kysymys db 990 implematic ??kytkin
+4
Tessu
outsider
erkki
arikoo
8 posters
Sivu 1 / 1
kysymys db 990 implematic ??kytkin
hieman kysymistä pukkaa kytkimestä. kyseessä kaksoiskytkin malli imple,vaihdettu uusi ajo kytkinlevy mutta ei asetelmaa,ulosoton kytkinlevy hyvä. nyt vain sellainen ongelma ettei tunnu pelaavan ?? aivan kun ei irrottaisi ollenkaan ?? vaihde päällä kun starttaa kytkin pohjassa niin pyrkii eteen päin.vaihdetta ei saa pois päältä kun runttasemalla. mutta ei lähde eteen päin.
kone käynnissä kun kokeilee ja laittaa pykälän päälle niin ei tapahdu mitään,vaikka nostaa kytkimen ylös sitten kun kertojan laittaa päälle ja tarjoaa vaihdetta niin vaihteisto kiroaa kuskia. sitten on vielä neljä suht pitkää pulttia ottanu irti mut ei muista mistä ??. kiittää hän alkuun.
kone käynnissä kun kokeilee ja laittaa pykälän päälle niin ei tapahdu mitään,vaikka nostaa kytkimen ylös sitten kun kertojan laittaa päälle ja tarjoaa vaihdetta niin vaihteisto kiroaa kuskia. sitten on vielä neljä suht pitkää pulttia ottanu irti mut ei muista mistä ??. kiittää hän alkuun.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Taitaa olla säätö pielessä. Toivottavasti ei ole levy väärin päin.
Jos kertoja on vapaalla niin päävaihdetta saa liikutella ihan vapaasti koska se ei pyöri lainkaan.
Kytkiasetelmaan on näköyhteys alapuolella olevan luukun kautta. Sieltä näkyy asetelman kupin päällä taakse päin törröttävät ruuvit joissa on kuusikoloavaimen kolot päissä ja lukkomutterit. Löysää lukkomutteria ja kierrä ruuvi pohjaan niin että sen pää vastaa asetelmaan sisäpuolella. Siitä pakita kutakin ruuvia puolitoista kierrosta ja lukitse mutterilla siihen. Sitten säädä polkimen säätöruuvista polkimeen vapaaliikettä runsaan tuuman verran, siis liikerataa siihen saakka kunnes alkaa tuntua, että painelaakeri painaa asetelman käpäliä. Noilla säädöillä sen pitäisi pelata.
Pitkiä pultteja jäi yli??? Tutki ensin, ettei jäänyt puuttumaan moottorin ja kytkinkopan välisiä kiinnitysruuveja.
Jos kertoja on vapaalla niin päävaihdetta saa liikutella ihan vapaasti koska se ei pyöri lainkaan.
Kytkiasetelmaan on näköyhteys alapuolella olevan luukun kautta. Sieltä näkyy asetelman kupin päällä taakse päin törröttävät ruuvit joissa on kuusikoloavaimen kolot päissä ja lukkomutterit. Löysää lukkomutteria ja kierrä ruuvi pohjaan niin että sen pää vastaa asetelmaan sisäpuolella. Siitä pakita kutakin ruuvia puolitoista kierrosta ja lukitse mutterilla siihen. Sitten säädä polkimen säätöruuvista polkimeen vapaaliikettä runsaan tuuman verran, siis liikerataa siihen saakka kunnes alkaa tuntua, että painelaakeri painaa asetelman käpäliä. Noilla säädöillä sen pitäisi pelata.
Pitkiä pultteja jäi yli??? Tutki ensin, ettei jäänyt puuttumaan moottorin ja kytkinkopan välisiä kiinnitysruuveja.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Toukokuu 04 2012, 07:24, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
kytkin
lainaus/ Taitaa olla säätö pielessä. Toivottavasti ei ole levy väärin päin.
mielessä kävi että,olisiko levy väärinpäin ?? mutta tarkemmin muistellessani täältä tallista kysellessäni sain seuraavat ohjeet,jossa ulosoton kytkinlevyn keskiön pitempi osa koneeseen päin,sitten ajokytkimen keskiön pitempi osa asetelmaan päin. ainakin autoissa joita olen laitellut elämän varrella on näin.
sitten niistä pitkistä pulteista,niin ainostaan koneen kiinnike pultit 2kpl,on tankin alla. mutta voihan se olla että,pultit ovat jääneet astian pohjalle jostakin muusta remontista,koska ei niille ole löytynyt sopivaa paikkaa,ainakaan vielä.
sen verran asetelman säätöruuveja kurkistelin niin ovatten,mutterin kannasta noin parisen milliä ulkona päin,itse kytkin polkimen säätö ei paljoa avittanut. sen tuossa huomasin kun laitto koneen käyntiin, ja painoi kytkintä niin kone kävi paljon vapaammin? kun nosti kytkimen ylös niin kierrokset laskivat aivan selvästi.
kiitän aikaisemmasta vastauksesta.
mielessä kävi että,olisiko levy väärinpäin ?? mutta tarkemmin muistellessani täältä tallista kysellessäni sain seuraavat ohjeet,jossa ulosoton kytkinlevyn keskiön pitempi osa koneeseen päin,sitten ajokytkimen keskiön pitempi osa asetelmaan päin. ainakin autoissa joita olen laitellut elämän varrella on näin.
sitten niistä pitkistä pulteista,niin ainostaan koneen kiinnike pultit 2kpl,on tankin alla. mutta voihan se olla että,pultit ovat jääneet astian pohjalle jostakin muusta remontista,koska ei niille ole löytynyt sopivaa paikkaa,ainakaan vielä.
sen verran asetelman säätöruuveja kurkistelin niin ovatten,mutterin kannasta noin parisen milliä ulkona päin,itse kytkin polkimen säätö ei paljoa avittanut. sen tuossa huomasin kun laitto koneen käyntiin, ja painoi kytkintä niin kone kävi paljon vapaammin? kun nosti kytkimen ylös niin kierrokset laskivat aivan selvästi.
kiitän aikaisemmasta vastauksesta.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Tyhjän vaihdelaatikon pyörittäminen ei paljon käyntiä jarruta. Minun arvaukseni on, että siellä on hydraulipumppu täydessä kuormassa ja se hellittää kun painaa kytkimen ihan pohjaan.
Karsoppa ne "tuntemattomat " pultit, että onko niiden kierre tuumaista laatua. Jos ne on millipultteja niin Taavista ne eivät ainakaan ole peräisin.
Karsoppa ne "tuntemattomat " pultit, että onko niiden kierre tuumaista laatua. Jos ne on millipultteja niin Taavista ne eivät ainakaan ole peräisin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
kytkin
kiitoksia vastauksesta,täytyy huomenna ihmetellä lisää ja tutustua tuohon hydrauli puoleen tarkemmin. tänään ei jaksa enää reutua sen kanssa.ja samalla katsoa ne pultit et kummalla nuo on.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Samat on ajatukset että säätö pielessä tai sitten asetelman saranapultit/reiät kuluneet niin pahoin että on vaikea saadakaan säätöä kohilleen. minulle kävi noin ja jouduin ostaa uuden asetelman,vaikka levyt oli hyvät.
Katsoppa sieltä kykinkopan alapuolella olevasta pikku luukusta vastaako asetelman käpäläkolmiolevy painelaakeriin.
Säädä se niin että jää millin parin rako painelaakeriin.
Vaikka asetelma olisi kulunutkin niin ajopuolen varmaan saa pelaamaan mutta ulosotto voi irroittaa huonosti.
Katsoppa sieltä kykinkopan alapuolella olevasta pikku luukusta vastaako asetelman käpäläkolmiolevy painelaakeriin.
Säädä se niin että jää millin parin rako painelaakeriin.
Vaikka asetelma olisi kulunutkin niin ajopuolen varmaan saa pelaamaan mutta ulosotto voi irroittaa huonosti.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
kytkin
no nii nyt on taasen viihdytty taavin kimpussa,ja ei auttanut tuo asetelman säätö,tuossa kaveri painoi kytkintä ja huomasin kuinka tolkuttoman liikeradan tekee itse painelaakeri,asetelman käpälissä ihan kiitettävästi väljää,kuten koko kytkin paletissa.sitten huomasin samalla ettei itse painelevy joka on kytkin pintaa vastaan niin ei liiku kuin muutaman millin ,ja mietin josko säätäisi nuo kolme ruuvia asetelmasta tiukkaus muttereiden puoleen väliin ja kokeilisi auttoiko?? ja tosiaan tuntuu kuin ei hydrauli pumppu päästäisi paineitaan mihinkään ??vaan sitten tokenee kun painaa kytkintä,ja koneen kierrokset nousee.
lainaus/outsider : Vaikka asetelma olisi kulunutkin niin ajopuolen varmaan saa pelaamaan mutta ulosotto voi irroittaa huonosti.
pelaa hieman toisin päin nyt,ulosotto pelaa hyvin,mutta ei ajokytkin,ja tosin ihmettelen mitä virkaa on sillä puolikuun muotoisella palikalla siinä vasemman jalan kohdalla ? lattian rajassa johon kytkin vivuista menee siihen ja jossa on säätö,tuntuu olevan vailla mitään toimintaa,mutta ei sen puoleen ei menny tasauspyörästön lukkokaan päälle,tosin pitää liikuttaa pikkaisen jos palikat sattuisi kohdilleen.
lainaus/outsider : Vaikka asetelma olisi kulunutkin niin ajopuolen varmaan saa pelaamaan mutta ulosotto voi irroittaa huonosti.
pelaa hieman toisin päin nyt,ulosotto pelaa hyvin,mutta ei ajokytkin,ja tosin ihmettelen mitä virkaa on sillä puolikuun muotoisella palikalla siinä vasemman jalan kohdalla ? lattian rajassa johon kytkin vivuista menee siihen ja jossa on säätö,tuntuu olevan vailla mitään toimintaa,mutta ei sen puoleen ei menny tasauspyörästön lukkokaan päälle,tosin pitää liikuttaa pikkaisen jos palikat sattuisi kohdilleen.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
kytkin
lainaus outsider:: Samat on ajatukset että säätö pielessä tai sitten asetelman saranapultit/reiät kuluneet niin pahoin että on vaikea saadakaan säätöä kohilleen. minulle kävi noin ja jouduin ostaa uuden asetelman.
kallistunen tuon outsider:in ajatelmaan, päätellen siitä ettei tuolla säädöllä ollut tuon taivaallista vaikutusta mihinkään suuntaan. kun ei irroita niin ei irroita toisaalta kävi mielessä josko olisi k levyn puraissut niin tiukasti pooriakselille kiinni ?? mutta taitaa olla toiveajattelua yhtä paljon kuin loton päävoitto.
nyt sitten miettien että,alanko uudelleen katkaisemaan konetta,vaihtaen uuden asetelman vai pistänkö myyntiin,kone luulisi kestävän kun on saanut uuden kampiakselin laakerit ym kilkkeitä. mut aika näyttää kuinka käy,kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille.
kallistunen tuon outsider:in ajatelmaan, päätellen siitä ettei tuolla säädöllä ollut tuon taivaallista vaikutusta mihinkään suuntaan. kun ei irroita niin ei irroita toisaalta kävi mielessä josko olisi k levyn puraissut niin tiukasti pooriakselille kiinni ?? mutta taitaa olla toiveajattelua yhtä paljon kuin loton päävoitto.
nyt sitten miettien että,alanko uudelleen katkaisemaan konetta,vaihtaen uuden asetelman vai pistänkö myyntiin,kone luulisi kestävän kun on saanut uuden kampiakselin laakerit ym kilkkeitä. mut aika näyttää kuinka käy,kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Kaverilla kävi Voortsonissa talvella silleen että sääti kytkintä niin korkkaskin käpälät poikki ja levitys oli edessä!
Oli kuulemma oireillu jo pitkään niin että välillä rusahteli kun pykälsi,saman tekee tuo meidän IH-275 eipä meinaa kokonaan irrottaa kytkin kun välillä pitää rattaat meteliä!
Ilkeitä nää kytkin viat mulla kans autossa samaa oiretta ja automaattisäätö,no se kai pettäny eipä ole päässy tutkimaan kun pihat niin märäs kunnos!
Oli kuulemma oireillu jo pitkään niin että välillä rusahteli kun pykälsi,saman tekee tuo meidän IH-275 eipä meinaa kokonaan irrottaa kytkin kun välillä pitää rattaat meteliä!
Ilkeitä nää kytkin viat mulla kans autossa samaa oiretta ja automaattisäätö,no se kai pettäny eipä ole päässy tutkimaan kun pihat niin märäs kunnos!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Kyrkin ei mielestäni ole kovin monimutkainen aparaatti. Pitäisi se saada pelittämään, mutta voi olla edessä silti katkaisuhoito.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
kytkin
niinpä ei ole monimutkainen tuo kytkin,mutta tuossa katsellessani alhaalta päin niin on hiukka hitosti väljää mm noissa käpälissä,ja eipä se oikein silloin irrota kun alkaa käpälät menemään yli ,ettei meinaa riittää painelaakerin holkki mikä on rungossa kiinni. tuossa aukaisin asetelman pultteja josta pääsi näkemään hiukan k levyn keskiötä ja hyvin se siellä näytti istuvan,eli voi olla katkaisu hoito,tai ei voi vaan on.
kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin niin saa nähdä että,aloitanko tuon savotan vai en.mut sitä on turha näin miettiä lauantai ehtoona,vaan antaa ajan hieman kulua ,jos inspiraatio iskee niin sit tehdään.
lainaus :tessu ´/ Ilkeitä nää kytkin viat mulla kans autossa samaa oiretta ja automaattisäätö
niinpä onhan tuo hieman helpompaa vaihtaa autoon kytkin,mutta ei kaikissa merkeissä. osaa niissäkin olla aika hankalia paikkoja,itse mitä laittelee niin se on tuo pohjolan talli mikä on talvella kylmä ja luminen,mutta taasen kesällä lämpöinen ja kuiva,ellei sitten lotaa vettä koko kesää.tuossa viime kesänä ostin yhden auton joka oli käyntivikainen,eli ei lähtenyt käyntiin,mut ei hätiä mitään kaupat tein ja auto hinattiin kotiin,kiva ajella kun vauhtia oli vain 40 kun ei arvannut hinata lujempaa kun oli automaatti,sitten kun sai auton käymään niin eihän siinä pelannut pakki ollenkaan,laittoi pakille niin eteenpäin lähti.
ei sen puoleen en muistanu kysyä myyjältä,pelaako vaihteet,mut ei myyjäkään puhunut mitään ettei pakki pelaa,laatikko painaa 100kg ja voit arvata oliko hauskaa kun yksin vaihto sen,helpommin meni uusi laatikko paikalleen kun vanha pois ja vielä ol etuvetoinen auto kyseessä.
kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin niin saa nähdä että,aloitanko tuon savotan vai en.mut sitä on turha näin miettiä lauantai ehtoona,vaan antaa ajan hieman kulua ,jos inspiraatio iskee niin sit tehdään.
lainaus :tessu ´/ Ilkeitä nää kytkin viat mulla kans autossa samaa oiretta ja automaattisäätö
niinpä onhan tuo hieman helpompaa vaihtaa autoon kytkin,mutta ei kaikissa merkeissä. osaa niissäkin olla aika hankalia paikkoja,itse mitä laittelee niin se on tuo pohjolan talli mikä on talvella kylmä ja luminen,mutta taasen kesällä lämpöinen ja kuiva,ellei sitten lotaa vettä koko kesää.tuossa viime kesänä ostin yhden auton joka oli käyntivikainen,eli ei lähtenyt käyntiin,mut ei hätiä mitään kaupat tein ja auto hinattiin kotiin,kiva ajella kun vauhtia oli vain 40 kun ei arvannut hinata lujempaa kun oli automaatti,sitten kun sai auton käymään niin eihän siinä pelannut pakki ollenkaan,laittoi pakille niin eteenpäin lähti.
ei sen puoleen en muistanu kysyä myyjältä,pelaako vaihteet,mut ei myyjäkään puhunut mitään ettei pakki pelaa,laatikko painaa 100kg ja voit arvata oliko hauskaa kun yksin vaihto sen,helpommin meni uusi laatikko paikalleen kun vanha pois ja vielä ol etuvetoinen auto kyseessä.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Taitaa tosiaan mennä asetelman vaihdoksi.
Voi tietenkin yritää asetelman saranoiden "kunnostusta" ,mutta lopputuloksesta en tiedä.
Mulla oli tosiaan 990 implessä just samat vaivat ja uudella asetelmalla tuli heti kuntoon.
Voi tietenkin yritää asetelman saranoiden "kunnostusta" ,mutta lopputuloksesta en tiedä.
Mulla oli tosiaan 990 implessä just samat vaivat ja uudella asetelmalla tuli heti kuntoon.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
kytkin
päivää kaikille lukijoille. tuossa aamupäivän viihtyneenä lukien db katalogia ,ja paremmin tutkiessani itse paineasetelmaa niin huomasin että,siellähän on ns shimmi levyjä joilla saa säädettyä tuota käpälien asentoa. katalogi jopa ilmoittaa eri paksuisia levyjä joita on alkaen shim 0.002 in 0.003in 0.010in 0.020in asti aivan varaosa numeroilla.
eli jos asetelma ei ole aivan loppu eikä hirveitä uria tai halkeamia,tai kevyellä sorvauksella urat ym pois,niin pitäisi saada aikaan ihan toimiva asetelma. tuossa katselin että,mitä kustantaa lysti jos tilaa, niin puntina kyseinen asetelma maksanee £195.00+ rahti osoitteesta http://www.davidbrownparts.com/page3.html.
eli jos asetelma ei ole aivan loppu eikä hirveitä uria tai halkeamia,tai kevyellä sorvauksella urat ym pois,niin pitäisi saada aikaan ihan toimiva asetelma. tuossa katselin että,mitä kustantaa lysti jos tilaa, niin puntina kyseinen asetelma maksanee £195.00+ rahti osoitteesta http://www.davidbrownparts.com/page3.html.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
juu purettii Sierrankin automaattisäätö ja vikaa ei löytyny,nyt jos kytkin ei vieläkään ala irrottaa kunnolla on sielkin otettava loota pois ja purettava kytkin, että on tääkin taas?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
kytkin
no nii tulihan pistettyä lisää tavaraa tuohon entisten shimmi levyjen väliin kytkimessä,alkoi jopa hieman irroittamaankin tosin nyt pitää vain etsiä säätö kohdilleen,niin ehkä alkaa pelaamaan jos ei niin sitten funtsitaan asetelman vaihtoa. yhden kytkin haarukan tapin otin poijes ihan vain uteliaisuuttani ja on kulunut huomattavasti.joten pienistä väljyyksistä siellä täällä tulee yhteensä pihkatin paljon väljyyttä koko asetelmaan.
lainaus tessu: juu purettii Sierrankin automaattisäätö ja vikaa ei löytyny,
lieneekö samanlainen säätö kuin uudemmassa escortissa ?? sellainen puolikuun muotoinen nailoninen hammastettu kehä ?? onneksi ei ole mikään paha paikka vaihtaa sierraan kytkin,aikas hyvin on tilaa käännellä pultit auki ja samalla siinä menee asetelma sekä painelaakeri. tosin työtähän se teettää kuten monessa muussakin hommassa.mikä enemmän mikä vähemmän.
lainaus tessu: juu purettii Sierrankin automaattisäätö ja vikaa ei löytyny,
lieneekö samanlainen säätö kuin uudemmassa escortissa ?? sellainen puolikuun muotoinen nailoninen hammastettu kehä ?? onneksi ei ole mikään paha paikka vaihtaa sierraan kytkin,aikas hyvin on tilaa käännellä pultit auki ja samalla siinä menee asetelma sekä painelaakeri. tosin työtähän se teettää kuten monessa muussakin hommassa.mikä enemmän mikä vähemmän.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Samanlainen käikäle on joo ja penkin joutu ottaa pois et pääs selälleen ottaa polkimiston kokonaan pois muuten ei saa osia ees tarkistettua.
Itse kytkimen purkukin suurempi työ kun on CVH moottorilla tuo auto, on aika ahdas kytkinkehä ottaa auki ei montaa pulttia ees näy mistään joten kaveri sanokin et jos alkaa luistaa tai laatikkoo hajoomaan niin sit tehää ei muuten ees kannata vaan huvikseen katsoa ja todeta ett ei löydy vikaa!
Kuulemma jossain uudemmassa Ameriikan Voortissa oli samavika kun mulla että ei aina irrottanu hyvin,no kaveri vaihto KAIKKI osat kytkimeen eikä muuttunu irrotus mihinkään joten myi auton pois!
Itse kytkimen purkukin suurempi työ kun on CVH moottorilla tuo auto, on aika ahdas kytkinkehä ottaa auki ei montaa pulttia ees näy mistään joten kaveri sanokin et jos alkaa luistaa tai laatikkoo hajoomaan niin sit tehää ei muuten ees kannata vaan huvikseen katsoa ja todeta ett ei löydy vikaa!
Kuulemma jossain uudemmassa Ameriikan Voortissa oli samavika kun mulla että ei aina irrottanu hyvin,no kaveri vaihto KAIKKI osat kytkimeen eikä muuttunu irrotus mihinkään joten myi auton pois!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
kytkin
jeps onhan se hiukka kettumainen paikka tarkistaa. meillä ol aikoinaan kans escort josta meni kannentiiviste viikko oston jälkeen siinäkin cvh kone,niin ajettiin kun vielä pystyi niin liikkeeseen ja haettiin kyseinen myyjä paikalle toteamaan vikaa,ei ollut oikein halukas yhteistyöhön alkuun ja alkoi selittelemään ettei dieselistä mene helpolla tiiviste ??,ja perhana kun luulin ostaneeni pensavehkeen. no annas olla siinä hetken kiusattuani myyjää niin totesin et kuule tää on pensakoneella sitten kait myyjäkin huomasi töppäyksensä,ja haetti korjaamopäällikön paikalle joka vahvisti asian et vikaa kannentiivisteessä ja korjaus tulee myyjän piikkiin. sitten menikin ihan hyvin muutama vuosi,ja kytkin alkoi temppuilemaan,ei muuta kun vetoakselit poijes öljyt astiaan ja irroittamaan lootaa koneesta,pois tulee suht helpostii kun kannattelee tai tekee liikkuvan pukin laatikon alle,pitää muistaa tukea konetta ettei keikahda alaspäin,käy ihan vaikka kakkos nelonen siihen poikittain päälle. sitten jos tekee kytkin rempan niin vaihtakaa samalla se pultti siitä kytkinhaarukasta,kun se on kuulema murtopultti ja katkeaa jossakin vaiheessa,niin loppuu kytkimen toiminta näin kävi meillä,itse kytkimestä ei löytynyt vikaa hieman lulunut mutta ei vaihdon aika ollut vielä.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Joo Sierrassa on se CVH motti pitkittäin ja menee lähelle rintapeltiä niin tilaa viel vähemmän,kummallinen on tuon kytkimen irrotus kun ailahtelee,auto on viel isäni entinen ja uutena ostettu,TOSIvähän ajettu eikä ole perävaunuilla kiusattu,ainut selitys onkin pääakselin jumittaminen tai sit on jotai irti/poikki niin että meteliäkään ei kuulu,enkä aio tehdä mitään ennenkuin hajoo kokonaan tai alkaa luistaa!
Mulla lähti Valencia Escossa kone pois ilman vetareiden irrotustakin,siellähän on kytkin haarukka pultilla kiinni, MUTTA Sierrassa takavetonen kun on ei se haarukka ole MILLÄÄN kiinni,se vaan on siinä paikassaan ja jos se tippuu onkin paikalleen laitto vaikeampi juttu!
Mulla lähti Valencia Escossa kone pois ilman vetareiden irrotustakin,siellähän on kytkin haarukka pultilla kiinni, MUTTA Sierrassa takavetonen kun on ei se haarukka ole MILLÄÄN kiinni,se vaan on siinä paikassaan ja jos se tippuu onkin paikalleen laitto vaikeampi juttu!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
kytkin
heps eiköhän siinä rintapellissä ole sen verran tilaa jotta kone pääsee nojaamaan rintapeltiin ?? näin ainakin muistelisin ohc koneeseen verrattuna.
eikä tuo ole mikään uusi ilmiö jos on kytkin haarukka antanut periksi ja taipunut,on joutunut joskus vaihtamaan sellaisiakin.ja eikös siinä laatikossa ole sellainen kuulapää ruuvimutteri yhdistelmä jolla saa passattua haarukan ns korkeutta ?? vanhemmissa foortin laatikoissa on sellainen.
eikä tuo ole mikään uusi ilmiö jos on kytkin haarukka antanut periksi ja taipunut,on joutunut joskus vaihtamaan sellaisiakin.ja eikös siinä laatikossa ole sellainen kuulapää ruuvimutteri yhdistelmä jolla saa passattua haarukan ns korkeutta ?? vanhemmissa foortin laatikoissa on sellainen.
arikoo- Viestien lukumäärä : 19
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Kahen litran oohoocee turbokolmosenkautta nelosenpuhaltimella Sierra jättää sen Mikäs perhanan foorttifoorumi tästä on tullut ?
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Että sikäliOsmo_ kirjoitti:Kahen litran oohoocee turbokolmosenkautta nelosenpuhaltimella Sierra jättää sen Mikäs perhanan foorttifoorumi tästä on tullut ?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Juu näin on NYT sivuttiin asiasta ja PALJON anteeks tosiaankin mutta kun kysyttiin niin vastasin;juu OHC on tilava konehuoneessa CVH taas ei ole ja vanhat on erilaisia kuin uudemmat että näin se on autoissa ja noin se on myös traktoreissakin!
On jopa niinkin että Taavissa on tilaa monesti enempi kuin tuossa IH B-275.dessä Natikka on rakennettu enempi päällekkäin ja vierekkäin,ei sekään pärjää kyllä nyky raksoille jotka ovat tupaten täynnä että ei saa kytkintä ees näkyviin nopeesti!
On jopa niinkin että Taavissa on tilaa monesti enempi kuin tuossa IH B-275.dessä Natikka on rakennettu enempi päällekkäin ja vierekkäin,ei sekään pärjää kyllä nyky raksoille jotka ovat tupaten täynnä että ei saa kytkintä ees näkyviin nopeesti!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
Ainahan se niin on, kun jostain alkaa juttua tulla, se poikii "asiaa sivuten" tai muuten aivan toisille raiteille, jotka ei liity lopulta alkuperäiseen aiheeseen mitenkään.
En sinänsä näe tälläista mitenkään paheksutavana asiana, mutta se vaan on niin, että yleensä monesti, turistessa, tätä tapahtuu, ja helposti, huomaamattakin....
En sinänsä näe tälläista mitenkään paheksutavana asiana, mutta se vaan on niin, että yleensä monesti, turistessa, tätä tapahtuu, ja helposti, huomaamattakin....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: kysymys db 990 implematic ??kytkin
mulla kans ollu vähä samoja ongelmia kytkimen kanssa et ei mee vaihteet ku väkisin runttaamalla ja pahasti rutisemalla,nyt taavett purettuna tallissa ja kytkinlevyt on vielä hyvässä kunnossa mutta ajokytkin levy on sen näkönen et se ei oo luistanu ollenkaan kun välipainolevyssä näkyy levyn urat ja asetelman pinnassa kanssa. oiskohan täs ny ollu asetelman säätö vaan pielessä? voikos sen säätää paikallaan ilman et puolikkaat on kiinni toisissaan,ja mitenkä säätö vaikuttaa???
jukkis67- Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : riihimäki
Similar topics
» Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
» DB 1390 kytkin- ja jarrunesteiden vaihto kysymys
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» Kysymys lisähydrauliikasta/lisäventtiilipöydästä
» kysymys DB 900
» DB 1390 kytkin- ja jarrunesteiden vaihto kysymys
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» Kysymys lisähydrauliikasta/lisäventtiilipöydästä
» kysymys DB 900
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa