kuutos taavetit/caset.
3 posters
Sivu 1 / 1
kuutos taavetit/caset.
Oon semmonen harrastelia sahuri ja pyöritän kenttäsirkkeliä 990 selematic taavetilla,jotenka isompata puuta sahattaessa ääni tummuu,savusakenoo ja loppuu voema.Isompia puita on sahattava 3 kantilta että saa puun pienenemään ja jotenkin edes voiman riittämään.Kiinnostas tietee että minkälainen ja kokonen kuutos taavetti/case kannattas hankkia tuohon "puunpilluuseen".Tietysti toimivin pieniruokaisin ja sen 100 konia sais olla raktorissa voemookii.
carco- Vierailija
Vs: kuutos taavetit/caset.
1690 vapaastihengittävällä koneella, vastaava malli 1594. 1690 turbo ja 1694 sitten lähes samanlaisia, 94-sarjalaisissa tahtoo usein olla hs loota. Turbokuutosessa piisaa ihan varmasti hönkä, aika raju peli vetämään vapaasti hengittävään kuutoseen verraten. Mutta eiköhän kenttäsaha vaparillakin pyöri.
Jos tällä hetkellä sahaat 58hv 990:llä niin 4-sylinterinen 83hv 1490 tai 91hv 1410 olisi varmaan vaihtoehto sahan pyöritykseen..? Tosin eipä se kutonen sen enempää löpöä vie jos saa pyöritettyä sahaa taloudellisilla kierroksilla. Jos lappulattiassa pitää isoa kuutosta huudattaa pienellä kuormituksella niin veikkaan että löpötalous on huonompi. Kutonen jaksaisi ehkä pyörittää vähän pienemmilläkin kierroksilla sahaa.
Jos kuutosen laitat niin vaihda/tarkista moottorin öljypumppuun rattaat, saattavat kulahtaa pilalle muutamassa tuhannessa tunnissa ja moottori voi leikata kiinni..
Noin parisataa puntaa muistaakseni englannin maalta uudet, paremmasta aineesta tehdyt rattaat pumppuun, sen jälkeen huoletonta sahausta sen asian suhteen. Tuo öljypumppu on erityisen tärkeä asia jos kone pörisee itsekseen ja kuski ei ole koko ajan pukilla seuraamassa merkkivaloja. Tietysti vesipumpun/hihnojen tulee olla 100% kunnossa jos kenttäsahaa pyörittää. Saattaa olla vaihtokamaa näissä vanhoissa vehkeissä.
Mutta varsinaisia tyyppivikoja taavetin 6-sylinterisissä ei ole kuin tuo m-öljypumppu. Allekirjoittanut tekee viljatilan raskaimpia hommia 1690T:llä ja onhan siinä kyllä hinta/teho suhde kohdillaan.
Jos tällä hetkellä sahaat 58hv 990:llä niin 4-sylinterinen 83hv 1490 tai 91hv 1410 olisi varmaan vaihtoehto sahan pyöritykseen..? Tosin eipä se kutonen sen enempää löpöä vie jos saa pyöritettyä sahaa taloudellisilla kierroksilla. Jos lappulattiassa pitää isoa kuutosta huudattaa pienellä kuormituksella niin veikkaan että löpötalous on huonompi. Kutonen jaksaisi ehkä pyörittää vähän pienemmilläkin kierroksilla sahaa.
Jos kuutosen laitat niin vaihda/tarkista moottorin öljypumppuun rattaat, saattavat kulahtaa pilalle muutamassa tuhannessa tunnissa ja moottori voi leikata kiinni..
Noin parisataa puntaa muistaakseni englannin maalta uudet, paremmasta aineesta tehdyt rattaat pumppuun, sen jälkeen huoletonta sahausta sen asian suhteen. Tuo öljypumppu on erityisen tärkeä asia jos kone pörisee itsekseen ja kuski ei ole koko ajan pukilla seuraamassa merkkivaloja. Tietysti vesipumpun/hihnojen tulee olla 100% kunnossa jos kenttäsahaa pyörittää. Saattaa olla vaihtokamaa näissä vanhoissa vehkeissä.
Mutta varsinaisia tyyppivikoja taavetin 6-sylinterisissä ei ole kuin tuo m-öljypumppu. Allekirjoittanut tekee viljatilan raskaimpia hommia 1690T:llä ja onhan siinä kyllä hinta/teho suhde kohdillaan.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: kuutos taavetit/caset.
Se on 58hv taavetti ja ihan vakio ja konekkin parhaan teräsä menettäny.Mitä tarkotat hs lootalla?Tuossa ajattelin että olisko se turpoversio 6 kone kuitennii polttoaine pihimpi kun vapaasti hengittävä versio,meinaan polttoöljyn hinta on kova nykyään.
carco- Vierailija
Vs: kuutos taavetit/caset.
Jos löydät hyvä koneisen hs rikkonaisen Taavetin, voisit saada halvalla ja eihän se sirkkeliä pyrittäessä hs tarvii, vai mitä.
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: kuutos taavetit/caset.
Anteeksi, selitin epäselvästi. Eli hs on Hydra-shift vaihteisto, lisää tietoa löytyy kyllä tältä foorumilta. En osaa sanoa onko turbo ja vapari kutosen polttoainetaloudessa mitään eroa, tai ainakaan niin suurta eroa että sillä on merkitystä. Hyvin tuntuu löpö maistuvan tuolle turbo koneelle kun oikeisiin töihin pääsee..carco kirjoitti:Se on 58hv taavetti ja ihan vakio ja konekkin parhaan teräsä menettäny.Mitä tarkotat hs lootalla?Tuossa ajattelin että olisko se turpoversio 6 kone kuitennii polttoaine pihimpi kun vapaasti hengittävä versio,meinaan polttoöljyn hinta on kova nykyään.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: kuutos taavetit/caset.
Tuolla Gallerias on sahanedes 1594,kysy häneltä,käyttäjät noista parhaitentietää
taavi- Vierailija
Vs: kuutos taavetit/caset.
Nettikoneessa on myynnissä sekä 1494 että 1594 takapotkuja molemmat ja vähän ajettuja.
Hinnallakaan eivät ole pilattu.
1594:n voi helposti turbottaa jos lisää voimaa haluaa.Siinähän on just sama kone kuin turbokuutosessa.
Jos pitkät siirtovälit niin molemmat voi nopeuttaa kulkemaan 40 ja risat.Hintaa tulee nopeutukselle reilut 3000.
Hinnallakaan eivät ole pilattu.
1594:n voi helposti turbottaa jos lisää voimaa haluaa.Siinähän on just sama kone kuin turbokuutosessa.
Jos pitkät siirtovälit niin molemmat voi nopeuttaa kulkemaan 40 ja risat.Hintaa tulee nopeutukselle reilut 3000.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» Amerikan caset
» neliveto taavetit
» Ei ilmeisesti taavetit reistaa
» Minkälaisissa hommissa taavetit/muut traktorit teillä on
» neliveto taavetit
» Ei ilmeisesti taavetit reistaa
» Minkälaisissa hommissa taavetit/muut traktorit teillä on
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa