vedot hävis taavista
4 posters
Sivu 1 / 1
vedot hävis taavista
olin metsäkärryn kanssa metsässä ja käänsin jarrulla ja hävis toisesta pyörästä veto.ja eikun lukko päällä pihaan..täytyy ruveta purkuhommiin liekkö vetoakseli katkenna?
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: vedot hävis taavista
On voinut katketa. Harvinaista se kyllä täytyy olla että katkeaa muuten kuin muuten kuin sillä, että otetaan irti luijasti upoksista pyörään köytetyllä hirrellä pienellä vaihteella. Vastaavanlaisista en muista yhtään keskustelua viimeisen kymmenen vuoden nettipalstojen ajalta Suomesta tai DBTC:n palstoilta. Jos vetoakseli vääntyy niin lähtee kyllä myös hampaita portaalin isosta vetopyörästä. Akseli kestää vääntyä ainakin puoli kierrosta tai täydenkin ennen katkeamista. Muita vaihtoehtoja ei oikein jää kuin, että on tullut väsymismurtuma, mikä sitten lieneekään sen ydintänyt. Jos otat oikean puolen portaalin auki niin muista lukita tasauspyörästön lukko alas.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: vedot hävis taavista
joo vika löytyi. vetarit olivat ehjät, mutta tasauspyörästön sisältä oli hajonna pari ratasta ja akselissakin oli kulumaa...
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: vedot hävis taavista
nyt on purettuna mutta en vielä saanut tasauspyörästöä ulos kun minun mielestä se ei sovi tulemaan siitä reiästä koska se iso ratas mikä on vaihteiston ympärillä..onnistuukohan noiden rattaiden vaihto siinä sisällä kun on vaan vaihde irti korvakoistaan?taavetticase1394 kirjoitti:joo vika löytyi. vetarit olivat ehjät, mutta tasauspyörästön sisältä oli hajonna pari ratasta ja akselissakin oli kulumaa...
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: vedot hävis taavista
Tasauspyörästö on neljällä pultilla kiinni vaihdelaatikon takapäässä. Merkkaa asento niin hyvin että se tulee kootessa samaan kohtaan, avaa pultit ja ota tasauspyörästö pöydälle. Siinä se on helpompi rempata. Onkohan tuolla joskus ajettu lukko päällä tiukkaa kurvia? Tasauspyörästötkin on hyvin harvoin kysyttyjä varaosia. Pikkupyörä ja iso pyörä on periaatteessa ja käytännössäkin hioutuneet pariksi, joten jos päädyt vaihtamaan koko murkulan niin kosketus pitää säätää värin avulla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: vedot hävis taavista
kyselin tossa vähän varaosia niin menee ilmeisesti koko tasauspyörästö vaihtoon irto osia ei taida löytyä.pitänee sit vissiin pyytää joku ammattimies säätää toi kunhan laittaa toisen tasauspyörästön...
mut pitääköhän toi katkasta vielä pykälää taempaa eli vaidelaatikon välistä siellä näyttäs olevan isompi reikä koska ei mahdu se iso ratas tulee takseppäin siitä aukosta...
mut pitääköhän toi katkasta vielä pykälää taempaa eli vaidelaatikon välistä siellä näyttäs olevan isompi reikä koska ei mahdu se iso ratas tulee takseppäin siitä aukosta...
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: vedot hävis taavista
Juu se tasauspyörästö ei sieltä kyllä sovi tulemaan taaksepäin lautaspyörän kans ainakaa 1210:pis, ja varmaan on sama ongelma 1394:ses. Takabanjon irroitukses on kyllä aikalailla "lisäruuvailua", jotenka itte tein jossain vaiheessa 1210:pin kans semmoosen tempauksen, että otin paineilmavingun käteen, ja hioin takapuolen ison reiän yläosaan ja alaosaan pienet kolot (olisko ollut n: 7-8mm syvät ja n:30mm leveät). Tämän operaation jälkeen tasauspyörästö sopi juuri tulemaan kokonaisena pois tilastaan (siis taaksepäin). Tottahan jos ollaan oikeen "pilikunviilaajia" niin kyllähän tuos "tempus" takabanjo vähän heikkenee, mutta on siinä kyllä niin vahvalti valua ympärillä ja "kolot" lopuksi niin pienet, ettei siitä varmaankaa suurta riskiä tule takabanjolle ( en toki ota sanoistani vastuuta, koska jo pelkissä valuissakin saattaa olla laatupoikkeamia sillä ihmisethän neki on tehnyt) Mutta itte tein noin ja säästin paljon vaivaa, ja isäntäki muisteli että aikanaan olis tehty sama temppu 1200:sen kans.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: vedot hävis taavista
Jäi vielä edellisestä viestistä pois, että jos tuo ajatus kiinnostaa, niin multa voi löytyä jonkulainen kuva "koloista" jos on tarvesta.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: vedot hävis taavista
Jassoo, että on tehneet niin pienen reijän. Olen samaa mieltä että siinä on varaa suurentaa aukkoa vingulla. Värillä sovittamisessa on ajatuksena saada aikaa yksi pitkänomainen kosketuspiste suunnilleen hampaan keskelle. Lautaspyörän asemaa ei voi siirtää kuin vaakasuunnassa, joten kyllä oikea asento löytyy kokeilemalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: vedot hävis taavista
nyt on tasauspyörästö tilattu ja sitä ootellessa mietin että mikä tarkotus on tolla pronssi laakerilla tossa kuvassa kun sen kiinnitys pukki heiluu ei ole pultteja vedetty tiukalle???https://picasaweb.google.com/115887095651723660254/Heik?authkey=Gv1sRgCOnE5dCX26G0-gE#5685322964936430754
tuolta löytyy muitakin kuvia kyseisestä taavista
tuolta löytyy muitakin kuvia kyseisestä taavista
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: vedot hävis taavista
[quote="taavetticase1394"
https://picasaweb.google.com/115887095651723660254/Heik?authkey=Gv1sRgCOnE5dCX26G0-gE#5685322964936430754
[/quote]
Toimeiskos tuo linkki??
https://picasaweb.google.com/115887095651723660254/Heik?authkey=Gv1sRgCOnE5dCX26G0-gE#5685322964936430754
[/quote]
Toimeiskos tuo linkki??
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: vedot hävis taavista
Katoppa kehveliä, oli kruunupyörä halki. Tuo on kuulemma ainoa yhteinen osa Nuffieldin/Leylandin kanssa vaikka Henry Merrit ja pari muuta suunnittelijaa loikkasi DB:ltä Morriksen hommiin traktoria suunnittelemaan. En nyt muista varmasti, että pääsivätkö ne tuostakin raastupaan.
Otit sitten taka-akselinkin pois. Hiki säästää verta niinkuin armeijassa sanottiin. Tuo messinkiholkki on minulle mysteeri. Oletko varma, että siinä on pultit jääneet löysälle vai onko kiinnityksen rakenne sellainen, että holkin on tarkoituskin myötäillä ulosotolle menevän putkiakselin linjaa. Kysymyksessä täytyy olla joko tukilaakeri tai siten jonkinlainen värinänvaimennin kun akseli on aika pitkä ja hoikka.
Otit sitten taka-akselinkin pois. Hiki säästää verta niinkuin armeijassa sanottiin. Tuo messinkiholkki on minulle mysteeri. Oletko varma, että siinä on pultit jääneet löysälle vai onko kiinnityksen rakenne sellainen, että holkin on tarkoituskin myötäillä ulosotolle menevän putkiakselin linjaa. Kysymyksessä täytyy olla joko tukilaakeri tai siten jonkinlainen värinänvaimennin kun akseli on aika pitkä ja hoikka.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ti Joulu 13 2011, 18:32, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: vedot hävis taavista
uskaltaskohan tosta vetästä kiinnitys mutterit kiinni?vai kukahan tietäs?tuli tänään matkahuollosta tasauspyörästö pääsis niinku kasaushommiin...
taavetticase1394- Viestien lukumäärä : 64
Vs: vedot hävis taavista
Miteköhän tämä projekti on mahtanut edistyä? Olisi mieleniintoista kuulla miten tuo viimeksi käsitelty pulttikysymys ratkesi ja miten uudet osat passasi paikalleen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» Vaihteet hävis
» Valot hävis oikealta puolelta
» Taas sama ongelma, pakkaset tuli ja piti saada Taavetti tulille, mutta virrat hävis
» Valot hävis oikealta puolelta
» Taas sama ongelma, pakkaset tuli ja piti saada Taavetti tulille, mutta virrat hävis
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa