94-sarja
2 posters
Sivu 1 / 1
94-sarja
Mielipiteitä kyseisestä traktori sarjasta. Tänne myös kaikki keskustelu Hydra-Shift vaihteistosta. Mitä mieltä olette hydra-shiftisä? jostain olen kuullut että ovat herkempiä hajoamaan kuin synkro loota...?
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Ke Huhti 01 2009, 12:15, muokattu 2 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 94-sarja
Joo meiltähä löytyy tosiaan tuo 1494 hydra-shiftillä ja hyvin HS kyllä toimii. Joskus aikonaan (yli 10 vuotta sitte) tehty remontti HS:ään ja sen jälkeen ei oo ollu ongelmia. Se pittää vaa lämittää ennen ajoon lähtöö näin viilemmillä keleillä, muuten vaihtaissa on melekonen viive ja se tarkottaa, että joku paikka luistaa. Hs tarvihtee myös vähän kierroksia vaihtaessa ettei tule taas likkaa viivettä ja tietysti vaihtaessa höllättään kaasuu välissä niiku normaalisti kytkimen kanssa vaihettaessa. Se huonopoul tuossa on että aina ku pysähtyy nii HS menee ykköselle(äkkinäisellä unohtuu vetää se vipu ykköselle ja sitte ku taas lähetään likkelle nii ihmetellään että tässähä on automaattilaatikko ku itestää vaihtaa isompaa:D) ja siitä jotuen laitettu tuo kova aluevaihteisto.
HSV- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Case 94-sarja
Entäs tuo vaihteiden porrastus?? Meidän sykrovaihteistossa on aina edellisen alueen 3.vaihde isompi kuin seuraavan alueen 1. vaihde ja alueita on 4. Alueet valitaan kahdella vivulla joista toista ei tarvitse juurikaan käyttää, paitsi ryömintä nopeuksia käytettäessä. Perutus vaihde on yhtä nopea kuin 2. vaihde.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 94-sarja
Tuossa HS:ssä on 4. pykälä nopeempi kun seuraavan alueen 1. HS:ssä on vaan laitettu synkron päävaihteisto alueiks ja käytännössähän tuota ykkösaluetta ei tarvihe ku joskus metässä. Ja onhan meillä tuo 996 missä on tuo synkrolaatikko ja on tullu ajeltuu joskus myös 1490.
HSV- Viestien lukumäärä : 6
Hs-loota
Juu,kyllä hs vaihteisto pelaa oikein käytettynä,on jopa luja,joitain 1412 koneita on ,mistä ei ole aukaistu ollenkaan,ja toiset on menny muutamissa tuhansissa tunneissa.
Puhtaus tärkeää,kun vaihtaa öljyt ja pudistaa hs sihdin,ja vaihtaa paineputsarin säännöllisesti,ja ei hyppäytä pykälää yhtä enempää kerrallaan,homma pelaa,nyt,kun välitystä on muutettu,turha lappaminen jäi historiaan,aina lähdetään ykköseltä,ei ole tarvetta kakkosella lähtöön,vaikka lähtee liikennevirran väliin risteyksestäki.
Vaihdoin omaan heti pakat,kun ostin varmuuden vuoksi,etupakka nykyään noin 500 ja takapakka noin 700 e,ja räikkälaakerit,ja tiivisteet rumpuihin päälle,säätöjähän siellä on,mitkä pitää tulla oikein sitten.
Noin 1500 euroa,ja työt päälle sinne yleensä menee,luistaminen johtuu pääasiassa siitä,että painetta ei tule,tai pysy riittävästi pakoille,jos luistavat,yleensä rumpujen paksu o-rengas on niinkuin pakeliittia,ja sieltä tulee painehäviötä.
Paineen voi mitata kyljestä tankin takaa,jos epäilee jotain,mutta muuta kunnostusta siitä ei voi tehdä,vaan laatikko pitää irroittaa,sellaista.
Puhtaus tärkeää,kun vaihtaa öljyt ja pudistaa hs sihdin,ja vaihtaa paineputsarin säännöllisesti,ja ei hyppäytä pykälää yhtä enempää kerrallaan,homma pelaa,nyt,kun välitystä on muutettu,turha lappaminen jäi historiaan,aina lähdetään ykköseltä,ei ole tarvetta kakkosella lähtöön,vaikka lähtee liikennevirran väliin risteyksestäki.
Vaihdoin omaan heti pakat,kun ostin varmuuden vuoksi,etupakka nykyään noin 500 ja takapakka noin 700 e,ja räikkälaakerit,ja tiivisteet rumpuihin päälle,säätöjähän siellä on,mitkä pitää tulla oikein sitten.
Noin 1500 euroa,ja työt päälle sinne yleensä menee,luistaminen johtuu pääasiassa siitä,että painetta ei tule,tai pysy riittävästi pakoille,jos luistavat,yleensä rumpujen paksu o-rengas on niinkuin pakeliittia,ja sieltä tulee painehäviötä.
Paineen voi mitata kyljestä tankin takaa,jos epäilee jotain,mutta muuta kunnostusta siitä ei voi tehdä,vaan laatikko pitää irroittaa,sellaista.
Vieraili- Vierailija
Vs: 94-sarja
jaa oliko näitä HS vaihteita jo noinkin vanhoissa malleissa kuin DB1412 ja onko noita saanut myös 1200 sarjoihinkin? mihinkä vanhoihin malleihin noita on asennettu?
paladiin- Vierailija
Vs: 94-sarja
Ensimmäiseksi HS tuli 1212 ja 1412 malleihin, vuosi taisi olla 77. Olihan se aikaansa edellä oleva laitos. Hydra shiftin ja nelivedon sai samaan pakettiin vasta 94 sarjassa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 94-sarja
1212 tuli Englannissa markkinoille 1971. Suomessa en muista nähneeni semmoista koskaan. 1410 ja 1412 tuli Suomeen 1976.
jees- Vierailija
Vs: 94-sarja
Tässä olisi 1212, hämeenlinnassa kuvattuna.
http://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/H%E4meenlinnassa%2C+Naapurit+ihmettelev%E4t+uutta+1212+Taavettia..JPG
1410 voisi olla makia peli, turbonelonen, vakiona 90 heppaa ja olisi nopeampi kulkemaan.
http://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/H%E4meenlinnassa%2C+Naapurit+ihmettelev%E4t+uutta+1212+Taavettia..JPG
1410 voisi olla makia peli, turbonelonen, vakiona 90 heppaa ja olisi nopeampi kulkemaan.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 94-sarja
Ruotsin puolella kun katselee myytäviä 1200 ja 1400 sarjalaisia ,niin ne on enimmäkseen hydrashiftejä-1212 ja1412.
Ovat vissiin ruotsalaiset olleet jo silloin valveentuneempia ja paksummalla rahapussilla varustettuja.
Mulla oli tuommoinen 1410 ,ihan ok peli,mutta jos haluaa nopean takapotkun ,niin 1690 on parempi valinta.
90-sarjan hytti on jo tosi hyvä verrattuna korkeaan sekuraan.Siitä saa pienellä lisäeristämisellä tosi hiljaisen.
Blocketissa oli hiljan myytävänä 1690 -pyynti taisi olla 35000skr. Ei paha.
Veli-Mattihan se ajelee moisella pelillä.
Ovat vissiin ruotsalaiset olleet jo silloin valveentuneempia ja paksummalla rahapussilla varustettuja.
Mulla oli tuommoinen 1410 ,ihan ok peli,mutta jos haluaa nopean takapotkun ,niin 1690 on parempi valinta.
90-sarjan hytti on jo tosi hyvä verrattuna korkeaan sekuraan.Siitä saa pienellä lisäeristämisellä tosi hiljaisen.
Blocketissa oli hiljan myytävänä 1690 -pyynti taisi olla 35000skr. Ei paha.
Veli-Mattihan se ajelee moisella pelillä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 94-sarja
en ole noita pitkänokkaisia nähnyt ollenkaan myynnissä HS laatikolla, ilmeisesti on harvinainen noissa, ainakin Suomessa.
paladiin- Vierailija
Vs: 94-sarja
Muutama viikko sitten nettikoneessa oli 1412 HS myynnissä, DB:n etukuormaajalla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 94-sarja
Ruotsissa on oltu aina vähä rahakkaampia kuin täällä, siellä on pitkänokka HS:iä yleisesti, voi olla enemmänkin kuin synkroja.
HS:ää olen kokeillut sen kerran kun kävin Markun nopeutetulla pienellä koeajolla, mutta HS:n etevämmyys tuli selväksi kyllä heti.
Sekalaisessa maatalousajossa, mutta melkeimpä missä tahansa ajossa on varmasti mukava ja pätevä. Kuormaushommiin niitä ei kovin moni suosittele, johtuuko se siitä että pakilla pitäisi aina lähteä hitaalla?
Tukholmassa oli kauan Blocketin myynnissä takaveto 1690 HS, hintapyynti 30 000Skr. Soittelin myyjälle ja hän sanoi että se on kunnossa oleva peli, mutta itse ei ole sillä paljon ajanut. Kyselijöitä oli ollut aika tavalla, mutta kaikki jostain etäämmältä. Eivät kuulemma viitsi lähteä monen sadan kilometrin päähän katsomaan ja frakt on siellä kuulemma jättedyr. Jos olisi vähänkin käyttöä, niin olisin sen hakenut, mutta kyllä se on totta, että aarin pottumaa pitää pystyä muokkaamaan 1200:lla. Kyllä 1690 siinä toisena on jo liioittelua kun ei ne molemmat mahdu edes olemaan siinä yhtäaikaa.
HS:ää olen kokeillut sen kerran kun kävin Markun nopeutetulla pienellä koeajolla, mutta HS:n etevämmyys tuli selväksi kyllä heti.
Sekalaisessa maatalousajossa, mutta melkeimpä missä tahansa ajossa on varmasti mukava ja pätevä. Kuormaushommiin niitä ei kovin moni suosittele, johtuuko se siitä että pakilla pitäisi aina lähteä hitaalla?
Tukholmassa oli kauan Blocketin myynnissä takaveto 1690 HS, hintapyynti 30 000Skr. Soittelin myyjälle ja hän sanoi että se on kunnossa oleva peli, mutta itse ei ole sillä paljon ajanut. Kyselijöitä oli ollut aika tavalla, mutta kaikki jostain etäämmältä. Eivät kuulemma viitsi lähteä monen sadan kilometrin päähän katsomaan ja frakt on siellä kuulemma jättedyr. Jos olisi vähänkin käyttöä, niin olisin sen hakenut, mutta kyllä se on totta, että aarin pottumaa pitää pystyä muokkaamaan 1200:lla. Kyllä 1690 siinä toisena on jo liioittelua kun ei ne molemmat mahdu edes olemaan siinä yhtäaikaa.
jees- Vierailija
Vs: 94-sarja
tuolla linkki osiossa oli sellainen pitkänokkainen 1210 4wd vehje, irlantilaisella kaverilla, jollainen olis aika hieno, vielä ilman koppia.
tietysti on aika huono tänne Suomen kesään, mutta tuollainen projekti olisi piste ii:n päälle. vielä tosi classikko taavetti.
miksei vielä kun olisi hs laatikollakin.
tietysti on aika huono tänne Suomen kesään, mutta tuollainen projekti olisi piste ii:n päälle. vielä tosi classikko taavetti.
miksei vielä kun olisi hs laatikollakin.
Vieraili- Vierailija
Vs: 94-sarja
HS-laatikon sopivuudesta kuormaintöihin voin sanoa,että tuo nopeutettu on kuormainhommissa hyvä.
Hitain pakki nopeutuu sen verran,että se riittää esim kuormanteossa. Jos pidemmästi tarvii peruutella niin toiseksi hitain on riittävä.Tuntuu ,että noilla nopeammilla välityksillä traktori ois pitäny olla heti uutena.
Hitain pakki nopeutuu sen verran,että se riittää esim kuormanteossa. Jos pidemmästi tarvii peruutella niin toiseksi hitain on riittävä.Tuntuu ,että noilla nopeammilla välityksillä traktori ois pitäny olla heti uutena.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa