Suodattimet
3 posters
Sivu 1 / 1
Suodattimet
Tuolla toisessa jutussa oli puhetta suodattimista,olen nyt vaihtanu hiljattain neljään -90 ja 94 sarjalaiseen ohjauksen öljynsuodattimen,ja yhdessä se on ollu ehjä,muissa reikä paperissa,nyt on niin että kannattaa laittaa vain verkollisia suodattimia,ne näkyy pysyvän ehjänä,ja spareksin verkko on ylivoimaisesti tukevin,ns. reikäpelti,tehossa on verkko ja originaalissa ei minkäänlaista verkkoa.
Onko toiset seurannu tätä asiaa.
Onko toiset seurannu tätä asiaa.
Vieraili- Vierailija
Suodattimet
Moro!
Alkuperäisiä on tullut käytettyä ja tähän mennessä ei ongelmia. Öljy ei saa olla liian "jäykkää". Mahtaakohan tuo reikäpeltinen versipo rajoittaa virtausta. Serkkupoika laittoi 1290 version, jossa oli pahvinen/muovinen versio tuosta reikäpellistä ja hänellä hidastui ohjaus. Hydrauliikassa yleensä kyllä kannattaa käyttää verkollista versiota, joka estää paperin lähetemisen muualle järjestelmään suodattimen rikkoutuessa esim. kylmäkäynnistyksessä (paljon pakkasta+jäykkä öljy= prempi jäädä emännän viereen).
Tuossa ennen joulua vaihtelin isän ja äiten 1390 ja 1690 suodattimia ja öljyjä (säännöllinen 10 v vai peräti 20v huolto ), niin huomasin vain noissa suodattimessa melkien jo silmämääräis tarkastuksella huonnuksia. Osa yleissuodattimista kun tuli ostettua ikh:lta. Yleensä tullut haettua alkuperäissuodattimet, kun ei niitä nyt paljon kulu. Nyt ei enää paikallisella varaosamyyjällä ollut suodattimia hyllyssä, onneksi, oli meinaan hinnat kohillaan. No sisko toi kauppareisullaan Tampereen IKH:lta suodattimet, niin esim. nämä cav296 vastavat turkissa valmistetut 1296 sai melkein itte koota. Se keskiosan pystyputki täyty asetella kohdilleen ja ei se paperin laatu ja määrä nyt ihan vaakuttanut. Saapa nähdä kuinka nopeasti menee tukkoon.
Hydrauliikan painesuodattimia en ole vielä ehtinyt käydä vaihtamassa. Kun ottaa vanhat pois, niin täytyy vertailla nähin uusiin. Olivat muistaakseni tehon valmistamia. Öljyn suodattimet oli tehon ja laitoin paikoilleen. Olivat turbokoneen eli isommat kun mitä näissä vapareissa käytettään. Ei ainakaan ole öljynpainevalo palamaan jäänyt tietääkseni. Mutta lähtee ulkopinta kesimään muutaman tunnin + kuukauden käytön/seisomisen jälkeen. Toivottavasti eí hapetu reikää kylkeen. No kait se vuoden päivät menee. Yleensä vaihdan noihin koneisiin öljyt ja moottoriöljyn suodattimet kerran vuodessa riippumatta tunneista.
Terveisin Mika
Alkuperäisiä on tullut käytettyä ja tähän mennessä ei ongelmia. Öljy ei saa olla liian "jäykkää". Mahtaakohan tuo reikäpeltinen versipo rajoittaa virtausta. Serkkupoika laittoi 1290 version, jossa oli pahvinen/muovinen versio tuosta reikäpellistä ja hänellä hidastui ohjaus. Hydrauliikassa yleensä kyllä kannattaa käyttää verkollista versiota, joka estää paperin lähetemisen muualle järjestelmään suodattimen rikkoutuessa esim. kylmäkäynnistyksessä (paljon pakkasta+jäykkä öljy= prempi jäädä emännän viereen).
Tuossa ennen joulua vaihtelin isän ja äiten 1390 ja 1690 suodattimia ja öljyjä (säännöllinen 10 v vai peräti 20v huolto ), niin huomasin vain noissa suodattimessa melkien jo silmämääräis tarkastuksella huonnuksia. Osa yleissuodattimista kun tuli ostettua ikh:lta. Yleensä tullut haettua alkuperäissuodattimet, kun ei niitä nyt paljon kulu. Nyt ei enää paikallisella varaosamyyjällä ollut suodattimia hyllyssä, onneksi, oli meinaan hinnat kohillaan. No sisko toi kauppareisullaan Tampereen IKH:lta suodattimet, niin esim. nämä cav296 vastavat turkissa valmistetut 1296 sai melkein itte koota. Se keskiosan pystyputki täyty asetella kohdilleen ja ei se paperin laatu ja määrä nyt ihan vaakuttanut. Saapa nähdä kuinka nopeasti menee tukkoon.
Hydrauliikan painesuodattimia en ole vielä ehtinyt käydä vaihtamassa. Kun ottaa vanhat pois, niin täytyy vertailla nähin uusiin. Olivat muistaakseni tehon valmistamia. Öljyn suodattimet oli tehon ja laitoin paikoilleen. Olivat turbokoneen eli isommat kun mitä näissä vapareissa käytettään. Ei ainakaan ole öljynpainevalo palamaan jäänyt tietääkseni. Mutta lähtee ulkopinta kesimään muutaman tunnin + kuukauden käytön/seisomisen jälkeen. Toivottavasti eí hapetu reikää kylkeen. No kait se vuoden päivät menee. Yleensä vaihdan noihin koneisiin öljyt ja moottoriöljyn suodattimet kerran vuodessa riippumatta tunneista.
Terveisin Mika
Mika- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Suodattimet
Joo,hyvin tuntuu kääntyvän tuolla spareksin reikäpeltiputsarillaki,itse ostan nykyään sakemannin suodattimia moottoriöljylle W940/24 ,Claas,justiin samankokoinen kun tehdas aikanaan toimitti kuutosiin,nyttemminhän on sitten maahantuoja poistanu sen valikoimista ja myy neloskoneiden suodattimia näihin alkuperäisenä.
Myös MF traktoreissa käytetään samaa suodatinta kun kuutostaavettiin kuuluu.
Pelittää ne Teholaisetki aikansa,ei siinä mitään,normaali vaihtoväleillä ihan ok.
Myös MF traktoreissa käytetään samaa suodatinta kun kuutostaavettiin kuuluu.
Pelittää ne Teholaisetki aikansa,ei siinä mitään,normaali vaihtoväleillä ihan ok.
Vieraili- Vierailija
Vs: Suodattimet
Moottorin suodattimena minulla oli pitkään tehofiltterin 4014, joka on fordin kuutoseen tarkoitettu, mutta kierre on sama kuin taavin. Se on muutaman sentin pidempi kuin taavin oma suodatin. Kaivinkoneessa minulla on Perkinssin 1000 sarjalainen 6-moottori ja huomasin sen suodattimen käyvän myös taaviin. Se on vielä pidempi kuin tehofilterin suodatin, joten luultavasti myös parempi. Vaihtovälinä moottorin suodatin + öljyt ja syöttöpumpun öljyt 100 tuntia ja muut paikat 400.
Vs: Suodattimet
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten se tehostimen suodatin vaihdetaan 1490? Ja meneekö suodatin "vanhaksi" kuinka nopeasti? Suodattimia on pari hyllyssä, mutta ovat 10v vanhoja.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: Suodattimet
Polttoaineen siirtopumppu ensin irti.Sitten vain säiliön päästä pultti irti,niin säiliö lähtee käsin irti.Uusi suodatin ja o-rengas sisää. Öljyn täyttöaukosta voi jeesata suodattimen osumista kohilleen.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa