Maskin musta mnerkki???
3 posters
Sivu 1 / 1
Maskin musta mnerkki???
Mitä siinä maskin mustassa ovallinmutoisesssa merkissä pitäisi lukea?
Implematic vai jotain muuta,netisä en ole löytänyt niin selvää kuvaa että siitä saisi selvän.
Implematic vai jotain muuta,netisä en ole löytänyt niin selvää kuvaa että siitä saisi selvän.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Maskin musta mnerkki???
Veikkaisin että merkissä lukee Livedrive joka tarkoittaa 12+4 vaihteistoa (ja kaksoikytkintä?)
Ainakin 12 vaihteisissa Selectoissa on vähän vastaavanlaisia lappuja nokkasäleikössä.
Ainakin 12 vaihteisissa Selectoissa on vähän vastaavanlaisia lappuja nokkasäleikössä.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Maskin musta mnerkki???
taavetti mies kirjoitti:Veikkaisin että merkissä lukee Livedrive joka tarkoittaa 12+4 vaihteistoa (ja kaksoikytkintä?)
Ainakin 12 vaihteisissa Selectoissa on vähän vastaavanlaisia lappuja nokkasäleikössä.
Suurkiitos,ittellä on toi kolomekeppinen ja kaksoiskytkimellä oleva,tossa omassa kyltissä lukee jotain mutta ei saa selvää et mitä.
Kiitos vieläkerran sillä toi pikkukyltti menee huomenna kynäruiskumaalarille ja olis se ollu noloa kirjottaa siihen jotain muuta kun kuuluu
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Maskin musta mnerkki???
12-vaihteinen imple on melkoinen harvinaisuus. Livedrive tarkoitaa kaksoiskytkinmallia. Ekat Livedrivet esiteltiin 900-sarjaan joskus 1957-58, mutta loota oli 6-vaihteinen.
Ennen kaksoiskytkimallien lanseeraamista DB:llä oli myynnissä eräänlainen kannatuspyörä, joka painoi nostolaitehydrauliikan avulla toisen takapyörän pari tuumaa ilmaan. Tarkoitus oli, että esim. paalaimen vedossa kun piti ajoa hidastaa, mutta ulosoton piti pyöriä, voitiin takapyörää kohotamalla hidastaa menoa tilapäisesti. Kyseisiä lisälaitteita tuskin nähtiin Suomesssa, koska ne ovat Englannissakin todellisia keräilyharvinaisuuksia.
Kaksoiskytkimelle oli siis sosiaalista tilausta jo aikaisin 50- luvulla, mutta köyhänä aikana ajateltiin kaksoiskytkimestä tulevan liian kalliin.
Muutamaa vuotta myöhemmin kaksoiskytkimiä tuli sitten mm. Super Majoriin kai -61 ja tulikohan Verkuihin samoihin aikoihin.
Ennen kaksoiskytkimallien lanseeraamista DB:llä oli myynnissä eräänlainen kannatuspyörä, joka painoi nostolaitehydrauliikan avulla toisen takapyörän pari tuumaa ilmaan. Tarkoitus oli, että esim. paalaimen vedossa kun piti ajoa hidastaa, mutta ulosoton piti pyöriä, voitiin takapyörää kohotamalla hidastaa menoa tilapäisesti. Kyseisiä lisälaitteita tuskin nähtiin Suomesssa, koska ne ovat Englannissakin todellisia keräilyharvinaisuuksia.
Kaksoiskytkimelle oli siis sosiaalista tilausta jo aikaisin 50- luvulla, mutta köyhänä aikana ajateltiin kaksoiskytkimestä tulevan liian kalliin.
Muutamaa vuotta myöhemmin kaksoiskytkimiä tuli sitten mm. Super Majoriin kai -61 ja tulikohan Verkuihin samoihin aikoihin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Maskin musta mnerkki???
erkki kirjoitti:12-vaihteinen imple on melkoinen harvinaisuus. Livedrive tarkoitaa kaksoiskytkinmallia. Ekat Livedrivet esiteltiin 900-sarjaan joskus 1957-58, mutta loota oli 6-vaihteinen.
Ennen kaksoiskytkimallien lanseeraamista DB:llä oli myynnissä eräänlainen kannatuspyörä, joka painoi nostolaitehydrauliikan avulla toisen takapyörän pari tuumaa ilmaan. Tarkoitus oli, että esim. paalaimen vedossa kun piti ajoa hidastaa, mutta ulosoton piti pyöriä, voitiin takapyörää kohotamalla hidastaa menoa tilapäisesti. Kyseisiä lisälaitteita tuskin nähtiin Suomesssa, koska ne ovat Englannissakin todellisia keräilyharvinaisuuksia.
Kaksoiskytkimelle oli siis sosiaalista tilausta jo aikaisin 50- luvulla, mutta köyhänä aikana ajateltiin kaksoiskytkimestä tulevan liian kalliin.
Muutamaa vuotta myöhemmin kaksoiskytkimiä tuli sitten mm. Super Majoriin kai -61 ja tulikohan Verkuihin samoihin aikoihin.
Taitaapa toi mun taavi olla sit harvinainen,tyyppi on /880/E/sarjanumero/S/ rungon stanssien mukaan.
Kolome keppiä ja kaksoiskytkin,alkuperäisellä DB:n etukuormaajalla,kaks nopeuksinen ulosotto,tasauspyörästön lukko.
Tässä kuva niistä hammasrattaista nokkepellissä.
12+4=16
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Maskin musta mnerkki???
Meilläpä onkin sitten samanlaiset pelit.Toi ylärivin kolmas on on 880CS,kolmella kepillä livedrive.
Vieraili- Vierailija
Vs: Maskin musta mnerkki???
Case1594 kirjoitti:Meilläpä onkin sitten samanlaiset pelit.Toi ylärivin kolmas on on 880CS,kolmella kepillä livedrive.
Onko sulla ilmanputsari säleikön sisällä vai kyljessä,mul on säleikön sisällä.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Maskin musta mnerkki???
Joo ulkopuolella.Mun on 63 vuosimallia.Sulla onkin varmaan 65,jos putsari on sisällä.Akkukin lienee nokalla.Mun 990imp on 65 vuosimallia,akku nokalla 12+4 v ja hammaspyörärattaan kuvat oli alunperin moottoripellin kylessä.
Vieraili- Vierailija
Vs: Maskin musta mnerkki???
Case1594 kirjoitti:Joo ulkopuolella.Mun on 63 vuosimallia.Sulla onkin varmaan 65,jos putsari on sisällä.Akkukin lienee nokalla.Mun 990imp on 65 vuosimallia,akku nokalla 12+4 v ja hammaspyörärattaan kuvat oli alunperin moottoripellin kylessä.
1964 malli
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa