvattavissa turvallisesti.
Uusi maksaa 140e.
Eli tämä on kait juuri automaattisesti palautuva 40A lämpö/ virta rele...
Eli voisiko korvata hitaalla 40A tasavirta johdonsuojalla tai vain 40A sulakkeella?
Oliskohan se jotenkin korvattavissa turvallisesti.
Uusi maksaa 140e.
Eli tämä on kait juuri automaattisesti palautuva 40A lämpö/ virta rele...
Eli voisiko korvata hitaalla 40A tasavirta johdonsuojalla tai vain 40A sulakkeella?
PeetuPoika- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 66
Vs: 1490 Sulakkeet
Eiköhän tuossa ideana juurikin ollut se, että nallia ei tarvitse vaihtaa, jos se sattuu toimimaan. Harvalla on taskussa tai hyllyssäkään tuon kokoisia. Autotarvikekaupoissa on monen laista automaattia, joko itsekseen palautuvaa tai sitten käsin palautettavaa. Tarvikekaupoissa on myös ruuvikiinnitteisiä sulakkeita, jotka eivät oikeasti ole sulakkeita vaan englannin kielellä "fusable link" mitä sitten lieneekin suomeksi. Oikeasta sulakkeesta nämä ymmärtääkseni erottaa se, ettei niiltä vaadita tietynlaista toimintakäyrää, kunhan vain palavat poikki, jos liikaa virtaa tunkee läpi
Mitä tahansa päätätkin laittaa sinne, niin on turvallisempi kuin tuo kevin pätkä. Tuleepa vaan mieleen juttu entisestä kuivaamon omistajasta, joka kyllästyi vaihtaan sulaketta ja laittoi tulppasulakkeen tilalle pätkän rautanaulaa, "viiden tuuman hitaan" ja kehui, että nyt on hyvä sulake, ei ainakaan ensimmäisenä lähde.
Mitä tahansa päätätkin laittaa sinne, niin on turvallisempi kuin tuo kevin pätkä. Tuleepa vaan mieleen juttu entisestä kuivaamon omistajasta, joka kyllästyi vaihtaan sulaketta ja laittoi tulppasulakkeen tilalle pätkän rautanaulaa, "viiden tuuman hitaan" ja kehui, että nyt on hyvä sulake, ei ainakaan ensimmäisenä lähde.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1490 Sulakkeet
Niin tuon sulakkeen läpi kai kulkee päävirta koppiin,jossinä on lanka välissä nii nvooipihan se hieman lämmittää jos kopin johtoon oikari tulee...
Jos siellä on laitteille sulakkeet ne kyllä palaa jos niihin vika tulee.
Jos tuosta eroon tahtoo niin riittävän paksu ja hyvälaatuenn pääkaapeli suojaputkeen kopissa niin ei ole kyllä palovaaraa kun läpiviennitkin holkittaa.
Ei autoissakan mitään pääsulakkeita entisaikaan ollu,kaapelit piti olla vaan hyvin suojassaettei hankautunu peltiin!
Verkkosähköissä ei pidä koskaan mennä laittelee mitään tulppasulakkeen tilalle,ne on ihan laittomia virityksiä!
Jos siellä on laitteille sulakkeet ne kyllä palaa jos niihin vika tulee.
Jos tuosta eroon tahtoo niin riittävän paksu ja hyvälaatuenn pääkaapeli suojaputkeen kopissa niin ei ole kyllä palovaaraa kun läpiviennitkin holkittaa.
Ei autoissakan mitään pääsulakkeita entisaikaan ollu,kaapelit piti olla vaan hyvin suojassaettei hankautunu peltiin!
Verkkosähköissä ei pidä koskaan mennä laittelee mitään tulppasulakkeen tilalle,ne on ihan laittomia virityksiä!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1490 Sulakkeet
Oletukseni mukaan tuon sulakkeen tarkoitus on ehkäistä mahdolliset johtosarjan hankaumasta tms aiheutuvat johtosarjapalot yms. Ne kopin sulakkeet kun ovat vasta paaljon kauempana järjestelmässä, osa vasta virtalukon jälkeenkin, ja eivätkä ne auta yhtään mitään syöttökaapelivaurioihin.
1494 koneessahan noita on kaksi, toinen on mittaristo-ohjauspulpetin sähkönsyöttöön, toinen katossa oleville laitteille, radio, lasinpyyhin ( + mahdollinen muu )
Jokin 50-60A MAXI lattasulake vois olla tuossa kohden hyvä.
1494 koneessahan noita on kaksi, toinen on mittaristo-ohjauspulpetin sähkönsyöttöön, toinen katossa oleville laitteille, radio, lasinpyyhin ( + mahdollinen muu )
Jokin 50-60A MAXI lattasulake vois olla tuossa kohden hyvä.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2955
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa