Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

raidevälin leventäminen

Siirry alas

raidevälin leventäminen Empty raidevälin leventäminen

Viesti  rasputin Ke Tammi 28 2009, 21:14

päätin minäkin tässä uutena kirjoittaa.
aivan yleissivistyksellinen kysymys. noissa -80 luvun takavetomalleissa on mahdollista leventää tuota raideväliä tossa etuakselissa. mitä hyötyä siitä tulee? itse ajattelisin näin että se vakauttaa menoa maantieajossa, mutta sitten toisaaltaan syö hyötyä tuosta kääntöympyrästä.
entä levennyksen jälkeen kuinka saat mitattua tuon aurauksen kohdalleen. ei varmaan ole oikein vakaata menoa jos auraus on päin mäntyä.

rasputin
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

raidevälin leventäminen Empty Vs: raidevälin leventäminen

Viesti  TIKO Pe Tammi 30 2009, 22:40

rasputin kirjoitti:päätin minäkin tässä uutena kirjoittaa.
aivan yleissivistyksellinen kysymys. noissa -80 luvun takavetomalleissa on mahdollista leventää tuota raideväliä tossa etuakselissa. mitä hyötyä siitä tulee? itse ajattelisin näin että se vakauttaa menoa maantieajossa, mutta sitten toisaaltaan syö hyötyä tuosta kääntöympyrästä.
entä levennyksen jälkeen kuinka saat mitattua tuon aurauksen kohdalleen. ei varmaan ole oikein vakaata menoa jos auraus on päin mäntyä.

Eipä tuosta oikein muuta voi mainita, työn mukaan noi raidevälit säädetään ja auraustahan ei tartte säätää, raidetangossa vastaavasti on reiät, katselee vain oikean paikan. Omasta 1390 levensin raidevälin vakauden ja ulkonäön takia. Aika minimaalisesti kääntöympyrää vähentää. Enemmän tuo etuakselin väljyys haittaa ohjausta kuin millin parin auraus tai haritus väärään suuntaan. Nyt on 1390 vähän sellainen laidasta laitaan ohjaustyyli. Ojassa ollaan käyty. affraid
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

raidevälin leventäminen Empty Vs: raidevälin leventäminen

Viesti  Vieraili Pe Tammi 30 2009, 23:22

Joo,en ole tutkinu sillain koskaa,että minkä verran se vaikuttaa kääntöympyrään,itse olen levittänyt joka koneesta pakostaki sitä,kun on noita tuppeja ym.

Ne pultit voi olla tosi lujassa,vaatii järeitä avaimia,onpa joskus menny jopa poikkiki,mutta kun vetää sisäputken ulos,ja laittaa uuden pultin,niin homma hoituu.

Pitää siinä muutaman metrin jatko olla,että sen saa poikki,on senverran järeet pultit.

Tutki samalla,että onko nivelet ja keskitappi visut,niillä ajo ominaisuudet paranee huomattavasti.

Liitumerkit vaan renkaisiin,ja siitä terävästä reunasta mitta,sitten puoli renkaankiertoa konetta eteen,ja uusi mittaus,jos vaihdat niveliä,tarkista auraus.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

raidevälin leventäminen Empty Vs: raidevälin leventäminen

Viesti  rasputin La Tammi 31 2009, 14:38

järreiltähän nuo pultit näyttää, eikä mulla ainakaan koskaan auki oo ollut. lujaskin varmasti. melkoinen vatkaaja tuo munkin kone oli ja ojassa tuli, tai ojan reunalla käyttiin kerran kun suoralla tiellä lähti ohjausvarresta se pää irti. siitä oli tuo pultti lähtenut irti ja se ampu sen tapin sieltä reijästä poes. tuli ohjaamo käsiä täyteen ku ei ratti enää totellukaan etupyöriä. onneksi jarrut oli tuossa kunnossa niin ei päästy sinne ojan pohjalle saakka, puoleen väliin vaan. irroitin sen mukulan siitä varrenpäästä niin aivan väljäkin se oli. nyt ikh osalla on paljon vaakaampi kiitäjä. tuolla levennyksellä hakesin justiinsa tuota vakautta lissää.

terveisiä vaan kaikille DAVID BROWN ystäville toivoopi: rasputin

rasputin
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

raidevälin leventäminen Empty Vs: raidevälin leventäminen

Viesti  Vieraili La Tammi 31 2009, 21:50

omastani myös vaihdoin tuon ohjausvarrenpään ja vaikutti positiivisesti ajettavuuteen. oli kulunut aika väljäksi. mielestäni se ei kaipaa muuta toimenpiteitä.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa