990 siirtopumppu
+6
Tessu
OlleK
TIKO
tv43
outsider
jusape
10 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
990 siirtopumppu
Tuli vaihdettua polttoaineen siirtopumppu ja heräsi pari kysymystä. Onko normaalia että lasikuppiin syntyy vaahtoa vai kertooko jostain ilmavuodosta? Sitten toinen havainto uudesta pumpusta ja sen käsivivusta, ottaa vaan hyvin pienellä liikkeellä vastaan kun pumppaa käsin. Vanhassa pumpussa oli tuo osa enemmän näkyvissä mihin tappi osuu.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Käsivivun liikevaraan, tai siis "tuntoalueeseen" vaikuttaa myös, että mihin kohtaan moottori on sammunut, eli onko nokka-akselin pumppua käyttävä epäkesko missä asennossa, onko nosto huipussaan vaiko aivan minimissään, tai siltä väliltä....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 siirtopumppu
Nyt sitten 990:nen sammui kuin saunalyhty. Onko tuolla jotain tekemisitä kun siirtopumpun lasikuppiiin syntyy ilmakuplia, koitin ilmata mutta ei vaikutusta ja akkukin perkule loppui. Ilmeisesti imuputki saa ilmaa jostain kun kuppiin tulee ilmakuplia? Mistäs kannatas aloittaa vian etsintä kun kone jäi metsään?!
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Mitä ilmeisemmin ilmavaivaa, ja imupuolella vuotoa, eli vetää jostain ilmaa polttiksen joukkoon.
Kunnossa ollessa siellä ei pitäisi yhtään kuplia liikuskella
Kunnossa ollessa siellä ei pitäisi yhtään kuplia liikuskella
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 siirtopumppu
Ja se perinpohjainen syy taitaa olla likaa polttoainetankissa ja nämä epäpuhtaudet tukkivat nyt tankissa olevan imuputken. Osittain tukkeessa oleva imuputki saa aikaan suuremman alipaineen ja imuputken kaikki liitokset rupeavat vetää ilmaa sisään.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 siirtopumppu
Tarkista nyt ihan ensin että lasikupin tiivisteen välissä ei ole roskia ja että kuppi tarpeeksi tiukkaan kiristetty.
Minulla 1594:ssa tuli kuplia ja syy oli roska tiivisteen välissä.
Jos polttoainetankissa on roskaa niin kyllä sitä kertyy myös siitopumpun siivilän päälle.
Minulla 1594:ssa tuli kuplia ja syy oli roska tiivisteen välissä.
Jos polttoainetankissa on roskaa niin kyllä sitä kertyy myös siitopumpun siivilän päälle.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 siirtopumppu
OlleK kirjoitti:Ja se perinpohjainen syy taitaa olla likaa polttoainetankissa ja nämä epäpuhtaudet tukkivat nyt tankissa olevan imuputken. Osittain tukkeessa oleva imuputki saa aikaan suuremman alipaineen ja imuputken kaikki liitokset rupeavat vetää ilmaa sisään.
Onkos tuogon jotain vippas konstia jolla saa putkenpää puhtaaksi että sais koneen pois mettästä. Niin sais talliin tarkempia putsaus toimenpiteitä varten.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Kokeile vaikka ottaa imuletku irti tankista ja työntää rautalankaa tankin putkeen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 siirtopumppu
Joskus oli moskaa ja vettä tankissa , otin viiden litran kanisterin hyttiin . Sieltä letku
siirtopumpulle ja suodattimia vaihtamatta kotiin . Siirtopumpun verkkosihti taisi
pysäyttää vedenkin .
siirtopumpulle ja suodattimia vaihtamatta kotiin . Siirtopumpun verkkosihti taisi
pysäyttää vedenkin .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Huomenna jatketaan harjoituksia,kiitoksia neuvoista ilmoittelen täällä kuinka kävi
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Nyt on saatu kone sateensuojaan talliin omin avuin. Ja tosiaan likaa oli ja on tankissa josta ilmavaivat nyt sitten ilmeisesti johtui. Ensin ronkintiin johdon pätkällä tankkiinpäin ja kone lähti ilmauksen jälkeen käyntiin ja 100m ajoa ja hyyty ja sitten pientä tappelua ja lopulta otin tankin ja siirtopumpun välisen putken kokonaan käteen ja puhallus ja ihan tukossa putsaus,ilmaus ja kone käyntiin ja talliin. Nyt heräsi vielä yksi kysymys, siirtopumpun lasikuppiin ei tule enään ilmaa, mutta kuppiin jäi pieni ilmakupla aiheuttaako tuo jossain kohtaa harmeja ja millä sen sais pois?
Kiitoksia hyvistä neuvoista ja vinkeistä kaikille.
Kiitoksia hyvistä neuvoista ja vinkeistä kaikille.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Ei sinne lasikuppiin jäävä ilmakupla käyntiongelmia aiheuta, poistunee pidemmällä käytöllä pikkuhiljaa ihan itsekseen.
Mutta imupuolen tukkeutumisen syypää on poistettava, jottei ongelma toistu tulevaisuudessa......
Mutta imupuolen tukkeutumisen syypää on poistettava, jottei ongelma toistu tulevaisuudessa......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 siirtopumppu
No niin taas tulee kuplia oikein reilusti siirtopumppuun tankin tuloputkesta. Tyhjensin tankin ja putsasin vähän aika ok mutta taas alkoi. Minkäläinen rakenne tankissa on siirtopumpulle lähtevässä putkessa? Onko muita vaihtoehtoja ilman tulemiseen kuin roskaa tankissa? Liitokset tankin ja siirtopumpun välissä on tsekattu.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Tuleeko ilmavaivat, kun tankissa polttoaine vähenee? Saattaisi nimittäin olla niin, että imuputki tankin sisällä on ruostunut puhki jollakin korkeudella.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 siirtopumppu
Nyt tankki on lähes tyhjä kun sitä yritin putsailla. Täytyy testata laittaa tankki täyteen kun taas koneen luo pääsee ens viikonloppuna. Ilmaa tulee tosiaan lasikuppiin,näkee silmällä selvästi.
Jos se putki on puhkiruostunut niin mitkä ovat korjaus vaihtoehdot,vai onko niitä?
Tuli tuossa vielä mieleen, että nämä ilmavaivat alkoi kun vaihdoin uuden siirtopumpun voisko pumppu olla jotenkin viallinen ja vetäis ilmaa jostain..
Jos se putki on puhkiruostunut niin mitkä ovat korjaus vaihtoehdot,vai onko niitä?
Tuli tuossa vielä mieleen, että nämä ilmavaivat alkoi kun vaihdoin uuden siirtopumpun voisko pumppu olla jotenkin viallinen ja vetäis ilmaa jostain..
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Hn kirjoitti:Nyt tankki on lähes tyhjä kun sitä yritin putsailla. Täytyy testata laittaa tankki täyteen kun taas koneen luo pääsee ens viikonloppuna. Ilmaa tulee tosiaan lasikuppiin,näkee silmällä selvästi.
Jos se putki on puhkiruostunut niin mitkä ovat korjaus vaihtoehdot,vai onko niitä?
Tuli tuossa vielä mieleen, että nämä ilmavaivat alkoi kun vaihdoin uuden siirtopumpun voisko pumppu olla jotenkin viallinen ja vetäis ilmaa jostain..
Onko imuputken liitos pumppuun varmasti tiivis??? kattelepa läpi. Tiivarisilikonia voi laittaa varmuudeksi ja vielä suodattimet käyt läpi. Suodattimen jalustan ilmausruuvi veti salaa ilmaa läpi mun 1390. oli vaikea löytää se vika. Tiiviste siinäkin valskasi.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 990 siirtopumppu
Lähteekös tuossa -66 vuoden selectassa polttoaineputki tankin alta vai tankin yläreunasta ??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 siirtopumppu
outsider kirjoitti:Lähteekös tuossa -66 vuoden selectassa polttoaineputki tankin alta vai tankin yläreunasta ??
Kyllä putki lähtee tankin yläreunasta. Vaikuttaako suodattimen ilmavuoto siihen että siirtopumppuun tulee ilmaa tuolta tankilta tulevasta imuputkesta?
https://goo.gl/photos/h1B9mSHRGTvqNzHw6
Viimeinen muokkaaja, Hn pvm Su Joulu 06 2015, 22:36, muokattu 1 kertaa
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Jaahas,tankin sisällä menee putki yläreunasta pohjalle.
On mahdollista että sisäpuolella olevaan putkeen on tullut reikä/ reikiä ja vetää ilmaa sieltä.
Tuollaisen vuodon vois todeta laittamalla tankin ihan täyteen.
Vetääkö ilmaa sitten ??
Suodattimen vuoto ei aiheuta ilmaa siirtopumppuun.
On mahdollista että sisäpuolella olevaan putkeen on tullut reikä/ reikiä ja vetää ilmaa sieltä.
Tuollaisen vuodon vois todeta laittamalla tankin ihan täyteen.
Vetääkö ilmaa sitten ??
Suodattimen vuoto ei aiheuta ilmaa siirtopumppuun.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 siirtopumppu
Kävin "tarvikeladolla" tarkistamassa vastaavan tankin liittimet.
Ainakin minun tankissani on pohjassa tyhjennysproppu.
Polttoaineputken vois laittaa lähtemään sieltä .Saattaa olla sama kierre ja reiänkoko kuin varsinaisessa lähdössä,en huomannut tarkistaa.
Implessä ja vanhemmissahan on syöttöputken lähtö tankin alta ja hyvin pelaa, kunhan pitää paikat puhtaina .
Toki tuo minunkin tankki on ylimäärääinen jos vaihtoon menee.
Ystävähinnalla ( ei purkaamohinnalla) lähtee.
Ainakin minun tankissani on pohjassa tyhjennysproppu.
Polttoaineputken vois laittaa lähtemään sieltä .Saattaa olla sama kierre ja reiänkoko kuin varsinaisessa lähdössä,en huomannut tarkistaa.
Implessä ja vanhemmissahan on syöttöputken lähtö tankin alta ja hyvin pelaa, kunhan pitää paikat puhtaina .
Toki tuo minunkin tankki on ylimäärääinen jos vaihtoon menee.
Ystävähinnalla ( ei purkaamohinnalla) lähtee.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 siirtopumppu
Kiitoksia tarjouksesta. Katson ja tutkin asian kun pääsen koneen viereen. Palataan asiaan jos en saa muuten pelittään.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
No nyt selvisi syy eli tarvike siirtopumppu paska. Vaihdoin vanhan tilalle ja ilmavaivat loppu. Nyt tarvii mennä liikkeeseen yrittään vaihtaan pumppua toiseen.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: 990 siirtopumppu
Ainoa syy lasikupissa olevaan ilmaan saattaa olla lasikupin tiivisteen falskaaminen. Asian voi tarkistaa kiertämällä lasikuppia ja samalla kiristymällä kiinnitysmutteria. Lasikuppi ei välttämättä aina asetu oikeaan asentoon tiivistettä vasten itsestään. Lasikuppi on pumpun imupuolella.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 siirtopumppu
Mikähän taika siinä on että imuputki lähtee yläreunasta ja sitten tankissa menee pohjalle kummiskin?
Siinä kun ruostuu putki puhki niin jopa onkin remontti edessä jos sitä ei sieltä irti saa?
Niin mikäs vika siinä vanhassa pumpussa sitten oli jos nyt kerta pelaa?
Siinä kun ruostuu putki puhki niin jopa onkin remontti edessä jos sitä ei sieltä irti saa?
Niin mikäs vika siinä vanhassa pumpussa sitten oli jos nyt kerta pelaa?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 siirtopumppu
Tessu kirjoitti:Mikähän taika siinä on että imuputki lähtee yläreunasta ja sitten tankissa menee pohjalle kummiskin?
Siinä kun ruostuu putki puhki niin jopa onkin remontti edessä jos sitä ei sieltä irti saa?
Niin mikäs vika siinä vanhassa pumpussa sitten oli jos nyt kerta pelaa?
Epäilys että vuotaa polttoainetta moottoriöljyn sekaan.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» IKH: n siirtopumppu
» siirtopumppu.
» 1394 siirtopumppu ei nosta löpöä
» 1490 siirtopumppu
» 885 taavetin siirtopumppu
» siirtopumppu.
» 1394 siirtopumppu ei nosta löpöä
» 1490 siirtopumppu
» 885 taavetin siirtopumppu
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa