DB 996 -80 öljyvuoto
+2
otsoni
jnybe
6 posters
Sivu 1 / 1
DB 996 -80 öljyvuoto
Vuotaa öljy taka-akseli vasen puoli alta kuvassa näkyvän reiän oikealta puolelta tippuu. Minkälainen rakenne, selvitys ja korjaus mahdollisesti edessä ?
jnybe- Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Mikäli öljy tulee reiästä on se todennäköisesti peräöljyä ja vetoakselin stefa vuotaa. Pyörä irti,ronkanpulltit auki akselikotelosta (pulttiympyrä noin 10-12 kpl. Ronkkä vedetään vetoakseleineen ulos. Jarru löysälle ettei ahdista. Jarrurumpu tulee akselin mukana.Stefa löytyy laipasta jarrukenkien takaa akselikotelossa. Laipassa on kierteet ulosvetäjän pultteja varten. Kierrä pultit läpi ennen ulosvetoa että jengat kestää. Ronkan alle vaneri trukkilavoille ja pummppukärryt tms. painava!!! Pari tuntia suuntaansa menee, jos ei ole pahasti jumissa ja ulosvetäjä valmiina (helppo tehdä ).
Näin se menee 1394:sen kanssa ja eiköhän tässä ole sama rakenne. Jarrurempan voi tehdä samalla. Oikealla puolella lukitaa tasauspyörätön lukko pohjaan.
kuvakin olisi, jos saa linkitettyä
Vetoakselin stefakotelon ulosveto
tuossa stefakotelo irti, rempan syynä oli vetoakselilta vaeltamaan lähtenyt lämpösoviteholkki, jossa tiivistepinta on. Peräkotelo valui tyhjäksi
P3290878
Näin se menee 1394:sen kanssa ja eiköhän tässä ole sama rakenne. Jarrurempan voi tehdä samalla. Oikealla puolella lukitaa tasauspyörätön lukko pohjaan.
kuvakin olisi, jos saa linkitettyä
Vetoakselin stefakotelon ulosveto
tuossa stefakotelo irti, rempan syynä oli vetoakselilta vaeltamaan lähtenyt lämpösoviteholkki, jossa tiivistepinta on. Peräkotelo valui tyhjäksi
P3290878
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Ja niitä stefoja on siellä kaksi kpl!
Omassa homma jäi kesken kun oli tullu hommattua vaan yksi..
Omassa homma jäi kesken kun oli tullu hommattua vaan yksi..
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Jos on oikean puolen ronkka, niin muista sit0a tasauspyörästön lukko pohjaan ennen ronkan irrotusta.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Toukokuu 22 2015, 17:08, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Kyllähän minullakin oli kaksi stefaa, toinen piti öljyt sisällä ja toinen pölyt ulkona. Ei vaan muista oliko noin alunperin vai onko jossain aiemmassa rempassa tullut laitettua tuollainen viritys kun ei ollut saatavilla pölysujallista stefaa. Nyt on vain yksi pöysuojallinen paikallaan mutta hyvin siihen kyllä kaksikin tavallista akselitiivistettä mahtuu. Onko selvinnyt mistä öljy tarkalleen kihoaa, jos siitä saumasta reiän vieressä, niin osoite on varmaan sama. Reikä on sitä varten että jarru pysyy kuivana vaikka vähän tihuuttelee
EDIT: stefat samoinpäin: Ollen varma tieto seraavasta vastauksesta. Selvis sekin että oli oma viritys kun olivat vastakkain, vaseliini kyllä välissä.Nyt mennään yhdellä,, toivottavasti maailman tappiin
EDIT: stefat samoinpäin: Ollen varma tieto seraavasta vastauksesta. Selvis sekin että oli oma viritys kun olivat vastakkain, vaseliini kyllä välissä.Nyt mennään yhdellä,, toivottavasti maailman tappiin
Viimeinen muokkaaja, otsoni pvm Pe Toukokuu 22 2015, 20:00, muokattu 1 kertaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Taka-akselissa olevat stefat käännetään kummatkin niin, että ne pitävät öljyn takasillassa. Asennusvaiheessa täytetään stefojen väli rasvalla. Edellä mainitut toimenpiteet tehdään sen vuoksi, että vetoakseli saattaa taipua melko paljon suurten iskukuormien aikana. Stefoja pitää siis siis olla kaksi per puoli.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Hyviä neuvoja ja kuvia. Ulosvetäjä pitää tehdä, kun saa mitattua. Kuusiokolopultit näemmä. En ole vielä avannut. Ensin osat. Pyörän pulttiavaimen olen tuonut hollille.
Hajotuskuvan mukaan siellä on 3 x 2 tiivistettä. Ohessa hajoituskuva case-ih parts catalog sivulta.
Sekä numeroita 24 (INNER OIL SEAL) että 25 (OUTER OIL SEAL) on IKH:ssa, mutta jälkimmäinen on selkeästi tyyriimpi 32,- ketale ja se jälkimmäinen oletettavasti on se jota tarkoitatte. Numero 18 on DIRT SEAL ja niitäkin on pari.
Hajotuskuvan mukaan siellä on 3 x 2 tiivistettä. Ohessa hajoituskuva case-ih parts catalog sivulta.
Sekä numeroita 24 (INNER OIL SEAL) että 25 (OUTER OIL SEAL) on IKH:ssa, mutta jälkimmäinen on selkeästi tyyriimpi 32,- ketale ja se jälkimmäinen oletettavasti on se jota tarkoitatte. Numero 18 on DIRT SEAL ja niitäkin on pari.
jnybe- Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Melko hintahtavia..jnybe kirjoitti:
Sekä numeroita 24 (INNER OIL SEAL) että 25 (OUTER OIL SEAL) on IKH:ssa, mutta jälkimmäinen on selkeästi tyyriimpi 32,- ketale ja se jälkimmäinen oletettavasti on se jota tarkoitatte.
Ei nuo Etralla minun mielestä olleet lähellekään tuon hintaisia.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
24 näyttäisi olevan napa-akselin tiiviste.Se jos vuotaa, niin öljy tulee silloin aivan vannekeskiön luota. Mikähän 4 on, se sattuisi vetoakselille kaiketi ja olisi siellä sisimpänä osana?? Outer seal pitänee kurat ulkona????
Tuumajenka siinä laipassa, eikä ollut kuin kuusiokolona tarpeeksi pitkää. Ruuvi on keulalta hydepumpun painepuolen kiinityslaipasta.
Tuumajenka siinä laipassa, eikä ollut kuin kuusiokolona tarpeeksi pitkää. Ruuvi on keulalta hydepumpun painepuolen kiinityslaipasta.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Viite 24 on stefa joka kulkee holkin viite 21 päällä. Stefa pitää öljyn pyörän välityksessä. Viite 25 on stefa jonka tehtävänä on pitää laakerin rasvat sisällä ja liat ulkopuolella. Laakeri voidellaan rasvanipan kautta, laakeri ai saa öljyvoitelua. Viite 18 on peltikaulus jossa on huoparengas ja se pitää suurimmat likakokkareet poissa stefasta. Näiden tiivisteiden vaihto edellyttää pyöränakselin ja ison hammaspyörän irrotusta. Viite 4 on stefa joka kulkee holkin viite 5 päällä ja pitää öljyn pyörän välityksessä. Tämän Stefan vaihto edellyttää jarrurummun irrotuksen ja sen jälkeen vetoakselin (jossa hammastus) irrottamisen. Kaikkia stefoja on 1 per puoli. Varaosakirjassa sanotaan 2 kpl, koska pyöränvälityksiä on kaksi (vasen ja oikea).
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Kuvasta puuttunee stefat jotka pitää peräöljyt sisällä. Ne saattaa löytyä laippoineen takakselikotelon kuvasta.Juorureiästä tuleva öljy voi tosiaan tulla myös pyöränvälityksen puolelta tiivisteen 4 ohi.Mikäli välityksessä on hypoidiöljyt ja perässä yleisöljy niin hajusta voi jo tunnistaa kummasta kyse. Mikäli 4 tiivisteen joutuu vaihtamaan, niin jarrurummun irrotus saattaa teettää töitä.Sovitus akseliin on melkoisen tiukka mutta lämmöllä siitä on selvitty.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Avasin vasemman puolen (oikea pitää tehdä myös) ja katsoin miltä näyttää. Haarukkavaunu oli hyvä vinkki. Sekin piti korjata ensin tiiviste tiivisteeltä. Se tosiaan painaa se pyörän välitykset sisältävä osa. Täysin öljyssä olivat jarruosat. Molemmat öljyt, perä ja välitys haisevat. Ehkä haju on enemmän pyörän välityksen öljyn hajua. Tilasin sekä peräöljyn, että välityksen puoleisen tiivisteet ja jarruliinat Ruotsista ja tarkoitus olisi vaihtaa ne, kun saapuvat.
jnybe- Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Ite en oo viittiny ruveta rehkii 850 sama ongelma on väljääkin ja varmasti stefat rikki,öljyä vaan lisää peliin niin on pelannu.
Aattelin että löytyy vaan lisää korjattavaa kun aukasee ja tulee ongelmia kun muuteskin laite jo ehtoo puolella.
Hyvässä koneessa tuokin remppa kannattaa,mulla se öljy tulee ainakin sieltä ronkanpuolelta kun sinne pitää öljyä lisätä
Aattelin että löytyy vaan lisää korjattavaa kun aukasee ja tulee ongelmia kun muuteskin laite jo ehtoo puolella.
Hyvässä koneessa tuokin remppa kannattaa,mulla se öljy tulee ainakin sieltä ronkanpuolelta kun sinne pitää öljyä lisätä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 996 -80 öljyvuoto
Jos vetoakseliin on kiillottunut sileä rengas vanhojen stefojen kosketuspintaan, se kannattaa hoonata vaikka tonnisella vesihiomapaperilla ristiin ennen asennusta. Hoonaamaton, sileä pinta saattaa tärvellä uuden stefan nopeastikin jos huuli imaisee teräkseen kiinni, niinkuin se herkästi tekee. Hooninaarmut ottaa hiukan öljyä mukaansa ja voitelevat pinnan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» kolmitieventtiilin öljyvuoto
» Öljyvuoto
» 1390 takapotku Kysymyksiä
» Öljyvuoto
» 996 -80, kolmitieventtiilin öljyvuoto
» Öljyvuoto
» 1390 takapotku Kysymyksiä
» Öljyvuoto
» 996 -80, kolmitieventtiilin öljyvuoto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa