hytin lämmitys
Sivu 1 / 1
hytin lämmitys
Onko miten hankala vaihtaa hytin lämmitys laitteen moottori? Kyseessä on traktori Case ih 685 xl. Onko kellään kokemusta ko hommasta
lohi24- Vierailija
Vs: hytin lämmitys
Ei ole paha homma! Irrota ensin hytin suodattimet, sitten ruuvaa auki se iso paneeli jossa on lämmityslaitteen säätimet (älä yritä vielä vetää sitä ulos). Radion voi irrottaa jos tuntuu olevan tiellä. Sitten johdot irti paneelista, seuraavaksi raota paneelia varovasti ja irrota lämpösäätimen ja ilmanohjaimen säätötangot, ovat kiinni pienillä teräsprikoilla jotka irtoavat kampeamalla. Varo vääntelemästä liikaa niitä vivuston muoviosia, voivat katketa. Kun paneeli on irti niin sitten vain muovisenpuhallinkopan puolikkaat irti ( ovat kiinni sellaisilla pikasalvoilla). Sittenpä se moottori jo onkin näkyvissä. Panta auki ja moottori on irti. Huomioi moottorin asento jotta uusi tulee oikeaan kohtaan (se reikä siinä moottorin kyljessä). Jos pitää vanhat puhallussiivet vaihtaa uuteen moottoriin niin itse olen olen irrottanut vanhat siten että olen hieman lämmittänyt toista siipeä siitä akselin ympäriltä kuumailmapúhaltimella VAROVASTI, sitten kylmä puoli jalkojen väliin ja käsin pyörittäen ja samalla vetäen ulospäin varovasti nitkutellaan lämmitetty siivikko irti. Toinen siivikko on jo sitten helpompi irrottaa kun saa akseli kiini vaikka ruuvipenkkiin. Ole varovainen niiden siipien kanssa murenevat helposti käsiin jos yrittää voimalla irrottaa. Mittaa ennen siipien irrotusta niiden etäisyys toisistaan, jotta tulevat sitten uuteen moottoriin samalle kohden.
Vieraili- Vierailija
Vs: hytin lämmitys
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Viellä olisi yksi robleema, kuinka ilmataan lämmityslaitteen kenno? Kiitos tiedoista jo etukäteen. Kyseessähän on edelleen case ih 685 xl.
lohi24- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa