DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä
Tarkoitus on asentaa lisähydrauliikkaa 1490 traktoriin. Etukuormaaja on kytketty oheisen kuvan tavalla.
Ostin sarjalevyn Pihlajanimeltä ja sitä hyväksi käyttäen pitäisi saada painetta ja paluu letkut tukkikuormaimelle.
Lukiessani palstan kirjoituksia alkoi huolestuttaa kuinka etukuormaimen ( ålö ) paluuletku on kytketty taka-akselin päälle.
Kuormain toimii kun kaksitoimilohkon ohjausvipu on ala-asennossa. Pysyäkseen alhaalla se tarvitsee kumilenksu lukituksen.
Palaako öljyt oikeaan paikkaan, saako laatikko yms riittävää voitelua? Katso kuva 14 kytkentä nyt, paluu etukuormaimelta.
Mikäli voitelu on ok niin tarkoitus on kytkeä kuormaimen paluu em. kohtaa T-haaran avulla. Onko hyvä ajatus?
Olisiko parempi vaihtoehto tuoda paluuöljy toimilohkon kylkeen, alimassa on yksi vapaa paikka, tulpattuna. Onko tämä oikea kohta kytkeä paluuletku ? Tässä kuvassa T- haara kuormaimelle jo poistettu ja ko. kohdasta tuotu paine suoraan taakse.
Sarjalevystä sen verran että isommasta lähdöstä T-haaran avulla syöttö sekä etukuormaimelle ja tukkikuormaimelle. Mutta mihin käyttöön on pienempi liitin?
Ostin sarjalevyn Pihlajanimeltä ja sitä hyväksi käyttäen pitäisi saada painetta ja paluu letkut tukkikuormaimelle.
Lukiessani palstan kirjoituksia alkoi huolestuttaa kuinka etukuormaimen ( ålö ) paluuletku on kytketty taka-akselin päälle.
Kuormain toimii kun kaksitoimilohkon ohjausvipu on ala-asennossa. Pysyäkseen alhaalla se tarvitsee kumilenksu lukituksen.
Palaako öljyt oikeaan paikkaan, saako laatikko yms riittävää voitelua? Katso kuva 14 kytkentä nyt, paluu etukuormaimelta.
Mikäli voitelu on ok niin tarkoitus on kytkeä kuormaimen paluu em. kohtaa T-haaran avulla. Onko hyvä ajatus?
Olisiko parempi vaihtoehto tuoda paluuöljy toimilohkon kylkeen, alimassa on yksi vapaa paikka, tulpattuna. Onko tämä oikea kohta kytkeä paluuletku ? Tässä kuvassa T- haara kuormaimelle jo poistettu ja ko. kohdasta tuotu paine suoraan taakse.
Sarjalevystä sen verran että isommasta lähdöstä T-haaran avulla syöttö sekä etukuormaimelle ja tukkikuormaimelle. Mutta mihin käyttöön on pienempi liitin?
Apuva- Vierailija
Vs: DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä
En saanut kuvia auki, mutta arvaillaan.
Taka-akselikotelon päällä. vasemmalla sijaitseva proppu on virallinen paluukanava. Sen käytölle ei ole mitään estettä. Voihan tuon varmistaa vielä sillä tavalla, että löysää proppua ja käynnistä moottori niin propun jengan välistä on öljy pyrkimässä ulos. Tai ainakin pitäisi olla koska voiteluputkistossa on pieni paine. Kaksitoimiventtiilin alla olevassa liitoslevyssä on tosiaankin etuvasemmalla paluuproppu. Siitä pitäisi öljyn kulkeutuman samaan putkistoon kuin mihin johtaa taka-akselikotelon päällä oleva proppu.
Eikös sarjakytkentälevyssä pidä olla kolme yhdettä??? Yksi, joka tulee suoraan pumpulta, toinen, josta on menokanava nostolaiteventtiilille ja kolmas, joka on paluukanava. Kuormaimen pöydästä pitäisi löytyä vastaavat, eli kun kuormaimen vivut on kaikki keskellä niin öljy menee suoraan pöydän läpi pumpun tuloputkesta traktorin venttiilipesän lähtöön. Kun kuormaimen venttiilejä käytetään, niin paluuvirtaus menee paluukanavaan.
Taka-akselikotelon päällä. vasemmalla sijaitseva proppu on virallinen paluukanava. Sen käytölle ei ole mitään estettä. Voihan tuon varmistaa vielä sillä tavalla, että löysää proppua ja käynnistä moottori niin propun jengan välistä on öljy pyrkimässä ulos. Tai ainakin pitäisi olla koska voiteluputkistossa on pieni paine. Kaksitoimiventtiilin alla olevassa liitoslevyssä on tosiaankin etuvasemmalla paluuproppu. Siitä pitäisi öljyn kulkeutuman samaan putkistoon kuin mihin johtaa taka-akselikotelon päällä oleva proppu.
Eikös sarjakytkentälevyssä pidä olla kolme yhdettä??? Yksi, joka tulee suoraan pumpulta, toinen, josta on menokanava nostolaiteventtiilille ja kolmas, joka on paluukanava. Kuormaimen pöydästä pitäisi löytyä vastaavat, eli kun kuormaimen vivut on kaikki keskellä niin öljy menee suoraan pöydän läpi pumpun tuloputkesta traktorin venttiilipesän lähtöön. Kun kuormaimen venttiilejä käytetään, niin paluuvirtaus menee paluukanavaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Kuvat
Näyttää olevan jonkin sortin ongelma kuvien kanssa mutta kopioimalla URL -osoite ( hiiren oikealla) selaimelle saa kuvat näkyviin.
Jos oiken muistan niin kuormaimessa vain kaksi letkua?
Jos oiken muistan niin kuormaimessa vain kaksi letkua?
Apuva- Vierailija
Vs: DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä
Kuva suoraan on [IMG] kuvan osoite (/IMG] <-----Korvaa tohon hakasulku
Kuva linkin taakse: [URL =sivun osoite] mitä siellä linkissä on [/URL]
Ilman välilyöntejä tottakai.
Esimerkit
Suoraan
Linkki Taavetti
Kuva linkin taakse: [URL =sivun osoite] mitä siellä linkissä on [/URL]
Ilman välilyöntejä tottakai.
Esimerkit
Suoraan
Linkki Taavetti
Viimeinen muokkaaja, Osmo_ pvm Ma Toukokuu 28 2012, 18:50, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : asdasdasd)
Vs: DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä
Sarjakytkentälevyjä on sekä kahdella että kolmella liittimellä.
Silloin jos on vain kaksi liitintä niin paluu tulee jompaan kumpaan em kirjoituksissa mainittuun proppuun.
Sitä vain jäin ihmettellemään että kaksitoimilohkon vipu pitää olla etuasentoon lukittuna että etukuormaaja toimii???
Jos etukuormaimelle on oma käyttövipu niin kuormain kuuluu toimia koskematta kaksitoimilohkon vipuun.Näin ainakin omassa 1594:ssa.
Silloin jos on vain kaksi liitintä niin paluu tulee jompaan kumpaan em kirjoituksissa mainittuun proppuun.
Sitä vain jäin ihmettellemään että kaksitoimilohkon vipu pitää olla etuasentoon lukittuna että etukuormaaja toimii???
Jos etukuormaimelle on oma käyttövipu niin kuormain kuuluu toimia koskematta kaksitoimilohkon vipuun.Näin ainakin omassa 1594:ssa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa