kuumenee
3 posters
Sivu 1 / 1
kuumenee
no niin nyt ois kansipahvi vaihdettu ja venttiilit läpätty. öljyt on vaihdettu joka paikkaan. kone käy tosi hyvin. mutta vaihdelaatikko lämpenee kyllä minun mielestäni vähän liikaa.. hyvä kun kärsii kädellä koskea jonkun matkan ajon jälkeen. normaaliako???? öljyä on riittävästi. väärät öljyt? laitoin märkäjarruöljyä.
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
janku81 kirjoitti:no niin nyt ois kansipahvi vaihdettu ja venttiilit läpätty. öljyt on vaihdettu joka paikkaan. kone käy tosi hyvin. mutta vaihdelaatikko lämpenee kyllä minun mielestäni vähän liikaa.. hyvä kun kärsii kädellä koskea jonkun matkan ajon jälkeen. normaaliako???? öljyä on riittävästi. väärät öljyt? laitoin märkäjarruöljyä.
Kyllä munkin taavetissa vaihdelaatikko kuumenee, ja veikkaan että kaikissa traktoreissa,autoissa jne niin kuumenee se niin paljon ettei sitä paljon kannata koskee
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Vs: kuumenee
Vaihdelaatikko kuumenee kovassa vedossa. Kevyt ajelu ei sitä lämmitä nimeksikään. Onko mahdollista, että hydraulipuolen säädöt on niinpaljon pielessä että pumppu painaa ylipaineventtiiliä vasten jatkuvasti? Se kuumentaa kyllä öljyn nopeasti. Tuntuuko traktori sullaavan vapaasti? Siis kun täydessä vauhdissa painaa kytkimen pohjaan niin se rullaa kymmeniä metrejä ennenkuin vauhti loppuu?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kuumenee
kyllä se taavetti "liukuu" vielä pitkän matkaa kun kytkimen painaa pohjaan.. mikäs siis neuvoksi? kiitos jo etukäteen (traktori on siis DB 990)
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
Onko se 990 implematic, siis punainen? Jos nostolaitteen rotanloukkumekanismi nostoakselin oikeassa päässä ei naksauta pumppua vapaakierrolle kun varret tulee ylös niin pumppu on paineellenen jatkuvasti kun nostovipu on takana. Se kuumentaa öljyt nopeasti.
Siinä pitäisi huomata tyhjäkäynnillä pieni ero käynnissä kun vivun vetaa taakse tai työntää eteen. Vipu eteen painettuna ei lämpenemistä pitäisi tulla ainakaan hydrauliikan puolelta.
Siinä pitäisi huomata tyhjäkäynnillä pieni ero käynnissä kun vivun vetaa taakse tai työntää eteen. Vipu eteen painettuna ei lämpenemistä pitäisi tulla ainakaan hydrauliikan puolelta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kuumenee
jep implematikki. ei kuumene enää nostolaitteet ei vaan tahdo laskeutua alas jos ei seiso päällä painona ku ei vielä ole linkoakaan ku semmoinen hankinnassa. eikä ole muutakaan koneta mitä perään laittaa.
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
Siinä on koko nostosysteemin säädöt pielessä jos varret ei laskeudu ilman painoa. Todennäköisesti siitä on myös rotanloukku jumissa.
Tekisi mieli suositella systeemin parsimista ennekuin sesonki alkaa. Tarvitko ohjeita vai löydätkö googlettamalla?
Tekisi mieli suositella systeemin parsimista ennekuin sesonki alkaa. Tarvitko ohjeita vai löydätkö googlettamalla?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kuumenee
ohjeita olisi ihan kiva saada. yrittäny googlestakin katella tietoa mut ei oikeen oo löytyny
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
se onki selectamatic, meni ihan sekasin nuo
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
implessaä ja selectassa on ihan erilaiset hydraulisysteemit.
Tyhjät nostolaitteet laskeutuu hitaasti selectamaticissa, varsinkin kun öljy on kylmää ja paksua.
Laskunopeuteen vaikuttaa säätö, joka on oikean kantapään takana, sellainen sormipyörä.
Tarkista että se on täysin auki kierrettynä. Uudemmissa selectoissa on lisäksi pudotus-
venttiili varsinaisen nostovivun takana. Se on noin 5 cm korkea tappi, jossa on rihlattu nuppi
päässä. Kun pyöräytät nuppia varttikierros niin nuppia saa nostettu noin sentin verran niin lasku nopeutuu.
Onhan siinä nostovivussa jousikuormitteinen alue ihan taka-asennossa? Vipu jää tuuman verran
vajaaksi ihan takimmaisesta asennosta ellei sitä käsin paina jousikuormaa vasten.
Jos asysteemissä on hakaneulajousi pompannut pois koloistaan tai katkennut niin vipu pysyy ihan takana
jatkuvasti kun sen sinne painaa ja sillon jää pumppu jurraamaan ylipaineventtiiliä vasten.
Jatkuva jurraaminen kuumentaa öljyt ja kuluttaa pumpun harvaksi nopeasti.
Tyhjät nostolaitteet laskeutuu hitaasti selectamaticissa, varsinkin kun öljy on kylmää ja paksua.
Laskunopeuteen vaikuttaa säätö, joka on oikean kantapään takana, sellainen sormipyörä.
Tarkista että se on täysin auki kierrettynä. Uudemmissa selectoissa on lisäksi pudotus-
venttiili varsinaisen nostovivun takana. Se on noin 5 cm korkea tappi, jossa on rihlattu nuppi
päässä. Kun pyöräytät nuppia varttikierros niin nuppia saa nostettu noin sentin verran niin lasku nopeutuu.
Onhan siinä nostovivussa jousikuormitteinen alue ihan taka-asennossa? Vipu jää tuuman verran
vajaaksi ihan takimmaisesta asennosta ellei sitä käsin paina jousikuormaa vasten.
Jos asysteemissä on hakaneulajousi pompannut pois koloistaan tai katkennut niin vipu pysyy ihan takana
jatkuvasti kun sen sinne painaa ja sillon jää pumppu jurraamaan ylipaineventtiiliä vasten.
Jatkuva jurraaminen kuumentaa öljyt ja kuluttaa pumpun harvaksi nopeasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kuumenee
joo on taka asennossa jousi kuormitteinen alue. nostolaitteet kyllä laskeutuu hiljalleen vaikka kun seisoo nostolaitteen päällä ja pudotusventtiili on auki. pudotusventtiilin ollessa auki nostolaitteet jäävät alas mutta kun vääntää kiinni niin lähtevät nousemaan hiljalleen (siis jos seisoo päällä ne ei nouse) jossain neuvottiin ilmaamaan hydrayliikka pudotusventtiilin vasemmalla puolella olevasta mutterista raktorin ollessa käynnissä mut löysäsin sitä niin sieltä tuli paineella öljyä enkä aukaissut sitä enempää? ps. raktorit on minulle aivan uusi tuttavuus ja kiitoksia tiedoista. jotakin olen jo oppinutkin niin ja missä asennossa se valitsin siinä takana pitäisi normaalisti pitää?
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
nii sehän se unohtu velä että mikä se vaijeri on siinä työntövarren kiinnikkeen juuressa?
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
Jos tarkoitat valitsimella sitä kolmeasentoista pikku vipua nostolaitevivun takana, niin tavallisesti se pidetään keskimmäisessä asennossa. Silloin nostolaite nousee suhteessa siihen paljonko nostolaitevipua vedetään taaksepäin.
Laskeeko nostolaite nopeammin jos sammuttaa moottorin? Todennäköisesti se niin tekee ja silloin on valitettavasti todennäköistä, että siellä on lukkoventtiilistä, eli latching valvesta lähtenyt venttiilipesä kiertymään auki. Se voi menetellä samanlaisena vielä tovin aikaa tais sitten se aikaa myötä muuttuu semmoiseksi, että se nostaa kovemmin ja kovemmin aina kun moottori käy.
Lukkoventtiilin korjaaminen on kuulemma melkoisen vaikea temppu tehtäväksi ellei venttiilipesää vedä ulos kotelosta. DBTC:n keskustelupalstalla tosin joku väitti sen tehneensä venttiili paikallaan, en tiedä puhuiko totta.
Kun tutkit tuolla kuvagalleriassa hydrauliikkaselostuksessa olevia piirroksia niin venttiili löytyy sieltä. Traktorista sen näkyviin saaminen vaatii vähintään sen lohkon irroittamista, jossa käsijarruvipua ja nostolaitevipu on kiinni. Lukkoventtiili on venttiilipesän etuseinässä, hiukan syvemmällä ja ylempänä kuin ölyn tulo- ja menoputket.
Vaijeri työntövarren korvakkeessa on työsyvyydensäädön tunnustelija vaijeri. Se haistelee miten syvällä kyntöaura ui ja antaa korjauskäskyjä venttiilipesälle jos aurat on liian syvällä tai liian matalalla.
Laskeeko nostolaite nopeammin jos sammuttaa moottorin? Todennäköisesti se niin tekee ja silloin on valitettavasti todennäköistä, että siellä on lukkoventtiilistä, eli latching valvesta lähtenyt venttiilipesä kiertymään auki. Se voi menetellä samanlaisena vielä tovin aikaa tais sitten se aikaa myötä muuttuu semmoiseksi, että se nostaa kovemmin ja kovemmin aina kun moottori käy.
Lukkoventtiilin korjaaminen on kuulemma melkoisen vaikea temppu tehtäväksi ellei venttiilipesää vedä ulos kotelosta. DBTC:n keskustelupalstalla tosin joku väitti sen tehneensä venttiili paikallaan, en tiedä puhuiko totta.
Kun tutkit tuolla kuvagalleriassa hydrauliikkaselostuksessa olevia piirroksia niin venttiili löytyy sieltä. Traktorista sen näkyviin saaminen vaatii vähintään sen lohkon irroittamista, jossa käsijarruvipua ja nostolaitevipu on kiinni. Lukkoventtiili on venttiilipesän etuseinässä, hiukan syvemmällä ja ylempänä kuin ölyn tulo- ja menoputket.
Vaijeri työntövarren korvakkeessa on työsyvyydensäädön tunnustelija vaijeri. Se haistelee miten syvällä kyntöaura ui ja antaa korjauskäskyjä venttiilipesälle jos aurat on liian syvällä tai liian matalalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kuumenee
Miten tekee jos painat kaasua kun varret ja vipu on alhaalla ja ukko varsien päällä,nostaako sitten ukonki ilimaan,sellainenki on joskus ollu,ja roskia vaan pesässä,ja se kyllä vaatii jonninverran tietämystä,jos sen pesän purkaa,tuo Erkin mainitsema kiertymä voi myös olla,itellä ei vaan ole tullu se vielä eteen.
Ota irti se pesä ja Käytä Pihlajaniemellä huollossa,se irroitus onnistuu iteltäki,täältä neuvotaan mikä osataan.
Ota irti se pesä ja Käytä Pihlajaniemellä huollossa,se irroitus onnistuu iteltäki,täältä neuvotaan mikä osataan.
Vieraili- Vierailija
Vs: kuumenee
ei nosta ukkoa vaikka kaasun painaa pohjaan. kyllä toimi nosto laitteet jo paremmin kun "jumpannut" niitä. huomenna ajattelin kokeilla vetää rulla karhia ja katsoa miten se käyttää kiitoksia hyvistä tiedoista
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: kuumenee
Ilimaa siellä sitten vaan on ollu sylinterissä,se tulee pois kun käytät sitä nostolaitetta,on siinä ilmaruuviki sylinterissä.
Vieraili- Vierailija
Vs: kuumenee
Systeemin painehuuhteluunkin on olemassa niksi, jota olen itse kokeillut ja todennut, että se toimii:
Ota nostoventtiilin luisti ulos ja sen sisältä pois ruuvi, prikka ja nylon sihti. Katkaise pyöröteräksestä sopivan pituinen tappi, jonka avulla luistin voi pakottaa porauksen pohjalle kun tulpan kiertää kiinni. Viilaa sen tapin alapää kiilamaiseksi ettei tappi haittaa öljyvirtausta luistin läpi.
Laita luisti reikäänsä, lukitse se tapilla ja tulpalla alas ja käynnistä moottori. Pidä nostovipu edessä.
Nyt varret pyrkivät ylös. Tyhjäkäynnillä ne saattaa miehen painosta laskeutua alas, mutta nosto on sitä voimakkaampi mitä enemmän on kierroksia.
Öljy nousee nostoventiilin poraukseen. Sieltä yksi virtaus menee nosroventtiilin porauksen läpi ohjausventtiilille ja jatkaa sieltä öljypohjaan.
Jos ohjausventtiilin porauksessa tai venttiilissä itsessään on moskaa niin öljynpaine saattaa huuhdella paikat puhtaaksi.
Suurin osa öljystä menee sylinterilinjaan, mutta koska nostovipu on edessä, on pitoventtiili auki ja öljy virtaa sekä pitoventtiilin läpi ohjausventtiilille että laskeutumisnopeuden säätöventtiilin kautta öljypohjaan.
Nyt jos laskeutumisnopeuden säätöventtiiliä kiertää kiinnipäin niin koko venttiilipesän läpi virtaavan öljyn paine nousee. Sitä en kokeilut että alkaako ylipaineventtiili naukua jos laskeutumisnopeuden säätöruuvin kääntää ihan pohjaan saakka.
Tässä painehuuhtelussa on se idea, että tavallisessa käytössä kun nostoventtiilin sisällä on kuristuslevy paikoillaan, nostoventtiilin kautta menevä öljyvirtaus on ihan mitättömän pieni, eikä todennäköisesti riitä puhdistamaan porauksia jos sinne alkaa kertyä sakkaa. Painehuuhtelulla sinne saa virtausta lisää.
Ota nostoventtiilin luisti ulos ja sen sisältä pois ruuvi, prikka ja nylon sihti. Katkaise pyöröteräksestä sopivan pituinen tappi, jonka avulla luistin voi pakottaa porauksen pohjalle kun tulpan kiertää kiinni. Viilaa sen tapin alapää kiilamaiseksi ettei tappi haittaa öljyvirtausta luistin läpi.
Laita luisti reikäänsä, lukitse se tapilla ja tulpalla alas ja käynnistä moottori. Pidä nostovipu edessä.
Nyt varret pyrkivät ylös. Tyhjäkäynnillä ne saattaa miehen painosta laskeutua alas, mutta nosto on sitä voimakkaampi mitä enemmän on kierroksia.
Öljy nousee nostoventiilin poraukseen. Sieltä yksi virtaus menee nosroventtiilin porauksen läpi ohjausventtiilille ja jatkaa sieltä öljypohjaan.
Jos ohjausventtiilin porauksessa tai venttiilissä itsessään on moskaa niin öljynpaine saattaa huuhdella paikat puhtaaksi.
Suurin osa öljystä menee sylinterilinjaan, mutta koska nostovipu on edessä, on pitoventtiili auki ja öljy virtaa sekä pitoventtiilin läpi ohjausventtiilille että laskeutumisnopeuden säätöventtiilin kautta öljypohjaan.
Nyt jos laskeutumisnopeuden säätöventtiiliä kiertää kiinnipäin niin koko venttiilipesän läpi virtaavan öljyn paine nousee. Sitä en kokeilut että alkaako ylipaineventtiili naukua jos laskeutumisnopeuden säätöruuvin kääntää ihan pohjaan saakka.
Tässä painehuuhtelussa on se idea, että tavallisessa käytössä kun nostoventtiilin sisällä on kuristuslevy paikoillaan, nostoventtiilin kautta menevä öljyvirtaus on ihan mitättömän pieni, eikä todennäköisesti riitä puhdistamaan porauksia jos sinne alkaa kertyä sakkaa. Painehuuhtelulla sinne saa virtausta lisää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kuumenee
Tätä täytyy kyllä heti huomenna kokeilla kiitoksia
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa