Hydrauliulosotto
3 posters
Sivu 1 / 1
Hydrauliulosotto
Mikä on alkuperäinen tapa liittää kippiputki tämän "patukan" päähän?
Tässä on ollut joskus se oikea kolmitieventtiili, siis se vivulla hoidettava. Mutta jossakin vaiheessa sitten on laitettu tuon mallinen systeemi paikoilleen, mutta ei kuitenkaan ole sitten tuota kippiputkea liitetty.
Oulaisissa tutkin Markun taavia, jossa on tuollainen systeemi, mutta jotenkin jäi vieläkin mietityttämään tuon putken oikeanlainen kiinnitystapa.
Kippiputkihan tulee tuon "patukan" päähän kiinni, mutta tuon ruuvinkannan ja vaihteistonseinämän väli on niin pieni, ettei sinne saa laitettua banjopulttia ilman että koko systeemiä ruuvaa irti ronkasta...
Löytyykö tietoa?
Tässä on ollut joskus se oikea kolmitieventtiili, siis se vivulla hoidettava. Mutta jossakin vaiheessa sitten on laitettu tuon mallinen systeemi paikoilleen, mutta ei kuitenkaan ole sitten tuota kippiputkea liitetty.
Oulaisissa tutkin Markun taavia, jossa on tuollainen systeemi, mutta jotenkin jäi vieläkin mietityttämään tuon putken oikeanlainen kiinnitystapa.
Kippiputkihan tulee tuon "patukan" päähän kiinni, mutta tuon ruuvinkannan ja vaihteistonseinämän väli on niin pieni, ettei sinne saa laitettua banjopulttia ilman että koko systeemiä ruuvaa irti ronkasta...
Löytyykö tietoa?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Hydrauliulosotto
Siis hetkinen, miten meinasit käyttää kippiä ilman kolmitieventtiiliä?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Hydrauliulosotto
Kippiä voi käyttää tuosta ulosotosta ihan hyvin. Letku vaan kärryyn ja nostolaitevipu ihan taakse niin systeemi nostaa. Kun vivun löysää jousipaineesta niin kippi pysyy ylhällä. Kun vivun työntää eteen niin kippi laskee.
Kippi nousee myös istuimen oikealla puolella olevan liitoskappaleen takimmaisen navan ulosotosta kun painaa vivun ihan taakse, mutta silloin ei ole systeemissä pitoasentoa lainkaan, vaan kippi laskee heti kun vivun päästää jousipaineesta.
Kippi nousee myös istuimen oikealla puolella olevan liitoskappaleen takimmaisen navan ulosotosta kun painaa vivun ihan taakse, mutta silloin ei ole systeemissä pitoasentoa lainkaan, vaan kippi laskee heti kun vivun päästää jousipaineesta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Hydrauliulosotto
Jaahas, meikäläinen luuli että nostolaite toimii siinä samalla ku kippaa ilman kolmitieventtiiliä.
Samaan tapaan kuin nostolaitteen apusylinteri jonka voi myös kytkeä tuohon.
Samaan tapaan kuin nostolaitteen apusylinteri jonka voi myös kytkeä tuohon.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Hydrauliulosotto
Niin, eikös se nostolaite nouse ensin aivan ylös, ja vasta sen jälkeen kärryn kippi nouse?
Pystyykös tuon morkulan kääntämään 90 astetta toiseen suuntaa, eli niin että tuo nipanpää nousisi ylöspäin, jolloinka siihen saisi helpommin tuon putkenpään liitettyä kiinni.
Onko tuolla morkulan sisällä mitään estettä tuolle käännölle? kun en kerran tuon sielunelämää sen tarkemmin tunne...
Pystyykös tuon morkulan kääntämään 90 astetta toiseen suuntaa, eli niin että tuo nipanpää nousisi ylöspäin, jolloinka siihen saisi helpommin tuon putkenpään liitettyä kiinni.
Onko tuolla morkulan sisällä mitään estettä tuolle käännölle? kun en kerran tuon sielunelämää sen tarkemmin tunne...
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Hydrauliulosotto
Ei pysty kääntämään. Tuon takaa tulee vasemmalte reunalta sisään venttiilipesältä tuleva putki ja oikeasta reunasta menee putki nostosylinteriin. Kipatessa nousee tosiaan varret ensin ylös ja sitten kippi ja alas ne tulee päinvastaisessa järjestyksessä.
Paikallaan ollessa voi olla ahdasta tehdä tuohon napaan liitosta mutta eipä tuo ole kuin muutamalla ruuvilla kiinni.
Paikallaan ollessa voi olla ahdasta tehdä tuohon napaan liitosta mutta eipä tuo ole kuin muutamalla ruuvilla kiinni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Hydrauliulosotto
https://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs&feature=player_embedded
Vieraili- Vierailija
Vs: Hydrauliulosotto
No tälläkertaa ei tarvinnut huoltoukkoja tilata laittamaan, ja menihän tuo kuitenkin paikoilleen
Eli saatiinhan tuonne nyt letku laitettua, tilaa tosin ei ollut kuin noin 25mm vaihteistonkannen ja tuon rungon välissä.
Tuolla "morkulassa" öljy tekeekin vain lenkin putkesta sylinteriin, eli ei tosiaan, kuten Erkki jo totesikin, pystynyt kääntämään.
Tuo sylinterin ilmausnippa oli kyllä hyvä keksintö, ei jäänyt nostolaite pomppimaan ilman takia. Ja nippakin lähti helposti auki, eikä mennyt poikki.
Tuon banjoruuvin jouduin itse sorvaamaan, kun suoraan ei löytynyt ruuvia tuolle banjolle, kierrehän oli ½" UNF
Melkein pitäisi laittaa kyllä sulkuventtiili ennen tuota letkua, tuohon järjestelmään. Jos letku tai pikaliitin pettää käytössä, niin nostolaite halvaantuu kokonaan käytöstä mahdollisen vuodon satuttua... Saa nähdä nyt, jos jostakin saisi halvalla ehjän alkuperäisen kolmitieventtiilinn, niin laittaisi sen tuohon paikoilleen, sillä saisi tuon mahdollisen vuotohomman ohitettua.
Eli saatiinhan tuonne nyt letku laitettua, tilaa tosin ei ollut kuin noin 25mm vaihteistonkannen ja tuon rungon välissä.
Tuolla "morkulassa" öljy tekeekin vain lenkin putkesta sylinteriin, eli ei tosiaan, kuten Erkki jo totesikin, pystynyt kääntämään.
Tuo sylinterin ilmausnippa oli kyllä hyvä keksintö, ei jäänyt nostolaite pomppimaan ilman takia. Ja nippakin lähti helposti auki, eikä mennyt poikki.
Tuon banjoruuvin jouduin itse sorvaamaan, kun suoraan ei löytynyt ruuvia tuolle banjolle, kierrehän oli ½" UNF
Melkein pitäisi laittaa kyllä sulkuventtiili ennen tuota letkua, tuohon järjestelmään. Jos letku tai pikaliitin pettää käytössä, niin nostolaite halvaantuu kokonaan käytöstä mahdollisen vuodon satuttua... Saa nähdä nyt, jos jostakin saisi halvalla ehjän alkuperäisen kolmitieventtiilinn, niin laittaisi sen tuohon paikoilleen, sillä saisi tuon mahdollisen vuotohomman ohitettua.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa