Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hehhehh.. 1690

3 posters

Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty Hehhehh.. 1690

Viesti  TIKO Pe Huhti 10 2009, 22:20

Lueskelin tuossa DBTC ja joku Hollantilainen muuttanut nelikko 1690 takapotkuiseksi.. Ei kyllä täällä Suomessa tulis mieleenkään.. Olihan kääntyvyys perusteena jne.. Juuh, kaikki taaplaa tyylillään.. Erkkihän nuo varmasti tavailee tarkkaan.. katselen yleensä vain pintapuolisesti mitä ymmärrän ilman käännöksiä.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty Vs: Hehhehh.. 1690

Viesti  Vieraili Pe Huhti 10 2009, 22:24

Joo, samat miehet valtaa merenpohjasta maata itelleen, 1/3 koko valtiosta jää veden alle jos valliin tulee reikä, pumpuilla valumavedet siirretään vallin taakse, tuohon ideologiaan verraten, ei mikään ihme jos vetävä etuakseli pannaan kuusakosken kuormaan. Laughing

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty Vs: Hehhehh.. 1690

Viesti  TIKO Pe Huhti 10 2009, 22:47

Kyllähän se karmaisevaa olis jos ne vallipumput pettäis kaikki.. kuitenkin sielläpäinkin piisaa noita pettäviä merenpohjapeltoja kun noita youtubevideoita katselee.. asfalttiajoonkin tuo "Anne" nimimerkillä meinaili.http://www.dbtc.co.uk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4518
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty Vs: Hehhehh.. 1690

Viesti  massikka_mies Pe Huhti 10 2009, 23:05

Pottupellossa oli muistaakseeni jossain kuva kun oli muutettu 845 case takavedoksi ja siinnä taisi olla syynnä se että oli ajettu metikön puolelle niin pahasti että etuakseli oli katkennu tai jotain Rolling Eyes

Edit se löytyi Hehhehh.. 1690 Normal_IMG_1~9
massikka_mies
massikka_mies
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty Vs: Hehhehh.. 1690

Viesti  Vieraili Su Huhti 12 2009, 22:37

lueskelin tuota samaa, tuolta DBTC:sen sivuilta, joitakin päiviä taaksepäin. en tiedä sitten kuinka tuolla sataa ja muuttaa luontoa, mutta varmasti tuolla ei ole yhtä haastavia talviolosuhteita mettäajoineen ja näkymättömineen kantoineen jne. joihin voisi kiinni jäädä. suomessa tuntuisi aika hullulta vaihtaa nelikko, kaksi vetoiseksi vain ketteryyden parantamiseksi, niin haastavat täällä on nämä kevät ja syksy olosuhteet.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty Vs: Hehhehh.. 1690

Viesti  Vieraili Su Huhti 12 2009, 22:57

Joo, ei niinkään se etenemiskyky, jos pääasiassa kerran siirtoajoja ajetaan, vaan on muuten ajo-ominaisuuksissa eroa, huomattavasti suuntavakaampi ja tasaisempi on meno nelivetoakselin kanssa isoilla renkailla, verrattuna noihin kanttikertaa sirkkelinteriin, jotka harjan varassa menee minne menee.

Makuasioista ei voi kiistellä. Varsinkaan jos kone kulkee 28 km/h.

Jos se heille sopii paremmin, se sillon sopii, ja ovat tyytyväisiä, sehän on pääasia.

Tosiasiassa ei paljo tämän perän mielipiteet auta eikä vaikuta, jos hollannissa katotaan paremmaksi se mikä täälläpäin on huonompi. Eikä tarvi vaikuttaakaan. Wink

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hehhehh.. 1690 Empty erkki

Viesti  erkki Ma Huhti 13 2009, 10:30

Taitaa olla kysymys siitä, että on tontilla ahtaat paikat ja traktorilla vedetään pääasiassa kärryä kovalla tiellä joten nelivedolle ei pitojen puolesta ole kysyntää. Neliveto on varmasti hyvä kun pitää olla pitoa ja pakillakin täytyy päästä etenemään ja varsinkin jos on kuormain. Ennevanhaan kun traktorit oli pieniä niin neliveto söi voimaa aika tavalla. Yks tuttu vaihtoi aikonaan 1210:n 996 nelikkoon ja oli muuten valintaan tyytyväinen, mutta sanoi, että varsinkin äkeenvedossa toukotyöt hidastui. Onhan 1210:ssä moottoritehoakin hiukan enemmän, mutta nyrkkisääntö taisi olla, että kun vaihtaa nelivetoiseen niin kannattaa ottaa samalla 15 hepoa lisää pellin alle.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa