Päävirtakytkin
+4
TIKO
Taavetti996
massikka_mies
taavettimies
8 posters
Sivu 1 / 1
Päävirtakytkin
Päävirtakytkin on hyvä varuste niin uudessa kuin vanhassakin traktorissa. Meillä löytyy joka taavetista päävirtakytkin.
Tuossa esimerkki kytkimen sijoitus paikasta 1490:ssä
1690 kytkin on suurin piirtein samassa paikassa, kummassakin 995 päävirtakytkin on kultasäleikön takana. Säleikköön on asennettu jouset minkä avulla se pysyy paikoillaan.
Onko kenenkään muun traktorissa päävirtakytkintä?
Tuossa esimerkki kytkimen sijoitus paikasta 1490:ssä
1690 kytkin on suurin piirtein samassa paikassa, kummassakin 995 päävirtakytkin on kultasäleikön takana. Säleikköön on asennettu jouset minkä avulla se pysyy paikoillaan.
Onko kenenkään muun traktorissa päävirtakytkintä?
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Ti Tammi 13 2009, 17:10, muokattu 1 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Päävirtakytkin
165, 390, 5455 eli noista löytyy päävirta kytkin. 390:ssä on kopissa, 165 samas paikkaa ku tos taavetti_miehen kuvassa ja 5455 on melkee samas paikkaa mut toisella puolella
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: Päävirtakytkin
Juu,molemmissa koneissa,1690koneessa samassa kohti,kun teillä 1594 etumaskin alaosassa maajohdossa,siinä kohti näppärämpi käyttää,kun yleensä hyttiin mennään kytkinpolkimen puolelta,niin ei tarvi käydä traktorin toisella puolen.
Tuossa hs mallissa on aika ahdas kulkea jarrun puolelta.
Meillä paloi aikanaan yksi 1490 hytin johtoista ,sen jälkeen on ollu päävirtakytkin joka koneessa.
Tuossa hs mallissa on aika ahdas kulkea jarrun puolelta.
Meillä paloi aikanaan yksi 1490 hytin johtoista ,sen jälkeen on ollu päävirtakytkin joka koneessa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Päävirtakytkin
Laitoin myös päävirtakytkimen jokin aikaa sitten, taitaa olla samassa paikassa kuin Velimhanmin koneessa ja myöskin maa puolella.
Samaa ajattelin paikkaa hakiessani, että ei tarvitse kiertää konetta, kun kulku tosiaan helpompi kytkinpolkimen puolelta.
Samaa ajattelin paikkaa hakiessani, että ei tarvitse kiertää konetta, kun kulku tosiaan helpompi kytkinpolkimen puolelta.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Päävirtakytkin
Niin noissa 1490 ja 1690 tuo on kytketty + puolelle eli ei niin varma ratkaisu kuin -. 995 katkasija on kytketty maa puolelle.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Päävirtakytkin
taavetti_mies kirjoitti:Niin noissa 1490 ja 1690 tuo on kytketty + puolelle eli ei niin varma ratkaisu kuin -. 995 katkasija on kytketty maa puolelle.
Kumpi parempi puoli olisi tuolle päävirtakatkaisijalle, omaa laittaessani mietiskelin asiaa ja päädyin asiassa maa puolelle, kun katkaisin oli helpompi laittaa peltiin kiinni ja selvisi aikas lyhyillä kaapelin vedoilla, paikkakin melko helpossa kohtaa käyttää.
Miten tuo maa puoli on varmempi ratkaisu, katkeaahan virta kytkimestä oli kummalla puolella tahansa, voi olla ettei taas aivot toimi niin kuin pitäisi
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Päävirtakytkin
Jos katkaisija kytketään miinus napaan kaikkialta katkeaa virta. Mutta jos katkaisija on plus navassa ja kytkimelle on akulta noin 1m kaapelia missä on aina virta ja jos tämä kaapeli osuu vaikkapa runkoon tulee oiko sulku. Selittäköön joku viisaampi paremmin...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Päävirtakytkin
taavetti_mies kirjoitti:Jos katkaisija kytketään miinus napaan kaikkialta katkeaa virta. Mutta jos katkaisija on plus navassa ja kytkimelle on akulta noin 1m kaapelia missä on aina virta ja jos tämä kaapeli osuu vaikkapa runkoon tulee oiko sulku. Selittäköön joku viisaampi paremmin...
Aivan niin, ei taas tullut ajateltua asiaa loppuun asti, aivot ei taas toimi täysillä
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Päävirtakytkin
taavetti_mies kirjoitti:Jos katkaisija kytketään miinus napaan kaikkialta katkeaa virta. Mutta jos katkaisija on plus navassa ja kytkimelle on akulta noin 1m kaapelia missä on aina virta ja jos tämä kaapeli osuu vaikkapa runkoon tulee oiko sulku. Selittäköön joku viisaampi paremmin...
Hyvä huomio,taavettimiehellä,meillä uudessa 1390 takapotkussa aikanaan hieroi takuuaikana plusjohdon ,mikä tulee akulta startin päähän sivupellin terävään reunaan,ja akku meni sököksi,ja poltti vähän maalia pellin alaosasta,samaa hommaa oli ollut muissakin koneissa,meni niin vierite se kaapeli.
Putken sisään tuli johto siihen sitten,huonolla tuurilla olis voinu palaa koko roska.
Se 1490 hyttipalo tuli siitä,kun se ruskea päävirtajohto virtalukolle oli hieraunu runkoon,ja niissä alkusarjoissa ei ollut sitä automaattisulaketta,mikä olis suojannu vauriolta.
Olettako katellu koskaan,onko ohitettu sitä automaattia,se on siinä pikkusen tartin yläpuolella 2 kpl kantikkaita 40 amppeerin automaatteja , 40 taisivat kooltaan olla,pitäs sähköpiirustuksesta kahtoa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Päävirtakytkin
mulla on päävirtakytkin lähes samassa paikassa taavetti-miehen kanssa. piti hitsata pellinklipare tuohon David Brown tekstin alapuolelle, että sai kytkimen asennettua hyvään paikkaan.
ennen tuota päävirtakytkintä oli ongelmia tuon akunpurkautumisen kanssa. nyt on hyvä startata kun akussa on hyvin virtaa, vaikka on parikin viikkoa seissyt käyttämättömänä.
muutenkin ei ole kauhean luottamusta herättävät nuo vanhan DB. sähköt. turvallisempi olo kun tietää ettei sähköt pelaa omia aikojaan pelin seistessä.
vuorasin vielä akun kyljet tuolla rekkipatjalla, pieni kiristys liina pitää sitä paikoillaan, ajatuksena että akku pysyisi vähän lämpimämpänä ja varaus parempana kovemmalla pakkasellakin.
kirjoitettiin näköjään yhtä aikaa velimhan kanssa.
mulla on tosiaan kanssa tuolla plus puolella. meinaan nyt näitten puheitten jälkeen, joko putkittaa tai laittaa vain päälle kerroksen kutistemuovia.
nuo automaatit pitää nyt kanssa katsella. niin olikos tuossa 1390:ssä ne kanssa
parempi ottaa varman päälle ettei polta koko traktoria
ennen tuota päävirtakytkintä oli ongelmia tuon akunpurkautumisen kanssa. nyt on hyvä startata kun akussa on hyvin virtaa, vaikka on parikin viikkoa seissyt käyttämättömänä.
muutenkin ei ole kauhean luottamusta herättävät nuo vanhan DB. sähköt. turvallisempi olo kun tietää ettei sähköt pelaa omia aikojaan pelin seistessä.
vuorasin vielä akun kyljet tuolla rekkipatjalla, pieni kiristys liina pitää sitä paikoillaan, ajatuksena että akku pysyisi vähän lämpimämpänä ja varaus parempana kovemmalla pakkasellakin.
kirjoitettiin näköjään yhtä aikaa velimhan kanssa.
mulla on tosiaan kanssa tuolla plus puolella. meinaan nyt näitten puheitten jälkeen, joko putkittaa tai laittaa vain päälle kerroksen kutistemuovia.
nuo automaatit pitää nyt kanssa katsella. niin olikos tuossa 1390:ssä ne kanssa
parempi ottaa varman päälle ettei polta koko traktoria
Vieraili- Vierailija
Vs: Päävirtakytkin
Pitäs olla myös 1390,-81 malleissa ei vielä ainakaan kaikissa,mutta uudemmissa pitäs olla.
Niitä on korvanneet esim. volkkarin pääsulakkeilla.
Niitä on korvanneet esim. volkkarin pääsulakkeilla.
Vieraili- Vierailija
Vs: Päävirtakytkin
995 oli ostaessaan startilta tuleva piuha hiulaantunut puhki, ihme kyllä kone ei ollut palanut. Ostaessaan ei huomattu, mutta kun vaihdoin polttoainesuodattimia niin kone alkoikin startata ja tulla päälle. Vika oli kylläkin virtalukossa, ei kaapeleissa. Olisi tällähetkellä yksi 995 vähemmän jos olisi yöllä ruvennut itekseen startaamaan...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Päävirtakytkin
Tuli sitten paukuteltua henkseleitä liian aikaisin, sillä päävirtakytkin sanoi tänään työsopimuksen irti.
Ei mene virrat päälle ollenkaan, olisiko sisuskalut kilahtanut, muutenkin on sellainen hervottoman oloinen.
Malli on sellainen koko metallinen, en nyt muista merkkiä, mutta Farmilaitteen tuote.
Eipä sitten kestänyt kuin reilu 3 kuukautta, joten ei laadukas tuote.
Huomenna saa onneksi uusia
Ei mene virrat päälle ollenkaan, olisiko sisuskalut kilahtanut, muutenkin on sellainen hervottoman oloinen.
Malli on sellainen koko metallinen, en nyt muista merkkiä, mutta Farmilaitteen tuote.
Eipä sitten kestänyt kuin reilu 3 kuukautta, joten ei laadukas tuote.
Huomenna saa onneksi uusia
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Päävirtakytkin
Joo,osa niistä ei kestä yhtään,osta se isompi malli,oliko jotain 500 amppeeria,niitä ei tarvi jatkuvasti vaihtaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Päävirtakytkin
velimhan kirjoitti:Joo,osa niistä ei kestä yhtään,osta se isompi malli,oliko jotain 500 amppeeria,niitä ei tarvi jatkuvasti vaihtaa.
Niin ajattelin ostaa, hiukan enemmän joutuu sijoittamaan, mutta noilla heikommilla äkkiä kertyy yhden ja kunnollisen hinta.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Päävirtakytkin
Mun 1594 on ainoa jossa tuo päävirtakytkin on, tosin avain on tipahtanut johonkin, valitettavasti virrat päällä.. 1390 ja 1690 ei ole tuota katkaisijaa, tosin niissä sähköt käyty läpi. Niin, tuossa -82 1390 ei ole suojaletkua tuolle plusvirtakaapelille.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Päävirtakytkin
Tässä pari vinkki kuvaa kaikille selectan omistajille päävirtakytkimen sijoituspaikasta. Eipähän häiritse ulkonäköä missään konepellin kyljessä ja kytkin on lähellä akkua. Kuten kuvasta näkyy kultasäleikkö on jousilla kiinni.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Päävirtakytkin
Valmeteista (metsäkoneet) löytyy, 390:stä ei taida löytyä.. Kätevä "palovakuutus" toi.
päävirta kytkin
Kyllähän tuo päävirtakytkin natikkaankin tuli laitettua ,eihän noista vanhoista milloinkaan tiedä mistä syttyy .-kaapelin välissä kytkin ,tosiaankin halpa palovakuutus
kormikki- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 48
Paikkakunta : pohjois-savo
Vs: Päävirtakytkin
Nyt kun on toi akkujen laitto viikonvaihteessa niin mihis kohtaan se 1394:ssä kannattais laittaa? Tuleeko tyhmän hommaa jos laittaa siihen case-tekstin kohtaan, konepellin sivulle? Sais aika lyhyellä maadotus kaapelilla tehtyä. Toinen vaihtoehto vois olla erillinen pellinpala siihen öljykorkin viereen ja päävirtakytkin siihen. Vai maskiin? Pitääkin tarkistaa jos sais vaan reijän ja siitä "avain" läpi, jäis kytkin itessään piiloon...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Päävirtakytkin
Joo, päävirtakytkin löysi paikkansa, laitoin poraten 12mm reijän siihen vasemman puoleiseen kylkipeltiin, siihen pikakiinnikkeillä olevaan, noin 15cm alhaalta ja aika keskelle. Siitä menee nyt avain läpi, kytkin itessään tuli siihen akun vieressä olevaan pokattuun rautapalkkiin kiinni ja tietenkin maadotuksen puolelle. Oli mielestäni hyvä paikka, eikä mikään näy häiritsevästi. Ja kaapelit tuli lyhyellä vedolla.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Päävirtakytkin
Vasempaan etupuolen hytinkannaakkeeseen laitan päävirtakykimen kaikkiin hytillisiin. Vaatii pitkän maadoituskaapelin,mutta paikka on sellainen ,että tulee kytkin käytetyksi ,eikä unohdu..
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa