Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä

3 posters

Siirry alas

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  Empty DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä

Viesti  Apuva Ma Toukokuu 28 2012, 12:10

Tarkoitus on asentaa lisähydrauliikkaa 1490 traktoriin. Etukuormaaja on kytketty oheisen kuvan tavalla.

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  0001910266814

Ostin sarjalevyn Pihlajanimeltä ja sitä hyväksi käyttäen pitäisi saada painetta ja paluu letkut tukkikuormaimelle.
Lukiessani palstan kirjoituksia alkoi huolestuttaa kuinka etukuormaimen ( ålö ) paluuletku on kytketty taka-akselin päälle.
Kuormain toimii kun kaksitoimilohkon ohjausvipu on ala-asennossa. Pysyäkseen alhaalla se tarvitsee kumilenksu lukituksen.
Palaako öljyt oikeaan paikkaan, saako laatikko yms riittävää voitelua? Katso kuva 14 kytkentä nyt, paluu etukuormaimelta.

Mikäli voitelu on ok niin tarkoitus on kytkeä kuormaimen paluu em. kohtaa T-haaran avulla. Onko hyvä ajatus?


Olisiko parempi vaihtoehto tuoda paluuöljy toimilohkon kylkeen, alimassa on yksi vapaa paikka, tulpattuna. Onko tämä oikea kohta kytkeä paluuletku ? Tässä kuvassa T- haara kuormaimelle jo poistettu ja ko. kohdasta tuotu paine suoraan taakse.

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  0043410266815

Sarjalevystä sen verran että isommasta lähdöstä T-haaran avulla syöttö sekä etukuormaimelle ja tukkikuormaimelle. Mutta mihin käyttöön on pienempi liitin?

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  0099210266816

Apuva
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  Empty Vs: DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä

Viesti  erkki Ma Toukokuu 28 2012, 15:31

En saanut kuvia auki, mutta arvaillaan.

Taka-akselikotelon päällä. vasemmalla sijaitseva proppu on virallinen paluukanava. Sen käytölle ei ole mitään estettä. Voihan tuon varmistaa vielä sillä tavalla, että löysää proppua ja käynnistä moottori niin propun jengan välistä on öljy pyrkimässä ulos. Tai ainakin pitäisi olla koska voiteluputkistossa on pieni paine. Kaksitoimiventtiilin alla olevassa liitoslevyssä on tosiaankin etuvasemmalla paluuproppu. Siitä pitäisi öljyn kulkeutuman samaan putkistoon kuin mihin johtaa taka-akselikotelon päällä oleva proppu.

Eikös sarjakytkentälevyssä pidä olla kolme yhdettä??? Yksi, joka tulee suoraan pumpulta, toinen, josta on menokanava nostolaiteventtiilille ja kolmas, joka on paluukanava. Kuormaimen pöydästä pitäisi löytyä vastaavat, eli kun kuormaimen vivut on kaikki keskellä niin öljy menee suoraan pöydän läpi pumpun tuloputkesta traktorin venttiilipesän lähtöön. Kun kuormaimen venttiilejä käytetään, niin paluuvirtaus menee paluukanavaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  Empty Kuvat

Viesti  Apuva Ma Toukokuu 28 2012, 16:01

Näyttää olevan jonkin sortin ongelma kuvien kanssa mutta kopioimalla URL -osoite ( hiiren oikealla) selaimelle saa kuvat näkyviin.
Jos oiken muistan niin kuormaimessa vain kaksi letkua?

Apuva
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  Empty Vs: DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä

Viesti  Osmo_ Ma Toukokuu 28 2012, 18:48

Kuva suoraan on [IMG] kuvan osoite (/IMG] <-----Korvaa tohon hakasulku
Kuva linkin taakse: [URL =sivun osoite] mitä siellä linkissä on [/URL]
Ilman välilyöntejä tottakai.
Esimerkit

Suoraan DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  360801_large

Linkki Taavetti


Viimeinen muokkaaja, Osmo_ pvm Ma Toukokuu 28 2012, 18:50, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : asdasdasd)
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä  Empty Vs: DB 1490 Lisähydrauliikka kerran vielä

Viesti  outsider Ma Toukokuu 28 2012, 22:06

Sarjakytkentälevyjä on sekä kahdella että kolmella liittimellä.
Silloin jos on vain kaksi liitintä niin paluu tulee jompaan kumpaan em kirjoituksissa mainittuun proppuun.

Sitä vain jäin ihmettellemään että kaksitoimilohkon vipu pitää olla etuasentoon lukittuna että etukuormaaja toimii???
Jos etukuormaimelle on oma käyttövipu niin kuormain kuuluu toimia koskematta kaksitoimilohkon vipuun.Näin ainakin omassa 1594:ssa.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa