international b275
5 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
international b275
Mahtaisko olla kellään tietoa mistä saisin kyseiseen peliin kaikki ajoitusmerkit kohdallen. Tuli hommattua raktori mistä oli pumppu irroitettu ja merkeistä ei tietoa. Kiitoksia
Siirsin oikeaan paikkaan -massikka_mies-
Siirsin oikeaan paikkaan -massikka_mies-
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Natikasta en tiedä,mutta kyllä taavetin hammasrattaissa ainakin on ajoitusmerkit.
Vieraili- Vierailija
Vs: international b275
Joo kyllä tossakin on rattaissa merkkejä mut mitkä merkit kohdille on yksi piste sit on kaksipistettä sit on lovi. ja pumpussa on lovi.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Yleensä yksi piste kuuluu kahden pisteen väliin,mikäli ovat eri hammasrattaassa.
Taavetin moottoria ainakin pitää joskus pyörittää useampi kierros,että merkit osuvat kohdilleen.
Jos moottori on ollut auki ja rattaat irti,niin aika helppo päätellä,miten merkkien tulee olla.Näin siis taavetissa.
Taavetin moottoria ainakin pitää joskus pyörittää useampi kierros,että merkit osuvat kohdilleen.
Jos moottori on ollut auki ja rattaat irti,niin aika helppo päätellä,miten merkkien tulee olla.Näin siis taavetissa.
Vieraili- Vierailija
Vs: international b275
Noniin nyt taitaapi olla jako kohdillaan? sit tuli tuo jäähdyttäjä juotettua alapääty auki ja sit putsattua montatuntia ja pesu suolahapolla. Ja eikun ensimmäistä kertaa tuli juotettua jäähdyttäjä ja kerralla onnistui. Kokeilin ensimmäistä kertaa startata alkoi savua tulemaan jo putkesta mut eipä lähtenyt käymään. Tarvii taas alkaa tutkimaan missäs vielä on vikaa. no en luovuta olen sanonut että tulee käymään vielä vaikka menisi viimeiset järjet päästä ja rahat tililtä . Löysin jenkeistä korjausoppaan niin siitäki oli hyötyä ja on varmaan jatkossakin kun on aikas selvästi kerrottu eri asioita.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Hieno homma.
Jos on kaikki hepeleet ollu auki,niin voi kestää pikäänkin startata.
Yhtä restauroitua taavettia vedettiin monta sataa metriä enenkuin jäi käymään.(oli huono akku).Sen jälkeen käynnistyi hyvin.
Jos on kaikki hepeleet ollu auki,niin voi kestää pikäänkin startata.
Yhtä restauroitua taavettia vedettiin monta sataa metriä enenkuin jäi käymään.(oli huono akku).Sen jälkeen käynnistyi hyvin.
Vieraili- Vierailija
Vs: international b275
joo en usko että on ollut auki. Meinaan olen kyllä joutunut laittamaan kaikki sähköt valot startti siirtopumpun korj.srj. pumpun korjaus, esimerkiksi. Joten aloin itsekkin miettiä et tuo akku millä olen yrittänyt käynnistellä ei ole ihan tuorein eli ei kauaa jaksa kunnolla pyörittää tai sit ehkä vois noissa männän renkaissa olla vika. Käsitykseni mukaan kyseinen traktori on seissyt aivan pirun kauan ennen minulle tuloa ja sekin tuli aivan vahingossa , ja teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. sais nyt ton käyntiin ja kaikinpuolin toimivaksi niin sitten hommataan kin joku toinen mihin saa helpommalla varaosia ja kunnostetaan se sitten vielä paremmaksi mitä tästä tulee. No TRAFi yllätti tänään kun lähetin faksia traktorin runkonumeron perusteella ja kysyin tietoja niin ilmoittivat et ota heidän lähettämät paperit ja luovutustodistus mukaan niin saat rekisteriin. Saas nähdä sit onnistuuko täällä turunseudulla niin helposti. Mut se on sen ajan murhe sit taas.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
eikös se ole esikammio kone niin ookko kattonu onko hehkutulupat kunnos. pikatestin saa tehtyä helepoiten kun ottaa niitten yhyrys johoron (kiskon) pois ja otat johdon pätkän laitat toisen pään akun plussaha ja hilippaat kevyesti tulupan johto ruuvihin jos ei yhtää sädi niin se tuluppa on aina pimiä.tuo kone vaatii varmaha ainaki minuutin hehkutukse
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: international b275
Joo eipäs ole tullu mitattua hehkuja kun olen ajatellut et ovat uusia kun se kuparilanka niiden välissä mikä menee hehkusta hehkuun näyttää uudelta. Sitten kun hehkuttaa ja starttaa niin yrittää lähteä paremminkäymään kun ei hehkuta. mutta tosiaan voihan olla vaik yksi hehku pimiä. Asia täytyy huomenissa tarkistaa niin tulee sekin tarkistettua. Onkos tietoa millaiset puristukset kyseisessä raktorissa kuuluisi suunnilleen olla? ja sit et mitä tarkoittaa toi esikammio kone sillain selostettuna et tällainen remontti reiska ymmärtäisi kun ei tuo mootoripuoli ole ihan vahvinta alaa.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
esikammio konees on kannnes pienet kammiot suuttimen ja hehkutulpan kärjet menevät tähän samaha tilaan.suora suihkus taas männän päällä on kolo suutin osoittaa siihen ja palo tapahtuma syntyy siinä.niin sieltä esikammiosta on reikä palotilahan esikammiokoneen käynti ääni on pehemoosempi.oon saanu muutaman kauan seissehe koneen sillä käyntihi kun oon laittanu esim hehkujen reijjistä tippakannulla öljyä vähän mäntien päälle öljy tivistää hetkellisesti sen verran jotta lähtöö käyntihi . venttiilin lautaset ruostuu jo vuodes sen verran jotta valskaavat ensiksi ja männän renkahiakans tivistää
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: international b275
Kiitoksi nyt tuli selväksi tuo esikammion tarkoitus. Joo sain vihdoinkin natikan käymään ja kävi suht hienostikkin. Sai hehkuttaa monta kertaa ja startata ja taas hehkuttaa vaikuttais et on pari hehkua pimeänä? täytyy tehdä tilaus konekorjaamosta jatilata uudet hehkut ja tiiviste srja kun näytti toi venttiilikopan tiiviste ruikkivan öljyä pihalle. No se oli kuitenkin hyvä et alkoi käymään niin inspiratiota riittää taas lisää. Pistin tos vaihteenkin päälle ja piti ajaa takaisin talliin mutta eipäs liikkunutkaan mihinkää vaikuttais et olis kytkin jumissa. senverran otin auki et näin et paineasetelma ainaskin liikkui mut ehkä levy on jotenkin jumittunut, mut onneksi näitä päiviä on vielä ja suht lämmin talli mis laittaa.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Ja alue-vaihteet tarkistit että oli joku päällä? Jos kytkin olis jumissa niin eihän sinne sillon sais mitään pykälää päälle... Jos taas kytkin on niin loppu että luistaa vaan niin se on eri asia. Voi (ko) se olla keskiöstään revennyt, tai niitit poikki tms ettei pidä? Asetelmahan pyörii aina kun moottorikin...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: international b275
Nonii niinhään siinä oli aloittelialle käynyt että alue vaihde vipu oli ns. vapaalla. kyllä alkaa pahoin näyttää siltä et joutuu raktorilla tekemään .lumitöitä jos sitä tänävuona sataa. Kiitoksia. Nyt sit alkaa pieni fiksaus et saa vielä naapurit kateellisiksi
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Noniin natikalla on tullut pariin otteeseen ajettua ja olis muutama kysymys. Mites tuo käyntiinlähtö on niin pirun heikko? Hehkutulpat vaihdettu ja silti joutuu hehkuttamaan n 3 krt 60 sekunttia ennen kuin lähtee käyntiin. Mahtaisko olla pumpun ennakosta kiinni? mitä se pitäis olla? sit tuo hydruliíkka eipä se liiku mihinkään kun vipua kääntää?
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Siirrä pumppua milli kaks myöhäsemmälle, jos se auttaa niin hyvä. Jos pumppu on cav niin ota pohjasta se ennakonsäätö morkula irti, on kiinni muistaakseni 17mm ja 14mm kantasilla pulteilla. Sieltä tulee tappi ja jousi mukana, ne tarkistat että liikkuu herkästi eikä ole ruosteessa, uuden tiivisteen joudut tekemään pahvista/paperista. Nämä autto omassa koneessa, vaikkei tuo vieläkään mikään hyvä käynnistyjä ole... Sitte on liian myöhäsellä jos reiluilla kierroksilla käy epätasasesti ja sauhuttelee sinistä. Mutta käyntiin lähtö on huomattavasti parempaa myöhäsellä ajoituksella... Hydrauliikasta en tiiä
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: international b275
onkos se sit sinne suuntaan minne moottori pyörii? joo on cav pumppu mut oli kunnostuksessa et en uskois et on mitään jumissa mut ken tietää?
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Juu, pyörimis suuntaan menee myöhäsemmälle. Ei sitä morkulaa välttämättä ole pois purettu, tai no riippuu tietysti mitä sille on tehty. Koitappa startata kone käyntiin koskematta kaasuun, mun kone ei lähe jos painaa kaasua startatessa.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: international b275
Joo täytyy koittaa siirtää pumppua myöhäsemmälle huomenissa. pumppu oli sentakia korjaamossa kun ei tullut löpöä paineella. Ilmeisesti oli joku venttiili jumissa mikä yleensä kuulemma menee. sanoi et penkissä oli ollut ja pumppu on nyt kuin uusi mut tiedä sitä sit.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
täältä kans löytyy
Meiltä kans löytyy b-275 Cormikki, ja ollu kans kylmänä käyntiinlähtö sitä et tuntuu et ei käy kaikilla heti on joko paineet pielessä tai alkaa ehtoopuoli häämöttää ja puristukset hukkuu jostai.
heh toi aluevaihtaja yllätti mutkin täs kesällä,ajelin puita mettästä kun loppu veto ihmettelin muutaman sekentin et mitä hel... jaaha housun puntti vetäny alueenvaihtajan vapaalle se kun on siinä pystyssä toisella alueella niin hyvin törröttää hieman havahdutti et mikäs nyt
Muistaaks pojat et ohjekirja käskee ainaskin taavissa pitämään alueenvaihtaja vipuakin vapaalla jos pyöritetään paikallaan jotain konetta sirkkeli,puimakone ym eipä meijänkään miehet tuota ole tienny niin ne vaan pui et alueenvaihtaja oli päällä.
Kyl se pitää viel Natikkan öljyt vaihtaa ennenku ottaa kauhan perään ja odottaa talven rientoja (lue kiroja heh) ovat vaan povanneet kovaa talvea kaikinpuolin että saa ihmetellä!
heh toi aluevaihtaja yllätti mutkin täs kesällä,ajelin puita mettästä kun loppu veto ihmettelin muutaman sekentin et mitä hel... jaaha housun puntti vetäny alueenvaihtajan vapaalle se kun on siinä pystyssä toisella alueella niin hyvin törröttää hieman havahdutti et mikäs nyt
Muistaaks pojat et ohjekirja käskee ainaskin taavissa pitämään alueenvaihtaja vipuakin vapaalla jos pyöritetään paikallaan jotain konetta sirkkeli,puimakone ym eipä meijänkään miehet tuota ole tienny niin ne vaan pui et alueenvaihtaja oli päällä.
Kyl se pitää viel Natikkan öljyt vaihtaa ennenku ottaa kauhan perään ja odottaa talven rientoja (lue kiroja heh) ovat vaan povanneet kovaa talvea kaikinpuolin että saa ihmetellä!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: international b275
joo mä mittasin puristukset ja ne oli 17 19 18 ja n.20 en tiedä mitä kuuluis olla mut kai ne jotain tonnepäin kai piäis olla. otin äskön kans öljyt pois ja moottorissa ok mut laatikossa oli ihan maitoa.Ohjekirjanen mitä mul löytyy niin sanoo et hydrauliikka järjestelmään kuuluu moottoriöljyä? mahtaako pitää paikkaansa? kyl kai se on parempi laittaa ihan hyd öljyä?
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
10w-30 yleisöljyä laatikkoon/hydrauliikkaan!
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: international b275
en mä kyl vaihdelaatikkoon mitään mootoriöljyä ala laittamaan eiks se nyt tarttis vähintään 80w olla?
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Vs: international b275
Moottoriöljyllä ja vaihteistoöljyllä on erilainen viskositeettiasteikko. Moottoripuolen W30 on suunnilleen yhtä jähmeää kuin vaihteistoöljyn W85 ja moottoripuolen W10 vastaa suunnilleen vaihteistopuolen W75 viskositeettia. Suurin periaatteellinen ero on siinä, että oikeaan vaihteistoöljyyn ei pitäisi sekaantua vettä nimeksikään, mutta moottoriöljyyn sitä vatkautuu kyllä. Yleisöjyllä tai moottoriöljyllä on paljon parempi voitelukyky kuin hydrauliöljyllä. Hydrauliikassa ne voi aiheuttaa ongelmaa vain liian paksun viskositeettin tai vaahtoamisen vuoksi eikä ne välttämättä kestä pilkkoutumatta jatkuvaa isojen paineiden kanssa pelaamista.
Nykyaikaisissa vaihteisoöjyissä taitaa olla vakiona EP -lisäaineistus, joka tekee öljykalvolle lisää kestävyyttä kahden metallipnnan välisessä kovassa puristuksessa, mutta vanhoissa traktoreissa ei sellaisia paikkoja taida juuri olla, jossa EP-lisäaineistusta tarvitaan.
Nykyaikaisissa vaihteisoöjyissä taitaa olla vakiona EP -lisäaineistus, joka tekee öljykalvolle lisää kestävyyttä kahden metallipnnan välisessä kovassa puristuksessa, mutta vanhoissa traktoreissa ei sellaisia paikkoja taida juuri olla, jossa EP-lisäaineistusta tarvitaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: international b275
Taitaapi olla melkein jokasessa rattorin lootassa ja hydrauliikassa noi yleisöljyt, ja varmasti sopii myös sinun koneen järjestelmiin ilman ongelmia. Poislukien noi nykyiset sähköhärpäkkeet, automaatit jne uudet tee se itse -miehen ulottumattomissa olevat koneet...luukkone kirjoitti:en mä kyl vaihdelaatikkoon mitään mootoriöljyä ala laittamaan eiks se nyt tarttis vähintään 80w olla?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: international b275
Noniin öljyt ja suodattimet vaihdettu. Pumppua tuli siirretty mut ei vaikutusta käyntiinlähtöön tais peräti lähteä huonommin taidan kokeilla kääntää toiseen suuntaan. Ei kellään olis tietoa tarkkaa astemäärää mikä pitäis olla? siellä jakopäässä pumpun rattaassahan on asteet 25 asteeseen asti.
luukkone- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» international mc cormick b275 -62
» International 585 XL -83
» international B 275 kansiongelmat
» International 684 hytti
» MacCormik International-59
» International 585 XL -83
» international B 275 kansiongelmat
» International 684 hytti
» MacCormik International-59
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa