Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
2 posters
Sivu 1 / 1
Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Traktorin korjauskulut,tuossa toisessa osiossa oli puhetta ,että paljonko menee rahaa,laskin tuntia kohden,esim. tuo 1394 hs nelikko,joka tuli käytettynä,kävi ylkuumana paalaimen edessä,ja piti uusia kansitiiviste 20e,etunivelien ristikot kuivui,vaihdettiin ennakoivasti,samon kääntökoteloiden alapään laakerit,osat yht 250 e,kytkinlevy repesi irti keskiöstä,60e,startti ja laturi,n.300 e,kun halvinta roskaa ei otettu,lämmityslaitteen moottori 140e,akkuja 3kpl noin 400 e,virtalukko kolmas menossa lucas merkkisiä noin 150e,hydraulipumppu n.200e,ohjauksen niveliän.100e,kovan ulosottokäytön seurauksena,valmettiääni ulosotosta,pyörät kuluneet,Pihlajaniemeltä 400 e,viime talvena Isäni eläkkeellä ollessaan käytti kannen ja öljypohjan pois,ja tarkisti,missä kunnossa laakerit,ja männänrenkaat on 15000 tunnin jälkeen,laakerit kuin uudet,jätettiin uusimatta,männänrenkaat ja venttiilit,ja tiivistesarja laitettiin,yhteensä sinne 250 e,Vesipumppu nyt 80e,Polttoaineen siirtopumppu myös 40e.
Renkaat,kolmannet eturenkaat on menossa,ja toiset takarenkaat.
Ilman normaalia huoltokuluja, rengas ja oljy ja suodatinkuluja tulee tuntia kohti hieman alle markan varaosakulut,kun työt tekee itse.
Ihme tuo hs laatikkoki tuossa,lieneekö korjattu eka omistajalla,meillä siihen ei ole tehty mitään,ja pelaa hyvin.
Eka omistaja oli ajanu 3000 tuntia,ja turbo oli uusittu siellä.
Laittakaapa huvikseen omia kokemuksia ylös.
Tuo kone tuli käytettynä,ja ei ollut erikoisen siisti,mutta hyvin on toiminu,ei ole kallita remontteja ollut mitään.
Oma 1594 tuli aika huonokuntoisena minulle,joten sen korjauskustannukset ajamaani tuntia kohti on suuret,toki se oli jo vanha tullessanki,yhteensä laskien nopeutuksineen koneen hinta on reilusti tuplautunu ostohetkestä.
Nyt se kumminki on kunnossa,ja uusilla sisustuksilla ja renkailla.
Loppuunsa melko varmoja koneita nämä DB-Pohjaiset.
Renkaat,kolmannet eturenkaat on menossa,ja toiset takarenkaat.
Ilman normaalia huoltokuluja, rengas ja oljy ja suodatinkuluja tulee tuntia kohti hieman alle markan varaosakulut,kun työt tekee itse.
Ihme tuo hs laatikkoki tuossa,lieneekö korjattu eka omistajalla,meillä siihen ei ole tehty mitään,ja pelaa hyvin.
Eka omistaja oli ajanu 3000 tuntia,ja turbo oli uusittu siellä.
Laittakaapa huvikseen omia kokemuksia ylös.
Tuo kone tuli käytettynä,ja ei ollut erikoisen siisti,mutta hyvin on toiminu,ei ole kallita remontteja ollut mitään.
Oma 1594 tuli aika huonokuntoisena minulle,joten sen korjauskustannukset ajamaani tuntia kohti on suuret,toki se oli jo vanha tullessanki,yhteensä laskien nopeutuksineen koneen hinta on reilusti tuplautunu ostohetkestä.
Nyt se kumminki on kunnossa,ja uusilla sisustuksilla ja renkailla.
Loppuunsa melko varmoja koneita nämä DB-Pohjaiset.
Vieraili- Vierailija
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Samansuuntaisia on kokemukset meidänkin talossa, tosin meillä ajotuntimäärät on paljon vaatimattomampia kuin Veli-Matilla.
Jos nyt noista jotain sanno ,mitkä meillä on uudesta saakka olleet.
DB 996 vm 74 reilut 5000 h mittarissa ja on ollut tosi kovillakin uutismaan teossa.Kytkimen painelaakeri meni aika uutena ,liekö ollut tekovika. Vesipumppuun on laitettu korjaussarja.Nämä on muistaakseni ainoat viat, mitä on korjattu.Öljyt on vaihdettu suht ohjeen mukaan. Niin vaihdevivun nokkaa on kasvatettu, kun se messinkiosa on hikan kulunut.Lähtee käyntiin hyvin talvellakin.
1394HS ,jonka viime keväänä myin. Kytkinlevy vaihdettu kerran,vanha isäukkoni liirautti sitä liikaa.Turbo vaihdettu.Muuten normaaleja huoltohommia.
Toi 990selecta ,joka tuli mulle toissa vuonna 6000 h ajettu.Historiaa en tunne,mutta aivan huippukunnossa ja kaikki pelaa.Olen vain hiukan sitä fiksaillut.
Kuuspyttyset ,mitä mulla on, varsinkin 1690 on nami peli,kaikki toimii.Miksi näin ,edellinen omistaja on huoltanut sen kirjan mukaan mm kaikki öljyt ja suodattimet vaihdettu melkein tunnilleen suositusten mukaan.
Jotkut moittii taavetin nostolaitteita, meillä ei ole niissä ollut koskaan vikaa.Myöskään yhtään kampiakselia ei ole mennyt poikki mutta koneita ei ole myöskään yliruokittu.
Jos nyt noista jotain sanno ,mitkä meillä on uudesta saakka olleet.
DB 996 vm 74 reilut 5000 h mittarissa ja on ollut tosi kovillakin uutismaan teossa.Kytkimen painelaakeri meni aika uutena ,liekö ollut tekovika. Vesipumppuun on laitettu korjaussarja.Nämä on muistaakseni ainoat viat, mitä on korjattu.Öljyt on vaihdettu suht ohjeen mukaan. Niin vaihdevivun nokkaa on kasvatettu, kun se messinkiosa on hikan kulunut.Lähtee käyntiin hyvin talvellakin.
1394HS ,jonka viime keväänä myin. Kytkinlevy vaihdettu kerran,vanha isäukkoni liirautti sitä liikaa.Turbo vaihdettu.Muuten normaaleja huoltohommia.
Toi 990selecta ,joka tuli mulle toissa vuonna 6000 h ajettu.Historiaa en tunne,mutta aivan huippukunnossa ja kaikki pelaa.Olen vain hiukan sitä fiksaillut.
Kuuspyttyset ,mitä mulla on, varsinkin 1690 on nami peli,kaikki toimii.Miksi näin ,edellinen omistaja on huoltanut sen kirjan mukaan mm kaikki öljyt ja suodattimet vaihdettu melkein tunnilleen suositusten mukaan.
Jotkut moittii taavetin nostolaitteita, meillä ei ole niissä ollut koskaan vikaa.Myöskään yhtään kampiakselia ei ole mennyt poikki mutta koneita ei ole myöskään yliruokittu.
Vieraili- Vierailija
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
kone on ollut nyt talossa 2v. ja n.200h
onhan noita osia mennyt pari muovipussillista. mutta oston jälkeinen kunnostus vaati aina rahaa. nyt on kaikkein kriittisimmät kohdat kunostettu ja rahan meno on vähentynyt huomattavasti.
mm. seuraavia osia on uusittu:
ilmansuodattimet sisempi ja ulompi 52e
lämpömittarin anturi 7e
kierros/tuntimittarin vaijeri 68e
laturi 65e
hehkutulppa 17e
peräöljyn suodatin 46e
ajovalon umpiot 2kpl 30e
takavalot 2kpl 30e
parkkivalon umpiot 2kpl 17e
sivupeilit 2kpl 40e
takalasin pumput 2kpl 50e
kattoluukun pumput 2kpl 50e
öljykello 11e
lisäksi on mennyt polttoainesuodattimet, öljynsuodattimet ja muuta pikkunippeliä/litkut. mutta nyt tosiaan on jo menot tasaantunut.
yhteensä on mennyt n.480e elikkä tekee 2.4e/h.
onneksi mitään kallista ei ole kilahtanut, vaan perustekniikka on ollut todella varmaa sekä moottorin että hydrauliikan osalta.
lisäys: lisäksi listasta jäi uupumaan ohjausvarrenpää, 4kpl työvaloja.
tulossa: virtalukon uusiminen sekä hytin verhoilu ja lokasuojien maalaus/teippaus
onhan noita osia mennyt pari muovipussillista. mutta oston jälkeinen kunnostus vaati aina rahaa. nyt on kaikkein kriittisimmät kohdat kunostettu ja rahan meno on vähentynyt huomattavasti.
mm. seuraavia osia on uusittu:
ilmansuodattimet sisempi ja ulompi 52e
lämpömittarin anturi 7e
kierros/tuntimittarin vaijeri 68e
laturi 65e
hehkutulppa 17e
peräöljyn suodatin 46e
ajovalon umpiot 2kpl 30e
takavalot 2kpl 30e
parkkivalon umpiot 2kpl 17e
sivupeilit 2kpl 40e
takalasin pumput 2kpl 50e
kattoluukun pumput 2kpl 50e
öljykello 11e
lisäksi on mennyt polttoainesuodattimet, öljynsuodattimet ja muuta pikkunippeliä/litkut. mutta nyt tosiaan on jo menot tasaantunut.
yhteensä on mennyt n.480e elikkä tekee 2.4e/h.
onneksi mitään kallista ei ole kilahtanut, vaan perustekniikka on ollut todella varmaa sekä moottorin että hydrauliikan osalta.
lisäys: lisäksi listasta jäi uupumaan ohjausvarrenpää, 4kpl työvaloja.
tulossa: virtalukon uusiminen sekä hytin verhoilu ja lokasuojien maalaus/teippaus
Vieraili- Vierailija
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Onhan noissa ollut kaikenlaista laittoa ollut, vähän jokasessa. Kaikki käyneet kerran katkasuhoidossa.
Tällästä 1690
Ostokunnossa tunteja 2598, nykyään 3300.
Maalaus
2. ja 3. vaihteen sykropakan lukistusrengas osittain pois paikoiltaa.
Kytkimen painelaakeri
3. hydrauliikkalohko
Radio
Ilmaistuin
Tiivisteitä ja stefoja mennyt aika lailla
Lämmityslaitteen moottori.
päävirtakytkin
1490
Ostettu sukulais tilalta tunteja 5460
Koneremontti
maalaus
kytkimen silmälaakeri
hydrauliikapumpun käyttöakseli
Polttoainemittarin anturi
Jäähdyttäjän termostaatti.
virtalukko
päävirtakytkin
995 #1
oikean etupyörän olka-akseli
Vaihteiston sivuakselin taaempi laakeri
Toinen takarengas
päävirta kytkin
995 #2
Tämä kone oli ostokunnossa melko raato. Kuvia voi katsella galleriasta. Klikkaa tästä!
Ostaessaan tunteja 6060
Jakopään ratas satsi. Tiheämpi kuin alkuperäinen
Ohjaustehostajan pumppu
Ulosoton kytkimen herkistely
Ovien lukot
Takalasi
Ovenlasi
1690 vanha istuin
päävirtakytkin
Siirtopumppu
Jäähdyttäjän termostaatti
Lämmitys laitteen moottori.
Tällästä 1690
Ostokunnossa tunteja 2598, nykyään 3300.
Maalaus
2. ja 3. vaihteen sykropakan lukistusrengas osittain pois paikoiltaa.
Kytkimen painelaakeri
3. hydrauliikkalohko
Radio
Ilmaistuin
Tiivisteitä ja stefoja mennyt aika lailla
Lämmityslaitteen moottori.
päävirtakytkin
1490
Ostettu sukulais tilalta tunteja 5460
Koneremontti
maalaus
kytkimen silmälaakeri
hydrauliikapumpun käyttöakseli
Polttoainemittarin anturi
Jäähdyttäjän termostaatti.
virtalukko
päävirtakytkin
995 #1
oikean etupyörän olka-akseli
Vaihteiston sivuakselin taaempi laakeri
Toinen takarengas
päävirta kytkin
995 #2
Tämä kone oli ostokunnossa melko raato. Kuvia voi katsella galleriasta. Klikkaa tästä!
Ostaessaan tunteja 6060
Jakopään ratas satsi. Tiheämpi kuin alkuperäinen
Ohjaustehostajan pumppu
Ulosoton kytkimen herkistely
Ovien lukot
Takalasi
Ovenlasi
1690 vanha istuin
päävirtakytkin
Siirtopumppu
Jäähdyttäjän termostaatti
Lämmitys laitteen moottori.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Perintövehkeeseeni 1390 ei ole muuta isompaa uusittu ajokytkinlevy, ei menny vaihteet enää kunnolla päälle. Ne puolikuun muotoiset tiivarit falskasivat moottoriöljyt kytkimelle. N. 2000h paikkeilla -97. Nyt jotain 3680h. Tähän lisätty 2-toimilohkoja, yht 3x2-toimisia.
Lisäksi anturin polttoainetankille, termostaatti, ja öljynpaineanturi, virtalukko, akkuja.Sähköt katsottu,4 takalasia,kytkimen ja jarrupääsylinterien tiivarit(ikä kuluttaa).Suuttimetkin otin joskus teininä irti uteliaisuuttani ja PUUKOLLA rapsutin karstat ennen sumutustestiä..Dieselhuollon äijä katteli suuttimia, juu, vaihdetaan uudet kärjet..
Tähän ehostuskohteeseen 1690 saa vielä euroja uppoamaan. Nyt on nopeutukset kunnossa, Uudet öljyt jokapaikassa, Sähköt läpikäyty. Vielä olis 16.9-24 renkaat eteen ja öljypohja. Kallein osuus varmaankin ruiskutuspumppu+ruiskuputket+suuttimet. Ruiskuputket on tiesuola syövyttänyt isoille koloille. Tuo pumppu vuotaa öljyä niin että likaa koko vehkeen.
1594 ei ole muuta vielä tehty kuin nopeutukset ja sähköt tarkastettu. Peräöljyt vaihdettu samalla. Hydrauliikkalohkojen tiivistys tehtävä keväällä.
Meni vähän luetteloksi, ei näitä jaksa ynnäillä mitä maksaa. Vehkeet maksavat itsensä työn teolla.
Kotimaiseenkin tuli kaikenlaista toissasyksynä. Remontin hinnalla ois yhen taavin ostanut..
Lisäksi anturin polttoainetankille, termostaatti, ja öljynpaineanturi, virtalukko, akkuja.Sähköt katsottu,4 takalasia,kytkimen ja jarrupääsylinterien tiivarit(ikä kuluttaa).Suuttimetkin otin joskus teininä irti uteliaisuuttani ja PUUKOLLA rapsutin karstat ennen sumutustestiä..Dieselhuollon äijä katteli suuttimia, juu, vaihdetaan uudet kärjet..
Tähän ehostuskohteeseen 1690 saa vielä euroja uppoamaan. Nyt on nopeutukset kunnossa, Uudet öljyt jokapaikassa, Sähköt läpikäyty. Vielä olis 16.9-24 renkaat eteen ja öljypohja. Kallein osuus varmaankin ruiskutuspumppu+ruiskuputket+suuttimet. Ruiskuputket on tiesuola syövyttänyt isoille koloille. Tuo pumppu vuotaa öljyä niin että likaa koko vehkeen.
1594 ei ole muuta vielä tehty kuin nopeutukset ja sähköt tarkastettu. Peräöljyt vaihdettu samalla. Hydrauliikkalohkojen tiivistys tehtävä keväällä.
Meni vähän luetteloksi, ei näitä jaksa ynnäillä mitä maksaa. Vehkeet maksavat itsensä työn teolla.
Kotimaiseenkin tuli kaikenlaista toissasyksynä. Remontin hinnalla ois yhen taavin ostanut..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Nytpä löytyi dieselkorjaamo lähistöltä, pääsee 1690 pumppuhoitoon. Tyyristä lystiä varmasti. Suutinkärjet uusitaan kaikki, vanhat ruiskuputket mäkeen, uudet tilasin jo Pihlajaniemeltä. Tuleepahan hyvin käyvä kone varmasti. Ruiskutuspumpun irroitus sellainen juttu jota en oikein uskalla tehdä, Tuo puhtaus vähän kyseenalainen pölyisessä ja vetoisessa hallissa.
Koneen hoito vaikuttaa todellakin tulevaisuuden kunnostustarpeeseen. Verrattuna tuohon Vetelin 1690, ero on kuin yöllä ja päivällä. Tämä mun kone on sarjanron mukaan nuorempi, ja vähemmän ajettu.. Joo, tämä ei oikein suoranaisesti liity korjauskuluihin, mutta koneen historia vaikuttaa paljon noihin kuluihin.
Koneen hoito vaikuttaa todellakin tulevaisuuden kunnostustarpeeseen. Verrattuna tuohon Vetelin 1690, ero on kuin yöllä ja päivällä. Tämä mun kone on sarjanron mukaan nuorempi, ja vähemmän ajettu.. Joo, tämä ei oikein suoranaisesti liity korjauskuluihin, mutta koneen historia vaikuttaa paljon noihin kuluihin.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Joo,nyt tulee sitten Diesellaitteet kuntoon,onko paikka Lahdessa,ja viet koneen ajamalla.
Se hurja nuoruus teettää joskus vanhemmuttaan hommia,sama oli tuo oma 1594,ei ole ollu menneisyydessä kehumista,toki siinä oli mittarissaki jotain 8000 tunnin lähelle,ja nimenomaan mittarissa.
En ole nähny yhdessäkää 90 ja 94 sarjalaisessa niin sileää kytkinpoljinta,sain noin 4000 h ajetusta palokoneesta polkimen,oli kuin uusi.
Sivusuunnassaki poljin liikku monta senttiä,on sitä poljettu urakalla.
Muuten tuo oli kohtuullinen päällepäin,takalasiki vielä originaali.
Se hurja nuoruus teettää joskus vanhemmuttaan hommia,sama oli tuo oma 1594,ei ole ollu menneisyydessä kehumista,toki siinä oli mittarissaki jotain 8000 tunnin lähelle,ja nimenomaan mittarissa.
En ole nähny yhdessäkää 90 ja 94 sarjalaisessa niin sileää kytkinpoljinta,sain noin 4000 h ajetusta palokoneesta polkimen,oli kuin uusi.
Sivusuunnassaki poljin liikku monta senttiä,on sitä poljettu urakalla.
Muuten tuo oli kohtuullinen päällepäin,takalasiki vielä originaali.
Vieraili- Vierailija
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Juu tarkoitus viedä ajamalla Lahteen, sielläpä tuo Dieselkorjaamo on. MUTTA, tankissa kesälöpöt ja ja ja luvattu talvisään jatkuvan ensviikon... tarttee sormella vedellä parafiinit pois lasikupin sisältä sihdin päältä. Saa nähä miten käy. 16km matkaa. Torstaiaamuna ehtisi pajalle viemään.
Asiasta toiseen, miksi tuossa 1594 ei ole samankätistä kytkinpoljinta kuin 1690? mukavampi tuollainen sisäänpäin kääntyvä taaksepäin peruutellessa. Tallailen tyhjää välillä kun traktorista toiseen hyppään.
Asiasta toiseen, miksi tuossa 1594 ei ole samankätistä kytkinpoljinta kuin 1690? mukavampi tuollainen sisäänpäin kääntyvä taaksepäin peruutellessa. Tallailen tyhjää välillä kun traktorista toiseen hyppään.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Joo tuohon ei meinaa mullakaan jalka tottua kun hyppää 90-sarjan hytistä -94 hyttiin, jalka polkee tyhjää. Tuntuu luonnollisemmalta se -90 poljin. Saattaa tietenkin johtua siitä että itellä on -90 hytti..
Vieraili- Vierailija
Vs: Traktorin tuntikohtaiset korjauskulut
Joo,tahtoo itelläki mennä eka kerroilla laitaan,kun vaihtaa hytistä toiseen,missä erikätiset polkimet,oliko Markulla, vai jollain toisella hitsattu 94 sarjan polkimeen lattaraudasta sisäpuolelle levitys,jossa oli reunus jotta jalka ei lipsahtais,varmaan ollut -90 ja 94 sarjalainen samassa talossa.
Kyllä se sisäänpäinkääntyvä on mielestäni paremmassa kohti,tottuu tuohon toiseenki,mutta tuo on just kohallaan,mikä on 90 sarjan 1490 ja 1690 koneissa.
Kyllä se sisäänpäinkääntyvä on mielestäni paremmassa kohti,tottuu tuohon toiseenki,mutta tuo on just kohallaan,mikä on 90 sarjan 1490 ja 1690 koneissa.
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» traktorin rekisteröinti
» ostaisitko ihkauuden D.BROWN traktorin
» Reikä traktorin kyljessä.
» David Brown 996 traktorin korkeus
» Traktorin ja startin mallit hukassa
» ostaisitko ihkauuden D.BROWN traktorin
» Reikä traktorin kyljessä.
» David Brown 996 traktorin korkeus
» Traktorin ja startin mallit hukassa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa