Amerikan caset
4 posters
Sivu 1 / 1
Amerikan caset
Juu, tuossa katselin joitain videoita ameriikan peltovetureista, hommaiskohan jostain jonkun 2390 jne.. aika harvinaisia ne on kyllä. Ruotsistahan oli tractor powerissa 2290 nelikko. Eihän noissa muuta yhtäläisyyttä ole taaveihin kuin konepeiton muoto ja värit, mittaritaulu. -94 sarjoissa hallintakonsoli.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Amerikan caset
Joo,ne on jyryjä pelejä,kokonaan eri tyyliin rakennettu kun taavetit,raskaaseen käyttöön tehtyjä riskejä vetureita,hitaita vaan tiellä.
Johonki viljatilalle ne olis hyviä koneita vielä,minulla on se traktorpowervideo suuret -80 lukulaiset,siinä on ruhtissa kuvvailtu näitä ja muitaki isoja rattoreita.
Johonki viljatilalle ne olis hyviä koneita vielä,minulla on se traktorpowervideo suuret -80 lukulaiset,siinä on ruhtissa kuvvailtu näitä ja muitaki isoja rattoreita.
Vieraili- Vierailija
Vs: Amerikan caset
Nuot 3394 ja isommat nelikothan on komian näkösiä, ei taida olla taavin sukusia koneeltaan enää piipusta päätellen googlesta kuvahaku ja case 3394...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Amerikan caset
Niinhän ne jyryjä on, samaisesta dvdstä katselin noita isoja OIKEITA nelivetoja eli renkaat edessä ja takana samankokoiset. Amerikan farmarit kutsuu näitä "eurooppalaisia" nelivetoja apuvedoksi. Sen ´80-DVD pistin jo postissa 500km etelään, toiseen valtioon.
Riittäähän nuo nykyisetkin kuutoset, mutta mukavahan olis jos tuollainen museokalu livenä omalla pellolla..
Riittäähän nuo nykyisetkin kuutoset, mutta mukavahan olis jos tuollainen museokalu livenä omalla pellolla..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Amerikan caset
ikilika kirjoitti:Nuot 3394 ja isommat nelikothan on komian näkösiä, ei taida olla taavin sukusia koneeltaan enää piipusta päätellen googlesta kuvahaku ja case 3394...
Onhan ne cumminsin 8l koneilla nuo isot caset. Korjatkoon joku jos väärin meni.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Amerikan caset
Amerikkalaisista Caseista sen verran että 90-sarjalaiset 2090(110hv), 2290(130hv), 2390(171hv), 2590(191hv), 4490(200hv) ja 4690(250hv) ovat Casen omalla 6.25 litrasella kutosella joka on ollu jo aiemmissa 70-sarjalaisissa ja 4890(305hv) on Scanian olikohan n. 10l kutosella.
Uudemmassa 94-sarjassa on mm. 3294, 3394 ja 3594 2000 alkusten lisäksi Casen kuutosella ja 4994(400hv) joka on Scanian V8:lla!!!
Sitten on vielä 96-sarja, esiteltiin muistaakseni -84 koska ekat oli valkosia, 1896 ja 2096 nämä on ensimmäiset Cummins Caset elikkä täältä on peräisin Maxxumeitten 5.9 kuutos Cumminsit ja voi olla että ovat ensimmäiset traktorit joissa pakoputki oikean a-pilarin kohdalla, eli ei näkökentässä väisteltävänä.
Muutenki jenkki Caset on kyllä olleet teknisesti ja mukavuudeltaan aivan omaa luokkaa jo 70-luvulta asti, esim: tasalattiaohjaamo ilmastoinnilla, kaikki hallintalaitteet oikeassa paneelissa, joka ei oo samanlainen ku Taaveteissa, ohjauspyörän säädöt(korkeus ja etäisyys) ja ne on ollu melutasoltaan hiljasempia ku 94-sarjan Sekura.
Vaihteistot on ollu Powershifteja jo 60-luvulta asti väh. 3-portainen tai 94-sarjassa jo 6-portainen.
Tässä vähän infoa aluksi mitä olen netistä ja vanhoista esitteistä imeny:-)
Uudemmassa 94-sarjassa on mm. 3294, 3394 ja 3594 2000 alkusten lisäksi Casen kuutosella ja 4994(400hv) joka on Scanian V8:lla!!!
Sitten on vielä 96-sarja, esiteltiin muistaakseni -84 koska ekat oli valkosia, 1896 ja 2096 nämä on ensimmäiset Cummins Caset elikkä täältä on peräisin Maxxumeitten 5.9 kuutos Cumminsit ja voi olla että ovat ensimmäiset traktorit joissa pakoputki oikean a-pilarin kohdalla, eli ei näkökentässä väisteltävänä.
Muutenki jenkki Caset on kyllä olleet teknisesti ja mukavuudeltaan aivan omaa luokkaa jo 70-luvulta asti, esim: tasalattiaohjaamo ilmastoinnilla, kaikki hallintalaitteet oikeassa paneelissa, joka ei oo samanlainen ku Taaveteissa, ohjauspyörän säädöt(korkeus ja etäisyys) ja ne on ollu melutasoltaan hiljasempia ku 94-sarjan Sekura.
Vaihteistot on ollu Powershifteja jo 60-luvulta asti väh. 3-portainen tai 94-sarjassa jo 6-portainen.
Tässä vähän infoa aluksi mitä olen netistä ja vanhoista esitteistä imeny:-)
Casemies- David Brown : Case 1594 HS, DB 990 Sel
DBTCF:n jäsen nro : 6
Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 46
Paikkakunta : Oulu, Kuusamo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa