kolmitieventtiilin öljyvuoto
3 posters
Sivu 1 / 1
kolmitieventtiilin öljyvuoto
pystyykö kukaan auttamaan kun toi db rupes eilen vuotamaan öljyä ihan yhtäkkiä
vuoto näyttäis olevan siinä "säätimessä" joka on penkin vieressä vasemalla puolella lattian rajassa
nimeä ko.härpäkkeelle en tiedä mutta liittyy ilmeisesti kipin käyttöön
siinä oleva vipu liikkuu sivuttais suunnassa ja tuntuis et siinä on kolme asentoa
vuotaa tai siis oikeastan valuu ilmeisesti sen kannen ja rungon välistä
onko siellä joku o-rengas vai mikä, jos nyt joku saa selvää tästä sepustuksesta
kiirekin olis kun tuo luontoäiti lupas taas lisää tota valkosta
kone on db 1200 selekta vm-72
vuoto näyttäis olevan siinä "säätimessä" joka on penkin vieressä vasemalla puolella lattian rajassa
nimeä ko.härpäkkeelle en tiedä mutta liittyy ilmeisesti kipin käyttöön
siinä oleva vipu liikkuu sivuttais suunnassa ja tuntuis et siinä on kolme asentoa
vuotaa tai siis oikeastan valuu ilmeisesti sen kannen ja rungon välistä
onko siellä joku o-rengas vai mikä, jos nyt joku saa selvää tästä sepustuksesta
kiirekin olis kun tuo luontoäiti lupas taas lisää tota valkosta
kone on db 1200 selekta vm-72
Viimeinen muokkaaja, boozer pvm To Huhti 12 2012, 10:14, muokattu 1 kertaa
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
Härpäke on 4-asentoinen kolmitieventtiili, josta saa öljynpaineen esim kipille. Oikein.
Se on kiinni neljällä ruuvilla taka-akselikotelossa. Kun sen irrottaa, jää seinään parin sentin pituinen nippa, jossa on 0-rengas. Nähtävästi sillä on tullut käyttötunnit tiensä päähän. Jos muistan oikein, niin se on jonkilainen tuumamittainen rengas, ja samaan paikkaan ei välttämättä löydy yleislajitelmasta täsmälleen samankokoista. Pihjalaniemeltä sellaisen todennäköisesti saa tilattua jos ei paikkakunnalla ole laajempaa valikoimaa.
Se on kiinni neljällä ruuvilla taka-akselikotelossa. Kun sen irrottaa, jää seinään parin sentin pituinen nippa, jossa on 0-rengas. Nähtävästi sillä on tullut käyttötunnit tiensä päähän. Jos muistan oikein, niin se on jonkilainen tuumamittainen rengas, ja samaan paikkaan ei välttämättä löydy yleislajitelmasta täsmälleen samankokoista. Pihjalaniemeltä sellaisen todennäköisesti saa tilattua jos ei paikkakunnalla ole laajempaa valikoimaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
onko tässä kolmitieventtiilissä mahdollisesti joku tyhjennys proppu tai jotain alapuolella
vuoto näkyis tulevan suoraan alta semmosesta n. 6mm reijästä
tosin nyt vuoto on vaan pari tippaa silloin tällöin toki öljy on kylmää
vuoto näkyis tulevan suoraan alta semmosesta n. 6mm reijästä
tosin nyt vuoto on vaan pari tippaa silloin tällöin toki öljy on kylmää
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
Se on todennäköisesti karaporauksen alapää jota tarkoitat. Kolmetieventtiilin kara liikkuu pystysuorassa porauksessa ja se on tiivistetty 0-renkaalla. Jos öljy tippuu sieltä, niin 0-rengas on tullut vaihtokuntoon.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
yritin purkaa sitä karan alapäätä mutta eippä onnistunu
lähteekö se auki ja millä työkalulla,kun näyttäis et siellä olis kuuskoloavaimelle tms kolo siellä pohjassa
toinen juttu on se että tämän vuoto episodin jälkeen alko nostolaite "nypyttämään"ylhäällä ollessaan ja kone käynnissä
kone sammuksiin ->nostolaite laskeutuu välittömästi alas
kolmitieventtiilin ollessa asennossa 3-4 (olkoon as.1 täysin penkin suuntaa ja siitä as.2,3,4 lokasuojaa päin)nostolaite ei hypi mutta ei myöskään toimi koska
öljyn paine on siirretty muuhun käyttöön
ennen ei ollut näitä oireita nostolaite kone käynnissä täysin rauhallinen ja pysy ylhäällä kone sammuksissa melkeen ikuisuuden:)
öljyt on tarkistettu
lähteekö se auki ja millä työkalulla,kun näyttäis et siellä olis kuuskoloavaimelle tms kolo siellä pohjassa
toinen juttu on se että tämän vuoto episodin jälkeen alko nostolaite "nypyttämään"ylhäällä ollessaan ja kone käynnissä
kone sammuksiin ->nostolaite laskeutuu välittömästi alas
kolmitieventtiilin ollessa asennossa 3-4 (olkoon as.1 täysin penkin suuntaa ja siitä as.2,3,4 lokasuojaa päin)nostolaite ei hypi mutta ei myöskään toimi koska
öljyn paine on siirretty muuhun käyttöön
ennen ei ollut näitä oireita nostolaite kone käynnissä täysin rauhallinen ja pysy ylhäällä kone sammuksissa melkeen ikuisuuden:)
öljyt on tarkistettu
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
Jos se vuotaa öljyä ulos, niin nostolaite vajenee ja automatiikka korjaa asentoa heti kun varret on laskeutuneet muutaman sentin.
Ei kai se kuitenkaan niin paljoa vuoda, että litrakaupalla? Vuoto voi olla myös nostomännän 0-renkaassa. Se kyllä yleensä tulee kulumalla ja vähitellen, harvoin yhtäkkiä. Minusta noilla kahdella asialla on vain sattuma yhteisenä nimittäjänä.
En ole purkanut kolmetieventtiiliä, mutta sellainen käsitys minulla on, että siitä purkautuu kara ylöspäin. Eikös käyttövipu kulisseineen ole kiinni venttiilin rungossa parilla ruuvilla? Vipu lähtee ensin pois karan poikittaisesta reijästä kun ottaa sen juuresta laipan irti. Se taitaa olla parilla pienellä ruuvilla. Kulississa venttiilin yläpuolella on kahden puolen kuulat ja jouset, jotka lukitseen karan koloista oikeaan kohtaan kun venttiiliä naksauttaa. Purkaessa pitää varoa ettei osat karkaile.
Ei kai se kuitenkaan niin paljoa vuoda, että litrakaupalla? Vuoto voi olla myös nostomännän 0-renkaassa. Se kyllä yleensä tulee kulumalla ja vähitellen, harvoin yhtäkkiä. Minusta noilla kahdella asialla on vain sattuma yhteisenä nimittäjänä.
En ole purkanut kolmetieventtiiliä, mutta sellainen käsitys minulla on, että siitä purkautuu kara ylöspäin. Eikös käyttövipu kulisseineen ole kiinni venttiilin rungossa parilla ruuvilla? Vipu lähtee ensin pois karan poikittaisesta reijästä kun ottaa sen juuresta laipan irti. Se taitaa olla parilla pienellä ruuvilla. Kulississa venttiilin yläpuolella on kahden puolen kuulat ja jouset, jotka lukitseen karan koloista oikeaan kohtaan kun venttiiliä naksauttaa. Purkaessa pitää varoa ettei osat karkaile.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
noniin homma jatkuu
eli nyt rupesin tutkimaan tarkemmin taavettia ja huomasin että
kolmitieventiilin pohjassa eli karaporauksen alapäässä oleva "tulppaus"vuotaa
mutta tarkemmin katsottuna niin siinä tulppauksessa on n.3mm reikä keskellä
ja siitä reijästä näkee karan!
eli olisko korroosio tehnyt kepposen ?
eli nyt rupesin tutkimaan tarkemmin taavettia ja huomasin että
kolmitieventiilin pohjassa eli karaporauksen alapäässä oleva "tulppaus"vuotaa
mutta tarkemmin katsottuna niin siinä tulppauksessa on n.3mm reikä keskellä
ja siitä reijästä näkee karan!
eli olisko korroosio tehnyt kepposen ?
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
Kolmitieventtiilin karan alapuolella olevassa levyssä (voidaan irottaa) on alkujaan reikä, jonka tarkoituksena on päästää öljy ulos mikäli karan alapäässä oleva O-rengas vuotaa. Ei muuta kun 3-tieventtiili irti ja kaikki O-renkaat vaihtoon Erkin antamia ohjeita noudattaen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: kolmitieventtiilin öljyvuoto
muokkasin otsikkoa vähän paremmin kuvaavaksi
tosiaan erkin neuvoilla venttiili irti
venttiilin yläpää on kolmion muotoinen jossa on 3 kuusiokolo ruuvia (3/16 tuuman avain)
ne auki ja kara tulee ulos ihan vaan vetämällä käyttövivun kulissin kanssa, vipua ei tarvitse irrottaa
karan yläpäässä heti käyttövivun kulissin alapuolella on yksi o-rengas ja alapäässä toinen joista tässä tapauksessa alempi oli kaput
mutta kun olen laiska ruuvaamaan niin molemmat menee vaihtoon
toki vaihtoon menee myös taka-akselikoteloa vastaan oleva rengas vaikkakin se nyt ei vielä vuotanut tässä vaiheessa
pihlajaniemeltä tilasin osat ja lupasivat toimittaa lähipäivinä
tosiaan erkin neuvoilla venttiili irti
venttiilin yläpää on kolmion muotoinen jossa on 3 kuusiokolo ruuvia (3/16 tuuman avain)
ne auki ja kara tulee ulos ihan vaan vetämällä käyttövivun kulissin kanssa, vipua ei tarvitse irrottaa
karan yläpäässä heti käyttövivun kulissin alapuolella on yksi o-rengas ja alapäässä toinen joista tässä tapauksessa alempi oli kaput
mutta kun olen laiska ruuvaamaan niin molemmat menee vaihtoon
toki vaihtoon menee myös taka-akselikoteloa vastaan oleva rengas vaikkakin se nyt ei vielä vuotanut tässä vaiheessa
pihlajaniemeltä tilasin osat ja lupasivat toimittaa lähipäivinä
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Similar topics
» Öljyvuoto
» 996 -80, kolmitieventtiilin öljyvuoto
» db-950 öljyvuoto
» Öljyvuoto
» DB 996 -80 öljyvuoto
» 996 -80, kolmitieventtiilin öljyvuoto
» db-950 öljyvuoto
» Öljyvuoto
» DB 996 -80 öljyvuoto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa