starttimoottori 990 selectamatic
3 posters
Sivu 1 / 1
starttimoottori 990 selectamatic
morjens! tuntuu uupahtaneen startti kesken hommien, ei lähde pyörittämään vaikka vaihdoin täyden akun ja kopauttelin klapilla kylkeen, piuhojen liitoksiakin kiristelin, ei lähde pyörittämään, välillä naksahtaa , välillä ei. yritin käynnistää ruuvarilla suoraan startiltakin jos vaikka virtalukossa olisi vika mutta ei...
mistä lähdetään eliminoimaan mahdollisuuksia ennen uuden startin ostoa vai menenkö suoraan ostoksille? IKH on lähellä joten mikä sen starteista on sopivin kun tarjoaa useampaa vaihtoehtoa sivuillaan? malli on siis 990 selecta AS, -69
ja mitä kaikkea tuossa startin vaihdossa on huomioitavaa kun ei sitäkään ole tullut ennen tehtyä?
mistä lähdetään eliminoimaan mahdollisuuksia ennen uuden startin ostoa vai menenkö suoraan ostoksille? IKH on lähellä joten mikä sen starteista on sopivin kun tarjoaa useampaa vaihtoehtoa sivuillaan? malli on siis 990 selecta AS, -69
ja mitä kaikkea tuossa startin vaihdossa on huomioitavaa kun ei sitäkään ole tullut ennen tehtyä?
Tiivi-Taavi- Viestien lukumäärä : 6
Vs: starttimoottori 990 selectamatic
Jaahas
Se startti on Lucas M45, luotettavaksi tunnettu, joten ehkä kuitenkaan asiaa tutkimatta ei kannata mennä starttikauppaan. Jos kuitenkin joudut turvautumaan kaupan palveluihin, niin kannattaa katsoa, että startti pyörii samoin päin (myötäpäivään), kiinnitykset käyvät samalle puolelle ja rattaassa on sama määrä hampaita.
Mutta sitten tarkistuksia: Sanoit tutkineesi johtoliitokset, hyvä niin. Katsoitko myös akun maakaapelin kiinnityksen runkoon, se nimittäin tahtoo joskus unohtua. Mutta sitten testeihin: Jos se kilahtaa mutta ei yritäkkään pyörittää, niin viittaa hiilivikaan. Sanoit yrittäneesi suoraan startin päästä meisselillä. Sen voi tehdä kahdella tavalla, akulta tulevan kaapelin päästä solenoidin heräteliittimeen tai yhdistämällä mainittu kaapeli startille menevään kaapeliin, siis isot mutterit solenoidin päässä meisselillä yhteen. Edellinen vastaa virta-avaimen kääntöä, jälkimmäisellä saadaan selville, meneekö sähkö startin läpi. Jos jälkimmäisellä ei surahda, niin startin irroitukseen menee.
Kun startin avaa, niin hiilien lisäksi kannattaa varmaan uusia puslat myös. Startin avauksessa ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä, paitsi kannattaa ennen irroittamista merkitä missä asennossa solenoidilta bendixlaitteelle menevän vivun akselitappi on. Sillä säädetään bendixin liikkeen pituus ja on helpompi panna se samaan asentoon kuin säätää uudelleen.
matti
Se startti on Lucas M45, luotettavaksi tunnettu, joten ehkä kuitenkaan asiaa tutkimatta ei kannata mennä starttikauppaan. Jos kuitenkin joudut turvautumaan kaupan palveluihin, niin kannattaa katsoa, että startti pyörii samoin päin (myötäpäivään), kiinnitykset käyvät samalle puolelle ja rattaassa on sama määrä hampaita.
Mutta sitten tarkistuksia: Sanoit tutkineesi johtoliitokset, hyvä niin. Katsoitko myös akun maakaapelin kiinnityksen runkoon, se nimittäin tahtoo joskus unohtua. Mutta sitten testeihin: Jos se kilahtaa mutta ei yritäkkään pyörittää, niin viittaa hiilivikaan. Sanoit yrittäneesi suoraan startin päästä meisselillä. Sen voi tehdä kahdella tavalla, akulta tulevan kaapelin päästä solenoidin heräteliittimeen tai yhdistämällä mainittu kaapeli startille menevään kaapeliin, siis isot mutterit solenoidin päässä meisselillä yhteen. Edellinen vastaa virta-avaimen kääntöä, jälkimmäisellä saadaan selville, meneekö sähkö startin läpi. Jos jälkimmäisellä ei surahda, niin startin irroitukseen menee.
Kun startin avaa, niin hiilien lisäksi kannattaa varmaan uusia puslat myös. Startin avauksessa ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä, paitsi kannattaa ennen irroittamista merkitä missä asennossa solenoidilta bendixlaitteelle menevän vivun akselitappi on. Sillä säädetään bendixin liikkeen pituus ja on helpompi panna se samaan asentoon kuin säätää uudelleen.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: starttimoottori 990 selectamatic
Startti auki ja pesu,uudet hiilet ja puslat jos on välkkiä,silmämääräinen tarkistus sitten rasvaus ja kasaus.
Älä rasvaa solenoidipötköä ei ehkä liiku pakkasella sitten,samalla näät kun irrotat solenoidin yhdistääkö se.
Jollei startti ole ennemmin oireillu mitenkään vaan nyt nyykähti noilla avuilla pärjää,jos taas jo ennenkin jotain käryä päästäny,naksunu tai kirskunu onkin juttu toinen!
Semmonen juttu vielä että kannattaa AINA katsoa tarkkaan startin siitä osasta mihinkä hiilet hankaa et onko ne paksut kuparilangat viel kunnolla kiinni jollei ole niin startti ei jaksa pyöriä ollenkaan kunnolla,noinkin mulle on käyny kerran!
Älä rasvaa solenoidipötköä ei ehkä liiku pakkasella sitten,samalla näät kun irrotat solenoidin yhdistääkö se.
Jollei startti ole ennemmin oireillu mitenkään vaan nyt nyykähti noilla avuilla pärjää,jos taas jo ennenkin jotain käryä päästäny,naksunu tai kirskunu onkin juttu toinen!
Semmonen juttu vielä että kannattaa AINA katsoa tarkkaan startin siitä osasta mihinkä hiilet hankaa et onko ne paksut kuparilangat viel kunnolla kiinni jollei ole niin startti ei jaksa pyöriä ollenkaan kunnolla,noinkin mulle on käyny kerran!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: starttimoottori 990 selectamatic
kiitokset, neuvoilla saatiin taas koneet kuntoon! eikä tarvinnut starttia vaihtaa, huolenpitoa vain.
Tiivi-Taavi- Viestien lukumäärä : 6
Vs: starttimoottori 990 selectamatic
Ok hyvä kun saa pelaamaan
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Starttimoottori
» 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...
» 880 Selectamatic ryömintävaihteisto
» Starttimoottori kujeilee
» David brown25D starttimoottori
» 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...
» 880 Selectamatic ryömintävaihteisto
» Starttimoottori kujeilee
» David brown25D starttimoottori
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa