90-sarjan käynnistäminen
5 posters
Sivu 1 / 1
90-sarjan käynnistäminen
Osaako kukaan sanoa, miks 90-sarjan ohjekirjassa (ainakin 1490/1690) sanotaan: "HUOM! Älä paina kytkinpoljinta käynnistämisen yhteydessä" ?
Ite oon aatellu et kytkin pohjassa käynnistäminen on jopa hyvä asia, varsinkin kylmässä.
Ite oon aatellu et kytkin pohjassa käynnistäminen on jopa hyvä asia, varsinkin kylmässä.
e1690- Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Jaa´a, ite kyllä painan kytkimen pohjaan aina käynnistäessä. Luulisin koneen pyörivän herkemmin kun ei laatikko "pyöri mukana"?!
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Tahtoopa tulla poljettua kytkin pohjaan ennen starttia,päittäislaakerin välissä ei ole vielä kunnolla öljyä ennenkuin moottori on vähän pyörähtäny,sellaisen selityksen olen kuullu,vaikuttaneeko sitten minkäverran jos polkee kytkimen pohjaan ennen starttia laakerin ikään on jo toinen juttu.
Oikeastaanhan se ei ole kyllä öljyn sisässä se kampiakseli,että voi se tietenki teoriassa kuluttaakki sitä,en tiedä ...,poljen kumminki pohjaan ennen starttia.
Oikeastaanhan se ei ole kyllä öljyn sisässä se kampiakseli,että voi se tietenki teoriassa kuluttaakki sitä,en tiedä ...,poljen kumminki pohjaan ennen starttia.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Jaa niin sehän tietysti vaikuttaa tonne kampiakselille asti ja painaa sitä "eteenpäin", en noin pitkälle miettinytkään... Voihan tossa olla perääkin, kuitenkin asetelman tassut on melkosen jäykkiä.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Just! Enpä tullu mäkään tuota ajatelleeks. No ehkä "turhia" polkemisia vois jättää vähemmälle, lämpimällä koneella vaikka.
Aika jäykän tuntunen on ainakin 1690 kytkinpoljin eli tuntuman perusteella on jäykät jouset. 1490 kytkin on paljon kevyemmän tuntunen.
Toihan sitte tietty kaiketi koskee muitakin koneita ja autoja.
Aika jäykän tuntunen on ainakin 1690 kytkinpoljin eli tuntuman perusteella on jäykät jouset. 1490 kytkin on paljon kevyemmän tuntunen.
Toihan sitte tietty kaiketi koskee muitakin koneita ja autoja.
e1690- Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Suunnittelijatkin on vaan ihmisiä. Tossa niille on vaan tullu virhe lujuuslaskussa, kun eivät ottaneet kaikkia voimia huomioon. Hyvin tyypillistä insseiltä. Tiedän, että esimerkiksi puimureiden moottoreiden syöttökarttaa suunnittelevat jotkut inssit eivät ole koskaan edes käyneet puimurin hytissä saatikka ajaneet työtilanteessa. Pistetään lukion ja korkeekoulun käynyt ukko suunnittelupöytään, niin hyvää jälkeehän siitä tulee
Kylmäkäynnistys
Hei!
Huoltomies aikoinaan varoitteli, että kytkintä ei kannata turhaan pitää pohjassa, koska se painaa kampiakselia "eteenpäin" kovalla voimalla. En osaa sanoa sitten onko muihin merkkeihin verrattuna eroa asetelman jousien jäykkyyksissä.
Terv Mika
Huoltomies aikoinaan varoitteli, että kytkintä ei kannata turhaan pitää pohjassa, koska se painaa kampiakselia "eteenpäin" kovalla voimalla. En osaa sanoa sitten onko muihin merkkeihin verrattuna eroa asetelman jousien jäykkyyksissä.
Terv Mika
Mika- Viestien lukumäärä : 12
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Zetor 7245:sen huoltokirja sanoo että käsikäyttöistä ulosoton kytkintä ei tule pitää pitkiä aikoja irroitettuna samasta syystä. Eli ei koske pelkästään ajokytkintä.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Samaa se sanoo taavetinki käyttöohjekirja,30 sekunttia maksimissaan yhteen menoon saa olla vo kytkivipu lukittuna ylös.
Onhan ne kantavilla kytkimillä saanu tuhottua noita päittäislaakereitaki,mutta ei ne kyllä kovin helpolla kulu kytkintä polkemalla.
Eihän se kauhean suuri se laakeripinta tietenkää päittäislaakereissa ole.
Melkoisen jäykkä se on se lautasjousi 1690 kytkimessä,jos yrittää käsin vääntää siitä alavivusta,kyllä siinä vartta pitää olla aikalailla.
Onhan ne kantavilla kytkimillä saanu tuhottua noita päittäislaakereitaki,mutta ei ne kyllä kovin helpolla kulu kytkintä polkemalla.
Eihän se kauhean suuri se laakeripinta tietenkää päittäislaakereissa ole.
Melkoisen jäykkä se on se lautasjousi 1690 kytkimessä,jos yrittää käsin vääntää siitä alavivusta,kyllä siinä vartta pitää olla aikalailla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Nyt meni pikkasen ohi Siis onko tämä missä on keltanen nuppi niin joku kytkinvipu? Mä luulin että siitä laitetaan voiman ulosotto päälle? En ole koskaan ulosottoa käyttänyt enkä hommaa pahemmin ajatellut. Eli meneekö se nyt näin, se keltanen nuppivipu ylös lukitusasentoon ja sitte valitaan ulosoton nopeus ja sitte se vipu hitaasti takas alas?velimhan kirjoitti:Samaa se sanoo taavetinki käyttöohjekirja,30 sekunttia maksimissaan yhteen menoon saa olla vo kytkivipu lukittuna ylös.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 90-sarjan käynnistäminen
Juuri noin se menee,ja ei se niin ranttua ole että justiin vaan tuo 30 sekuntia saa käyttää,esim. lingotessa itse ajelen reippaasti vaikka talon mitan verran kytkin ylhäällä,ja taas sen mentyä ohi lasken vaan vivun sievästi alas moottorin kierroslukua pienentämättä,noin homma käyttää,joskus jos on suojakeli saattaa vaan pätkähtää murtopultti tuossa vaiheessa poikki,vaikka on 12,9 lujuusluokkaa...
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa