1290 tietoja
2 posters
Sivu 1 / 1
1290 tietoja
Löytyykö kellään 82 mallisen 1290:n ohjekirja?
Miten on hydrauliikan ulosotot ja toiminnot?
Onko 2-toiminen.
Voiko lisätä lohkoja.
Onko tietoa mitä on 1290:n "heikot lenkit"?
Miten on hydrauliikan ulosotot ja toiminnot?
Onko 2-toiminen.
Voiko lisätä lohkoja.
Onko tietoa mitä on 1290:n "heikot lenkit"?
Enska_54- Viestien lukumäärä : 1
Vs: 1290 tietoja
Siinä mallissa ei ole kyllä varmaankaa 2-toimilohkoa vakiona,vain kolmitieventtiili,siihen saa kolminippaisen sarjaankytkentälevyn,johon saa sitten asennettua esim. hytin alle 2 toimipakan,ja alkaa piisata ulosottoja senjälkeen.
Koneliike pihlajaniemeltä Ylistarosta saa vaikka valmiin sarjan siihen kytkentäohjeineen.
Paluuöljy pitää sitten ohjata sille varattuun paikkaan.
Siinä ei ole mitään varsinaista oikein heikkoa paikkaa kyllä minun mielestä,jarru ja kykinnesteet laita oikeaa öljyä,sitten ohjauksen öljy ja suodatin ,sekä vaihteiston öljyt ja hydraulisuodatin kannattaa huolehtia.
Normaalit perushuoltotoimenpiteet vaan ,niin sillä ajaa edullisesti ja pitkään,tiellä ei tosin kovin nopeasti.
Siinä on jo se 3,6 litranen moottori sitten.
Tuolta Pihlajaniemeltä saat myös kopio huoltokirjan,toki sillä kokkolan kaverillaki niitä on joka pörssissä kauppailee.
Takapyöriin myös aina joskus rasvaa laakereihin,ja jos välystä laakereissa,niin shimmilevyjä vaan vähemmäksi.
Kyselyä vaan tänne sitä mukaan kun asiaa ilmenee,aina joku vastailee.
Koneliike pihlajaniemeltä Ylistarosta saa vaikka valmiin sarjan siihen kytkentäohjeineen.
Paluuöljy pitää sitten ohjata sille varattuun paikkaan.
Siinä ei ole mitään varsinaista oikein heikkoa paikkaa kyllä minun mielestä,jarru ja kykinnesteet laita oikeaa öljyä,sitten ohjauksen öljy ja suodatin ,sekä vaihteiston öljyt ja hydraulisuodatin kannattaa huolehtia.
Normaalit perushuoltotoimenpiteet vaan ,niin sillä ajaa edullisesti ja pitkään,tiellä ei tosin kovin nopeasti.
Siinä on jo se 3,6 litranen moottori sitten.
Tuolta Pihlajaniemeltä saat myös kopio huoltokirjan,toki sillä kokkolan kaverillaki niitä on joka pörssissä kauppailee.
Takapyöriin myös aina joskus rasvaa laakereihin,ja jos välystä laakereissa,niin shimmilevyjä vaan vähemmäksi.
Kyselyä vaan tänne sitä mukaan kun asiaa ilmenee,aina joku vastailee.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1290 tietoja
Jos olet ostoaikeissa niin kokeile nostolaitetta että se pelaa normaalisti. Olen itse nähnyt kaksi 90-sarjan Taavia, joiden käyttäjillä ei ollut mitään havaintoja hydrauliikan käyttöohjeista. Molemmissa oli syvyydensäätötunnistelun vaijeri irroitettu työntövarren korvakkeesta ja valitsin oli vetovastussäädöllä. Nostolaite toimi niin, että se oli joko ylhäällä tai alhaalla ja ylhäällä vielä jurrasi pumppu koko ajan ylipaineventtiilä vasten. Toiselle omistajalle neuvoin että kannattaa pitää vaitsin asennonsäädöllä ja hän ei ollut kuulemma milloinkaan koskenutkaan koko nappulaan. Ihmetteli vaan, että miksiköhän tästä kului pumppu niin nopeasti. Toinen sanoi että nostolaitetta on säätänyt ja laittanut viimeiksi oiken sellainen ammatti asentaja joka oli sanonut, että näissä se toimii parhaiten noin. Siihen on turha kajota, ammattimies sen on noin laittanut. Mutta kyntämisestä ei silti tule mitään kun aura haukkaa niin syvälle tai sitten nousee kokonaan irti maasta. Joo jees.
Semmoisiakin tarinoita mahtuu maailmaan. MF:n kaksikeppisestä hydrauliikasta on kuulemma vielä paljon hauskempia tarinoita.
Semmoisiakin tarinoita mahtuu maailmaan. MF:n kaksikeppisestä hydrauliikasta on kuulemma vielä paljon hauskempia tarinoita.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Similar topics
» 1290
» DB teknisiä tietoja by: konedata
» DB 1290 vm:82 lisähydrauliikka
» O: 1290 lisähydrauliikkaa
» db 1290
» DB teknisiä tietoja by: konedata
» DB 1290 vm:82 lisähydrauliikka
» O: 1290 lisähydrauliikkaa
» db 1290
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa