Formula osasto
5 posters
Sivu 1 / 1
Formula osasto
katotaan mitä vänkää tänne pian saadaan
Viimeinen muokkaaja, jyrki pvm Su Elo 22 2010, 10:31, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
jyrki kirjoitti:katotaan mitä vänkää tänne pian saadaan
Voi että kun nopiat taavit tuli tehtyä...
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Formula osasto
Juu,kyllähän sillä 68.8 km/h pääsis 18.4x38 renkain ja 2500 kierroksella tuon jälkeen sitten mistä Jyrki puhuu...,kuka tarvis 15/55 välitykset,pitääkö se tehdä 70 km/h malli...
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Ilman muuta sinun tarvii tehdä toi kun on liikennemalli valmiiksi
Viimeinen muokkaaja, jyrki pvm Su Elo 22 2010, 22:08, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Melkoisen keinotekoista on noitten Valtrojenkin liikennetraktoriksi laitot esim nelipyöräjarrut tehdään siten että laitetaan neliveto kiinteäksi katsastuksen ajaksi
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
70k on jo aika kova nopeus
yleensä kuuluu puhuttavan mopoista jotka menee yli 60km/h mutta sit viel 70 kymppii kulkeva deividin ihme...
yleensä kuuluu puhuttavan mopoista jotka menee yli 60km/h mutta sit viel 70 kymppii kulkeva deividin ihme...
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: Formula osasto
Nyt mullakin pätkii.
Kerroppa Jyrki millä välityksillä tuo tapahtus.
Jos 1690 kulukee 11/58 välityksillä ja pikku ylikierroksilla 40k ja 15/55 välitys nopeuttaa sen 1,438 kertaiseksi eli 57km/h.
Senhän se Tikon vormula kuluki.
Voi Markku hyvä sinullahan on nuo värkit ihan siinä kynsilläsi
Kerroppa Jyrki millä välityksillä tuo tapahtus.
Jos 1690 kulukee 11/58 välityksillä ja pikku ylikierroksilla 40k ja 15/55 välitys nopeuttaa sen 1,438 kertaiseksi eli 57km/h.
Senhän se Tikon vormula kuluki.
Voi Markku hyvä sinullahan on nuo värkit ihan siinä kynsilläsi
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Jaaaa,Jyrki meinaa pikkutaavetin ronkkia.
Minä ajan ehtalla kuutosella ,ei siihen voi laittaa pikkuronkkia.
Leksalle menevä 1494hs on sitten koeajettu.Vauhtia riittää.
Kuutosmiehelle hiukka nööli.
Minä ajan ehtalla kuutosella ,ei siihen voi laittaa pikkuronkkia.
Leksalle menevä 1494hs on sitten koeajettu.Vauhtia riittää.
Kuutosmiehelle hiukka nööli.
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Sen se kuutosformula kulkee,20,8x38 renkailla ja noin 2700 -2800 kierrosta niin gepsi näyttää 61 km/h,olen pudottanut kiekat noin 2550 kierrokseen nyttemmin,ja ajan kaasu pohjassa siirtoajoa.
1594 HS meni samoilla kiekoilla noin 2700k/min ja 20,8x38 renkailla 49km/h gepsin mukaan.
Nyt kun asentais nuo Jyrkinmallin ronkat tuohon kovaloota kuutoseen,ei olis 70 km/h kaukana,ja uskoisin kestävän normaalit ajot täysin,on se hammastus niinpaljon vankempi nyt kun originaali 1490 välitys,siinä olis sahanveturia kerrakseen,menneeköhän kohta mahottomiin nämä nopeudet...
1594 HS meni samoilla kiekoilla noin 2700k/min ja 20,8x38 renkailla 49km/h gepsin mukaan.
Nyt kun asentais nuo Jyrkinmallin ronkat tuohon kovaloota kuutoseen,ei olis 70 km/h kaukana,ja uskoisin kestävän normaalit ajot täysin,on se hammastus niinpaljon vankempi nyt kun originaali 1490 välitys,siinä olis sahanveturia kerrakseen,menneeköhän kohta mahottomiin nämä nopeudet...
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Pitäähän Formuloissa kehitys työtä olla toki varsin vahingossa tuollainen mahdollisuus kutosiin tuli
Viimeinen muokkaaja, jyrki pvm Su Elo 22 2010, 22:08, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Noin raskas traktori menee viidenkympin vauhdista pitkälle riukumettän puolelle jos lipsahtaa. Liike-energia kun kasvaa nopeuden neliönä niin seitsemässä kympissä energiaa on jo kaksinkertainen määrä, meinaan että jos lipsahtaa niin pystyssä se ei pysy enää mitenkään ja hyvin todennäköisesti hyttikin painuu lyttään jos sopivasti osuu kenttään. Ei se vauhtina ole autolle paljon, mutta Orbitroli on siihen nähden jo aika suurpiirteinen keino käännellä etupyöriä ja jonkunlainen vikurointi on aina riskinä, samoin kuin pomppiminen. Mutta eihän sitä tosiaan ole aina pakko täysillä ajaa millään muullakaan vehkeellä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Formula osasto
Ei sillä paljon ajella muutakuin terveisiä jos nelosen lonkat iskee...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Formula osasto
Kuulkaas ukot, teillä on nyt mopo karannut pahemman kerran käsistä....
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki
Vs: Formula osasto
Taitaa keulia vasta tuo mopeti
Katsoo nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan
Katsoo nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
No joo tos käytiin lävitte turvallisuus asioita niin kyllä toi alkaa olemaan hullun hommaa 70k mallit ei riitä sekurankaan mitoitus siinä tahdissa
Erkki tuossa jo laittoikin varoituksen sanaa
Erkki tuossa jo laittoikin varoituksen sanaa
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Taitaa keskustelu olla hiukan huumori keskustelua. Ajatuksia suiitä miten päästäisiin lujempaa jos oikein haluttaisiin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Formula osasto
mites kun tuolla aken sivuilla sanoivat että maataloustraktorin suurin sallittu nopeus on 40k ja liikennetraktorin 50k ja liikennetraktoriin vielä c-luokan kortti
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: Formula osasto
Näihän se on voipa myöskin Taavien liikennetraktoriksi laitot nykyään pökätä CE hyväksynnän puutteeseenkin
toki Ce hyväksynnän puutteesta muutakin haittaa
toki Ce hyväksynnän puutteesta muutakin haittaa
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula osasto
Joo,koko nopeutushommahan on ollu alkujaanki vain yhden koillismaalaisen tyypin lujaaniskostunu päähänpinttymä,kaikki ei hyväksy tuota olleskaa ,aivan samoin kun monia muita periaatteitani.
Noh,on tästä nopeutushommasta varmaan ollu hyötyäki jossainmäärin kumminki,ainaski joillekkin.
Turvallisuusnäkökohtiaki kannattaa aina ottaa huomioon,ehkä se tuo 55 km/h kumminki sitten riittää.
Noh,on tästä nopeutushommasta varmaan ollu hyötyäki jossainmäärin kumminki,ainaski joillekkin.
Turvallisuusnäkökohtiaki kannattaa aina ottaa huomioon,ehkä se tuo 55 km/h kumminki sitten riittää.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa