Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

+5
käyttäjä
erkki
mattkau
outsider
ThePete
9 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  ThePete Ti Heinä 03 2012, 21:48

Tuli siis aika käynnistää projekti. Suodattimet uusittu, lipsuteltu pumpun ilmaruuvista ilmat pihalle. Eipä lähde aine kulkemaan. Paluuputkesta lorisee takaisin tankkiin iloisesti, mutta eipä nouse polttoiainetta putkiin suuttimille pumpun yläpäästä...koitettu nälkääntappuvipua yläasennossa ja alaasennossa, ei mitään eroa. Kun irroittelin putket pumpun yläpäästä, ei aine kulje. Ilmaruuvi auki startatessa lentää tavaraa naapuriin asti, eli kyllä sinne sitä riittää, mutta miksei edemmäs?

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  outsider Ti Heinä 03 2012, 22:36

Polttoainepummppu on suurin ? noissa kauan kuusen alla seisoneissa.
Mulla on kolmipyyttinen 880 imple,eikä lähtenyt helpolla käyntiin.
Polttoaineen sekaan laitettava crc paransi tilannetta.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  mattkau Ti Heinä 03 2012, 23:48

Kasikasikympin sammutusvipu pitää olla takana niin käy, kun vivun löysää niin kuolee nälkään.

Pystyssä oleva jakajapumppu saattaa joskus olla kiusallinen ilmattava (nimim kokemusta on). Tuntuu kuin sinne jonnekkin jäisi kupla pyörimään eikä tulisi millään pois. Ja kun sama elementti syöttää kaikkia suuttimia, niin vika tuntuu kaikilla pytyillä. Se puristelee vaan sitä kuplaa siellä eikä saa suuttimen avautumispainetta aikaseksi. Kerran piti käydä ilmausrundi moneen kertaan läpi ilman tulosta (meni varmaan löpöä pari kolme litraa kentälle), niin sitten yhtäkkiä sen pumpun tyyppikilven viereisen ruuvin alta tulikin pari kolme kuplaa ulos. Sitten lähti käyntiin.

mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Laitetaanpa oikein kuvallisena

Viesti  ThePete Ke Heinä 04 2012, 08:39

No niin...

1. Vipu ylös vai alas?
2. Täältä tuli ilmat, nyt lentää löpö
3. Täältäpä ei tule mitään...

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... 10472953

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  outsider Ke Heinä 04 2012, 10:01

Pysäytysvivun, nro 1 kuvassa oikea pää tulee olla ylöspäin.
Jos sinulla on joku kaveri joka voi taavettia hinata ,niin laita hinaamalla käyntiin.
Yhtä entisöintitaavettia aikanaan ilmailin hyvin ja starttailin pitkään saamatta käyntiin.Noin puolen kilometrin hinauksen jälkeen lähti käyntiin ja pelasi sitten ok. Surprised Shocked

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  erkki To Heinä 05 2012, 10:35

Siellä on annosteluventtiili jumahtanut kiinni. Annosteluventtiilin irroittaa todennäköisesti sopivan napakka koputtelu vasaralla pumpun kuoreen samalla kun starttaa. Otollisin kohta on pumpun rungossa suunnilleen tuon "2" numerolla rengastetun alueen paikkeilla. Jos ei avaudu koputtelemalla niin on käytettävä koppaa irti niin sen saa väännettyä liikkeelle sormenpäällä. Annosteluventtiili on se mihin menee hentoinen jousi pumpun kannesta ja sen pitää kääntyä herkästi porauksessaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  ThePete To Heinä 05 2012, 17:02

erkki kirjoitti:Siellä on annosteluventtiili jumahtanut kiinni. Annosteluventtiilin irroittaa todennäköisesti sopivan napakka koputtelu vasaralla pumpun kuoreen samalla kun starttaa. Otollisin kohta on pumpun rungossa suunnilleen tuon "2" numerolla rengastetun alueen paikkeilla. Jos ei avaudu koputtelemalla niin on käytettävä koppaa irti niin sen saa väännettyä liikkeelle sormenpäällä. Annosteluventtiili on se mihin menee hentoinen jousi pumpun kannesta ja sen pitää kääntyä herkästi porauksessaan.

Eli koko pumppua ei siis tarvi poistaa, kansi auki jne...ymmärsinkö oikein?

JOS ei koputtelu auta...

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  käyttäjä To Heinä 05 2012, 18:09

ThePete kirjoitti:
erkki kirjoitti:Siellä on annosteluventtiili jumahtanut kiinni. Annosteluventtiilin irroittaa todennäköisesti sopivan napakka koputtelu vasaralla pumpun kuoreen samalla kun starttaa. Otollisin kohta on pumpun rungossa suunnilleen tuon "2" numerolla rengastetun alueen paikkeilla. Jos ei avaudu koputtelemalla niin on käytettävä koppaa irti niin sen saa väännettyä liikkeelle sormenpäällä. Annosteluventtiili on se mihin menee hentoinen jousi pumpun kannesta ja sen pitää kääntyä herkästi porauksessaan.

Eli koko pumppua ei siis tarvi poistaa, kansi auki jne...ymmärsinkö oikein?

JOS ei koputtelu auta...

Pelekästään se kansi auki.'¨Kannattaa olla tarkkana että missä reijässä se hentoinen jousi siellä sisällä oikein on.
Helpottaa kasausta suuresti Cool

https://www.taavetti-talli.net/t758-cav-jakajapumpun-polttoainevuodot?highlight=pumpun+kansi

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  hannutt To Heinä 05 2012, 20:39

Koputtelu on poikaa, meidänkin kuormaaja Taavetti alko startata ihan kunnolla kun vähän aikaa kopsulla käynnistettiin ja 2-tahti öljyä löpön sekaan Very Happy

hannutt

Viestien lukumäärä : 618

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  ThePete Pe Heinä 06 2012, 06:20

Siispä koputtelemaan...onpahan tuo nyt kolme päivää nyt kerinnyt likoamaankin löpökylvyssä. Jos illalla ehtisi koittamaan. Ja jos enää jaksaa.

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  Tessu Ma Heinä 09 2012, 15:01

Niin ja vanhat taavithan ei lähe käyntiin, jollei startilla pyöritä ja samalla ole suutinputket aukastu suuttimisssaja sieltä päästä ilmaa pois,eipä jaksa käsipumpulla sitä työntää ulos!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Elimenluovottajaa...

Viesti  ThePete Pe Heinä 13 2012, 07:33

...no nythän se projekti sitten tökkäsi ekan kerran. Pumppu sökö, jotain kunnolla jumissa, eikä aukea ei koputtelemalla, ei liuotushoidolla...edes naputus ei auta, muija kävi vieressä naputtamassa ja minä kyllä aloin liikkumaan, mutta polttoaine ei.

Eli, oliskos kellään tollasta pumppua, taitaa kyllä löytyä korjaussarjojakin, mutta vaikuttaa nyt sille, että vuosien seisominen kondensiovedet sisällä on aiheuttanut aikamoisia hapettumisvaurioita. Saattaapi tulla remontti oikein pumppukorjaamolla aikas arvokkaaksi, en ole uskaltanut edes ajatella sitä vielä...
Pumppua ei ole vielä avattu, ylhäällä oleva kansi on poistettu ja paikat siellä herkistelty 2-tahtiöljyn kanssa, naheata sielläkin ensin oli, mutta ongelma ei sillä ratkennut. Jotenkin arveluttaa tuo kannen ottaminen siitä sivusta ihan noin vaan. Mun tapauksessa sieltä tulee miljoona pikkuosaa, jotka iloisesti hihitellen leviävät pitkin pihamurskeita, pudottuaan ryömivät kivien alle ja varmuuden vuoksi vaihtavat värinsäkin maastoutuakseen paremmin... Shocked

Vinkkejä/ohjeita/elimenluovuttajia/mielipiteitä/faktoja?

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  käyttäjä Pe Heinä 13 2012, 07:54

ThePete kirjoitti: Jotenkin arveluttaa tuo kannen ottaminen siitä sivusta ihan noin vaan. Mun tapauksessa sieltä tulee miljoona pikkuosaa, jotka iloisesti hihitellen leviävät pitkin pihamurskeita, pudottuaan ryömivät kivien alle ja varmuuden vuoksi vaihtavat värinsäkin maastoutuakseen paremmin... Shocked

Vinkkejä/ohjeita/elimenluovuttajia/mielipiteitä/faktoja?

Jos tarkoitat sitä sivukantta mihin tulee kaasutaaki ja sammuttimen taaki kiinni niin kylä sen uskaltaa avata.
Hilppeet pois päält'ä ja kantta varovasti rakoselleen niin näät että mihin reikään se jousi menee.
Sen jälkeen jousi irti ja kansi irti.
Putsaa se jakajapumppu ensin kunnolla päältäpäin niin ei tule hiekan tms. kanssa onkelmia.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  erkki Pe Heinä 13 2012, 08:20

Komppaan Käyttäjää.

Kaasuvivuvusta tulee yksi ohut jousi pumpun keskipakosäätimen vivulle. Kun varot ettet venäytä sitä niin sepä melkein riittääkin.
Katso purkaessa missä reijässä jousi on vivun varressa, etä tulee oikein takaisin laittaessa.

Tunnetaan sellaisiakin tapauksia, että annosteluventtiilin ja keslipakosäätimen välisen jousen alta on bakeliittinen prikka haljennut. Senhän saa näkyviin samalla kertaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Helpoutksen huokaus...

Viesti  ThePete Pe Heinä 13 2012, 08:29

...yksi puhelu ja asiat alkaa paranemaan!

Löysin elimenluovuttajan, suoritamme pumpunvaihdon...toimiva pumppu parilla sadalla...ei paha What a Face

Palaan asiaan, kun saan pumpun vaihdettua...

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  erkki Pe Heinä 13 2012, 08:41

Talleta huolellisesti entinen pumppu, sille saattaa ilmestyä ostajia.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  ThePete Pe Heinä 13 2012, 09:07

erkki kirjoitti:Komppaan Käyttäjää.

Kaasuvivuvusta tulee yksi ohut jousi pumpun keskipakosäätimen vivulle. Kun varot ettet venäytä sitä niin sepä melkein riittääkin.
Katso purkaessa missä reijässä jousi on vivun varressa, etä tulee oikein takaisin laittaessa.

Tunnetaan sellaisiakin tapauksia, että annosteluventtiilin ja keslipakosäätimen välisen jousen alta on bakeliittinen prikka haljennut. Senhän saa näkyviin samalla kertaa.

Saatanpa kuitenkin koittaa tätä vielä...

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vanha pumppu

Viesti  ThePete Pe Heinä 13 2012, 09:08

menee vaihdossa, jos sen vaihdan...

erkki kirjoitti:Talleta huolellisesti entinen pumppu, sille saattaa ilmestyä ostajia.

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty No niin...ei vaan käy...

Viesti  ThePete Ma Elo 06 2012, 06:59

Lomat lusittu ja kotiin palattu.

Vaihdoin syottöpumpun taatusti toimivaan, myös sakkakupin reunasta puuttui pala, uusin senkin.
Ilmasin ja taas ilmasin, kun olin ilmannut, ilmasin uudelleen. Irroittelin suutinputket ja starttailin, kunnes tuli ainetta.
Putket kiinni ja ote virta-avaimesta, varmistus, että nälkääntappovipu on oikeassa asennossa ja avainta kiertämään...ei vaan lähtenytkään.
Taas ilmattiin. Ei tullut ilmaa. Uusi yritys.
Ei lähde käymään.
Noh...jospa pikkusen jarrukliineriä imusarjaan.
Voin vaikka vannoa, että kävi muutaman kierroksen!
Uusimaan sama juttu, ja taas sauhu muuttui mustaksi.

Vaan ei käy itsekseen ilman startin apua.

Mystinen juttu on myös se, että pyörittää iloisesti muutaman sekunnin startilla, mutta hyytyy muutaman sekunnin kuluttua ihan kun virta loppuisi akusta. Eipä lopukaan, vieressä kävi aina uskollinen 508D, josta kaapeleilla virtaa valutellen koitin auttaa...sama juttu. Tähän ei auta Mersut, ei boostrerit, tekee samaa kokoajan...


Viimeinen muokkaaja, ThePete pvm La Loka 20 2012, 20:11, muokattu 1 kertaa

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  Vieraili Ma Elo 06 2012, 07:05

Tutki jakopää,sehän on noiden mallien ongelma,voinu mennä jako sekaisin,niissähän on ruiskutuspumppu virranjakajan paikalla ja se pyörästö on voinu osin rikkoontua ja syöttöjen ajotukset on metässä Shocked

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Näinkö on?

Viesti  ThePete Ma Elo 06 2012, 07:08

V-M kirjoitti:Tutki jakopää,sehän on noiden mallien ongelma,voinu mennä jako sekaisin,niissähän on ruiskutuspumppu virranjakajan paikalla ja se pyörästö on voinu osin rikkoontua ja syöttöjen ajotukset on metässä Shocked


ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  erkki Ma Elo 06 2012, 07:39

Jakopään hajoamisesta en ole koskaan kuullut, mutta pumppua käyttävä yläviisto akseli on laakeroitu runkoon kuulalaakerilla, joka punaisissa kolmipyttyisissä ei kuulemma saa kovin paljon voiteluhöyryjä mooottorin puolelta ja saattaa mennä väljäksi. Silloin akseli siirtyy hitusen pitkittäin ja ruiskutushetki ryömii myöhäiselle. Jos jakopäästä lähtee hampaita niin siellä ottaa venttiili mäntään ja siitä seuraa vaikka mitä. Oletko kokeillut miten suutin sumuttaa putken päässä? Moottori kyllä käy jollakin tavalla vaikka ajoitus olisi pahastikin pielessä kun sen vaan saa alkuun vaikka jarrukliinerillä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  ThePete Ma Elo 06 2012, 07:52

erkki kirjoitti:Jakopään hajoamisesta en ole koskaan kuullut, mutta pumppua käyttävä yläviisto akseli on laakeroitu runkoon kuulalaakerilla, joka punaisissa kolmipyttyisissä ei kuulemma saa kovin paljon voiteluhöyryjä mooottorin puolelta ja saattaa mennä väljäksi. Silloin akseli siirtyy hitusen pitkittäin ja ruiskutushetki ryömii myöhäiselle. Jos jakopäästä lähtee hampaita niin siellä ottaa venttiili mäntään ja siitä seuraa vaikka mitä. Oletko kokeillut miten suutin sumuttaa putken päässä? Moottori kyllä käy jollakin tavalla vaikka ajoitus olisi pahastikin pielessä kun sen vaan saa alkuun vaikka jarrukliinerillä.

Tää on valkoinen kolmipyttyinen vm 1966, mutta kaiketi samanlainen. Tuo laakeri kyllä näytti ja tuntui ihan hyvälle, kun sitä pumppua vaihtaessa reiässään koittelin. Vaan eihän tuosta tiedä. Saako sen tarpeen vaatiessa vaihdettua yläkautta? JOS sen joudun aukaisemaan.

Suuttimia en ole avannut, niiden toimintaa vähän itse epäilisin...kuinkas ne ovat kiinni, joku kartio vai?

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Vs: 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...

Viesti  erkki Ma Elo 06 2012, 08:33

Ne on painettuna holkkeihin. Pultit vaan auki ja rekkaraudalla varovasti nitkuttamalla pitäisi lähteä nousemaan. Joskus ne saattava olla aika tiukassakin. Joku on käyttänyt samaan takoitukseen liukuvasaraakin. Laakerin voitelu on selectassa tehokkaampi, johonkin kohtaan valuun tehtiin hiukan lisää kanavaa öljysumulle.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma... Empty Mites ne suuttimet,

Viesti  ThePete Ma Elo 06 2012, 08:58

tarvitaanko irroittamiseen jonkinlaista "erikoistyökalua"? Jotenkin kokoajan miettiessäni kallistun enemmän ja enemmän sinnepäin, toki tuon laakerinkin voin vaihtaa, mutta kuten Erkki sanoit, pitäisihän sen jotenkin käydä vaikka ajoitus hiukan seikkailisikin...

ThePete

David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa