1490 ohjauspyörä tärisee
2 posters
Sivu 1 / 1
1490 ohjauspyörä tärisee
Ohjauspyrään tulee orbitrolista tai jostakin aika ikävää resonanssia joka alkaa häiritä 14 tuntisten kylvöpäivien aikana. On ollut kyseisen yksilön ominaisuus lähes alusta alkaen, alkoi jonkun muistikuvan mukaan siitä kun ohjauksen letkuja vaihdettiin. Onko hyviä vinkkejä? Arpapelillä en viitsisi osia alkaa vaihtamaan, koska koneella tehdään vain kylvo ja ruiskutustyöt sekä vähän puutavaran ajoa.
Ajattelin kokeilla aluksi purkkaviritystä, eli jotakin pehmustetta ohjauspyörään, esimerkiksi salibandymailan grippiä.
Ajattelin kokeilla aluksi purkkaviritystä, eli jotakin pehmustetta ohjauspyörään, esimerkiksi salibandymailan grippiä.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 1490 ohjauspyörä tärisee
Tärinää, siis moottorin kierrosten mukaan vapajava ratti? Vai onko ohjauspumppu lopussa tai öljyt vähissä? rutinaa ym tuntuu ratissa ja vastusta jos pumppu ei ole kunnossa/huollettu/vetää ilmaa jostain liitoksesta
Jos purkkajuttuja niin autonratin pehmuste, niitä kaikenlaisia.
Jos purkkajuttuja niin autonratin pehmuste, niitä kaikenlaisia.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1490 ohjauspyörä tärisee
Pumppu tai letkut epäilyksessä, mutta ominaisuus on ollut läsnä jo 15v eli ei taida olla kovin vakava vika. Tärinä kuten sähköhammasharjassa ja kääntäminen vaikuttaa taajuuteen. Letkut ja pumppi ovat kyllä vähän kosteitä sieltä-täältä, mutta isompaa vuotoa ei ole. Orbitroli on kostea ja tiputtaa vähän matolle. Kojelaudan alusta aika ikävä paikka touhuta. Viime syksynä korjasin kytkinsylinteriä ja johtosarjaa ja kaikkien valojen ym. toimimaan saaminen kesti hetken. Enkä edes nostanut kojelautaa kokonaan pois. Kaikki johdot ovat lyhyitä ja käsikaasu vanhaa mallia. Tarkoitus vaihtaa tehostimen suodatin ja öljyt. Kylvöhelteillä puski 15km kaasu pohjassa ajetun siirtymän lopussa pumpun huohottimesta vähän öljyä. Imin öljyt pois ja laitoin uudet. Imisikö ilmaa jostakin ja öljyt vaahtoutuu kovassa ajossa?
Tunteja tulee vähän, mutta nyt kun pikkuhiljaa saa taas kaiken toimimaan niin koneella viitsii jotakin tehdäkin. Seuraavaksi vaihdekepin jumituksen kimppuun.
Tunteja tulee vähän, mutta nyt kun pikkuhiljaa saa taas kaiken toimimaan niin koneella viitsii jotakin tehdäkin. Seuraavaksi vaihdekepin jumituksen kimppuun.
Hese- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 1490 ohjauspyörä tärisee
Hese kirjoitti:Pumppu tai letkut epäilyksessä, mutta ominaisuus on ollut läsnä jo 15v eli ei taida olla kovin vakava vika. Tärinä kuten sähköhammasharjassa ja kääntäminen vaikuttaa taajuuteen. Letkut ja pumppi ovat kyllä vähän kosteitä sieltä-täältä, mutta isompaa vuotoa ei ole. Orbitroli on kostea ja tiputtaa vähän matolle. Kojelaudan alusta aika ikävä paikka touhuta. Viime syksynä korjasin kytkinsylinteriä ja johtosarjaa ja kaikkien valojen ym. toimimaan saaminen kesti hetken. Enkä edes nostanut kojelautaa kokonaan pois. Kaikki johdot ovat lyhyitä ja käsikaasu vanhaa mallia. Tarkoitus vaihtaa tehostimen suodatin ja öljyt. Kylvöhelteillä puski 15km kaasu pohjassa ajetun siirtymän lopussa pumpun huohottimesta vähän öljyä. Imin öljyt pois ja laitoin uudet. Imisikö ilmaa jostakin ja öljyt vaahtoutuu kovassa ajossa?
Tunteja tulee vähän, mutta nyt kun pikkuhiljaa saa taas kaiken toimimaan niin koneella viitsii jotakin tehdäkin.
Seuraavaksi vaihdekepin jumituksen kimppuun.
Kyllä taitaa suodatin olla hieman tukossa.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1490 ohjauspyörä tärisee
Ohjauspumpun suodatin kannatta tosiaan vaihtaa.Mielellään vielä sellaiseen jossa on verkko päällä,siis ei pelkästään hataripahvinen.Ainakin IKH:lta saa sellaisia.
Oisko tuon tärinän syy orbitrollissa ??.Sinne korjaussarja jousineen.Onko orbitrolissa menopuolella takaiskuventtiili paikoillaan? Jos ottais sen pois?
Kojelautahan nousee helposti,ainut ongelma noissa vanhemmissa 90-sarjalaisissa on se kaasuvipu.Rälläkoin sen omassani poikki ja laitoin holkin ja siihen lukkosokan.Ei tarvi toiste sen kanssa tapella.
Oisko tuon tärinän syy orbitrollissa ??.Sinne korjaussarja jousineen.Onko orbitrolissa menopuolella takaiskuventtiili paikoillaan? Jos ottais sen pois?
Kojelautahan nousee helposti,ainut ongelma noissa vanhemmissa 90-sarjalaisissa on se kaasuvipu.Rälläkoin sen omassani poikki ja laitoin holkin ja siihen lukkosokan.Ei tarvi toiste sen kanssa tapella.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa