1594 jän siirtopumppu
+3
erkki
outsider
mekaanikko
7 posters
Sivu 1 / 1
1594 jän siirtopumppu
Eli 1594 Case rupes hyytyyn ylämäissä ja kovilla kuormituksilla no polttoainesuodattimet
on vaihdettu joulukuussa siirtopumpun sihti puhdas omuputkesta pystyi imemään
suunsa täyteen hyvää talvilaatua käsipumpulla kun lutkutti liin tuli paluuputkesta
tankkiin irrotin paluuputken ja pistin käymään niin ei tullut ainetta yhtään
irroitin siirtopumpun ja kunnossa tuntui olevan mutta tappi joka lykkii pumpun vipua
ei tule kun ehkä millin tasopinnasta ulos jos sitäkään tappi ei tule ulos
niin hitsasin siirtopumpun vipuun vähän tavaraa kohtaan joka osuu tapin kohdalle
ja hioin sen hiukan pyöreäksi että työntyy vähän tapin reikään
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja kuinka on korjattu pääseekö tapin
jostain suht helpolla vaihtamaan
Nyt pumppaa ja MENEE
on vaihdettu joulukuussa siirtopumpun sihti puhdas omuputkesta pystyi imemään
suunsa täyteen hyvää talvilaatua käsipumpulla kun lutkutti liin tuli paluuputkesta
tankkiin irrotin paluuputken ja pistin käymään niin ei tullut ainetta yhtään
irroitin siirtopumpun ja kunnossa tuntui olevan mutta tappi joka lykkii pumpun vipua
ei tule kun ehkä millin tasopinnasta ulos jos sitäkään tappi ei tule ulos
niin hitsasin siirtopumpun vipuun vähän tavaraa kohtaan joka osuu tapin kohdalle
ja hioin sen hiukan pyöreäksi että työntyy vähän tapin reikään
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja kuinka on korjattu pääseekö tapin
jostain suht helpolla vaihtamaan
Nyt pumppaa ja MENEE
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 jän siirtopumppu
No eipä ole ihan vastaavia ollut.
Tappihan tulee ulos ihan sormin tai mangneetilla kun ensin ottaa siirtopumpun pois.
Kyllähän tuo saantipulaan viittais.Putket kuntoon ja kenties uusi siirtopumppu alkajaisiks.
Jollei auta niin suutintestaus ja tarvittaessa pumppu Samille huoltoon.
Tappihan tulee ulos ihan sormin tai mangneetilla kun ensin ottaa siirtopumpun pois.
Kyllähän tuo saantipulaan viittais.Putket kuntoon ja kenties uusi siirtopumppu alkajaisiks.
Jollei auta niin suutintestaus ja tarvittaessa pumppu Samille huoltoon.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Niin siis nyt pelaa tämän pikaremontin jälkeen.
Oliskohan sielä sisäpuolella tapin pää pärsässä kun toppas kun seinään kaksi
senttiä saa vedettyä ulos onko se varmasti suora tappi ettei olaketta sisäpuolella?
Oliskohan sielä sisäpuolella tapin pää pärsässä kun toppas kun seinään kaksi
senttiä saa vedettyä ulos onko se varmasti suora tappi ettei olaketta sisäpuolella?
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Kyllä tappi on alunperin ihan suora ilman olakkeita.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Kiitos tiedosta
Tappi taitaa olla yhtä pehmeetä kun öljypumpun hammaspyörät alkuperin.
Tappi taitaa olla yhtä pehmeetä kun öljypumpun hammaspyörät alkuperin.
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 jän siirtopumppu
En usko, että on niittautunut kovinkaan isoa pursetta vastapääätä, mutta jos siihen ei ylety millään tongilla niin milläs vedät. Jos öjypohjaa käyttää joskus irti, niin alta voi olla näköyhteys tapin nokkaan. Jos siihen näkee niin oikein viitteliäs äijä tunkee nokka-akselin ja tapin väliin karkean vesihiomapaperin ja komentaa kaverin painamaan tappia sisään kun itte vetää paperista. Sillä sen purseet saattaisi lähteä.
Tuo tapin kuluminen on harvinainen mutta ei kokonaan tuntematon asia vanhemmissakaan Taaveissa mutta kai se on hiukan arvoitus mikä sen voi käynnistää.
Tuo tapin kuluminen on harvinainen mutta ei kokonaan tuntematon asia vanhemmissakaan Taaveissa mutta kai se on hiukan arvoitus mikä sen voi käynnistää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Olen vaihtanut siirtopumpun käyttötapin 1390:n oli jo niin kulunut ettei omistaja päässyt ajamaan ilmauksen jälkeen ku muutaman sata metriä ja hyyty. Edellinen omistaja oli jo viritellyt siirtopumppuun lisä tavaraa muttei auttanut sekään. Epäiltiin ensin siirtopumppua, sama vika uudellakin, kunnes otettiin tappi lohkosta pihalle pienellä väkivallalla(lukkopihteillä tiukka ote ja samalla pyörittää kun vetää) oli kulunut ainakin 7mm alkuperäisestä, nokka-akselissa ei merkittäviä jälkiä ja starttaamalla todettiin että voitelu toimii. Luultavasti kuluminen alkaa huonosta/liian kauan ajetusta öljystä. Kyllä sen näkee koneessa ku koneessa että väärät öljyt(ns yleisöljy), öljyn viskositeetti ja/tai liian pitkään ajetut öljyt on koneen surma.
Casemies- David Brown : Case 1594 HS, DB 990 Sel
DBTCF:n jäsen nro : 6
Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 46
Paikkakunta : Oulu, Kuusamo
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Huonot ,liian pitkään ajetut moottoriöljyt on monen moottoriremontin alkulähde.
Huonot, liian pitkään ajetut vaihdelaatikkoöljyt on monen toimimattoman nostolaitteen alkulähde.
Huonot, liian pitkään ajetut vaihdelaatikkoöljyt on monen toimimattoman nostolaitteen alkulähde.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Mites toi siirtopumpun käyttötappi. Kuulostaa välillä, että sen naputus kuuluu aika terävästi. Riippuu moottorin lämpötilasta millon, mutta kuuluu kuitenki varsinkin kylmänä. Muilla tätä?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Vaihdoin kanssa uuden siirtopumpun tapin ja tosiaan 6mm. oli uusi pidempi
kyllä se vanha tappi sieltä samalla lukkotonki ähläyksellä lähti
hioin siirtopumppuun tekemäni myhkyrän takasin suoraksi.
Siihen tapin päähän oli jo kerinnyt kuluun kolo
sen myhkyrän kohdalle.
Kuten sanoin jo pehmeetä räkää niin kun öljypumpun hammas pyörätkin
kyllä se vanha tappi sieltä samalla lukkotonki ähläyksellä lähti
hioin siirtopumppuun tekemäni myhkyrän takasin suoraksi.
Siihen tapin päähän oli jo kerinnyt kuluun kolo
sen myhkyrän kohdalle.
Kuten sanoin jo pehmeetä räkää niin kun öljypumpun hammas pyörätkin
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Meillä kävi 900 Taavissa -70 luvulla ihan sama juttu,eipä lähteny enää tallista käyntiin niin tuli yks sukulainen joka ööljypolttimoita ja dieselmoottoreita huolti ja huomas hetken tutkittuaan että kasvain ei tuu polttoainetta.
En sit muista mistä sen uuden tapin teki ja sen jälkeen pelas,TUO on muutes aika yleinen syy oli sitten bensa tai diesel siirtopumpusta kyse jollei ole tarpeeksi polttoaineen saantia niin eipä käykään tai sammuilee ym,monelle se ei vaan ensiksi käy mielessä.
No nykysin on jo sähköpumputkin ja niissä toiset ongelmat!
En sit muista mistä sen uuden tapin teki ja sen jälkeen pelas,TUO on muutes aika yleinen syy oli sitten bensa tai diesel siirtopumpusta kyse jollei ole tarpeeksi polttoaineen saantia niin eipä käykään tai sammuilee ym,monelle se ei vaan ensiksi käy mielessä.
No nykysin on jo sähköpumputkin ja niissä toiset ongelmat!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1594 jän siirtopumppu
En ole itse vielä törmännyt noihin pehmeisiin tappeihin.
Yleensä ovat "kovaa" rautaa.
Yleensä ovat "kovaa" rautaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Kelpaisikos tuollaiseksi tapiksi vaikka jonkin purkuauton venttiilinvarsi?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Oikea paksuus kun löytyy niin käyhän siihen sit semmonenkin,ei saa olla väljä eikä tiukka,älä tee sit LIIAN pitkää ettei prässää koko pumpusta läpi,kuten meillä kävi 850 Taavin pumpussa kun vaihettii ja PITI pumppu käydä niin ottikin tappi yläreunaa kiinni ja avot kaulasta irti,no ei muuta kuin taas uutta pumppua kyselee ja sit tulikin alkuperänen,no tuo oli eri juttu mut tappikin PITÄÄ olla oikean mittanen!
Starttaat tai muuten pyörität konetta et näät paljonko tulee ulos ja mittaa vaik vielä paljonki pumpun vipu painuu sisään niin eiköhän se siitä onnistu!
Starttaat tai muuten pyörität konetta et näät paljonko tulee ulos ja mittaa vaik vielä paljonki pumpun vipu painuu sisään niin eiköhän se siitä onnistu!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1594 jän siirtopumppu
No eihän tuo tuntematon vika ole ollenkaan,on noita menny,taitaa spareksin osinaki olla tappi myynnissä,muutamat on laittaneet sähköpumppuja tuon takia kun tapit kuluu niin joutuin,tuossa kaverin 1412 mallissa on ollu se jo pitkään,jotain 15000h ajettu,meinasi että nokka joka pukkii tappia on kulunu niin että liikerata on huono ja jotenki karkea pinta kuluttaa tapin,olisko kovin pinta hävinny.
Yhteen 1390 koneeseen tilaan tuon tapin,ei tahdo enää toimia kesälläkään vaikka kaikki huollot on tehty,tankit putsattu jne. ja useampi siirtopumppu uusittu ja ruiskutuspumppu huollatettu,saattaa toimia tovin jos kevyessä ajossa,sitten kuorman kanssa sammuu mäkeen ja sakkakuppi on täynnä ainetta kuulemma sammumisen jälkeenki,se on ilmeisesti tuo cav jakaja niin juonikko että kun pikkunenki vajakki käy niin sammuu vaikka siirtopumppu olis täynnä ainetta lasikupista kahtoen ja putkesta tulee ainetta hölöttömällä vapaasti,tuon kanssa on taisteltu viimeaikoina,ei uskalla enää omistaja lähteä sillä mihinkään.
Jotain 5000h tässä koneessa
Ei ole aina käyttövirhe tai huollon laiminlyönnistä johtuvaa jos kone rikkoontuu,ne vaan voi särkyä heikkouttaan,niin traktorit,autot kun muutkin koneet vaikka kuinka kuvittelee että toisilla ne vaan rikkoontuu,saattaa ite kullakin joku rikkoontua lähes itestään ihan omaa heikkouttaan:D
Yhteen 1390 koneeseen tilaan tuon tapin,ei tahdo enää toimia kesälläkään vaikka kaikki huollot on tehty,tankit putsattu jne. ja useampi siirtopumppu uusittu ja ruiskutuspumppu huollatettu,saattaa toimia tovin jos kevyessä ajossa,sitten kuorman kanssa sammuu mäkeen ja sakkakuppi on täynnä ainetta kuulemma sammumisen jälkeenki,se on ilmeisesti tuo cav jakaja niin juonikko että kun pikkunenki vajakki käy niin sammuu vaikka siirtopumppu olis täynnä ainetta lasikupista kahtoen ja putkesta tulee ainetta hölöttömällä vapaasti,tuon kanssa on taisteltu viimeaikoina,ei uskalla enää omistaja lähteä sillä mihinkään.
Jotain 5000h tässä koneessa
Ei ole aina käyttövirhe tai huollon laiminlyönnistä johtuvaa jos kone rikkoontuu,ne vaan voi särkyä heikkouttaan,niin traktorit,autot kun muutkin koneet vaikka kuinka kuvittelee että toisilla ne vaan rikkoontuu,saattaa ite kullakin joku rikkoontua lähes itestään ihan omaa heikkouttaan:D
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Juu halpaa ja helppoa remonttia tämä siirtupumppuhomma vielä on
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 jän siirtopumppu
Jos oikein hankalaksi menee tuo alkuperäisen siirtopumpun kanssa niin sähköinen pumppu ei ole montaa kymppiä kalliimpi.
Aika helppo laittaa.
Alkaahan nämä taavetit olemaan jo sen ikäisiä pelejä että pikku parannuksia voi joskus tarvita
Aika helppo laittaa.
Alkaahan nämä taavetit olemaan jo sen ikäisiä pelejä että pikku parannuksia voi joskus tarvita
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa