Pitkä vieteri ja savuakin on...
3 posters
Sivu 1 / 1
Pitkä vieteri ja savuakin on...
No nyt on saatu Taavetti(990 imple -62) tulille, vain pitkä on vieteri ja savuttaakin harmajata mahottomasti startatessa, lähtee kuiteskin räjähtämällä lopuksi,eikä sillai väljästi, vaikka sitäkin vikaa varmaan koneessa on. Kylmäkäynnistin hanan purin ja irrottelin romut(pikkasen kuulaa jumitteli ja tiputteli naftaa), vain ei siitäkään oikein tunnu apua olevan. Niin että oliskos sitä oikotietä onneen, vai puranko moottorin . Niin ja suihkun päät oon vaihtanu siihen, niin ettei kenties sielläkään , 170 tälläsin ne...Hehkukin toimii, liekkö sitte alkuperänen, pitäsköhän siihen viritellä nafta putki, kun taitaapi olla sitä mallia, että sen siihen sais...ja kun aina starttauttaa niin pirun pitkästi...sama onko pakkasta, tai ei...
Jusa- Vierailija
Vs: Pitkä vieteri ja savuakin on...
Ei taija hehkusta olla paljonkaan iloa jos ei sinne löpöä mee. Ei se pieni hehkuva lanka oikein imusarjaa yksinään lämmitä... Ei toi olis mikään mahdoton toteuttaa vaikka vanhalla pienellä pissipojan säiliöllä, vapaalla löpön pudotuksella sinne hehkulle. Täyttelis kerran pari talvessa.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Pitkä vieteri ja savuakin on...
Implen pitkäiskukone on hyvän käynnistyjän maineessa, joten jotain siinä nyt on pielessä. Hehkua siinä ei ole alunpitäen ollut, mutta joku on voinut asentaa hehkutulpan jälkikäteen. Jos hehkutulpalle ei tule naftaputkea niin siitä ei ole starttiin juuri mitään apuja. Hehkun sytyttämä nafta tekee kylmäkäynnistyksessä tarvittavan lämmön. Hehkun kierukka on niin pieni ettei se lämmitä imuilmaa merkittävästi. Jos siihen tekee virallisen kytkennän niin nafta-ampulli pitäisi asentaa tankin eteen polttoaineen paluuputkeen niin että ampulli täyttyy kun moottori pyörii.
Venttiilit siinä luultavasti fuskaa, mutta voi noin vanha mylly olla harvakin, kantta avaamatta siihen ei saa selvyyttä. Jos se on pitempää kärsinyt huonosta käyntiinlähdöstä niin todennäköisesti sen on annettu impata pilottia josta ei pitemmän päälle juuri mitään hyvää seuraa.
Jos ajoja ei ole kuin harrastushommana niin harvankin koneen kanssa pärjää ihan hyvin kun sen vaan saa ensin kylmästä käyntiin ja lohkon lämpimäksi. Omaa 1200 olen jo vuosikaudet autellut pakkasella käyntiin kuumailmapuhaltimella kun siinäkään ei ole hehkua.
Puhaltimen nokka vaan uhkumaan kuumaa ilmaa hehkutulpan reijästä imusarjaan ja pieni pyöräytys startista niin lähtee aina. Ei tarvi pakkosyöttöä eikä mitään muutakaan. Oikein kylmällä kelillä saattaa tyhjäkäynnistä sammahtaa jo puhaltimen ottaa heti pois.
Venttiilit siinä luultavasti fuskaa, mutta voi noin vanha mylly olla harvakin, kantta avaamatta siihen ei saa selvyyttä. Jos se on pitempää kärsinyt huonosta käyntiinlähdöstä niin todennäköisesti sen on annettu impata pilottia josta ei pitemmän päälle juuri mitään hyvää seuraa.
Jos ajoja ei ole kuin harrastushommana niin harvankin koneen kanssa pärjää ihan hyvin kun sen vaan saa ensin kylmästä käyntiin ja lohkon lämpimäksi. Omaa 1200 olen jo vuosikaudet autellut pakkasella käyntiin kuumailmapuhaltimella kun siinäkään ei ole hehkua.
Puhaltimen nokka vaan uhkumaan kuumaa ilmaa hehkutulpan reijästä imusarjaan ja pieni pyöräytys startista niin lähtee aina. Ei tarvi pakkosyöttöä eikä mitään muutakaan. Oikein kylmällä kelillä saattaa tyhjäkäynnistä sammahtaa jo puhaltimen ottaa heti pois.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Pitkä vieteri ja savuakin on...
Noin vähän jo suunnittelinkin sitä hehkulle menevää nafta putkea, haara vain paluuseen ja pätkä kummiletkua väliin, kylymäkonneen nipoista vois noin äkkipäätä löytyä sopiva natsa, johon saapi letkun kiinni hehkun päästä. Vaikkakin eipä tuo kansi-ja alakerran remppakaan näytä kovin hinnan kiroissa olevan, olis vain muutama tunti aikaa ja etes yhen illan satamatta...
Jusa- Vierailija
Vs: Pitkä vieteri ja savuakin on...
Alkuperäisessä hehkun naftasyötössä on putken yläpäässä muutaman kuutiosentin vetoinen ampulli, joka tyhjenee imusarjaan yhdellä löräyksellä kun hehkutulpassa oleva venttiili avautuu. Saattaa olla ettei systeemi toimi pelkän putken asennuksella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Pitkä vieteri ja savuakin on...
Jep, aattelin tehjä sen muutaman sentin pitusen "taskun" vaikka 28 kuparista, jäi tuossa vain tohkeissaan mainittematta, vanhoissa transeteissa oli muistaakseni semmonen oikeinki näppärän mallinen kupoli juurikin tuota tarkotusta varten, ei vain nyt ole semmosta tarjolla, siispä rustailen ite...
Jusa- Vierailija
pitkävieteri ja savuakin on
kyllä sen voi rakentaa pelkällä putkellakin mutta suodatin runkon ulostulevaan liittimeen pitää asentaa yksisuuntaventtiili joka pitää hehkun putkessa jättöpaineen joka täyttyy koneen käydessä
ttah- Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 54
Paikkakunta : kemiö
Vs: Pitkä vieteri ja savuakin on...
Silläpä aattelinkin laittaa sen paluu puoleen, menis kesymmät letkut, kun painetta ei olis kun se kuulemma pellaa silläilailla.
Jusa- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa