Hehhehh.. 1690
3 posters
Sivu 1 / 1
Hehhehh.. 1690
Lueskelin tuossa DBTC ja joku Hollantilainen muuttanut nelikko 1690 takapotkuiseksi.. Ei kyllä täällä Suomessa tulis mieleenkään.. Olihan kääntyvyys perusteena jne.. Juuh, kaikki taaplaa tyylillään.. Erkkihän nuo varmasti tavailee tarkkaan.. katselen yleensä vain pintapuolisesti mitä ymmärrän ilman käännöksiä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Hehhehh.. 1690
Joo, samat miehet valtaa merenpohjasta maata itelleen, 1/3 koko valtiosta jää veden alle jos valliin tulee reikä, pumpuilla valumavedet siirretään vallin taakse, tuohon ideologiaan verraten, ei mikään ihme jos vetävä etuakseli pannaan kuusakosken kuormaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: Hehhehh.. 1690
Kyllähän se karmaisevaa olis jos ne vallipumput pettäis kaikki.. kuitenkin sielläpäinkin piisaa noita pettäviä merenpohjapeltoja kun noita youtubevideoita katselee.. asfalttiajoonkin tuo "Anne" nimimerkillä meinaili.http://www.dbtc.co.uk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4518
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Hehhehh.. 1690
Pottupellossa oli muistaakseeni jossain kuva kun oli muutettu 845 case takavedoksi ja siinnä taisi olla syynnä se että oli ajettu metikön puolelle niin pahasti että etuakseli oli katkennu tai jotain
Edit se löytyi
Edit se löytyi
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: Hehhehh.. 1690
lueskelin tuota samaa, tuolta DBTC:sen sivuilta, joitakin päiviä taaksepäin. en tiedä sitten kuinka tuolla sataa ja muuttaa luontoa, mutta varmasti tuolla ei ole yhtä haastavia talviolosuhteita mettäajoineen ja näkymättömineen kantoineen jne. joihin voisi kiinni jäädä. suomessa tuntuisi aika hullulta vaihtaa nelikko, kaksi vetoiseksi vain ketteryyden parantamiseksi, niin haastavat täällä on nämä kevät ja syksy olosuhteet.
Vieraili- Vierailija
Vs: Hehhehh.. 1690
Joo, ei niinkään se etenemiskyky, jos pääasiassa kerran siirtoajoja ajetaan, vaan on muuten ajo-ominaisuuksissa eroa, huomattavasti suuntavakaampi ja tasaisempi on meno nelivetoakselin kanssa isoilla renkailla, verrattuna noihin kanttikertaa sirkkelinteriin, jotka harjan varassa menee minne menee.
Makuasioista ei voi kiistellä. Varsinkaan jos kone kulkee 28 km/h.
Jos se heille sopii paremmin, se sillon sopii, ja ovat tyytyväisiä, sehän on pääasia.
Tosiasiassa ei paljo tämän perän mielipiteet auta eikä vaikuta, jos hollannissa katotaan paremmaksi se mikä täälläpäin on huonompi. Eikä tarvi vaikuttaakaan.
Makuasioista ei voi kiistellä. Varsinkaan jos kone kulkee 28 km/h.
Jos se heille sopii paremmin, se sillon sopii, ja ovat tyytyväisiä, sehän on pääasia.
Tosiasiassa ei paljo tämän perän mielipiteet auta eikä vaikuta, jos hollannissa katotaan paremmaksi se mikä täälläpäin on huonompi. Eikä tarvi vaikuttaakaan.
Vieraili- Vierailija
erkki
Taitaa olla kysymys siitä, että on tontilla ahtaat paikat ja traktorilla vedetään pääasiassa kärryä kovalla tiellä joten nelivedolle ei pitojen puolesta ole kysyntää. Neliveto on varmasti hyvä kun pitää olla pitoa ja pakillakin täytyy päästä etenemään ja varsinkin jos on kuormain. Ennevanhaan kun traktorit oli pieniä niin neliveto söi voimaa aika tavalla. Yks tuttu vaihtoi aikonaan 1210:n 996 nelikkoon ja oli muuten valintaan tyytyväinen, mutta sanoi, että varsinkin äkeenvedossa toukotyöt hidastui. Onhan 1210:ssä moottoritehoakin hiukan enemmän, mutta nyrkkisääntö taisi olla, että kun vaihtaa nelivetoiseen niin kannattaa ottaa samalla 15 hepoa lisää pellin alle.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa