1394 hydrauliikka
+6
erkki
Riku
taavettimies
Ulvila
Osmo_
hookoo
10 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1394 hydrauliikka
elikkäs tarviis yhden kaksitoimisen lähdön lisää,mitenkä helpoin toteuttaa? koneessa on lisätty yksi "sarjakytkentälevy" josta otettu etukuormaajalle öljy,tais lähteä kolme letkua siitä päältä. entinen omistaja oli lisännyt yhden kaksitoimisen lohkon mutta siitä lähtee ainoastaan paluu letku,ei paine letkua ollenkaan,mistä saan paineen varastettua tuolle lohkolle? en tuota aikaisemmin älynnyt ollenkaan että kun ei ole tarvinnut käyttää,mutta nyt kun hommasin juontokouran joka vaatii 2 kaksi toimista niin eihän sitä saa toimimaan.alkuperäisiä lähtöjä on 3 kpl.oli varmasti taas vaikeasti selitetty,mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitin.
hookoo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 hydrauliikka
Pistä siihen venttiilipöytään paine tulemaan yksitoimisesta liittimestä ja pöytä toimii kun yksitoiminen on päällä. Simple as sh*t
Vs: 1394 hydrauliikka
tee se homma samantien kunnolla esim IKH.n purkaamolla on käytettyjä lohkoja. laitat sen oman lohkon ja kannen välihi pitemmillä pultiilla voi löytyä sieltäki sopivat tuuma kokooset samoon käyttö vivut konsoolihin omalle paikalle, mun konehes on 3 lohkoa laitettu näin.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1394 hydrauliikka
Joo täälläkin on kahteen koneeseen laitettu jälkikäteen lisää lohkoja, toisessa koneessa 3 lohkoa päällekkäin. Saattaa vain olla harvassa nuo alkuperäiset lohkot ja hintaakin on yleensä reilumman puoleisesti + saattavat olla käytössä kuluneita ja fuskaavat. Meilläkin on 1490 toinen lohko jo hiukka väljä, pienillä sylintereillä huomaa että tekevät hitaita liikkeitä omia aikojaan, työntövarressa on onneksi lukkoventtiili. Mutta laita vaan alkuperäinen lohko jos jostain sellaisen löydät sopuhintaan.
Toinen vaihtoehto juontokoura hommiin olisi sähköinen solenoidi toiminen jakoventtiili, eli yhdellä lohkolla saa ohjata kahta sylinteriä ja vaihto onnistuu napin painalluksella.
Toinen vaihtoehto juontokoura hommiin olisi sähköinen solenoidi toiminen jakoventtiili, eli yhdellä lohkolla saa ohjata kahta sylinteriä ja vaihto onnistuu napin painalluksella.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1394 hydrauliikka
pitää rueta kyselemään noita lohkoja purkaamoilta, onko olleet minkä hintaisia? missä malleissa on käypästä lohkoa? tuo osmon ehdotus ei onnistu, koska ainut liitin mikä nyt on vapaana on mielestäni pelkkä paluu,ei tule letku samasta lohkosta mistä kaksi muuta.
hookoo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 hydrauliikka
lohko löytyikin äkkiä, eräs foorumilainen tarjosi lohkon, minun mielestä ihan ok hintaan. kiitoksia vastanneille.
hookoo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 hydrauliikka
Hieno homma että ratkaisu ongelmaan löytyi näin nopeasti.
Mainitsemasi letku tulee ilmeisesti vasemmalta puolelta traktoria, takasillan päältä? Tai sitten toinen vaihtoehto paluulle on lohkojen alapuoella oikealla alimmaisena.hookoo kirjoitti:ainut liitin mikä nyt on vapaana on mielestäni pelkkä paluu,ei tule letku samasta lohkosta mistä kaksi muuta.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1394 hydrauliikka
vasemmalta puolen takasillan päältä tulee se letku. oli kyllä hieno homma että lohko löytyi näinkin nopeasti
hookoo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 hydrauliikka
Mulla nelikko 1394 tuplapumppulla, saako ulkopuolisen hydrauliikan toimimaan yhtäaikaa nostolaitteen kanssa? Olen käyttänyt ylimpiä liittimiä eli oikeanpuolimmaista vipua ja minusta aina joutuu käyttämään tuplapumpun vipua eli vähän samoin kun "nyppimään napista" vanhassa Ford 5000. Takatuuppari vain tavallisella pumpulla ja nostolaite ja hydrauliikka toimii ilman mitään ylimääräisen vivun heiluttelua. Kyllä on muuten notkea kone pyöritellä kylvöpellolla tuo 1394 takatuupperi verrattuna Ford 5000 tai nelikko 1394.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1394 hydrauliikka
En tunne asiaa perinpohjin, mutta tuplapumppusysteemi on alunpitäen rakennettu nimenomaan siihen tarkoitukseen, että isommasta puoliskosta tulee jatkuva paine ulkopuoliseen käyttöön ja pienempi käyttää yksinään nostolaitetta. Virtaukset pitäisi pystyä vipua kääntämällä yhdistämään niin, että molemmat puoliskot syöttävät ulkopuolisia venttiilejä ja nostolaite jää kokonaan ilman. Silloin tuotto riittää hiukan isompiinkin aparaatteihin. Järjestelmä oli saatavana 1200 -malliin muistaakseni vuodesta 1967 alkaen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1394 hydrauliikka
Erkin kuvaamalla tavalla ainakin minun 1690 ja 1594:n tandemi pelaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1394 hydrauliikka
Kiitos tiedosta pitääpä selvittää miksi minun koneessa asia ei todella toimi noin. Olisikohan toinen pumppu pois pelistä tykkänään eli toimii vain nostolaitten pumpulla. Kokeilin tänäänkin ja ei hydraulinen työntövarsi pelannut kun tandem-pumppu vintta nostolaite asennossa.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1394 hydrauliikka
Molemmilla pumpuilla on oma painelinjansa ja ylipaineventtiilinsä. Nokkapumpullisissa malleissa saattaa pumppu vanhemmuuttaan alkaa vetämään ilmoja akselitiivisteen kautta ja toiminta menee katkonaiseksi. Sinun tapauksessasi kannattaisi kokeilla ensin ajaa käyvä traktori jyrkkään alamäkeen niin, että vaihdelaatikon öljynpinta nousee pumpun yläpuolelle ja antaa käydä siinä muutaman minuutin verran. Jos ulkopuolinen hyde alkaa tuolla tempulla pelittämään, niin pumpun tiivisteet on aika uusia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1394 hydrauliikka
kyllä minulla toimii yhtäaikaa nostolaitteen kanssa,mutta tuo minun kone on yhdellä pumpulla. ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. pitäs uusia hydraulipumppu,ootteko minkälaisia pumppuja näihin laittaneet?alkuperäinen taitaa tuottaa 33l/min tai on ainakin joskus tuottanut. on aika hitaat liikkeet varsinkin etukuormaajassa, ja nostolaite ei nouse tyhjäkäynnillä jos on kuumat öljyt.Riku kirjoitti:Mulla nelikko 1394 tuplapumppulla, saako ulkopuolisen hydrauliikan toimimaan yhtäaikaa nostolaitteen kanssa?
hookoo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 hydrauliikka
Taitaa olla pumppu tosiaan vaihtokunnossa jos ei nostlaite nosta kuumilla öljyillä tai sitten on nostomännän o-rengas vaihtokunnossa.
Hydrauliikkapumppu.fi myy sopivasti pumppuja .16cm3 pumppu 115 euroa ja 19cm3 pumppu 135 euroa.
Tuo pienempi siihen 1394:een taitais kuulua mutta isompi tietenkin tehokkaampi.
Minulla ei ole kokemusta kuumentaako isompi pumppu liikaa öljyjä tai tuleeko muita haittoja.
Nostolaitteesta voi tulla nopea .
Hydrauliikkapumppu.fi myy sopivasti pumppuja .16cm3 pumppu 115 euroa ja 19cm3 pumppu 135 euroa.
Tuo pienempi siihen 1394:een taitais kuulua mutta isompi tietenkin tehokkaampi.
Minulla ei ole kokemusta kuumentaako isompi pumppu liikaa öljyjä tai tuleeko muita haittoja.
Nostolaitteesta voi tulla nopea .
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1394 hydrauliikka
19 kuution pumpulla tuotto nousee noin 40 litraan ja DBTC:n sivuilla käydyn keskustelun perusteella se pelittää vielä ihan hyvin. Isommalla pumpulla voi tulla asennonsäätöön ravistusta kun varret liikkuu kovin nopeasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1394 hydrauliikka
ok. pitää perehtyä tuohon pumppu asiaan paremmin kunhan saa tämän lohko projektin valmiiksi,on nuissa käyttövivuissa oma askartelunsa.
hookoo- Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1394 hydrauliikka
Vika löytyi toisenpumppun painepuoli eleetön. Onko lujas nokalla ? Saako irti ilman jäähdyttimen irroitusta?
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1394 hydrauliikka
Pikku puuhastelua vaatii,mutta onnistuu irroittamatta jäähdytintä.
Sivupellit pitää ottaa pois
Sivupellit pitää ottaa pois
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1394 hydrauliikka
Onkohan 1394 sama pumppu kuin 1594 ? Ainakin Marjakankaan listan mukaan. IKH:lla ei teitty jotta 1394 voi olla kaksoispumppua olemassakaan. Hinnat Marjakankas 645 € ja IKH 850 €. IKH pumppu hieman suurempi teholtaan. Katsomme kyllä kaverin kanssa mitä pumppu on syönyt ennen uusimista, jos saamme kuntoon saamme hyvän tuntipalkan jos ei menee harrastuksen ja mielenkiinnon piikkiin.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1394 hydrauliikka
IKH:n tiedot eivät ole täydelliset, 1394 on myyty myös tandempumpulla. 1394 mallissa on pienempituottoinen pumppu, kuin 1594 ja 1694 malleissa. Suurempi pumppu sopii kyllä kiinnitykseltään myös 1394:seen mutta pumppujen imu- ja paineputket eivät pituudeltaan sovi paikoilleen. Vaatii siis hieman askartelua.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394 hydrauliikka
Muutama vuosi takaperin oli kampiakselin booriongelma 1694:ssa ja se katkoi hydraulipumpun akselia kerta vuoteen.Joku kesä koneessa oli 22cm3 pumppu kampiakselin puolella tandempakettia mutta se oli liian iso.Tunnin täysillä ajon jälkeen pullahti o- rengas painepuolen laipasta.Muutaman renkaan jälkeen vaihdoin pienemmän pumpun
Nyt on boorit kunnossa ja pumppukin kestää.Noilta ajoilta hyllyssä on pari poikki akselista pumppua ja yksi tandemipaketti missä keulapumppu kunnossa(siinäkin millijengat laipoille, eli ei varmaankaan alkuperäisosa).
Tandemiin voi vaihtaa vain toisen pumppuyksikön, mikäli tarve vaatii.Jos paketti on vielä alkuperäinen, en osaa sanoa onko pumppuja vielä saatavissa.
Italialaisista osista koottuun tandemiin on pumppuyksiköt löytyneet kaupan hyllystä.
Nyt on boorit kunnossa ja pumppukin kestää.Noilta ajoilta hyllyssä on pari poikki akselista pumppua ja yksi tandemipaketti missä keulapumppu kunnossa(siinäkin millijengat laipoille, eli ei varmaankaan alkuperäisosa).
Tandemiin voi vaihtaa vain toisen pumppuyksikön, mikäli tarve vaatii.Jos paketti on vielä alkuperäinen, en osaa sanoa onko pumppuja vielä saatavissa.
Italialaisista osista koottuun tandemiin on pumppuyksiköt löytyneet kaupan hyllystä.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394 hydrauliikka
Englannista taitaa löytyä pumppuja, yritä googlata "1394 tandem pumps" ja saat melko varmasti mielenkiintoisia vastauksia.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa