Kysymys suutinkärjistä
Sivu 1 / 1
Kysymys suutinkärjistä
Hei!
DB 30D haljenneen moottorilohkon vaihto alkaa olla siinä vaiheessa, että kohta voi laittaa suuttimetkin paikalleen. Minulla on joskus tullut eBaysta huudettua neljän suutinkärjen pakkaus, jossa siis käyttämättömät CAV BDLL 140S 6192 merkityt kärjet. Nykyiset aika huonon näköiset kärjet on merkinnällä CAV BDLL 140S 6276. Osaako joku sanoa, kannattaako noita 6192:sia laittaa? Muistaakseni myyjä sanoi noiden olevan varsinaisesti David Brown 2D suuttimet. Voiko noissa olla jotain eroa syötön määrässä tai sumun geometriassa? Geometrianhan voisi tarkistaa samalla, kun paineetkin, mutta jos määrä heittää paljon, niin ei ehkä hyvä?
No tällaista sepustusta...
MikkoT
DB 30D haljenneen moottorilohkon vaihto alkaa olla siinä vaiheessa, että kohta voi laittaa suuttimetkin paikalleen. Minulla on joskus tullut eBaysta huudettua neljän suutinkärjen pakkaus, jossa siis käyttämättömät CAV BDLL 140S 6192 merkityt kärjet. Nykyiset aika huonon näköiset kärjet on merkinnällä CAV BDLL 140S 6276. Osaako joku sanoa, kannattaako noita 6192:sia laittaa? Muistaakseni myyjä sanoi noiden olevan varsinaisesti David Brown 2D suuttimet. Voiko noissa olla jotain eroa syötön määrässä tai sumun geometriassa? Geometrianhan voisi tarkistaa samalla, kun paineetkin, mutta jos määrä heittää paljon, niin ei ehkä hyvä?
No tällaista sepustusta...
MikkoT
MikkoT- Vierailija
Vs: Kysymys suutinkärjistä
Syötön määrä riippuu pumpun säätätangon asennosta, ei suuttimista. Ero voi olla suihkun kulmassa ja voi olla myös sisäisen porauksen koossa.
2D:n suurin sylinterikohtainen teho on 7 hv, joten maksimiteholla syötetyn polttoaineen määrä on pienempi kuin 30 D:llä jossa sylinterikohtainen maksimiteho on 8,5 hv. Sylinterin mitat on suunnilleen samat, mutta en tiedä onko männät samanlaiset.
Jos suuttimet on mittojensa puolesta samanlaiset niin kyllä minä ainakin kokeilisin. Saahan nuo vaihdettua pois jos ne ei tunnnu toimivan.
Minusta kaikkkien diesel-Taavien suuttimet pitäisi passata ristiin vuosimalliin katsomatta.
2D:n suurin sylinterikohtainen teho on 7 hv, joten maksimiteholla syötetyn polttoaineen määrä on pienempi kuin 30 D:llä jossa sylinterikohtainen maksimiteho on 8,5 hv. Sylinterin mitat on suunnilleen samat, mutta en tiedä onko männät samanlaiset.
Jos suuttimet on mittojensa puolesta samanlaiset niin kyllä minä ainakin kokeilisin. Saahan nuo vaihdettua pois jos ne ei tunnnu toimivan.
Minusta kaikkkien diesel-Taavien suuttimet pitäisi passata ristiin vuosimalliin katsomatta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kysymys suutinkärjistä
Onkohan 2D palotila saman mallinen,jos on kyllä varmaan voit laittaa,mutta ite testaisin ensin entiset suihkut läpi ja kahtelisin sumutuksen geometrian tosiaan niistä,tietenki se on vanhoissa kusevampi suihku,mutta sitten uusi kärki paikalleen ja testiä ja vertailua,jos lähtee samaan malliin ,ei muuta kun paikalleen ja kokeilemaan.
Nyt kun tuo penkki on ollu itellä ja tulee testattua ja vaihdeltua noita kärkiä lähes viikottain ,olen tullu tulokseen että on ne huonossa kunnossa nuo suihkut yleensäottaen,on suorastaan harvinaista että ovat kunnolliset näissä vanhoissa,lähes aina menee vaihtoon.
Nyt kun tuo penkki on ollu itellä ja tulee testattua ja vaihdeltua noita kärkiä lähes viikottain ,olen tullu tulokseen että on ne huonossa kunnossa nuo suihkut yleensäottaen,on suorastaan harvinaista että ovat kunnolliset näissä vanhoissa,lähes aina menee vaihtoon.
Vieraili- Vierailija
Vs: Kysymys suutinkärjistä
Joo, nyt on paikallaan nuo suutinkärjet. Sumutti hyvin testipenkissä, neljä sumua melkein suoraan sivuille, samoin kuin entisissäkin. Oli muuten tosi surkeassa kunnossa vanhat kärjet. Sumua ei tullut yhdestäkään, sellaista ruikintaa vaan. Konekin lähtee nyt hyvin käyntiin, mutta kylmänä käy huonosti ja savuttaa sinistä. Kakkosen suutinputkessä tuntuu voimakkaampi painesykähtely kuin muissa. Voisiko suutin jumittaa jostakin syystä? Onko mahdollista saada jumiin, jos kiristys on "toispuoleinen"?
Lämmettyään käy kyllä tasaisesti ilman savutusta ja vetääkin ihan normaalisti, siis paljon paremmin kuin ennen remppaa. Samoin käynnistyykin pikkupakkasella (tänään -7C) ilman eri apuja. Eipä ole mitään hehkuakaan tuossa vielä. Pitää yrittää johonkin väliin saada sopimaan liekkihehkun tulppa. Imusarjassa vaan on niin vähän tilaa, kun tässähän on alipainesäätöinen pumppu. Voiskohan tuolle hehkulle rakentaa kiinnityksen ilmaläpän ja putsarin väliin? Haittaako / rikkooko ilmaläppäsysteemin?
MikkoT
Lämmettyään käy kyllä tasaisesti ilman savutusta ja vetääkin ihan normaalisti, siis paljon paremmin kuin ennen remppaa. Samoin käynnistyykin pikkupakkasella (tänään -7C) ilman eri apuja. Eipä ole mitään hehkuakaan tuossa vielä. Pitää yrittää johonkin väliin saada sopimaan liekkihehkun tulppa. Imusarjassa vaan on niin vähän tilaa, kun tässähän on alipainesäätöinen pumppu. Voiskohan tuolle hehkulle rakentaa kiinnityksen ilmaläpän ja putsarin väliin? Haittaako / rikkooko ilmaläppäsysteemin?
MikkoT
MikkoT- Vierailija
Vs: Kysymys suutinkärjistä
Omaani en kyllä laittaisi imusarjahehkua ennen läppää vaikkei ole sen enempää tietoa onko läpän akselissa jotain tiivistyksiä jotka voi kärähtää tai kuivua ja alkaa jumittaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» kysymys
» Kysymys lisähydrauliikasta/lisäventtiilipöydästä
» kysymys
» kysymys DB 900
» DB 950 starttivika
» Kysymys lisähydrauliikasta/lisäventtiilipöydästä
» kysymys
» kysymys DB 900
» DB 950 starttivika
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa