db-950 öljyvuoto
+3
erkki
jukkis67
tikka
7 posters
Sivu 1 / 1
db-950 öljyvuoto
Morjes, olisko eteläsuomen suunnalla ketään kuka pystyisi korjaamaan 950:sen kampuran takapään öljyvuodon?
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
db-950 öljyvuoto
tuleeko öljyä ku kaatamalla vai tihkumalla lätäkkö viikossa? onko moottoriöljyä mustaa vai laatikkoöljyä ruskeeta??
jukkis67- Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : riihimäki
Vs: db-950 öljyvuoto
Reilu litra tunnissa, öljy on mustaa...
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: db-950 öljyvuoto
hymmmmm aika reilusti,ei taida olla enää kp naru tiiviste,missäs kaikki asiantuntijat on????
jukkis67- Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : riihimäki
Vs: db-950 öljyvuoto
Sehän suorastaan työntää öljyä jos sitä tosiaan tulee noin runsaasti. Ensiapuna kannattaa tutkia että huohotin päästää paineet kunnolla karkuun kampikammiosta. Sisäpuolinen paine luonnollisesti pahentaa vuotoa. Kierretiivistys siinä on alunpitäen, mutta on niihin laitettu naruja jälkikäteen. Valitettavasti en osaa neuvoa. Eiköhän joku kokeneempi neuvo.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: db-950 öljyvuoto
Taidettiin keväällä vaihtaa tästä aiheesta viestejä. Ikävä ettet onnistunut remontissa. Kerron nyt vielä sen oman kokemuksen. Mulle tuli vuosia sitten yks imple josta kusi lämpimänä öljyä kytkimen alta hyvinkin litra pari tunnissa.
Avasin "katkasin" koneen ja nostin motin ylös ja laitoin huolellisesti uuden koirapaskan ja muut tiivisteet ei loppunu. Vasta kun älysin että takimmaisen runkopukin alapuolisessa irtopalassa oli kaksi reikää täytetty silikonilla ja ne poistin alkoi öljy pysyä koneessa. Reijät on porattu alta vinoon juuri laakerin ulkoreunan kohdalle ja sen perässä on koiranpaskaura. Eli öljyn on päästävä laakerilta tultuaan vapaasti putoamaan reijistä takas öljypohjaan näin se ei ajaudu paineella ohi koiranpaskan koneen perästä pihalle. En tiedä onko noita reikiä ollut alunperin vaiko joku tehnyt jälkeenpäin joka tapauksessa on pelannut hyvin.
Avasin "katkasin" koneen ja nostin motin ylös ja laitoin huolellisesti uuden koirapaskan ja muut tiivisteet ei loppunu. Vasta kun älysin että takimmaisen runkopukin alapuolisessa irtopalassa oli kaksi reikää täytetty silikonilla ja ne poistin alkoi öljy pysyä koneessa. Reijät on porattu alta vinoon juuri laakerin ulkoreunan kohdalle ja sen perässä on koiranpaskaura. Eli öljyn on päästävä laakerilta tultuaan vapaasti putoamaan reijistä takas öljypohjaan näin se ei ajaudu paineella ohi koiranpaskan koneen perästä pihalle. En tiedä onko noita reikiä ollut alunperin vaiko joku tehnyt jälkeenpäin joka tapauksessa on pelannut hyvin.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
huohotin
Jep mulla kans helpotti 850 Taavin öljyn puskeminen perätiivarista kun avarsin öljyntäyttö putkea nyt väljän koneen paineet pääsee taivaantuuliin,aiemmin oli kaikki koneentiivarit koetuksella kun lykkäs painetta alakertaan.
monesti saattaa se huohotin tukkeentua terveessäkin koneessa,kavereiden vanhoista autoistakin on usein pesty niitä kun kehuvat että öljyä puskee!
No kaikki selvii tutkimalla toivotaan niin
monesti saattaa se huohotin tukkeentua terveessäkin koneessa,kavereiden vanhoista autoistakin on usein pesty niitä kun kehuvat että öljyä puskee!
No kaikki selvii tutkimalla toivotaan niin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: db-950 öljyvuoto
huohotin ei ole tukossa ,eli ei muuta kun kone pois ja kampura hiottavaksi,takalaakeripukki v-m:lle joka tekee siihen tarvittavat muutokset että sinne saa koiranpaskan,jos vaikka sitten rupeis öljy pysymään koneen sisäpuolella.
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: db-950 öljyvuoto
950:ssä ei ole sitä koiranpaskatiivistettä,eikä myöskään erillistä, alumiinista irroitettavaa vastakierrekoppaa.
Vastakierre on kampiakselissa .Kun laakerit kuluu niin myös toi vastakierre kuluu.
Lohkon takapäässä ja runkopukissa on ura ,johon voi laittaa koiranpaskatiivisteen.Ura on aavistuksen iso joten pohjalle pitaa sorvata muistaakseni noin 2mm:n lisuke jotta tiivsteen saa pitämään.
Em tomenpide vaatii siis katkaisun ,lohkon irroituksen ja kampiakselin vastakierteen poistamisen.
Töitä siis jonkinverran vaatii.
Yhden tuollaisen projektin olen tehnyt.
Vastakierre on kampiakselissa .Kun laakerit kuluu niin myös toi vastakierre kuluu.
Lohkon takapäässä ja runkopukissa on ura ,johon voi laittaa koiranpaskatiivisteen.Ura on aavistuksen iso joten pohjalle pitaa sorvata muistaakseni noin 2mm:n lisuke jotta tiivsteen saa pitämään.
Em tomenpide vaatii siis katkaisun ,lohkon irroituksen ja kampiakselin vastakierteen poistamisen.
Töitä siis jonkinverran vaatii.
Yhden tuollaisen projektin olen tehnyt.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: db-950 öljyvuoto
[quote="outsider"]950:ssä ei ole sitä koiranpaskatiivistettä,eikä myöskään erillistä, alumiinista irroitettavaa vastakierrekoppaa.
Vastakierre on kampiakselissa .Kun laakerit kuluu niin myös toi vastakierre kuluu.
Lohkon takapäässä ja runkopukissa on ura ,johon voi laittaa koiranpaskatiivisteen.Ura on aavistuksen iso joten pohjalle pitaa sorvata muistaakseni noin 2mm:n lisuke jotta tiivsteen saa pitämään.
Em tomenpide vaatii siis katkaisun ,lohkon irroituksen ja kampiakselin vastakierteen poistamisen.
Töitä siis jonkinverran vaatii.
Yhden tuollaisen projektin olen tehnyt.[/quot
kiinnoistaisko tehdä toinenkin ?
Vastakierre on kampiakselissa .Kun laakerit kuluu niin myös toi vastakierre kuluu.
Lohkon takapäässä ja runkopukissa on ura ,johon voi laittaa koiranpaskatiivisteen.Ura on aavistuksen iso joten pohjalle pitaa sorvata muistaakseni noin 2mm:n lisuke jotta tiivsteen saa pitämään.
Em tomenpide vaatii siis katkaisun ,lohkon irroituksen ja kampiakselin vastakierteen poistamisen.
Töitä siis jonkinverran vaatii.
Yhden tuollaisen projektin olen tehnyt.[/quot
kiinnoistaisko tehdä toinenkin ?
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: db-950 öljyvuoto
Kiitos luottamuksesta mutta omissa projekteissa tarpeeksi töitä.
Neuvoja kyllä annan ,ei tuo niin vaikea homma ole että kannatais taaville 400 km suuntaansa kyytiä antaa.
Neuvoja kyllä annan ,ei tuo niin vaikea homma ole että kannatais taaville 400 km suuntaansa kyytiä antaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: db-950 öljyvuoto
no perhana,kai se sitten pitää huomenna mennä purkailemaan traktoria
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: db-950 öljyvuoto
mitäs tommonen taavetin kone mahtaa painaa?
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: db-950 öljyvuoto
Eipäs ole koskaan tullut tuollaista käsissä käänneltyä mutta jos saa arvata: Jos siinä on kansi paikallaan niin veikkaan että menee yli 300 kg kokonaispaino, mutta luulisin jäävän alle 350.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: db-950 öljyvuoto
Siinä 300 paikkeilla veikkaisin minä, on kuitenkin muutamaan muuhun moottoriin verrattuna kevyt paketti
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» Öljyvuoto
» DB 996 -80 öljyvuoto
» 1390 takapotku Kysymyksiä
» Öljyvuoto
» 996 -80, kolmitieventtiilin öljyvuoto
» DB 996 -80 öljyvuoto
» 1390 takapotku Kysymyksiä
» Öljyvuoto
» 996 -80, kolmitieventtiilin öljyvuoto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa