Koneitten ulkonäkö
3 posters
Sivu 1 / 1
Koneitten ulkonäkö
Niinpä, jossain päin tätä palstaa mainittiin koneiden ulkonäöstä, ja sen hoidosta=kertoo omistajastakin jotain.. Itse en voi kehua omien taavettien ulkonäöllä, olen keskittynyt vain teknisen puolen kunnostamiseen ym huoltoihin/pesuihin.. 1690 katolta löytyy jäkälää ym sammalta edellisen omistajan jäljiltä.Ostettu -08 helmikuussa, Jäi pesemättä vielä. Syyskesällä 08 ostamani 1594 onkin timmissä kunnossa maalipinnan suhteen, eka omistaja puunasi kunnolla sen ennen toimitusta mulle. Harvinaista.
1390 myös onkin vähän ruosteisessa kunnossa, kuten albumikuvasta näkyy, etunostolaitteen runkokin on murtunut. Jotenkin jää nuo puunaamiset aina, paitsi kopin pesen ennen ja jälkeen kevätöiden, painepesurilla (pienellä paineella)ja pesuaineella viihtyisyyden takia. Sitten johonkin monttuun eturenkaat jotta vedet pois valuisi ovet auki pitäen. Mutta ei taida tuo lattiamaton alus kuivata noin vain.
Jospa kevätlämpimillä innostuis maalaamaan koneita.
1390 myös onkin vähän ruosteisessa kunnossa, kuten albumikuvasta näkyy, etunostolaitteen runkokin on murtunut. Jotenkin jää nuo puunaamiset aina, paitsi kopin pesen ennen ja jälkeen kevätöiden, painepesurilla (pienellä paineella)ja pesuaineella viihtyisyyden takia. Sitten johonkin monttuun eturenkaat jotta vedet pois valuisi ovet auki pitäen. Mutta ei taida tuo lattiamaton alus kuivata noin vain.
Jospa kevätlämpimillä innostuis maalaamaan koneita.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Koneitten ulkonäkö
Ei tuo omanikaan hääpöisessä kunnossa ole ulkokuorestaan, mutta pikku hiljaa hyvä tulee.
Omani hankittu huhtikuun lopulla -08, alunperin ihan piti vain olla kone joka pystyy sorakasoja liikuttelemaan, pienessä rakennus hankkeessa.
Mutta koko ajan on ruvennut mielenkiinto lisääntymään, josko laittaisi sellaiseen kuntoon että kehtaa vaikka näytellä jollekin.
Varsinkin tuo mielenkiinto kyseistä merkkiä kohtaan on ihan taavettimiesten asioita, mukavia juttuja, ohjeita ja aktiivisuutta merkkiä kohtaan, puhumattakaan siitä että kaikenlaista ohjeistusta saa melko nopeasti ja asiantuntevasti.
No niin takaisin tuohon koneen ulkonäköön, jahka aurinko nousee sellaiselle korkeudelle, että ulkona voi tehdä esim. maalaushommia, niin eiköhän rupea tulosta tulemaan
Omani hankittu huhtikuun lopulla -08, alunperin ihan piti vain olla kone joka pystyy sorakasoja liikuttelemaan, pienessä rakennus hankkeessa.
Mutta koko ajan on ruvennut mielenkiinto lisääntymään, josko laittaisi sellaiseen kuntoon että kehtaa vaikka näytellä jollekin.
Varsinkin tuo mielenkiinto kyseistä merkkiä kohtaan on ihan taavettimiesten asioita, mukavia juttuja, ohjeita ja aktiivisuutta merkkiä kohtaan, puhumattakaan siitä että kaikenlaista ohjeistusta saa melko nopeasti ja asiantuntevasti.
No niin takaisin tuohon koneen ulkonäköön, jahka aurinko nousee sellaiselle korkeudelle, että ulkona voi tehdä esim. maalaushommia, niin eiköhän rupea tulosta tulemaan
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Koneitten ulkonäkö
Juu,ei syytä huoleen,työkoneet on työkoneita,ja pääasia,että tekniikka pidetään kunnossa,mutta oma viihtyvyys paranee huomattavasti,kun fiksaa konetta,ja kyllä se vaikuttaa positiivisesti sivullisiinki, kun koneet on siistejä,on huomattu.
Ei itselläkään nuo 100 prosenttisia ole,eikä pysy,rapaseksi ja pölyseksi tahtovat töissä mennä,mutta kyllä oli huomattavasti mukavemman tuntuinen nyt tuo 1594,vaikka ei tuota kummempaa tehty.
Ei ne minullakaa hetkessä ole tapahtunu fiksaukset,enempi kun 5 vuotta tuo on jo ollut,ja nyt sen laiton.
Ulkohommia vielä jäi,ei ne ole koskaan valmiita,mutta harrastustahan se vaan on,ja joskus tehdään töitäki samalla harrastus pelillä,toisinajoin paljonki,nyt on viime aikoina ajot ollu vähäisempiä.
Ei itselläkään nuo 100 prosenttisia ole,eikä pysy,rapaseksi ja pölyseksi tahtovat töissä mennä,mutta kyllä oli huomattavasti mukavemman tuntuinen nyt tuo 1594,vaikka ei tuota kummempaa tehty.
Ei ne minullakaa hetkessä ole tapahtunu fiksaukset,enempi kun 5 vuotta tuo on jo ollut,ja nyt sen laiton.
Ulkohommia vielä jäi,ei ne ole koskaan valmiita,mutta harrastustahan se vaan on,ja joskus tehdään töitäki samalla harrastus pelillä,toisinajoin paljonki,nyt on viime aikoina ajot ollu vähäisempiä.
Vieraili- Vierailija
Vs: Koneitten ulkonäkö
yleensä on tullut kerran kesässä kone pestyä kunnolla. joskus myös ohjaamon matto. valmetin aikana tuli pestyä useamminkin kesässä. tuo taavetti on ollut vasta vähän aikaa. viimekesänä en kiireiltäni joutanut pesuhommiin.
taavetti oli ihan mukavassa kunnossa ostaessa. oli maalattu runko ja nokan pellit, nuo loput tuosta saadaan maaliin niin tulee jo aika hyvän näköinen käyttö peli. sisustaan tietysti ne uudet verhoilut tulen laittamaan.
ulkonäköön minä tuossa kilahdinkin. ja kun valmetti oli mennyt jo vähän kälyiseksi joka puolelta, niin laitoin sen kiertoon ja ostin taavetin.
taavetti oli ihan mukavassa kunnossa ostaessa. oli maalattu runko ja nokan pellit, nuo loput tuosta saadaan maaliin niin tulee jo aika hyvän näköinen käyttö peli. sisustaan tietysti ne uudet verhoilut tulen laittamaan.
ulkonäköön minä tuossa kilahdinkin. ja kun valmetti oli mennyt jo vähän kälyiseksi joka puolelta, niin laitoin sen kiertoon ja ostin taavetin.
Vieraili- Vierailija
Vs: Koneitten ulkonäkö
Kaikki taaavetit on kyllä aika siistissä kunnossa vaikka itse sanonkin. Verhoilut ovat kummassakin 90 sarjalaisessa hyvässä kunnossa, ainoastaan 1690 penkistä on hiulaantunut verhoilut pois, mutta se vika korjaantui ilmaistuimen ostolla.
995 koppia on kanssa vähän fiksattu: jalkalaudoilla on kumimatot ja talvisin on pleksistä tehty alatakalasi paikallaan. Lämmityslaitekkin on, mutta se on työllistetty lähinnä lasien huurteen poistoon ei ohjaamon lämmitykseen. Kojetaulun alla on valkoinen lasikuitusuoja se on ihan "alkuperäinen" eli asennettu ylö turvaohjaamon yhteydessä. Alkuperäinen istuin on vaihdettu parempaan kylläkin mekaanisella jousituksella olevaan istuimeen.
995 koppia on kanssa vähän fiksattu: jalkalaudoilla on kumimatot ja talvisin on pleksistä tehty alatakalasi paikallaan. Lämmityslaitekkin on, mutta se on työllistetty lähinnä lasien huurteen poistoon ei ohjaamon lämmitykseen. Kojetaulun alla on valkoinen lasikuitusuoja se on ihan "alkuperäinen" eli asennettu ylö turvaohjaamon yhteydessä. Alkuperäinen istuin on vaihdettu parempaan kylläkin mekaanisella jousituksella olevaan istuimeen.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa